Glömde lägga till låtbeskrivning, så det är nu fixat.
Tack för alla svar! Svängde ihop detta ganska snabbt när jag satt o lekte. Själva låten är inte ny, tidigare var det en slags gospel.
Eko: Kul att du gillar. Bakrundssången, "negerstam", kunde ha fler stämmor, typ som att hela byn sjunger med. Med det orkade jag inte med. Försökte också lägga stämma på "houseboat" men det blev svårt med timing pga delayet.
Dividend: Kubanskt är ju inte helt fel heller.
equality: ja, det är malandet som är poängen med detta. Kul att det känns autentiskt. Skulle väl kanske ha broderat det med lite fler "galna" gitarrstick. Blir väl en uppdatering så småningom
Emulator: "Något man kan testa frö att jämna ut är att sutomatisera ett tjockt reverb under själva "house" och kapa det, så att det inte blir nån efterklang." vet jag inte om jag förstår men fattar väl andemeningen i det.
Ja, lite mer variation skulle nog inte skada. Har plockat bort vissa percussions på olika ställen i låten så att det inte ska låta lika hela tiden, men som jag skrev i början så var detta tänkt att hamna under ofärdiga demos, låten behöver ju bearbetas lite mer. Detta var mest en test. Men det funkade rätt bra ändå. Sen är det ingen triangel utan en fingercymbal. Den funkar bra i refrängen, driver på på ett behagligt sätt. Gillar själv också det höga och låga i spektrat som uppstår där.
Harmonica mike: Man kan aldrig veta vad jag tänker hitta på nästa gång. Tycker det är kul att testa olika genres. Metal eller rap lär det dock inte bli. Vad gäller oljefat vet jag inte om de används så mycket i Sydafrika, känns mer som nånstans i Karibien. Mot slutet lyfter jag upp delayet på sången rätt mycket. Det där haaarribbaaa är väl också nåt från en annan världsdel?