Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Bribedant

Sidor: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
1086
Färdiga produktioner / Bribedant - Oh No
« skrivet: 21.05.2011, 02:10:23 »
LÅTNAMN: Oh No!
ARTIST/GRUPP: Bribedant
GENRE: Förslag mottages tacksamt
LÅTLÄNGD:3:20
VOC: mr T
ARR&PROD: Bribedant

Startade som ett bortglömt voc lead/rhodes track.
Arrat och tillvridet under influensen av melankoli och några skvättar whiskey för några år sedan.
Backingen/överstämman är en kopia av leaden körd genom Melodyne.
Melodyne  :wub:. Skarpaste kniven i lådan.



 

1087
Demolåtar / SV: En liten Teaser på vad jag gör nu Opera Metal
« skrivet: 21.05.2011, 01:22:33 »
Låter riktigt jävla illa. Men det är ju en "slask" så det fixar ni väl till.
Vilken röst. Vart hittar man en sån begåvning. A keeper  ^_^

1088
Demolåtar / SV: Jonte - Vid din grav
« skrivet: 21.05.2011, 01:16:26 »
Det här bekräftar det jag tyckt sedan länge, den mest annorlunda och intressanta musiken går inte att köpa på CD längre. Den finns bara på webben och kan lyssnas på gratis. Sen spelar det ingen roll om det är inspelat på ett Abbey Road bord eller kassett portastudio. Gillar detta. Ändra inte en rad text.

1089
Studio, produktion och övrigt / SV: Trasig hörlurskabel
« skrivet: 21.05.2011, 01:01:38 »
Den här är bra att köpa för att ha de två fixerade då du är där med lödpenna och tenn:

Yes, jag har en sådan.

Fick idag tummen ur och fixade kabeln. Att bränna bort fibrerna med tändare funkade utmärkt för att få fram ledarna och sedan kunna löda.

Jag har fungerande lurar igen. Hurra!!  :D
yay  :lol:
Vart hittar man en sån där mojäng? Behöver.

1090
Demolåtar / SV: 2 olika mastrings pluggar - kort A-B test
« skrivet: 14.05.2011, 17:45:33 »
Med det sagt har jag lyssnat flera gånger och känner att jag gillar den andra bättre men att den första känns lite mer krispig (radiobättre?).
Det är ungefär som jag uppfattar det också. Själv är jag lite försiktig med krispigheten nuförtiden. Lätt att man blir lyssningstrött vid lite högra volymer. Funkar ett material som har lugnare avrundat övre register även vid normal lyssningsnivå är det ett bättre val tycker jag.

Dumt av mig att dra in pluggarna i resonemanget. De har inget med den egentliga frågan att göra, om den ena versionen är mer tilltalande än den andra. Mixen har en del små problem som jag attackerat från olika håll med i princip likvärdiga pluggar.

1091
Demolåtar / 2 olika mastrings pluggar - kort A-B test
« skrivet: 14.05.2011, 03:36:38 »
Här är 22 sek av samma låt x 2 mastrade, eller "finalized" som är en bättre beskrivning, med två olika plugg setups.
Jag har det ena men funderar på att byta till det andra. Vilket låtklipp är minst påfrestande på KR panelens öron?
Den  ena är Brainworx masterings bundle, den andra Izotop 4.
Inte min låt eller mix men det ska ut på div sajter inom kort.

1092
Studio, produktion och övrigt / SV: Gitarrpluggar.. Snygga ljud?
« skrivet: 10.05.2011, 03:48:06 »
Tycker dom flesta låter för jävligt, menas om man tar vilken stärkare som helst, så får man iallafall fan så mkt finare ljud direkt.

Låter som du ruttnat på alla amp sims generellt jämfört med the real deal. De är ju dock bara simuleringar. Gömt i ljudbilden i en hyfsat brötig låt funkar den här miukvaran rätt ok för mig. Speciellt Amplitube's artist presets är rätt välbalanserade och ok att lura lyssnaren med. Det funkar ju lite så också. Vi som sysslar med de här grejerna tycker det är en jävla skillnad på plug och hårdvara eller tom plug v.s plug men den medelsnittzlige lyssnaren... clueless.

