Kontrollrummet

Författare Ämne: Hur är detta priset ens möjligt  (läst 907 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
  • Antal inlägg: 424
    • Visa profil
Hur är detta priset ens möjligt
« skrivet: 22.12.2017, 03:22:05 »
https://www.gear4music.se/sv/Gitarr-bas/Santa-Monica-Elgitarr-av-Gear4Music-Trans-Rod/10UU

« Senast ändrad: 22.12.2017, 13:56:35 by Burnin_Sven »

Utloggad Eddi

• Elvis
  • Antal inlägg: 12 530
    • Visa profil
    • Harmonisnurran det stora uppslagsverket i det lilla formatet
SV: Hur är detta priset ens möjligt
« Svar #1 skrivet: 22.12.2017, 04:27:22 »
Jag vet inte hur det priset ens är möjligt jag vet bara att jag VILL HA den där röda gitarren med svajen och humbuckermickarna så det blev en beställning direkt så får vi se om jag får den till den 27/12 som beräknat,

Dreglar just nu :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
Harmonisnurran det stora uppslagsverket i det lilla formatet:
http://www.wideworld.se

Utloggad Harmonica mike

• The one and only
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 5 450
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 22.12.2017, 05:28:26 »
Den var lite småfin den där guran..Mycke vill ha faktor helt klart.

Då vill vi ha ljudtest och kvalitets utlåtande Eddi då den anlänt och spelats på..

Mike

Utloggad Wernborg

• Administrator
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 7 999
  • Moderator
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 22.12.2017, 09:35:58 »
Antar att det är ungefär samma kvalitet som Harley Benton från Thomann. Säkert helt ok efter riktig setup.
Min nya signatur.....

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 22.12.2017, 10:17:01 »
Jag kunde inte heller motstå så jag köpte en också inatt men nu får jag ge mig tror det är den femte guran. Men jag köper lite för att ha referenser till mina gitarrbyggar planer och kostar dom som greens och dom här så funkar det. Angående hur dom låter så finns det ju flera filmer i själva anonsen där dom demar dom. Deras egna förstärkare låter ju inte helt fel heller det är dom dom lirar på. Lycka till Eddie hoppas du får ett bra ex. Tolvan jag köpte tror jag nog blir skaplig och kom som utlovat också. Problemet är bara att jag såg en lika dan där färdigbyggd för samma peng  :D men det är bra träning svårt som fan att bygga guror faktiskt.

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 25.12.2017, 17:34:42 »
Hämtade ut min redan idag från Coop och den är lika läcker i verkligheten som på bilden- fast jag har inte spelat något ännu. DOCK är det så att svajarmen lyser med sin frånvaro, den var helt enkelt inte med i paketet. :blink:
« Senast ändrad: 25.12.2017, 17:59:50 by Eddi »

Utloggad Harmonica mike

• The one and only
  • Johnny Cash
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 25.12.2017, 18:47:02 »
Spela Eddi speeellaaaaaa  :wub: in så klart  :D

Vi vill höra.

Mike

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 25.12.2017, 18:54:30 »
Spela Eddi speeellaaaaaa  :wub: in så klart  :D

Vi vill höra.

Mike
Utan svajarm? Det går ju inte....

Utloggad MaxB

• Elvis
  • Antal inlägg: 16 550
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 25.12.2017, 18:55:35 »
Hämtade ut min redan idag från Coop och den är lika läcker i verkligheten som på bilden- fast jag har inte spelat något ännu. DOCK är det så att svajarmen lyser med sin frånvaro, den var helt enkelt inte med i paketet. :blink:

Den var inte med i videon du länkade till högre upp heller, uh?
Vad tusan, har du köpt en färdigbyggd eller byggsats?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 25.12.2017, 19:47:57 »

Ingen byggsats denna gång och det står att tremolo ska vara med så de har väl bara glömt skicka med spaken.

Utloggad MaxB

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 25.12.2017, 21:02:59 »

Ingen byggsats denna gång och det står att tremolo ska vara med så de har väl bara glömt skicka med spaken.

Har du känt på den ännu?
Trög och billig eller lättspelad och skön

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 26.12.2017, 06:51:54 »

Sen när heter jag eddi?

