666
Demolåtar / SV: emu: Confide In Me (cover)
« skrivet: 08.09.2013, 19:36:42 »
Meckar ny verre så kommer den upp snart!
edit: Nä, hann inte. Nu funkar gamla igen
edit: Nä, hann inte. Nu funkar gamla igen
![biggrin :D](https://www.kontrollrummet.com/Smileys/studiosmileys/biggrin.gif)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Citerahttp://music.holmerup.biz/Feedback/
Skön hängmatta på ljudbilden.
D110 är ingen ball synt, den hade jag också (har inser jag). Men den använde jag mest för att trigga gatar med till slut.
Hela D-serien skulle jag säga. Köpte nån D50 som man fick göra sig av med med vändande post för jag tyckte hela "färgen" var så kassFörmodligen mest beroende på att man var så kass på att göra musik, men gillade aldrig dem alls.
Nämen, D50 hade ju grymma pads och stråkar
Citerahttp://music.holmerup.biz/Feedback/
Skön hängmatta på ljudbilden.
D110 är ingen ball synt, den hade jag också (har inser jag). Men den använde jag mest för att trigga gatar med till slut.
Fin låt och bra matriel för din svåger att jobba med.......
Ser fram emot att få följa den här låten....
mvh
Har ingen koll på originalet men kan säga att du har fullständig koll på voxen - det låter skitbra med lead och kör tycker jag.
Tänk om man kunde slänga ihop nått så här färdigt på så kort tid
Vill ha guran i höjd ganska rejält, så jag ser fram emot svågerns svängande gitarrkrängande
/Josef
Snyggt! Bra tryck i refrängen.
Tycker sången ska höjas i de lugna partierna.
I mina högtalare distar trummorna en aning....
/Asti
När man går upp i kvalisort på monitorerna, så tycker jag att det är ganska självklart att man samtidigt akustikbehandlar. Annars får man ju inte riktigt valuta för investeringen i monitorer...
I vissa fall kan akustikbehandling göra lika stor förbättring som att skaffa andra monitorer.
Plinka: En eloge för dina uppmuntrande ord!Hade nog tänkt sparka mig själv som sångare annars...
egghuvud: Man blir ödmjuk inför Mr Musics himself, festivalmaestrons ord. Tack för dem! Drog ner på trummorna något (se 1up:s kommentar). Kanske spelar de fel dessutom - jag är totalt trumloopsilliterat. Försökte mjuka upp sången också efter att ha googlat på vocal +soft +equalizer...
Emulator: Bra Tomas att du pin-pointar på fadäserna utan att skräda orden - sånt gillar jag på demosidorna! Trodde i min förskräckelse att du menade hela breaket men antar att det var inledningen och det hörde hörde t o m jag att de tonerna var off. Försökt rätta till dem nu. Sången är ett komplicerat kapitel, lite trist när det funkade bättre i yngre år. Ja, ja träning gäller ju, förstått det. Bra kritik! Tack!
1up: Man blir glad av din kritik. Trummorna kan säkert förbättras och jag skall försöka (se kommentar till egget dessutom.)
Så här är det, tror jag:
Det blev gjort skitmusik förr och det blir gjort skitmusik idag.
Det blev gjort strålande musik förr och det blir gjort strålande musik i dag.
Kan det vara så enkelt?
Jag vidhåller att din egen övning troligen är lika nyttig som övning framför lärare. Glo på dig själv i en spegel då du sjunger eller videofilma dig och glo på filmen efteråt så kan du känna samma nerver som du kan känna framför en lärare. Övning, övning, tror jag mest på.
Jag förstår verkligen inte varför så många verkar vara mot att gå till en sångpedagog/coach
Det är många här på forumet som i mina öron skulle må bra av några lektioner. Det är aldrig fel att lära sig rätt teknik så man inte förstör nåt. Lära sig hur man värmer upp, andning, diafragmaanvändning mm. Samt att det som du säger är väldigt nyttigt att stå och gapa framför nån som direkt kan ge feedback när du gör nåt galet och att det släpper på inneboende spärrar. Det handlar ju om att på bästa sätt plocka fram ens unika röstkaraktär.
