Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Angrod

Sidor: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15
421
Är det bara jag som saknar kalendern ?
Det är ju en kanonbra sak att kunna anonsera när var, ens band ska lira eller om man känner till något annat intresant i musik/kultur väg.


En kalender är bra att ha! Prata med Thomas om det, så fixar han säkert in också 2011, innan det är för sent!

422
Kom att tänka på att brum kan också uppkomma om man inte kopplar branchrätt.
Det vill säga att man har oordning på signaljorden i anläggningen.
Man får aldrig förväxla kablaget så man kopplar samman + och - i något steg. Då börjar ju hela anläggningen att svänga elektriskt och det uppstår brum någonstans.
"-" (minus) är företrädesvis signaljord, om man inte är på sjön eller mekar med gamla engelska bilar!  :lol:
Signaljord ska inte kopplas ihop, eller förväxlas, med "Jord" i elanläggningen (AC-nätet)! Men så "dum" är väl ingen?  :huh:

423
Studio, produktion och övrigt / SV: Startströmsbegränsare
« skrivet: 18.03.2011, 05:07:26 »
Det borde väl vara smidigare att helt enkelt begränsa strömmen i startögonblicket än att ha en säkring? 
I länken har du en drös med olika metoder att göra detta bl.a. med spänningsregulatorer och glätning mm. 

http://www.student.itn.liu.se/kursmaterial/TN/E/008_Analoga_kretsar/F%94rel%84sningar/Enk6.pdf

/JEH
Det är ju precis det IKEN är ute efter!
Snyggt PDF-blad, pedagogiskt uppbyggd. Är bra att ha för att refresha sina likriktarkunskaper med, i stället för att uppfinna hjulet gång på gång, eller leta i gamla noteringshäften. (som börjar gulna)   :lol:

424
Studio, produktion och övrigt / SV: Startströmsbegränsare
« skrivet: 17.03.2011, 03:02:34 »
Den bryter!

425
Öppen fråga: Kan det göra skillnad i samband med brun (vid ojordade uttag) om man han två apparater kopplade och drar ur den ena kontakten och vrider den ett halvt varv innan man sticker in den i vägguttaget?
Den lokala servisen kan också vara enfassuttag på den första fasen, den andra och den tredje mot nolla.

Växelström kan också induceras i kablage.

Störningar från andra elapparater med till exempel Switchade nätaggar, elmotorer och annat i andra anslutna delar av elnätet kan också generera brum.

Den bästa lösningen för att slippa störningar från elnätet är att ansluta sin känsliga utrustning via elstabilisatorer (som kapar bort spänningsspikar), eller helst avbrottsfri kraft som även hanterar spännings droppar.

Första stycket kan jag inte förstå. Förklara gärna med annat ordval.

Andra och tredje kan ge en frekvens som är samverkan/motverkan mellan två komponenter som ger ett brum på annan frekvens än 50 Hz, om jag förstår det rätt?

Fjärde syftar du t.ex på en UPS (Uninterupted Power Suply) som ofta används vid serverdrift?

1. Växelström skapas genom att en spole snurrar i ett magnetfält. Den metod som används är att skapa 3 faser. Gentemot mittpunkten (nollan) är det i ett vanligt växelströmsnät 230 Volt AC mellan fas och nolla. (Mellan faserna är det 380 Volt AC, men det är överkurs)
Nollan har ingen absolut potential utan är hela tiden relativt faserna. Vid belastning skjunker spänningen mellan faserna och nollan. Vid snedbelastning kan det vara stor spänningsskillnad mellan nolla och jord, vilket skapar ett spänningsfält mellan nolla och jord som kan höras som ett "brum".
Brum kan också uppstå om man har två utrustningar som egentligen är anslutna till två olika faser.

2. Ja

3. Ja. UPS är bra för att skydda sin utrustning rent allmänt, men fixar också många potentialproblem som t.ex brum. :-)

426

Öppen fråga: Kan det göra skillnad i samband med brun (vid ojordade uttag) om man han två apparater kopplade och drar ur den ena kontakten och vrider den ett halvt varv innan man sticker in den i vägguttaget?