En amp sim har jag blivit lite impad av. Satt och lekte med en halvkrackad Peavey Revalver för nåt år sen. Fast den hette nåt annat innnan Peavey köpte mjukvaran. Kodad i Sverige om jag inte minns fel. Ruskigt bra. Svarade på attack och dynamik från en gura på ett naturtroget sätt. Den bästa amp sim jag hört. Ville man skruva ljud kunde man till och med gå in i en stärkarens virtuella elektronik och ändra värden på komponenter. Crazy. Men massor av presets och sparkade Amplitub och G.Rig stjärt.

1093
Färdiga produktioner / SV: Korvgubben
« skrivet: 10.05.2011, 01:45:21 »
Köttigt och oroande. I love it. Douze points

1094
Färdiga produktioner / SV: Eddi-The Strangers are here
« skrivet: 10.05.2011, 01:40:41 »
Aha det var det du menade med svajet - Puh - dåså.

Nädu, det är inte synten som svajar utan låten.
Min syn på saken:
Sången hänger fast i låten med bara ett pekfinger. Kan liksom gå åt helvet när som helst. Spännande. Keyboard och gitarrsoundet verkar framplågade ur grejer som inte funnits på marknaden sen 80 talet. Fanimej unikt idag. Ev. slagverk verkar vara uppfunnet av kompositören själv och arret driver mig till vansinne. Jag får sitta och väntar på att Theremin bryggan ska komma. Förväntansfull. Det är dessa imperfektioner som gör låten och produktionen kul och får mig att lyssna på detta mer en en gång.
Finns  låtar/produktioner här på KR som är mycket bättre gjorda än "The Strangers are here" men lämnar mig oberörd. En lyssning räcker. Oftast är de låtarna stöpta enl. form. 1A och soundet polerat för att INTE sticka ut eller vara oroväckande intressanta. Hör detta titt&tätt, låtar som kopierar utan att vara bättre.

MaxB sammanfattar det hela rätt bra "Blir inte riktigt klok på den här låten. Den är troligen det som är behållningen med den."
Precis.

Om sedan gitarrer låter annorlunda eller det är för lite bas, diskant eller hela stereobilden är inverterad och sedan dividierad med noll är alltså i mina öro konstnärlig frihet och är en av anledningarna till att det är svårt att kommentera låtar i demo forumet.

Ska forum kommentarer utgå från någon allmänt accepterad "norm" om hur det ska låta? En outtalad mall skapad av anglosaxiskt poplärmusik under årtionden av kulturell indoktrinering? Personligen funkar jag inte så. Leve det proggresiva, nyskapande och experimenterande musikskapandet. Den som får lyssnaren att haja till. "Vafan, en Theremin!?"  :P

När gick KR kritikern senast fram till den utställande målaren och påpekade, - Du, du skulle defintivt behövt lägga på lite mer blått på den här tavlan. Och kanske måla lite mer.... öh, snyggt.

</rant>

1095
Färdiga produktioner / SV: Eddi-The Strangers are here
« skrivet: 08.05.2011, 22:12:05 »
Kan inte hålla mig borta från den här låten. Byte till dur, Theremin svaj + "the strangers are here". Helt underbart. Jag vill ha den här låten på min stryka&diska spellista!
 :lol:
An anings mer botten i soundet bara så...

1096
Om kontrollrummet.com / SV: Rygg dunkar clubben
« skrivet: 08.05.2011, 01:37:01 »

1097
Färdiga produktioner / SV: Eddi-The Strangers are here
« skrivet: 06.05.2011, 23:04:13 »
Skriv nånting nu Bribent jag ser att du lyssnar :D
Ops, upptäckt!
Lyssnat igen och börjar gilla. Den är så oprettig och crazy att jag bara  :D när jag lyssnar.
Theremin'en satt så rätt. Låten vinglar så där skönt också i sång och arr.
Är det EZ trummor? Kan bara inte med denna tunna skramlande trumsampler. Ingen botten eller ompf nånstans. Bortsett från det, cool  B)

1098
Studio, produktion och övrigt / SV: Räkna ut akustiska egenskaper
« skrivet: 04.05.2011, 17:56:53 »
Jo, det var inte vad jag hade förväntat mig heller. Kan det vara så att ett rum format i en ganska perfekt triangel vägg-vägg-golv är det allra sämsta alternativet rent akustiskt?  :lol: Kan ge mig den på det. Nu är i.o.för sig väggarna släta och resten av ytan inte dämpad med mer än en del gammal bråte så den bristen på dämpning spelar nog också in.

