0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snygg pianofigur. Något att bygga på, absolut! Några syntljud tar lite mycket plats tycker jag. Skär av basen och lägg på elbas istället kanske? Tycker vindan håller på för länge in i nästa takt. Bryt på ettan direkt med en cymbal? Det kan väl bli vad som helst detta. Ackorden har många melodier i sig. Se till att göra en låt nu
Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2011, 14:01:20Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2011, 10:32:22Snygg pianofigur. Något att bygga på, absolut! Några syntljud tar lite mycket plats tycker jag. Skär av basen och lägg på elbas istället kanske? Tycker vindan håller på för länge in i nästa takt. Bryt på ettan direkt med en cymbal? Det kan väl bli vad som helst detta. Ackorden har många melodier i sig. Se till att göra en låt nu Vad i hela friden betyder vindan? Congas ska det vara! Feletonens felsnavningsfunktion var nog slåpagen. Jag trodde du menade versen Man måste ha händerna bra snett men v ligger bredvid c och i ligger bredvid o sen ramlar teorin ihop.
Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2011, 10:32:22Snygg pianofigur. Något att bygga på, absolut! Några syntljud tar lite mycket plats tycker jag. Skär av basen och lägg på elbas istället kanske? Tycker vindan håller på för länge in i nästa takt. Bryt på ettan direkt med en cymbal? Det kan väl bli vad som helst detta. Ackorden har många melodier i sig. Se till att göra en låt nu Vad i hela friden betyder vindan? Congas ska det vara! Feletonens felsnavningsfunktion var nog slåpagen.
Riktigt snyggt. Fina ackordföljder enligt ditt vinnande koncept. Tajt och bra lirat/arrat/mixat. Halvtrista synthljud (den vid 02:12 tänker jag mest på). Som en rockig Vangelis men låter helt eget, jag känner iaf inte igen något. Ser fram mot sång.
Jo, snyggt. Gillar bongo (ellervadetnuär) -trumman i början. Jag gör själv det felet att jag slänger in trummisen för tidigt och dessutom har jag inte riktigt koll på andra slags rytminstrument. Har massor att lära mig med andra ord .... å det är ju det som är det fina med kråksången. Att lära sig nytt. Här gillade jag rytmsektionen och det faktum att detta låter orientaliskt. Jag känner inte heller igen något. Annat än att det låter orientaliskt.Barabra Space
Har potential. Kul att höra det så här, innan sång och eventuella körer fyller tomrum. Hör också vissa riff från elgura i mitt huvud...
Fina harmonier och fantasifullt arrat.Är kanske inte heller så förtjust i synthljudet vid ca 132 sekunder, men tycker inte det stör direkt.Blir intressant att höra hur du tänkt dig melodin till detta! Bra grund!