Komplettera detta med att sjunga i en kör. Körsjungning är oerhört utvecklande på många plan.
Jag har ju sagt förr till dig att jag tycker din sångröst påminner en hel del om Trent Reznor. Så om du lär dig använda den på ett sobert sätt så kommer det att vara en oerhörd tillgång i mångas musik
Det ljusa är riktigt bra T,det mörka - njäe.
Träna in lite vibrato då du sitter i bilen så kan du skippa sång pedagog.Lägg stålarna på en bra mick ist..Du har tekniken ganska klar för dig,det hörs när du tar i.
Mike
Ja den 'låga' varianten låter betydligt svajigare.. Men det går nog att öva upp det tonläget oxo.
Lyssnade tidigare och vart väl inte helt såld på den mörka rösten förmodligen på att den upplevs som svårare och att du inte når ända fram vad gäller uttryck och pitch - jag gillar den ljusare rösten bättre. MEN som vi varit inne påå - helt rätt att försöka efter ett tag sitter den![]()
Den mörkare versionens överstämma gav ny dimension
Jag gillade kombinationen, när jag lyssnar på över och under samtidigt och låter dem blandas i huvudet, härligt!
Dessutom dessa underbara basar och urtunga syntar!
Mmmm
/Josef
Det är nog första gången jag hör dig sjunga![]()
Absolut att du har en röst som funkar och sometimes riktigt bra timbre
Men en bit kvar och det får du inte genom sånglektioner tror jagutan sjung på så mycket du kan, gärna flera timmar om dagen så kommer du märka vilken kontroll du får efter ett tag.
Men att som Eddi jämföra med kanske en av världens bästa röster (åtminstone i SWE )skulle nog jag påstå...det vill jag inte göra och det är inte intressant heller...du har ditt eget uttryck...Nice
Allt gott karl
Trynorgel och sång bra i vanlig ordning. Brukar normalt av någon anledning inte gilla såna tokroliga texter, men det här gjorde ni bra.Tacka för lyss och komment
Enda anmärkningen jag har är att basen känns lite otajt på ett par ställen. En taktfetischist som jag hade klippt upp och flyttat i daw'en.
Kul samarbete annars!
Jag tror att både jag och HM har släppt denna nu och gått vidare med nya alster.
För min smak så är basen fullt fungerande som den är - risken är i mina öron att om det blir för mycket millimeterprecision så blir den okul/tråkig att lyssna till, att man helt enkelt tappar en känsla och övergår till mer maskinellt skapande ... men det är ju jag det![]()
/Gurano
Den här låten verkar som gjord för sångövningar med rätt stort omfång och tonartshöjning. Känner mig själv ofta obekväm om det inte ligger helt rätt... som vid de få tillfällen jag gått i kyrkan. Tongångarna där ligger "alltid" helt fel för mig och jag måste gå ner där det det går upp och tvärtom...Tycker du fixar det här bra och det känns stabilare nu!
Det artar sig till en bra cover - gillar "kompet" och väntar på att det ska dra igång ett ylande gitarrsolo!
Schyst arr! Svårt att säga vilken oktav du ska välja (den mörka sången är ju också häftig) tror du hittar svaret själv...följer med spänning fortsättningen.
/Roffe H
lite mindre reverb typ mycket mindre tror jag skulle vara bra för låten o dej .Då kan kan du inte gömmad ig lika mycket, lite som du säger själv avsluten är i många fall spännande o säkra.
Mitt enda tipps... vill lite lite mindre
Jag torskar oftas där
Kramisar
Jag tycker den går i för låg tonart. Skulle vilja höra röstresurserna högre upp i frekvenserna. Den höga stämman här är fortfarande väldigt försiktig, trots att det finns utrymme för mer utsvävningar.
Riktigt nyttigt stycke att öva på.
Rekommenderar test av tidigare rekommendation (cykelns låt).
En oktav ner lät lite överdrivet mörkt.
Tycker du ska sjunga som tidigare, men med svag röst i verserna. Mer huvud, än bröst och mage.
Sen tar du fullt stöd i refrängen.