Kontrollrummet
Kategorier => Färdiga produktioner => Ämnet startat av: Dividend skrivet 11.12.2008, 20:16:21
-
LÅTNAMN: The Seraph Fell From Grace
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: orkester
LÅTLÄNGD: 6:24
KOMPOSITÖR: Per-Erik Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
(Titel kommer sig av att jag läste några delar av Johan miltons Paradise lost...)
Jag tänker hålla tal (kanske) ur boken.. det avsnitt som handlar om när djävlarna fallit ner i helvetet.
Men musiken är klar!
Lyssna:
-
Detta låter amerikansk action lång väg,, någon film med Arnold och jorden håller på att gå under..
Nu skall jag spåna rejält. Nu är det lite kort, och jag ser/hör ett stycke på ca 10.32 när detta är klart.
Använd gärna rösterna, de låter väldigt futuristiskt men låt de vara med väldigt sparsmakat i början,, och svagt. Om de kommer in de sista 3 min och lyfter upp undergången, eftertanken och framtidens undergångsproblematik.
I bland så vill jag nog ha lite mer distinkta stråkar. Speciellt på de kortare tonerna efter 1minut.
Bra jobbat och detta måste ju bli en uppdaterad och längre version, rätt snart väl??
-
Tycker det låter bra divid. På något vis känns det lite ryckigt, många toner som är avhuggna som kunde förlängas med fördel känns det som. Körsamplingen gillade jag inte alls, inte till naturtrogen orkester, kanske om det var lite andra instrument som bidrog till en mer syntig omgivning. Men samtidigt så tager man vad man haver liksom, förstår ju det. Kanske kan någon tjej här sjunga?
Det känns lite episkt, skulle vilja förstärka det med lite cymbaler och slagverk.
Ett bra utkast som jag är säker på att du kommer förädla med tiden.
-
Tycker det låter bra divid. På något vis känns det lite ryckigt, många toner som är avhuggna som kunde förlängas med fördel känns det som. Körsamplingen gillade jag inte alls, inte till naturtrogen orkester, kanske om det var lite andra instrument som bidrog till en mer syntig omgivning. Men samtidigt så tager man vad man haver liksom, förstår ju det. Kanske kan någon tjej här sjunga?
Det känns lite episkt, skulle vilja förstärka det med lite cymbaler och slagverk.
Ett bra utkast som jag är säker på att du kommer förädla med tiden.
Tack. Ja den där rösten vette sjutton om jag behåller. För vilket instrument är tonerna avhuggna?
Light head: Noterat om rösterna ;) Distinkta stråkar likaså...
Blir nog ny version när den legat några dagar :)
Tack!
-
DEt blev ny version nu! :)
Fortfarande bara ett utkast, men rätt intressant om jag får säga det själv :D
-
det händer saker med notknackandet kan inte sätta fingret på det men ett lite(råare) intryck.
gillar det.
ynot
-
Skriver här med, har lyssnat några varv nu...
Vackert stycke, håller med föregående som skrivit att det är lite korta toner.. skulle vilja ha lite mer "flow". Gillar sån där "titanic-kör" men även den var lite kort i tonerna, lite mer följsamt även där så blir det så mycket finare :)
-
ynot: Kul att du ser en utveckling :)
Åsa: Ok, du och freddy menar mer legato antar jag? :) För själv är jag just nu blind för det, men skall lyssna igen imorgon!
Kan hålla med om att de avbrutna 4/4 noterna, ger upphov till pauser = lite underligt..
Satte ihop huvudmelodin i natt på 2-3minuter, sen somnade jag om :) Så finns nog en del trams att fixa till...
Tack för lyssnign båda! :)
-
Gillar detta! :) Det är pampigt, mäktigt och snyggt instrumenterat. Dock saknas några riktigt mäktiga körer bitvis, tror att det skulle kunna bli riktigt hälftigt. Inte så lätt och fixa dock, misstänker jag...
-
HEy! Ja, körerna skall jobba mycket med att får de naturtrogna som möjigt!
Tack för lyssning!
OCH NU ÄR NY VERRE UPPE! Finns i huvudet!
-
Jag tycker det var lite fylligare och bättre flow nu.
Lyssnade i lurar denna gång. Händer mycket i mitten av spektrumet, blir lite grötigt och svårt att urskilja instrumenten stundtals tycker jag. Tror det skulle vara snyggt att lägga upp pizzicaton en oktav där i början, så det blir lite ljusare och kommer undan dom andra instrumenten.
