Lite kommentarer kul
Max:
Vet inte hur man gör snabb tipset..Antar att det har att göra med pitchning..Cubase har säkert nån fiffig funktion för det..Anyway,jag lirade denna med barré ackord så jag lirade om allt ett halvsteg upp - done.Det blev kanske inte likadant,höll igen på basen,men men - vi får se vad sågen säger
Roffe ska ju på lite också på denna.Så det kan nog bli bra det här.
Cykeln:
Jo,uppgraderingen var ett lyft - rekommenderas varmt.Klart bättre ljud på trummorna än i ettan..Strängarna är av modell pensionsmässiga,det ger ett väldigt dovt och nästan livlösa toner..Donade lite med det så blir det förhoppningsvis bättre på nästa version.
Zakayath:
Håller med om ez original trummor,men ez har utvecklats från det..Jag har också AD,men trivs bättre med ez..Och nu via uppgraderingen till ez2 - kanon.Så småningom så rattar jag in mig på det,lite "out of the box" nu för enkelhetens skull.Texten,ja jag hade putte där ute på tundran i tankarna.Jag skall klura lite till med den.
Staffan:
Jamaica - Ballalajka..nödrim som funkar.Ingen koppling annars till Jamaica förutom mitt taffliga/trevande reggae attempt
Lirat om allt ett halvsteg upp samt lagt till ett stick,kollar mix/trummor..
Jag känner några ryssar i Boden,vi kanske ska ockupera stadshuset och utropa Norrbotten självständigt..Så får vi hjälp av putte att kapa loss norrland från Sverige(skogen/malmen/elen)
Avsett som ett skämt ovanstående..Konspiratorisk vinkling på en text,men det får bli i någon annan låt - sicken kommunist fason
Eq/Mikey:
Gitarristen var här och ställde om reglagen på min gura
Dragit ned mickreglaget några snäpp så nu blev det lite lyster från gitarren.Lirade om rubbet ett halvsteg upp till Bb och konstruerade ett stick.Ska på med sången,sedan transport till Roffe för saxlir - så får vi se hur det blir
Jag tycker definitivt att du ska köpa uppgraderingen.Helt klart värt pengarna och som låtskrivarverktyg/komplement - grymt.Alla expansioner man har sedan tidigare,integreras snyggt.
Sedan kan man välja om man vill köra ez original eller ez 2 i låtarna,bara döpa dll filen till ez2 och lägga den i rätt mapp så funkar det kalas.Jo den låter nu björnen,skall se om jag hittar nåt klurigt textmässigt till sticket..
##################
Tack grabbar för kommentarerna,det värmer gott i ett kylslaget men vårdoftande Norrbotten..Jag har fortfarande snö ute i stugan,trist och ovanligt för årstiden.
Mike