0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ingen vet?
Ja..tror nog på de tidigare alternativen...vad händer om du högerklickar på arbetsytan..du får då upp alla alternativ för "pilen"..välj högst upp annars snapfunktionen, på eller av? /C
Citat från: Clemens skrivet 22.09.2009, 20:46:19Ja..tror nog på de tidigare alternativen...vad händer om du högerklickar på arbetsytan..du får då upp alla alternativ för "pilen"..välj högst upp annars snapfunktionen, på eller av? /CKommer bara en meny, men Snapfunktionen verkar inte vara inblandad... Hmm
Citat från: Markus Broberg skrivet 22.09.2009, 20:26:27Ingen vet? Jo men det är klart att någon vet något - jag vet ! Hahahaha men jag säger ingetMähh:DJag är inte säker på att det hjälpte...Eller vänta...JO!!! Men jag har spelat in en massa saker utan den intryckt så att det blev keffigt ända från start:)Tack Eko och alla andra som kom med tips:), nu kan jag fortsätta med min skiva:PSkämtar bara Till höger om målarburken högst upp så hittar du en ruta som är blå alltså markerad men nästa ruta som ser ut som två pilspetsar som pekar in mot ett lodrätt streck ska också vara blå. Klicka på den så kommer det att funka som vanligt för dig tror jag. Den här klickar man av för att kunna flytta prylarna dit man vill. Är den aktiverad (blå) så styr den in objektet till en taktstart.
blir det vårt så är det bara att klippa början med [>|<] knappen intrycket.edit: om jag mens rätt så kan du ha [>|<] knappen i tryckt jämt och hålla ner Ctrl när du vill flytta/dra steglöst.
Du blandar för det första med begreppen. Timestretch och snap har inget med varann att göra.Vid detta skede rekommenderar jag manualen och att du letar up "snap to grid", eller "snap to grid with quantize". Det är riktigt bra förklarat där.