0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Asti skrivet 09.11.2013, 14:23:18Testade lite lap-steel med Holgers tillåtelse... Kul att du har en lap-steel. Hörs att du har kommit en bit på väg i konsten. Intressant att höra längre fram, om det blir ett eller annat instrument som kommer med i låten.
Testade lite lap-steel med Holgers tillåtelse...
Lyssnar i jobblurarna och tycker att både lappen och trynorgeln hamnar i höger öra - så jag får lite balansproblem här. I övrigt hörs ju klart och tydligt att dessa instrument tillför den redan fina låten en hel del, men som sagt nåt lutar fel.
Citat från: Eddi skrivet 11.11.2013, 13:27:31Lyssnar i jobblurarna och tycker att både lappen och trynorgeln hamnar i höger öra - så jag får lite balansproblem här. I övrigt hörs ju klart och tydligt att dessa instrument tillför den redan fina låten en hel del, men som sagt nåt lutar fel.Ja du kan ha rätt i det....lite mycket sånt där reverb på munspelet kanske också....tror jag flyttar fram honom litet och ställer honom till ...hmmm....vänster? Ska höra om han vill stå där...så kanske Asti vill stå längst bak, mitten. (Han är så blyg)
Citat från: Holgers Tröst skrivet 11.11.2013, 14:00:25Citat från: Eddi skrivet 11.11.2013, 13:27:31Lyssnar i jobblurarna och tycker att både lappen och trynorgeln hamnar i höger öra - så jag får lite balansproblem här. I övrigt hörs ju klart och tydligt att dessa instrument tillför den redan fina låten en hel del, men som sagt nåt lutar fel.Ja du kan ha rätt i det....lite mycket sånt där reverb på munspelet kanske också....tror jag flyttar fram honom litet och ställer honom till ...hmmm....vänster? Ska höra om han vill stå där...så kanske Asti vill stå längst bak, mitten. (Han är så blyg)Nä, jag vill stå lite till höger.../Asti t.f. Moderat
Kul att det funkar....ja - den går nog att förlänga om man vill....kanske nån vill jojka lite?
Snyggt! Bra att du sprider ut lap-steel och munspel, så dom inte ligger på hela tiden.Om man ska vara petig så kanske det är lite väl mycket reverb på lap-steelen... Nej, det är bra så här! /Asti t.f. Velig Vetlandabo
Citat från: Asti skrivet 12.11.2013, 10:28:15Snyggt! Bra att du sprider ut lap-steel och munspel, så dom inte ligger på hela tiden.Om man ska vara petig så kanske det är lite väl mycket reverb på lap-steelen... Nej, det är bra så här! /Asti t.f. Velig VetlandaboOk....;-) tycker ni tog det bra att jag möblerade om lite hursomhelst på tagningarna