Lite trevande broderier kring ett mollackord. Känslosamt och snygg utveckling när kören kommer in men den är ibland lite för stötig för att låta bra. Blir till slut lite otålig och vill att det skall komma något tydligare tema när blåspartiet håller på. Det är snyggt men känns ändå som lite transportsträcka. Det kommer ändå till slut någon upplösning kring femminuterssträcket och det blir en fin konstrast till det tidígare i sin pampighet. Avancerad komposition och mycket skickligt arrad men inte så melodiöst som jag är van vid från dig och naturligtvis därmed kräver!
Tack för bra comment
Kompositionen kan nog uppfattas som trevande (och vissa delar (5% kanske enligt mig då
) av den är nog klickat lite ogenomtänkt)
Men det är så när man sitter med värsta kreativiteten, då låter allt bra och melodiöst. Kanske bara jag som är sån
I vilket fall så skall jag nog kunna styra upp det här
När jag sovit på saken och får distans...
Första delen (som har ett tempo runt 60) kallade jag largo tidigare, den notföljden som inleder är den bästa av alla monofona notföljder jag gjort (tycker jag).
Sen elaborerar jag kring det, inte alltid till 100% av min kapacitet. Har svårt att hitta känslan där i del 1..
Tvåan är nog inspirerad av Howard Shore...
Kan tänka mig sång här för att undvika att folk hoppar av under en transportsträcka
Kompositionen är rätt intrikat, om än inte komplicerad, här och var, kul att du noterade...
/Per
« Senast ändrad: 05.06.2009, 14:35:14 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882