0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ursäkta,den är bara en disk,glömde skriva det Batteriet är ok,till bios...den håller tid/datumI början var det PXE-E61 - PXE-MOF felmedelandedom syns inte nu,det står bara "operating system not found "
Citat från: fogden2000 skrivet 15.03.2012, 17:29:45Ursäkta,den är bara en disk,glömde skriva det Batteriet är ok,till bios...den håller tid/datumI början var det PXE-E61 - PXE-MOF felmedelandedom syns inte nu,det står bara "operating system not found "Installera OP kanske...
Ok.Jag trodde / tror att den gamla disken var sönder,därför köpte jag en ny,men som sagt,det står ändå "operating system not found"
Ja , det stämmer
Har funderat på det ,fast då måste jag skaffa nån adapter,för denna disk är en IDE disk.den andra Sata
Köp en begagnad skiva med windows 7, gärna med DVD-spelare inkluderad. Boota från dvdn. Installera
Jag funderar ! datorn är från 2005.Ska ha den till surf.
Det går bra att boota från usb. Ska ett bootbart usb-minne och lägg installations-cdn där.Är du säker på att det inte bara är inställt i bios på att inte boota från cd?Borde finnas en bootmeny i bios. Ibland är det F12.
Tack.Jag kommer allt in i bios,man undrar varför den inte reagerar på Xp skivan ?