Det är trixigt med växelström. Det finns så många felkällor. Visst kan ett test att vrida kontakten ett halvt varv vara värt ett test, men ingen patentlösning. Likström är enklare och kan skapas genom likriktning, passivt eller aktivt. Passiva lösningar betyder effektförluster. Aktiv likriktning typ switchade aggregat skapar mindre effektförluster, men kan också skapa brum genom switchningen.
I vårt växelströmsnät finns 3 faser. Ett vanligt eluttag har en fas och en nolla (som inte ska förväxlas med jord). Helst vill en elektriker koppla alla enfasuttag på den första fasen. Det gillas inte av elbolagen, då en fas riskeras att få mycket mer last än de två andra. Därför snurrar de faserna ibland när de levererar.
Den lokala servisen kan också vara enfassuttag på den första fasen, den andra och den tredje mot nolla. Använder man två olika vägguttag kan det därför bli ett 50 Hz brum i känslig utrustning.
Växelström kan också induceras i kablage. Ibland hjälper det att helt enkelt flytta sladden eller det svårare alternativet att kapsla in den i jord.

Störningar från andra elapparater med till exempel Switchade nätaggar, elmotorer och annat i andra anslutna delar av elnätet kan också generera brum. I närheten av stora elförbrukare finns också spänningsvågor i form av korta perioder av höga och låga spänningar när dessa kopplas in och ur elnätet.

Den bästa lösningen för att slippa störningar från elnätet är att ansluta sin känsliga utrustning via elstabilisatorer (som kapar bort spänningsspikar), eller helst avbrottsfri kraft som även hanterar spännings droppar (vilket är det vanligaste problemet med klena spänningsaggregat).
 :rolleyes:

427
Studio, produktion och övrigt / SV: Melodifestivalen 2011
« skrivet: 14.03.2011, 04:19:57 »


Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.
.
Med tanke på det du skrev Angrod, det är det inte värt... då odsen, trots den investeringen, är så låga.
OK! Med tanke på att oddsen är väldigt låga på Nummerlotteriet, Postkodlotteriet och dylikt bör man inte spela på dem heller. Men om man inte spelar är man garanterad att inte vinna.

1. Vi kan presentera låte(n)-arna för Fredrik, eller nån annan, så får den låtskrivaren vara med på ett hörn. Då hamnar vi i "stora batchen".
2. Jag hara varit med förut och varit utgiven. (Beroende på vad reglerna säger om utgivning var någonstans)

Tricket är också att få med en etablerad artist, eller nån som är på G. De senare kan jag fixa via kontakter på EMI till exempel, eller direkt till artisten. Gillar denne idén är vi helt klart med på banan.

I det stora urvalet sitter ett antal kritiker som handplockats av Christer Björkman och lyssnar på bidragen. De flesta spelas bara i 3 till 5 sekunder. Man ska ha tur att de lyssnar på rätt plats för att bli intresserade och vilja lyssna mer. Men vet de att det är Brolle, Ingemar Stenmark eller Lill-Babs som sjunger, så lyssnar de lite mer.

Men är den stora vinsten att bli uttagen? Jag tycket det är roligt att skriva musik och se den utvecklas. Om man har ett mål för det hela är det roligare och taggar mer.

I annat fall kan vi likt man gjorde på 70-talet, ha en alternativ festival. Sen utmanar vi de andra nordiska länderna på samma sätt och vips har vi en TV-show i TV5 eller nån som hoppar på det.

Jag vet att jag är född optimist, entreprenör och PR-människa. Men är allt omöjligt om man vill och kan?  :rolleyes:

428
Studio, produktion och övrigt / SV: Bilder på din studio
« skrivet: 13.03.2011, 03:37:31 »
Mitt hörn i världen:



 :P

429
Studio, produktion och övrigt / SV: Melodifestivalen 2011
« skrivet: 13.03.2011, 03:09:15 »
Ha ha! Säga vad man vill (eller tycka) så väcker den känslor.

Det är ett underhållningsprogram i första hand. Tävlingsmomentet har blivit alldeles för allvarligt.

Jag har inte sett alla deltävlingar, men jag tyckte ljudet var mycket bättre idag från Globen, än tidigare i år. Varför?

Om det nu är så in i "he-----e" dåliga låtar och plagiat, så varför skickar inte deltagarna här på Kontrollrummet in egna bidrag? Jag skickade in för några år sedan, men kom inte med. Jag frågade Fredrik Kempe hur man gör för att få med bidrag. Han gav mig några värdefulla tips. Så min idé är att vi gör några projekt här på forumet och sänder in dem till nästa år, så får vi se.

Vilka är med?

Jag har 2 låtar just nu (som inte hörts någonstans, förutom närradion i Kristinehamn) som vi skulle kan börja jobba med. Finns det fler som har idéer så kom med dem. Ju fler desto bättre!