Utloggad MaxB

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 26.12.2017, 07:52:19 »

Ser ingen annan skribent än Eddi.

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 26.12.2017, 08:32:53 »
https://www.gear4music.se/sv/Gitarr-bas/Santa-Monica-Elgitarr-av-Gear4Music-Trans-Rod/10UU

Nä du läser ju inte

Utloggad Harmonica mike

• The one and only
  • Johnny Cash
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 26.12.2017, 10:35:05 »
Köpte du också en Göran?

Det vore kul med ett ljud test av nån här på KR,fabrikörernas ljudtester litar vi inte på  :rolleyes:

Tåget har nog gått för att skicka en till mig misstänker jag,nåväl vi får lyssna då den spelats in och hamnar i en demo här :wub:

Eddi....Speeeelaaaaaa  :D

Mike

Utloggad MaxB

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: 26.12.2017, 10:48:01 »
Sen när heter jag eddi?

Sven, lugn nu. Jag talade med Eddi. Jag är nyfiken på att åka över och se den på riktigt. Eftersom vi är vänner privat IRL - och han bor nästgårds - i närliggande kommun, är det realiserbart - bara jag komunicerar detta med honom.

Tråden handlar om gitarrer, billiga gitarrer. Om du upplever att andra stulit fokus från dig, beklagar jag. Hoppas dock att du inte upplever det så.
« Senast ändrad: 26.12.2017, 11:44:20 by MaxB »

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 01.01.2018, 16:56:18 »

Har snackat med deras kundtjänst som är trevlig och pratar svenska så det ordnar sig nog. Kort sagt dom har fått en kass sändning helt enkelt.
« Senast ändrad: 02.01.2018, 09:08:37 by Burnin_Sven »

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 01.01.2018, 16:59:13 »
Jag är inte sur Max det är bara det att du måste läsa.

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 01.01.2018, 17:21:55 »
Köpte du också en Göran?

Det vore kul med ett ljud test av nån här på KR,fabrikörernas ljudtester litar vi inte på  :rolleyes:

Tåget har nog gått för att skicka en till mig misstänker jag,nåväl vi får lyssna då den spelats in och hamnar i en demo här :wub:

Eddi....Speeeelaaaaaa  :D

Mike

Priset står nog kvar kolla deras hemsida men avvakta ett tag.

Har försökt att posta i flera dagar så Eddi kan kolla sin också men forumet har varit nere ju

Jag köpte en till mig och hjälpte en kompis att köpa en till sitt barnbarn en liten tjej på 9 år. Båda kom som utlovat så leveranstider verkar ok från det här företaget men dessvärre är båda felaktiga och omöjliga att stämma. Avståndet till första bandet är ca 1 millimeter för långt men resten av banden verkar sitta där dom ska men det spelar ingen roll då felet bara flyttas upp så det blir fel ändå. Dessutom sitter stallet på tok för långt in på kroppen så bara det i sig gör den helt omöjlig att stämma och det går inte att justera överhuvudtaget utan att flytta bak det. Från sadel till stall ska det vara 680 mm men det är ca 10 mm för kort så det går inte att skruva tillbaka stall sadlarna tillräckligt långt. Tex tjocka E är redan så långt bak det går. 

Har snackat med deras kundtjänst som är trevlig och pratar svenska så det ordnar sig nog. Kort sagt dom har fått en kass sändning helt enkelt.

Väldigt bra film Göran jag har ju upptäckt exakt samma fel på min gitarr - fantastisk fin gitarr men det vore en fördel om man kunde stämma den. Så jag ringer kundtjänst imorgon jag med och hänvisar till dig o din film :)

Utloggad Bribedant

« Svar #19 skrivet: 01.01.2018, 18:10:45 »
Problemet är bara att jag såg en lika dan där färdigbyggd för samma peng  :D men det är bra träning svårt som fan att bygga guror faktiskt.

