Nu kanske tråden är mindre intressant,, men bara måste berätta om en jäkligt intressant situation.
Jag hade lite strul med mitt bredband, ringt supporten femtielva gånger. Givetvis så är det mitt fel alla gånger, och de program som jag använder... ja ni vet? Problemet visade sig genom att min uppkoppling gick up/ner hela tiden... irriterande som fa-an!
När jag ringde för femtitolfte gången så blev det ett rätt intressant samtal. Killen på supporten bad mig byta kablar för "de går sönder med tiden. Men,, de har suttit helt stilla och orörda??
(det är nu det riktig intressanta kommer fram!!)
Killen fortsätter att förklara -> "Jo,, för du måste byta kablarna eftersom de slits!"
jaha,,
"Vad har du för kablar?"
det är någon som jag köpt i datorbutiken
"Okej,, de slits lite snabbare än våra!"
hm, jahaaa??!!
"Jo, signalen blir sämre med tiden för att kablarna slits, och om du inte byter så kommer du inte att ha någon uppkoppling!"
jaha???!!! Så du menara att själva metallen "slits" och måste bytas ut?"
"JA!"
ehum,, Vad använder ni själva för kablar? Är de bättre?
"Vi använder en speciell kabel som håller längre, men de måste oxo bytas ut"
men hallå,, så du menar att man med jämna mellanrumm måste byta ut telefontråden för att signalen som går igenom den sliter på kabeln så att den tar slut??
"Ja,,"
Ni hajjar?!?!? Visste killen någonting över huvud taget om någonting?????