Oj, kul med många kommentarer.
Oceanmusic: Japp, det är EW mestadels. Kul att du gillar, förstår att det kan behövas någon mer dynamisk kontrast i stycket. Ska lägga in någon liten variation är det tänkt. Tack för kommentar!
Eko: Ja, tiden går fort när man skriver. Känns som jag skulle kunna variera alla teman lite och spela ut mer på det. Men då blir det väl 14 min.. Trodde den var kortare innan första bouncen
Trummorna kom hyfsat naturligt, känner dock att dom behöver förfinas lite till. Tog inte så lång tid faktiskt, men kul att dom känns "rätt". Tack Eko.
Equality: tack
Memphis: Tack för lyssningarna, alla tre
Jag upplever inte oboen som för långt bort, men den är nog för låg som du säger även om jag ville ha den lite försiktig, petar upp den lite.
Förstår inte dina tanker sedan riktigt. Låten har ett tydligt tema tycker jag, det är det som du påpekar, det som återkommer. Sen vissa av dom andra delarna ser jag mer som "fristående", det är helt klart ett medvetet val av kompositionsteknik, att låta olika instrument spela "fria" stämmor mot varandra.
Bitvis tycker jag dock att det kunde bjudas på lite variation, och jag tror det är lite det du är ute efter med. Det kommer
Tack för lång och bra kommentar.
Emulator: Tack, jag är ganska nöjd själv. Lite småfix hit och dit. Du får gärna återkomma om du orkar
MaxB: Jag ville undvika allt för mycket "smet" i denna. Det är ett mittparti som är ganska lugnt trots allt. Jag har mest skrivit lugna pianostycken den senaste tiden och ville köra lite mer actionbetonat. Men jag förstår helt klart din tanke. Om man lyssnar på detta stycke i sin ensamhet så håller jag helt klart med. Mer dynamik ger nog en häftigare upplevelse.
Cykeln: Tackar, ja musiken verkar förmedla min tanke, det är mycket värt det. Emus citat där var lite konstigt, antar att han var ute efter ett "olika" där.
tack cykeln.
Mahan: Tackar, vilken fin kommentar.
Din tanke med rockversioner finns i bakhuvudet. Tänker bjuda på något sådant framöver. Vet inte om det blir detta stycke eller kanske nästa
Men det kan bli fräckt.
Hälsa O-gänget och tacka
Wernborg: Ja, det är klart att det finns lite hårdrock där i mixen, det blir nog lite så för mig ibland eftersom rocken ligger mig varmt om hjärtat.
Mahan var inne på samma sak ja, tror också det kan bli fräckt. Har helt klart tänkt tanken, kanske inte just med detta stycke. Men jag gillar orkestralt-tunggung med
Orkeslös säger du, det var väl mindre kul. Kanske krävs det ett tonartsbyte eller så är det mera variation som krävs, vilket jag var inne på tidigare. Eller så är det gitarren du vill åt
Tack för kommentar iaf. Uppskattas!