430
När Beatles går över gatan på omslaget till Abbey Road - finns den övergången på film?  :rolleyes:
Ja!

431
Studio, produktion och övrigt / SV: Vad kallas ett ljud som...
« skrivet: 12.03.2011, 05:38:28 »
Språk har endast en begränsad möjlighet att överföra information. Inte blir det lättare heller att man blandar olika språk.

Enligt min blygsamma utvärdering av missförstånd i diskussionen, så här långt.
Det engelska ordet "noice" kan översättas till svenska som "brus", "brum" och "oljud"
(Vad det kan bli på norska eller danska kan man bara gissa, men det svorska ordet "brusefåtölj" handlar nog mer om ljudet stolen/fåtöljen avger efter använding. Rödbrus och brusebad innehåller ordet "brus" men betyder helt andra saker!!!! Som kanske inte alla svenskar hänger med på?)  :P

Det finns hela tiden att bakgrundsbrus. Det är hur man mäter detta och sedan beskriver det, som vad jag förstår, diskussionen handlar om. Inte hur ett rum svarar med eko på en viss frekvens. För att mäta detta på en bestämd plats gör man ofta svepfrekvens-mätningar. Eller som man gjorde förr, med nivåmätning vid vissa bestämda frekvenser.

När man vill spela in musiken vill man fånga en tons specifika frekvens, med dess alla övertoner och "oljud" (fret-noice till exempel). Helst vill man eliminera bruset (hur det nu är utformat på den specifika inspelningsplatsen och tillfället.) Alla känner säkert till "nätbrum" som genereras i elektriska apparater på grund av växelströmmens 50 Hz. Den ursprungliga frågan handlade om vad ett "brum" som är lika högt inom hela det hörbara spektrumet kallas.

Alltid kul med en diskussion som denna. Jag lär mig massor!!! Tack till alla som deltar i den.

432
Studio, produktion och övrigt / SV: ny mikrofon till mig
« skrivet: 11.03.2011, 05:05:22 »
Ja det var med stor sorg vi mottog meddelandet att Eddi inte bara lagt cellon på hyllan, utan också sålt den.
Frågan är ju hur du gör när du spelar in cellon? Finns det mickade cellon nu för tiden? Yamaha har ju en uppsättning el-stråkinstrument.  :rolleyes:

Min erfarenhet vid inspelning av sång och liveinstrument är att när folk testar, tar de inte i lika mycket som när det gäller. Det är nog där du har haken? När någon ombeds testa så ställ in ljudet så du har en 20-25% kvar på skalan innan den klipper/distar (ut på det röda fältet i VU-mätaren). Detta gäller speciellt vid insplening av instrument. Sång säjs aldrig dista, men det är en sanning med modifikation, som du säkert vet.  ;)

Du verkar klara dig bra med vad du har.

433
Festivaler / SV: Out Of Kontroll Summer 2011
« skrivet: 07.03.2011, 16:54:33 »
Håller man en festival utomhus är det svårt att hindra "utomstående" att lyssna. Den som stannar och lyssnar kan ju vara intresserad eller bli det. Frågan är väl närmast hur vi annonserar om tillställningen och det verkar ju som vi använder samma metod som sist.

Som taxi-förare i Stockholmsnatten, med efarenhet från ett antal decenier bak i tiden, kan jag säga att Stockholm inte är farligare nu än idigare. Stockholms farlighet är som vanligt betydligt överdriven.

Vad gäller eventuella problem på en tillställning i Gula Villan, hyser jag inga som helst farhågor. Verksamheten där är väl känd i omgivningen. Ingen vill förstöra den, vilket skulle innebära att förstöra för sig själv, i flera olika betydelser.

Jag hoppas vi därmed kan lägga denna lilla pseudo-debatt åt sidan och diskutera det som är viktigt för oss att genomföra en trevlig och bra tillställning tillsammans.

"Simma lugnt"

434
Festivaler / SV: Out Of Kontroll Summer 2011
« skrivet: 05.03.2011, 17:58:18 »
Smid medans järnet är varmt. Det är väl bara att köra på! Finns det anledning att tveka, för att göra något så kul, som i den här vägen?

435
Demolåtar / SV: Eddi - Deep memories
« skrivet: 03.03.2011, 22:12:16 »
Kul att du tycker så. Jag slängde upp texten i början också.