-
NY VERSION I TRÅDHUVUDET!
(Titel kommer sig av att jag läste några delar av Johan miltons Paradise lost...)
Jag håller tal ur hans bok, det avsnitt som handlar om när djävlarna fallit ner i helvetet.
Några synpunkter på denna? Den finns i trådhuvudet.
-
Vad har hänt här då? ser ingen filfilfilfil :blink: -_- :wacko:
-
Nu är där!
-
Nu är där!
jag lyssna nu! :rolleyes:
Meeen... jag ser ingen??? Nu ger jag upp :D Mr "fiddla-med-länkarna-hela-förmiddagen-så-att-freddan-inte-kan-lyssna-på-låten"
-
Den har ju varit där hela tiden! Bara att kolla...
-
Passar till film, men det är något rumphugget i en del toner från såväl stråkar kör som bleckblås(?).
Det verkar som att samplingarna snabbt ökar till onödigt hög volym om man håller ut tonerna och att det är detta som fått dig att använda kortare toner.
Det Freddy sa hakar jag på direkt!
> Det känns lite episkt, skulle vilja förstärka det med lite cymbaler och slagverk.
Men hur lätt kan det va att få till det?
-
Maxb: Det är inte anledningne...
Nu blev jag ännu mer konfunderad över vad det är ni alla snackar om :blink:
Skalll yssna på playern :unsure:
-
skönt stycke.
jag strunat i att klaga på att det låter stolpig midi,då det kanske inte är ljus instrument karaktären man ska lyssna på
lite kinesiska vibbar, någon storslagen naturscen alá crouching tiger ser jag framför mig
om detta framfördes av orkester & riktig kör skulle det vara hur mäktigt som helst
det är bara timpani som fattas när det är som mest intensivt
snyggt komponerat
/Larsson
:)
-
Arret kommer att förändras en hel del
Jag vet vad du hör Maxb, men jag orkar ninte förklara varför det är så, men det kommer att fixas :D
Tack för bra feed!
-
Vackra och mäktiga tongångar. Skulle absolut göra sig i högbudgetfilm med mäktiga naturscenerier. Har inte kunskaper till mer ingående feedback. Tycker instrumenten låter väldigt bra. Körerna däremot har för mycket samplat över sig. (Man får ju inte säga att det låter midi. :P) Kompositionen väl sammanhållen med snygga teman.
-
(Man får ju inte säga att det låter midi. :P)
får man inte?.. jag måste vart sjuk på den lektionen!
jag ber om ursäkt ifall jag trampat på någon tå :unsure:
-
Jag brukar få till svar att midi inte låter... :D
-
NEj för fasen. Klart det låter midi för de av oss som hör skillnad på en verklig orkester och EWQL :)
Körerna skall jag ge mig på NU!
-
Larsson: Vet itne om jag vill ha timpanisar egentligen... TÄnkte ju göra en lugn låt :)
Eq: TÄnkte fixa till körerna ikväll
-
OK! NY VERSION I TRÅDHUVDET! tydligen var en av hornen 5db över 0 <- där de flesta instrument var :)
Nu skall jag hålla ett demagogiskt TAL :D På engelska!
-
Tjou PER!
Kan hända att jag fått fel låt nerladdad men detta låter väldigt sparsamt... klent.
OK, nu finns det en chans att detta lyfter...
Allehanda sound sticker fram nu, alla hjälper till att nå en helhet...
en helhet som jag inte kan skriva under just nu.
Kunde tänka mig en mer bred ljudbild, för summan av kompet gillas väldigt!
h. johan
-
Tack du. Skall försöka fixa baen och körerna i dagarna, synket likaså. Kanske skala ned mer på sina håll...
Tack för lyssning ;)
-
Den har ju varit där hela tiden! Bara att kolla...
...öhm? eller inte? Du hade ju skrivit "återkommer snart med en ny version" i ditt första inlägg t.o.m. :blink: :wacko:
Ska lyssna på nya under dagen, återkommer senare. ;)
-
Den har ju varit där hela tiden! Bara att kolla...