Hm, jo Teletolvan färdigbyggd för samma peng som 5 stockar snus. Undrar vad Gear4Music betalar för gitarren  :wacko: Tappade lite lusten att dra igång ett byggprojekt nu. Däremot köper jag nog en färdig om den finns kvar. Man ska nog vara beredd på allt möjligt justerande och ombyggnation ändå för det priset. Är den ens lackad?
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 01.01.2018, 18:37:41 »

Mike
Priset står nog kvar kolla deras hemsida men avvakta ett tag

[/quote]

Väldigt bra film Göran jag har ju upptäckt exakt samma fel på min gitarr - fantastisk fin gitarr men det vore en fördel om man kunde stämma den. Så jag ringer kundtjänst imorgon jag med och hänvisar till dig o din film :)
[/quote]

Bra att du läste så fort har känt mig lite kymig i och med att jag drog igång det hela och forumet varit nere.
« Senast ändrad: 02.01.2018, 09:05:51 by Burnin_Sven »

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 01.01.2018, 19:03:55 »
Problemet är bara att jag såg en lika dan där färdigbyggd för samma peng  :D men det är bra träning svårt som fan att bygga guror faktiskt.

Hm, jo Teletolvan färdigbyggd för samma peng som 5 stockar snus. Undrar vad Gear4Music betalar för gitarren  :wacko: Tappade lite lusten att dra igång ett byggprojekt nu. Däremot köper jag nog en färdig om den finns kvar. Man ska nog vara beredd på allt möjligt justerande och ombyggnation ändå för det priset. Är den ens lackad?

Nej den är helt rå både kropp och hals (i alla fall lönnhalsen som är i min byggsats) och även bandändarna måste filas och 100 % säkert så måste man nog även plana banden lite och kröna om dom. Sånt gör inte mig nåt då jag ändå har tänkt att bygga gitarrer till jag dör istället för att mecka med bilar så det är bra träning för mig personligen. Men det är lite surt att dom skriver att verktygen man behöver är typ en skruvmejsel och en lödkolv.

« Senast ändrad: 02.01.2018, 08:58:58 by Burnin_Sven »

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 02.01.2018, 13:54:39 »

Mike
Priset står nog kvar kolla deras hemsida men avvakta ett tag

[/quote]
Nu har jag pratat med kundtjänst och de kommer med DHL och hämtar gitarren imorgon. Jag nämnde din film men det var inget hon kände till.

Bra att du läste så fort har känt mig lite kymig i och med att jag drog igång det hela och forumet varit nere.
[/quote]

Utloggad Fuzzbub

• Idol
  • Antal inlägg: 1 525
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
« Svar #23 skrivet: 02.01.2018, 18:10:16 »
Bra och informativ video.  Höll dock på att svälja snusen då jag för skoj skull mätte avståndet från halssadel till stall på två av mina guror för båda låg på runt 630 mm!  :o     Dock stämde avståndet till 12:e band bra och dom stämmer och intonerar bra så jag kan nog känna mig lugn.  :)    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed

Utloggad Wernborg

• Administrator
  • Johnny Cash
  • Antal inlägg: 7 999
  • Moderator
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 02.01.2018, 20:13:15 »
Bra och informativ video.  Höll dock på att svälja snusen då jag för skoj skull mätte avståndet från halssadel till stall på två av mina guror för båda låg på runt 630 mm!  :o     Dock stämde avståndet till 12:e band bra och dom stämmer och intonerar bra så jag kan nog känna mig lugn.  :)    /Fuzz

629 mm är det på Gibson
Fender oftast 647 mm

Fast det brukar uttryckas i tum.
Min nya signatur.....

Utloggad Fuzzbub

• Idol
  • Antal inlägg: 1 525
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
« Svar #25 skrivet: 02.01.2018, 20:57:51 »

629 mm är det på Gibson
Fender oftast 647 mm

Fast det brukar uttryckas i tum.

Tack Wernis, känner mig lugnare då.  Ena guran var en Firebird (fast Bach) och den andra en Epiphone Wilshire så rimmar ju. /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 18.01.2018, 16:38:26 »
Senaste nytt angående mina två Santa Monica guror.

Dom svarar att dom har tusentals returer efter julrushen men att dom skickar nya så fort det är klart med mina.

Jag hade tänkt att bara behålla en men nu tar jag tillbaka båda. Får väl ge bort en till nån behövande i nätverket. Ska bli spännande att se om det är samma fel på dom men då skiter jag i att skicka tillbaka och fräser om stallfickan själv samt flyttar bak första bandet.