Då saknas bara "nötterna"!  :P

436
Demolåtar / SV: Eddi - Deep memories
« skrivet: 03.03.2011, 17:55:00 »
Vilken skön låt Eddi! Den saknade vi i Gula Villan. Den hade bandet inte haft (så stora) problem med att spela! (Tror jag) :-D
Guran-guran sitter verkligen som en smäck! Saknade nåt dito från början. Skulle gärna själv vara med på ett hörn. Ska fundera lite!
Göra ett projekt med den? Sången kan göras mer levande med fraseringar och inlevelse. Lira den live ett antal spelningar så man kan skapa en ordentlig attityd till den, skulle höja den ordentligt, tror jag. En rock/blues club hit absolut.

437
Det kanske bästa med musiken, är att alla får plats. Det är tycke och smak så ingen har fel. Man kan egentligen bara referera till sig själv. Jag älskar Beatles musik. Alla album och låtar har en plats i mitt hjärta. Jag gillar till och med albumet "Revolver" och Harrissons sitar-låtar. De gjorde allt mellan Rock'n Roll och Punk till Hårdrock och Modern musik.

Till och med lilla jag har en liten, liten plats någonstans i den universella musik-sfären! :wub:

438
Rätt konstellation är allt. Jag har nästan helt uteslutande alltid varit en bandperson när det gäller musik med få undantag. Ett band där alla har det där speciella och unika som de bidrar med och allt bara låtar så jävla bra. B) Sen om det är mycket eller mindre beror helt på låten eller bandet. Att mindre är mer tycker jag är ett jävla skitsnack. Ja för det mesta i alla fall. Gissar på att den eller dem som yttrade det för första gången hade det som ursäkt varför de inte kunde spela bättre. Ungefär samma skitsnack som att det viktiga är inte att vinna utan att delta inte var någon vinnare som kom med det uttrycket.

Detta är intressant med konstellationer. Utan att ha några statistiska bevis för det, utan rent empiriskt, så krävs det av ett band att ha minst två unika musiker för att nå framgång. Jag tror att dynamiken och konkurrensen mellan dem ger mer än att 1+1=2 Det krävs en faktor också!
Om man accepterar detta resonemang skulle den enkla bandekvation då bli:
F=DxA
Där F står för Framgång, D för Dynamikfaktorn och A för antalet unika musiker i bandet. (Detta är kanske något att bygga syntaxen kring i datorprogrammeringen?).
Dynamikfaktorn skulle kanske kunna fastställas någorlunda, genom att undersöka olika bandkostellationers framgångar och antal unika musiker i bandet. Vi skulle då kunna får fram ett spann på D som att datorprogram skulle kunna laborera med.
Värdet på F skulle kunna räknas i procent, exempelvis om hur många som hört ett visst band av alla då levande personer på jordklotet, när bandet varit aktivt.
Ovanstående resonemang skulle kunna ge många akademsika betyg att undersöka. Kanske även en egen proffesur i framtiden vid något framstående universitet.  :P

439
Festivaler / SV: Out Of Kontroll
« skrivet: 01.03.2011, 17:18:43 »
VÄLKOMMEN JOHAN!

Fan, vad kul att du gick med i forumet!  :lol:

Du känner ju många redan från starten. Kanonskönt blues-jam vi fick till, när du jagade upp mig på scenen direkt efter mitt eget "gig". Sparade ditt mobilnummer också. Kan alltid vara bra att ha Haninge-bor som vi båda är! Hoppas vi kan fixa till några schyssta projekt, med kanonljud, nu när du är medlem här.

See you man!

Mats

440
Ska bara skriva att detta är ett utkast till en del av min doktorsavhandling (ett femårigt projekt) som har som slutmål att hjälpa till med, utvecklingen, som sker över hela världen av intelligenta maskiner.
Så filosofi-delen som detta ska ingå i (med bättre valda ord) ingår i en gren av filosofi några amerikaner skulle vilja att jag kallade artifexologi (kreativitetsteorin). Såsom epistemologi =kunskapsteori.
 Det ska finnas en "psykologisk teori"-del (och hur den skall överföras i till nåt programmerbart i c++ till klasser och objekt får en egen del.
Och så inväntar att våra PC-datorer kan bli så.

Det låter ruskigt intressant, men själv tvivlar jag på kreativa datorer, i andra sammanhang än att krångla till utskrifter!  :P

441
17 också! Hann inte rösta.
Har lyssnat på låtarna, men också jobbat med en annan festival samtidigt.

Grattis Eggs!!!