Har du gjort "spegeltricket"?
Nix, berätta

1099
Studio, produktion och övrigt / Räkna ut akustiska egenskaper
« skrivet: 04.05.2011, 02:10:46 »
Håller på att planera för inredningen av kåkens övervåning och då mest "Studion" där jag kommer att husera. Resten av ytan får frun fundera ut, blir väl kuddrum av rubbet  :D

Så här sitter jag idag

men utan innerväggar så jag har rätt många kubikmeter luft att spela mot vilket är najs, subben kan ta ut svängarna ordentligt. Den nys studion blir ca 1/3 del i volym men jag tror inte det kommer att bli någon stor nackdel.

Någon som vet hur man teoretiskt beräknar en sån här rumsforms akustiska egenskaper? Finns en massa excel ark och formulär på webben för att räkna på kvadratiska rum men om det nu skulle råka vara triangelformat?  :huh:

En annan grej jag upptäckt. Idag sitter jag så högtalarna lirar "in" i motstående snedtak. Trodde detta förhållande skulle vara bra då det inte finns några parallella väggar och det skulle bli minimalt med stående vågor MEN jag hör att frekvenser åker upp och ned i amplitud bara jag flyttar mig nån decimeter. Hela registret från ca 200hz och uppåt är påverkat. Kan vara en dipp på 10-15 db på ett ställe. 2dm framför eller bakom är det 0. Stående vågor och utsläckning alltså. Börjar misstänka att det är bättre högtalarna får lira in i en parallell motstående vägg istället. Plus att dämpa dessa väggar så gott det går är väl en bra idé också.
Kommentar mottages tacksam. Tänkte göra rätt från början den här gången.


Bättre?

1100
Studio, produktion och övrigt / SV: Mixa med automation bök
« skrivet: 30.04.2011, 02:42:46 »
Rita in volymjusteringar i audio-parten istället när du vill jämna ut, så har du automationen eller volymregeln fri till andra förändringar senare om det skulle behövas...

Jo, audio part enveloper är riktigt najs. Min favvo feature sen jag gick från SX2.
MEN den påverkar amplituden FÖRE insert pluggarna vilket i mitt fall inte är optimalt. Jag kan ha satt en kompressor eller annan plug som insert vars sound är beroende av rejäl insignal. <-- Real life example, inget teoretiskt nonsens. Samma med input gain'en på alla audiokanaler. Ligger före Insert banken.

Så, halvägs Claes men inte helt framme. Någon annan som också har ett Ess  B) i bakfickan?

1101
Studio, produktion och övrigt / Mixa med automation bök
« skrivet: 29.04.2011, 22:55:32 »
Nu har jag retat mig tillräckligt länge på en detalj i Cubase "work flow" tillräckligt länge.
Rätt ofta använder jag automation för volym på spår. Kan vara att jämna ut sångspår, akke guror satta vid olika tillfällen med olika intensitet. Jag lägger hellre ned en del tid på en bra automatisering än att platta till rubbet med kompressor.

Problemet som uppstår är att volymen blir låst till auto. enveloperna och man kan inte längre enkelt lyfta eller sänka hela kanalen volymmässigt. Markera hela auto spåret och sitta och pilla med att dra hela skiten upp eller ned känns inte seriöst. På spår med volym auto lägger jag idag Sonalksus vol/pan strip FreeG på en insert vilket gör att jag får en alternativ volym efter automatiseringen och andra inserts att leka med men med 20 FreeG på skärmen...  :(


Lilla billiga Reaper har ju löst detta snyggt. Man kan med en regel höja eller sänka ett spårs hela volym envelop, busenkelt. Har jag missat nåt i C5'an? Finns det nåt smart sätt att lösa detta utan 3e parts pluggar?