...öhm? eller inte? Du hade ju skrivit "återkommer snart med en ny version" i ditt första inlägg t.o.m. :blink: :wacko:
NEJ! Det här helt omöjligt! ;)
-
Nu är den färdig! :D
Och finns i trådhuvudet! :)
-
Ja det här var som att sitta och titta (fast lyssna då) på en föreställning, en opera utan operasångare-erskor :) Det där tingeltanglet är lite för högt.. det reagerade jag på, men nu är den färdig så då får det vara så :) Händer väldigt mkt olika, därav upplever man ju som ett skådespel, vet inte om det är riktigt min grej med så mkt olika men det är ju mäktigt så det förslår, det är ju du detta! Bra jobbat!
-
Tingeltangel är fixat nu!
Tack ÅSA!! NU ÄR DEN FIXAD och KLAR!!
-
:) Det är en sak som slår mig, detta låter väldigt lite "china".
I stycket så finns det ett par partier som är otroligt fina, typisk "Dividend"-klass. Man vill nästan sjunga med och definitivt så vill man se en bra film med musiken. Kring 1minut och avslutande partiet. :wub: Där emellan kan jag känna att det är lite stökigt, jag tvingas att tänka när jag lyssnar för att hänga med. Inget fel i det i sig, men partierna jag nämnt är så grymt sköna att jag kommer av mig lite.
Jäkligt bra jobbat!
-
Light head! Tack skall du ha!
"Jäkligt bra jobbat!" var ett tag sen du skrev nåt liknande på nåt av mina alster :)
-
Hmm, du har nog rätt, det var länge sedan... jag har väl blivit lite bekväm, för det är ju "jäkligt bra jobbat" hela tiden. Dock har du en poäng, man skall ALDRIG ta beröm för givet, man skall berömma och inte tror att det är underförstått.
:-)
-
Hmm, du har nog rätt, det var länge sedan... jag har väl blivit lite bekväm, för det är ju "jäkligt bra jobbat" hela tiden. Dock har du en poäng, man skall ALDRIG ta beröm för givet, man skall berömma och inte tror att det är underförstått.
:-)
Ärlighet varar längst! Dina recensioner VET jag är ärliga, de är för intrikata och stör nåt så nämner du det
Jag har ju fått "dåliga" recensioner av dig på 3-4 tillfällen.
-
Nu har jag lyssnat igenom hela och jag måste säga att jag känner mig en aning kluven. Å ena sidan så gillar jag kompositionen starkt. Det är precis "rätt" toner/harmonier för att få igång mina känslor. Å andra sidan så bryts illusionen av att det inte låter äkta. Jag skulle verkligen vilja höra hela detta stycke med lite tyngre samplingsbibliotek bakom. Stråkar och körer.. jag kommer in i känslan men så låter det synthigt och så väcks jag liksom upp lite grann. Jag förstår att detta är något som är svårt att åtgärda (kostar pengar och så) men du har ju talang för det här så du borde verkligen på sikt försöka skaffa ännu bättre grejer att jobba med.
Nåväl, det finns ju alltid saker att göra för att kunna förbättra det man redan har. Jag tror att jag hakar upp mig på samma del av stråkarna som övriga i tråden. Det är något med hur de spelar som späder på den syntiga känslan. Något med hur de låter lite halv staccato istället för riktigt legato i fraserna. Ibland blir det tydligare och i bland mindre tydligt men det ligger där ganska mycket. Om du får till dem ordentligt legato och gör staccato ännu tydligare där det skall vara det så tror jag att det syntiga kan motverkas en hel del.
Det hade varit mäktigt om körerna kunde sjunga ord istället för bara ahh-ohh. Jag antar att du inte har det där körbiblioteket där det medföljde en editor där man skrev in ord? Det hade varit mäktigt till tusen!
Nu låter jag kanske onödigt gnällig men det är alltid lättare att fokusera på det negativa. Som sagt, kompositionen är det inget fel på.
-
Tack stolle. Tack för ditt långa inlägg.
Jag tänker inte skaffa hem mer mäktiga grejer... Jag tänker nån gång försöka få det spelat med riktig orkester (kanske itne just den här men)
Detta är bara en preview ;)
Ang stråkarna kan det vara nåt med minnes brist, osäker. För jag fattar inte vad ni menar nån av er :unsure: De låter som de skall tycker jag... :wacko:
Tack!
-
ja du. . .