Hade röstat på dig också, liksom morgonte och Gurano+Mahan som missade några röster. Själv fick jag inte ens in ett bidrag denna gång! (Shame on me!) :wub:

442
Festivaler / SV: Out Of Kontroll
« skrivet: 27.02.2011, 20:15:52 »
En riktig kanon-kväll. Musik är glädje. Glädje ska delas med andra. Att lyssna på varandra, låta sig inspireras och spela tillsammans är att skapa gemensam glädje.
Kvällen bjöd på inövade låtar, live-spöket och rena JAM. Kände man för att spela några toner eller dra några riff, fanns hela tiden det utrymmet. Tillsammans gjorde vi den bättre än vi i festkommitén både hade planerat och hoppats på. Ett stort tack ska riktas till Thomas och Mahan för forumet Kontrollrummet i sig och till alla vi andra som fyller det. Med ett öppet och glatt sinne är allt möjligt. Det bevisade vi igår! En oföglömlig kväll, som väl i alla fall borde bli ett årligt återkommande event under årets i övrigt vanligtvis tråkigaste månad.
TACK till alla som deltog, lyssnade eller bara tittade förbi!

443
Jag tog kontakt men fick svaret, "Fel typ av musik". (Kanske en bra omskrivning för att de tycker man är en "skit-musiker")
Hur fan kan de veta vilken typ av musik jag kan skriva efter endast ett par demos? (Min mångåriga musikutbildning ser ut att vara helt kastad i sjön)

För mig verkar det bara som de vill äta "russinen ur kakan"!

444
Studio, produktion och övrigt / SV: DTExplorer
« skrivet: 12.02.2011, 04:53:45 »
DTExplorer är helt OK, enligt devisen "It's good enough to Rock". Dock lite för långsamt om man vill ha riktigt snabba trumvirvlar, då processorkraften är lite för klen!
Ljudet är helt OK och innehåller en del riktigt fantastiska ljud. Har använt trumsetet vid inspelningar av Rock-musik och har fungerat mycket bra för banden och trummisarna.

Om du vill spela in ljudet från DTExplorer så koppla den via Audio-utgången (hörlursutgången) till en mixer som du sen tar in via datorns ljudingång. Ljudingången kan vara den ordinarie ljudingången eller via ingången på ett ljud-kort.

Vill du använda utförandet för att sedan skapa ljudbilden, så kan du naturligtvis koppla den via Midi. Men tänk på att trumljudet då blir utifrån den uppspelande synthens ljudprofil.

445
Demolåtar / SV: equality - Kom tillbaka
« skrivet: 03.02.2011, 17:32:00 »
Kanon! Rakt igenom. Hit-potential, just i den sentimentala årstid vi just nu lever igenom.
Låten lever i sig själv och kommer säkert att bli mer levande ju mer du spelar den. Skulle gärna vilja spela den själv, på mitt sätt.  :P

Ge ut den!!! (Om den inte redan är på G ?)

446
Färdiga produktioner / SV: Emlan - Kärleksfrossa
« skrivet: 03.02.2011, 17:23:19 »
Härligt lugn låt. Bra på alla sätt.
Lyssnade för några kvällar sen på moderna "jazz-club" låtar i den här stilen och blev inspirerad. Det enda lilla tips jag skulle vlilja framföra är att får lite mer sväng (swing) i låten. Ligger på trummisen att jobba lite mer tempo med "kvasten" på virveln "ch-ch, ch-ch" ungefär. Om du förstår vad jag menar? (Svårt att verbalt beskriva trummor) Men det är min enda personliga lilla synpunkt.

447
Demolåtar / SV: Gula villan - låt att spela??
« skrivet: 20.01.2011, 17:23:01 »
Funkar ypperligt till Jamsession rock - kan du inte skriva ut ackorden också?

Ackord? Behövs det? Att skriva ut! Tufft speciellt under en jamsession!  :o

448
Studio, produktion och övrigt / SV: Studiobygge i betongbunker
« skrivet: 15.01.2011, 04:35:58 »
Och att ljudet går igenom åt ett håll stämmer ju inte? All absorbtion går ju ut på att omvandla rörelseenergi till värme, och ljuden går ju igenom likabra åt bägge håll. Skall du dämpa neråt 80 hz krävs över metern av isolering, tyglager, spån, isbergssallad eller vad man nu tänker sig som material.
Klart som fan att ljudet inte går åt ett håll! Men man kan ju försöka vara lite pedagogisk i sina förklaringar!!!!!!!

