Wernis har gjort det igen
Vansinnigt svängigt och alldeles underbart.Jag gillar wurlitzern och liret - grymt.Rätt bra ljudbild,fast jag hade velat höra basen mer.Något fet baskagge också ifall du mixar igen..Men som sagt,det är i mina lurar och dom har lurat mig förr.
Tant fransa hade en rätt skön jazzpipa har jag för mig,här hade den suttit..Hade och hade - har skall det vara.
Mike
Snabbmixat som sagt. Håller med om att basen ska upp lite. Håller inte med om baskaggen. Rullar nog av på elbasen lite istället för att få dom att samsas. Ja, kanske hör med Fransan om det blir en sånglåt.
Kompetent som faan... Men inte riktigt min grej..
I mina lurar låter det välproducerat, men nog tycker jag att Du ska ta & sjunga lite alltd...
Tackar Hogge!
Jodå, det är kompetent och en riktigt kul lyssning.
Det enda att klaga på vore väl att - i och med att det händer mycket i melodiväg - så händer det relativt lite harmoniskt sett (?), hade gärna sett att låten utvecklats harmoniskt lite mer. Kanske mest för att det är lättlyssnat, men kanske lite för lättlyssnat efter ett tag? Nåt mysko molligt parti, eller så, är vad jag menar.
Egentligen ingen kritik, det funkar så här också.
Ingen dum idé med ett mollparti alls. Får lura på det lite.
Tack för feedback.
Skönt gung, bra spel och mix vad jag kan höra i enklaste lurar.
Skulle också fungera till som vinjettmusik till TV-programmet: "Välkommen till familjen Anderssons jul" om det skulle finnas ett sånt program.
Absolut att det skulle funka som vinjett. Det hade ju varit roligare om programmet hette "Välkommen till familjen Oliveiras jul".
Oj, vilket skönt sväng och så skickligt spelat - både klaviatur och gitarrer!
"Refrängen" sitter verkligen fint!
Bossanovan sprider sig i juletider!
Tror att bas och kanske även trummor skulle kunna vara lite starkare i mixen...
Det här kommer att snurra ett tag här! Skitbra!
/Asti
Härligt att det går hem. Riktigt kul tycker jag.
Nivåer noterade!
Snyggt, den här får gå ett tag, avslappnande och harmoniskt är vad det är
/Marre
Tack för det!
Hej
Bra spelat och lättlyssnat (inne på Divids tänk att det är för lätt). Inte min musik dock (tycker personligen inte om gitarrens burkljud - men det är ju bara min smak). Tycker att trumräkan är lite tunn överlag (tex vid 69) men det ska säkert vara så. Bas kan höjas lite.
Jag tycker att pianots toner stockar sig i mina öron vid 117.
Mina lurar är känsliga för dist och vid 147 hörs ett kort och svagt tillfälle med dist (hörs även på ytterligare några ställen till).
/Gurano
Gitarrsoundet är ju ganska traditionellt jazzljud, och gillar man inte det så gör man inte. Basen igen ja, helt rätt.
Disten du hör tror jag inte är dist. Kan det vara sågtandsbasen som spökar för dig?
Låter nice! Jag håller absolut inte med när det gäller kompliciteten i harmonierna. Mer och svårare harmonier är inget självändamål i sig. Keep it simple och låt melodierna tala.
Sång javisst, eller inte!
Gött, men nu tycker jag det börjar bli dax för dig att ge dig i kast med lite mer elektroniska tongångar igen, nu har du jazzat, hårdrockat och bossanovat färdigt tycker jag
Fridens!
Micke
Tack. Stärker självförtroendet med en så kommentar. Tnx.
Angående stilen....... Aaaaarrrrrrrrrrrrrrrgggggghhh
hh!!!! Fattar du hur mycket jag vill göra elektronisk musik? (eller metal för den delen) Det är de enda två stilarna jag lyssnar på i stort sett och ut kommer bara massa "gubbmusik" när jag sätter mig.
Men faktum är att jag har 6-7 låtar liggande i elektronisk stil som nog är nästa projekt att göra färdiga istället nu när inspirationen tryter på att göra nytt.