Du skapar musik dividend... Du har en otrolig fantasi i din alster. Nästan lite... Äventyr... Lite.. Fantasy....
Skriver medans jag lyssnar och nu har jag kommit till kören. NEJ NEJ NEJ! ! !
När dom kommer in faller hela känslan i golvet som en halvstekt pannkaka. Slopa. eller skaffa bättre körer. Eller jobba med dom du har så att dom får bättre känsla.
jag gillar alla låtar du gör där din fulla kines inte är med. hehe
Vad dom andra har sagt om korta toner håller jag INTE med. Jag gillar dom korta tonerna. Det blir snyggt på det vis.
Väldigt fint stycke lite mer än halvägs ut i låten.
Jag hör att du har utvecklats åt alla håll. Detta är vuxet. Du mixar och mastrar bättre. Du använder ljud som går ihop bättre. (utan kören då)
Ett mycket mäktigt mattematisk symfonisk mästarstycke från våran symfoni mästare...
Edit: Nej, inget jävla talande från din sida i låten. Tack ;) :ph34r:
-
Nu har jag lyssnat på detta stycke för säkert femte gången.
Du nämnde kontrapunkt om detta-inte vet jag , men tycker att det finns ett bärande motiv i detta.
Vid 1:22 kommer detta tema in väldigt starkt, med fagotten, tjusigt sen med körer, rentav himmelskt. Körerna låter f.ö lite gregorianska ibland, passar ju in, med tanke på ditt monofona tema (heter det så? Motsats till polyfon?)
Pukor...you love it..men jag skulle önska lite mer sensitivt där, rent generellt ;)
Stråkarna från 3:20 och framåt...mycket vackra och håller ihop hela stycket.
Från 4:58...en sån underbar final...bravo :P
Just love this, den innehåller både ris & ros i sin helhet :D
/Marr
-
Okej, here we go. :)
Intressant komposition och mestadels väldigt härliga harmonier. Bra Per.
Introt e skönt men den spontona bastrumma-slagen kändes inte som de passade in, de störde mer än de gav effekt, mindre volym hade iallafall gjort susen, gäller genom hela låten. Jag gillar speciellt partiet med fagotten, känns genomtänkt och så gillar jag det instrumentet väldigt mycket. :D Jobbet med horn-stämmorna samtidigt som stråkarna var bra. Körerna var för höga.
Jag förstår vad andra menar med synthaktiga stråkar, vissa ställen e inte lika bra som andra, men detta är enligt mig det svåraste när man producerar orkestermusik med midi o samplingar. Få det låta realistiskt tar mycket tid, kunskap o erfarenhet, själv har jag lååångt kvar på denna delen. Helst skulle man spelat något stråkinstrument själv för att lättare förstå vad man kan göra för att få verkligare resultat. Men detta var rätt bra ändå och din fantasifulla komposition göra att man inte tänker så mycket på det. Din musik är intressantare än produktionen med andra ord. :) För din stil är ju som förr sagt väldigt unik.
Allt gott o god Jul.
/Memphis
-
ja du. . .
Du skapar musik dividend... Du har en otrolig fantasi i din alster. Nästan lite... Äventyr... Lite.. Fantasy....
Tack :)
Skriver medans jag lyssnar och nu har jag kommit till kören. NEJ NEJ NEJ! ! !
När dom kommer in faller hela känslan i golvet som en halvstekt pannkaka. Slopa. eller skaffa bättre körer. Eller jobba med dom du har så att dom får bättre känsla.
jag gillar alla låtar du gör där din fulla kines inte är med. hehe
:lol: :lol: :lol: :lol: Ja han dröjer nog tills jag har ett bra tal att ge honom :D
Vad dom andra har sagt om korta toner håller jag INTE med. Jag gillar dom korta tonerna. Det blir snyggt på det vis.
Väldigt fint stycke lite mer än halvägs ut i låten.
Jag hör att du har utvecklats åt alla håll. Detta är vuxet. Du mixar och mastrar bättre. Du använder ljud som går ihop bättre. (utan kören då)
TACK!!! Kenneth skönt att du hör en utveckling :)
Kören är ju grym. Förstår inte din kritik... Ingen annan har klagat.. ;)
Ett mycket mäktigt mattematisk symfonisk mästarstycke från våran symfoni mästare...