En ljudvåg som går vinkelrätt mot en betongvägg studsar vinkelrätt tillbaka. (Dock inte med fullt samma kraft, beroende på betongväggens studskofficient gentemot luft). För att dämpa den behövs ingenting på vissa avstånd eftersom reflektionen interfererar. Problemet är de ljudvågor som inte studsar med 90 graders vinkel. De hamnar mitt i salladen, som Greven, sa på Herrgården i Västerbotten! :blink:

449
Studio, produktion och övrigt / SV: Studiobygge i betongbunker
« skrivet: 14.01.2011, 05:34:00 »
Det enda som fungerar effektivt på stående vågor i en betongbunker, är avstämda basfällor, så om det ska bli riktigt bra måste du räkna med att bygga sådana.

För att effektivt bekämpa stående en våg vid 40Hz, så behöver du ca 2m tjocklek på porösa absorbenter, så det är inte särskilt praktiskt...

Stående vågfällor "dödar" bara vissa frekvenser på ett bestämt avstånd.

De porösa absorbenter behöver vara tjocka från första till sista lagret men inte homgena. Tygerna skall (för tydlighets skull) inte vara sträckta utan veckade där de hänger.
Största problemet är höjdleden i denna lokal med endast 2,40 m. i takhöjd.

450
Watermarks är ju en idé eller som MaxB säger. Bra kvalitet i början av låten för att sedan sänka kvaliteten.
Själv praktiserar jag att lägga ut låtar i kass kvalitet. Då vill ingen spela dem i officiella sammanhang!!!  :P

451
Studio, produktion och övrigt / SV: Studiobygge i betongbunker
« skrivet: 13.01.2011, 05:54:29 »
Det där byggnadstekniska är väl en bit för sig. En luftspalt ytterst är nog bra för luftning och för att slippa eventuella fuktproblem.
Polar byggde ju ett rum i rummet som stod på fjädrande stöttor undertill. På det sättet slapp man att få in en massa ljud utifrån. Fungerar nog på samma sätt utåt, men det verkar inte vara ditt största problem, även om de låga bastonerna är de som fortplantar sig bäst i hårda material typ betong.
Det som visat sig fungera allra bäst är porösa material av till exempel tyger i olika tjocklekar. Tyger som hänger i ett eller flera lager mellan vägg och rum. Det ser kanske lite flummigt ut, men är faktiskt det som fungerar bäst. (Ljudet går ut men hindras att studsa tillbaka.)
Samma sak skulle jag säga gäller golv och tak. Lägg gärna en matta på golvet, se till att den är ledande och jorda den, för att slippa statisk elektricitet. För taket till exempel pressade isoleringskivor. Häng dem från taket men inte ända in till väggen. Det gör att ljudet går upp men inte kommer ned igen.

Det är mina råd i all enkelhet. Skulle vara kul att höra din reaktion och att lyssna på skillnaden i akustiken innan och efter.  :D

452
Demolåtar / SV: Wanna Dance
« skrivet: 11.01.2011, 05:26:06 »
Ha ha!

Ska jag spela allt själv?  :wub:

Jag håller med Eddi. Lite hjälp behövs! Det är ju ganska högt tempo i låten, så man hinner knappast runda cymbalerna mellan trumslagen innan man ska på basen och sedan gitarren, för att sedan inte flåsa för mycket i micken.  :rolleyes:

Det ska bli kul att avvverka festivalen, men det är en hel del arbete innan dess. Jag räknar med att hjälpa några andra med deras framföranden också.

453
Om kontrollrummet.com / SV: Allmänt Facebook-upprop
« skrivet: 10.01.2011, 02:19:17 »
Har gått med i gruppen!

Annars är jag väldigt upptagen med Out of Control för tillfället. Kanske skulle man pusha för det via facebook också, så vi fyller "Villan".

454
Festivaler / SV: Forumfestival 15 Rythm & Song - Resultat
« skrivet: 09.01.2011, 01:26:38 »
Ja, jädrar!

Fort, MEN, fel!!!
 :ph34r:

455
Festivaler / SV: Festivalpool
« skrivet: 09.01.2011, 01:25:35 »
ACML planerar att framföra följaden på festivalen den 26:e:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=23136.msg166193#msg166193
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24894.msg179394#msg179394
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=20713.msg150416#msg150416

som eventuellt extranummer:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=20714.msg150427#msg150427

Önskar hjälp med komp av festivalbandet (Trummor, bas gitarr)

Text och ackordanalys finns. Noter kan ordnas!

Vi hörs!!!

Sidor: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15