Fortsättning följer

Utloggad Bribedant

« Svar #27 skrivet: 19.01.2018, 18:03:22 »
Märkligt. Det kan bara inte löna sig att tillverka guror, färdiga eller byggsats, som man får tillbaka en massa av pga låg tillverkningskvalité. Systemfel.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist

Utloggad Eddi

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 20.01.2018, 15:34:49 »
Jag hämtade ut min röda idag efter returen till England. Jag var klart orolig för att det fortfarande skulle vara nåt fel MEN till min stora glädje funkar det att intonera rätt och även första bandet verkar vara fixat. Jag ser inga som helst tecken på att de flyttat stallet så jag kan inte med säkerhet säga att det är "min" gitarr som jag fått tillbaka.
Men lika glad är jag för det :D

Edit: Tack Burnin Sven för filmen som jag är övertygad om att de kollade på :)

Utloggad MaxB

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 23.01.2018, 18:30:28 »
Jag hämtade ut min röda idag efter returen till England. Jag var klart orolig för att det fortfarande skulle vara nåt fel MEN till min stora glädje funkar det att intonera rätt och även första bandet verkar vara fixat. Jag ser inga som helst tecken på att de flyttat stallet så jag kan inte med säkerhet säga att det är "min" gitarr som jag fått tillbaka.
Men lika glad är jag för det :D
Edit: Tack Burnin Sven för filmen som jag är övertygad om att de kollade på :)

Härligt! Jag får ta ett nytt besök för att se underverket nån dag!

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: 24.01.2018, 08:30:43 »
Det var skoj att höra att den kom och var ok. Mina två lyser med sin frånvaro dock och jag väntar också på en 6 strängad telebyggsats då hårdvaran lös blir ungefär samma pris så det blir lite trä att stapla på hyllan. Behöver hårdvaran till mitt mästa projekt en Tapacaster där kroppen består av en gammal lagårdsplanka till topsidan och Tapas serverings brädor i acacia från Citygross på baksidan.

Jag köpte också en annan byggsats men där var det sneborrat i infästningen till halsen i både kropp och hals. En av skruvhålen satt typ 2 millimeter från kanten på halsen så hade jag dragit i den skruven hade det nog spruckit. Jag gjorde en deal med dom och fick tillbaka lite pengar och fixar det själv med plugg.

Totalt har jag köpt 7 snart 8 produkter av dom varav 4 varit felaktiga. Dom är trevliga och fixar till det och så är det billigt så det får man nog stå ut med.
« Senast ändrad: 24.01.2018, 08:41:58 by Burnin_Sven »

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 25.01.2018, 00:31:58 »
Tele 6an kom idag och där sitter hålen för halsen lite på sniskan också. Inte så mycket som på den förra byggsatsen men irriterande ändå. Synd som fan helt enkelt för det är med tanke på priset helt ok grejor ändå så varför borra fel.

Tror denna blir gulbetsad och sen superlim ovanpå

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 05.02.2018, 13:28:14 »
Idag kom det en Santa Monica gitarr och den funkar som den ska. Fin liten gitarr det här. På grund av allt strul så kommer det en till hoppas den är ok också. Vet i hundan vad jag ska med den till bara det börjar bli fullt i stället nu.
« Senast ändrad: 05.02.2018, 13:29:57 by Burnin_Sven »

Utloggad Burnin_Sven

• Talang
  • **
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 06.02.2018, 09:57:21 »
Jag åkte på att fila skårorna för strängarna på sadeln och sänka stränghöjden samt intonera den och justera dragstången lite men sen blev den ganska bra faktiskt. Jäkla rolig gitarr för lite över tusenlappen och jättefin är den också. Halsen verkar nästan vara obehandlad och strängarna var skitiga så efter lite plinka är greppbrädan grådaskig :D.

« Senast ändrad: 06.02.2018, 12:23:56 by Burnin_Sven »

Utloggad MaxB

• Elvis
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 06.02.2018, 13:43:31 »
Att halsen ser använd ut, skadar inte...

Så här lät motsvarande gitarr hemma hos Eddi (om länken fungerar)?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155376436517877&id=595192876
« Senast ändrad: 06.02.2018, 14:02:07 by MaxB »