Edit: Nej, inget jävla talande från din sida i låten. Tack ;) :ph34r:
Nej det blir nog inget tal från min sida... Men vem vet om den fulle kinesen talar lite sporadiskt här och var i en senare version ;)
TACK för lyssning och feed!
-
Nu har jag lyssnat på detta stycke för säkert femte gången.
Du nämnde kontrapunkt om detta-inte vet jag , men tycker att det finns ett bärande motiv i detta.
Vid 1:22 kommer detta tema in väldigt starkt, med fagotten, tjusigt sen med körer, rentav himmelskt. Körerna låter f.ö lite gregorianska ibland, passar ju in, med tanke på ditt monofona tema (heter det så? Motsats till polyfon?)
Vi tar det över msn! :) (poly och mono)
Pukor...you love it..men jag skulle önska lite mer sensitivt där, rent generellt ;)
ja, det är nog för mycket pukeri på sina ställen. Sensitivare. Alldeles korrekt.
Stråkarna från 3:20 och framåt...mycket vackra och håller ihop hela stycket.
Från 4:58...en sån underbar final...bravo :P
Just love this, den innehåller både ris & ros i sin helhet :D
Tack för lyssningen, och positiv feed :) (mestadels)
-
Okej, here we go. :)
Intressant komposition och mestadels väldigt härliga harmonier. Bra Per.
Introt e skönt men den spontona bastrumma-slagen kändes inte som de passade in, de störde mer än de gav effekt, mindre volym hade iallafall gjort susen, gäller genom hela låten. Jag gillar speciellt partiet med fagotten, känns genomtänkt och så gillar jag det instrumentet väldigt mycket. :D Jobbet med horn-stämmorna samtidigt som stråkarna var bra. Körerna var för höga.
Dina åsikter är noterade. (Och det ligger säkert något i det mesta ;)
Jag förstår vad andra menar med synthaktiga stråkar, vissa ställen e inte lika bra som andra, men detta är enligt mig det svåraste när man producerar orkestermusik med midi o samplingar. Få det låta realistiskt tar mycket tid, kunskap o erfarenhet, själv har jag lååångt kvar på denna delen. Helst skulle man spelat något stråkinstrument själv för att lättare förstå vad man kan göra för att få verkligare resultat. Men detta var rätt bra ändå och din fantasifulla komposition göra att man inte tänker så mycket på det. Din musik är intressantare än produktionen med andra ord. :) För din stil är ju som förr sagt väldigt unik.
Tack för bästa feeden i hela tråden :D (Eftersom du förklarade vad folk menade ;)
Min justering av velocity var, ärligt talat, ibland lite av ett hafsverk, för det är så JÄKLA tråkigt :D
Men lägger kanske lite mer tid på det om jag orkar ladda projektet igen. ;)
-
Et intressant klassiskt stycke. Det är inte ett harmoniskt stycke helt igenom utan jag upplever mycket riktigt att det dras åt olika håll - fram och tillbaka - av olika röster och instrument. Det gör stycket levande, lite farligt och väldigt speciellt.
Tonerna fungerar bra nu, hör inte några korta toner som vid min tidigare lyssning.
Här finns nu också slagverk som skapar en mäktighet i stycket.
Är slutet verkligen slutet eller fortsätter det? Jag är nyfiken. Om det är slut här, önskar jag att det skulle vara några lugna sekunder till med en väldigt avslappnad kör så att man, så att säga hinner förstå, i lugn och ro att nu är det snart är slut. Annars kommer slutet lite plötsligt mitt i spänningen. Det här är bara en ide som dök upp i mitt huvud, kanske inte alls ska vara så...
God krävande musik - av Dividend
-
coolt! Sån här musik vill jag också kunna göra!
-
MacTS: Tack, för lyssning, och att du gillade det! :)
Et intressant klassiskt stycke. Det är inte ett harmoniskt stycke helt igenom utan jag upplever mycket riktigt att det dras åt olika håll - fram och tillbaka - av olika röster och instrument. Det gör stycket levande, lite farligt och väldigt speciellt.
Tack! Sanningen är väl att det inte är (wien-)klassicism eller barock eller nåt sånt, mer musikalmusik eller... nåt. :D
Jag måste plugga (mycket) mer för att skriva "klassisk" musik, men så länge får ni hålla till godo med det jag presterar för tillfället :)
Tonerna fungerar bra nu, hör inte några korta toner som vid min tidigare lyssning.
