Låten gillas. Ackeguran låter bra Eventuellt tycker jag att sången har för hög volym, speciellt i andra halvan där du "tar i" (från ca 2:04). Solot låter väl inte fel, jag gillar solon som är i linje med sångmelodin. Om du får lite mer "flyt" i det så är det riktigt bra. Ju mer jag lyssnar på låten detso mer gillar jag den
//Space
Jag o flyt på elguror är något som sällan möter varandra i studion
Har även jag funderat över om vocals ligger för högt, men sen lyssnade jag i några "konsumentlurar" o tyckte den låg lagom där för att få den intim. Jag kan inte bestämma mig riktigt om nivån. Kul du gillar!
Grymt!
Grymt hantverk!
Jag fattar inte vad och hur men det berör. Din röst, texten, melodin (i refrängen), det återhållsamma arret.
Jag blir sugen på att göra en kör-matta som troligen passar bäst i sista delen av låten. Använder du något liknande Hammondorgel. Dra i så fall på den i solo-delen och därefter. Annars, beställ gärna en av mig eller nån annan, för att testa.
Din låt berör
Fin låt berör
Kul du gillar! Låten handlar (kanske inte helt oväntat) om depression och känslan av att inte passa in i världen. Många kan nog relatera på någon nivå.
Nog finns det en orgel där bakom och jobbar, du hör helt rätt. Den smäller på från "Tomorrow" och jobbar fram t.o.m. elgurasolot.
Jag hade också en idé om att jobba med körer och började titta lite på ooh-körer men det grötade ihop sig totalt med orgeln (som i sin tur lät bättre i arr:et än oh-körerna) men ett körpaket med sjungna ord kan jag kanske tänka mig fungerar. Det ligger redan nu 2 körstämmor (över / under) lite subtilt från "Soon this fray..." och resten av vocal delen. De utmärker sig dock inte utan ger bara lite stöd till min tunna röst som inte sjungit på något år+