Här finns nu också slagverk som skapar en mäktighet i stycket.
Är slutet verkligen slutet eller fortsätter det? Jag är nyfiken. Om det är slut här, önskar jag att det skulle vara några lugna sekunder till med en väldigt avslappnad kör så att man, så att säga hinner förstå, i lugn och ro att nu är det snart är slut. Annars kommer slutet lite plötsligt mitt i spänningen. Det här är bara en ide som dök upp i mitt huvud, kanske inte alls ska vara så...
jag funderar smått på en fortsättning :)
[/quote]
God krävande musik - av Dividend
[/quote]
TACK!
-
Ja, du Dividend, rent kompositionsmässigt är det få som slår dig på fingrarna. Och absolut ingen hittar så bra titlar på verken som du. Du leker med intrikata teman, orkestrering och stämningseffekter så det står härliga till. Jag som gillar melodier hittar en liten trevlig melodi vid 215s som är min favorit. Men tekniken vid framförandet är inte bra. Jag menar förmågan att få lyssnaren att uppleva att det finns en riktig orkester här. Jag har hört flera exempel här på forumet där man har fått EWQL att låta underbart äkta, så jag håller inte med Stolle att bristerna ligger i orkesterbiblioteket.
Jag reagerar på en del grejer som nästan varandes nybörjarmisstag eller i af väldigt slarviga. Tycker t ex att din stråkföring här låter sämre, det låter kvantiserat som om man har kört ett notblad rakt av till MIDI. Oboen låter bra tills den helt plötsligt gör en så snabbt arpeggio så att det låter som ett klaviatur, och skumma volymhopp som vid 100s. Pukorna och övrigt slagverk ger en riktig domedagskänsla, men de är ju inte i takt! Körerna funkar riktig bra där de sjunger långa utdragna toner, men inte kan väl någon tycka att de låter bra på slutet?
Kanske gnäller jag bara för att konkurrensen hårdnat, inte för att du har blivit "sämre" men jag skriver inte detta för att trycka ner dig eller vara elak. Jag tycker bara att du skall utveckla din teknik. Att köra med ryggdunkningar endast utvecklar inte. Jag vill inte ha sådan "kritik" iaf. :)
-
Ja, du Dividend, rent kompositionsmässigt är det få som slår dig på fingrarna. Och absolut ingen hittar så bra titlar på verken som du. Du leker med intrikata teman, orkestrering och stämningseffekter så det står härliga till. Jag som gillar melodier hittar en liten trevlig melodi vid 215s som är min favorit. Men tekniken vid framförandet är inte bra. Jag menar förmågan att få lyssnaren att uppleva att det finns en riktig orkester här. Jag har hört flera exempel här på forumet där man har fått EWQL att låta underbart äkta, så jag håller inte med Stolle att bristerna ligger i orkesterbiblioteket.
Det ligger en hel del i det du skriver.
Jag reagerar på en del grejer som nästan varandes nybörjarmisstag eller i af väldigt slarviga. Tycker t ex att din stråkföring här låter sämre, det låter kvantiserat som om man har kört ett notblad rakt av till MIDI.
Sanningen är att det var ett hafsigt justerande av midi-volymen på denna. Anledning? Vet inte, för tillfället týckte jag det kändes tråkigt att göra. Fullt berättigad kritik!
Oboen låter bra tills den helt plötsligt gör en så snabbt arpeggio så att det låter som ett klaviatur, och skumma volymhopp som vid 100s. Pukorna och övrigt slagverk ger en riktig domedagskänsla, men de är ju inte i takt! Körerna funkar riktig bra där de sjunger långa utdragna toner, men inte kan väl någon tycka att de låter bra på slutet?
Iofs är det en fagott! :D
Kanske gnäller jag bara för att konkurrensen hårdnat, inte för att du har blivit "sämre" men jag skriver inte detta för att trycka ner dig eller vara elak. Jag tycker bara att du skall utveckla din teknik. Att köra med ryggdunkningar endast utvecklar inte. Jag vill inte ha sådan "kritik" iaf. :)
Inte jag heller! Tack för jättebra feed! :)
När jag orkar fortsätter jag på denna :)
-
Heja heja!
Jaså, var det en fagott... Hmm... Borde jag ju ha klippt förstås. :D
Skönt att du tar kritik på rätt sätt. ^_^