1102
Ett kuvert förseglat hos en notarie?

Kikade på den här problematiken för några år sedan. All digital (tids) information går att manipulera. Rek. brev var tydligen inte vattentätt heller. Det råd jag fick var typ som tsmalmbe nämner. Om det var en notarie eller jurist eller nån annan typ av pappersvändare minns jag inte men det skulle finns någon slags juridisk legitimitet hos "bevakaren av original cd" för att funka stenhårt ända upp i högsta instans.

Intressant tråd för övrigt.

1103
Färdiga produktioner / SV: djonas - Nitti Pomfritti
« skrivet: 27.04.2011, 02:54:06 »
RDK:s´ jantelag får du förklara bättre.

Så gärna.
RDK's jantelag = inställningen att KR medlem borde ha vett att hålla sina låtar borta från demoforumet (vem fan tror du att du är) till KR medlemmen presterat tillräckligt många (positiva?) kommentarer. Där har du en princip som jag tycker är riktigt ful.
Det hummas medhållande till detta förhållningssätt så visst är det en RyggDunkarKlubb (RDK).

För mig är ioför sig inte ryggdunkning i bemärkelsen positivt recension av en låt något problem. Lade själv ut en färdig demo på KR för några dagar sedan trots att jag inte borde räknas som värdig att lyssnas på med mina futtiga 16 kommentarer, jag lyssnar på många demo, tycker det är kul men kommenterar egentligen bara om jag känner att jag har något att bidra med. Fick nån konstruktiv kommentar och en ryggdunk för ok jobb vilket var trevligt.
MEN att kritisera någon som bjuder oss att lyssna på bra musik för oengagemang som sen blir det toppat av en kommenta att djonas är någon slags musik adel som kan göra som han vill på demoforumet för han är så jävla bra visar tydligt för mig att det finns en inbördes RyggDunkarKlubb som vill bygga murar. Illa.

Sorry för off topic i en demo tråd. Den här tråden borde ha handla om låten istället för KR medlemmars möjlighet att lägga upp musik utan att påhoppade och till sist blir förklarad som barnslig.

1104
Färdiga produktioner / SV: djonas - Nitti Pomfritti
« skrivet: 26.04.2011, 20:03:55 »
Först har han inte förtjänat någon kommentar pga för lågt forumdeltagande, sen är han barnsligt när han hörsammar detta och tar bort låten MEN erbjuder alternativ lyssning för de som är intresserad och skiter i RDK's jantelag och till sist ska han lägga ut på KR iallafall?  :lol:

1105
Färdiga produktioner / SV: Mojo
« skrivet: 17.04.2011, 00:45:17 »
Ok noterat. Jag tycker själv att hela soundet är lite väl 'krispigt' eller ? Misstänker jag hade med en exciter vid mastringen 2008 (usch då).

Haha dobron ja... egentligen en till 6a konverterad 12a som fortfarande låter skitbra hur man än misshandlar den. Kommer ihåg att jag hade ett helvete att få slide-liret tillräckligt 'southern' som Eddi påpekar. Jag är ju basist för tusan och kan ju inget om gitarrer. Höll på och repade en vecka utan att få till det. Till slut så blev goda råd dyra och jag gjorde som skådisar gör ibland när de kör fast, sveper en 70ttis rödtjut och ser vad som händer.
Satte sliden på en flarra och 2 tagningar. Var rätt mosig sista ackordet  :lol: Inget storddåd men det funkade.

1106
Färdiga produktioner / Mojo
« skrivet: 16.04.2011, 20:02:14 »
LÅTNAMN: Mojo
ARTIST/GRUPP: Cash&Company
GENRE: Rock&pop
LÅTLÄNGD: Precis så det räckte till slutet
KOMPOSITÖR: The Talented Mr Tidelius
PRODUCENT: Bribedant
EV. MEDVERKANDE: Mr T. och jag
INSPELNINGSÅR: 1999 - 2008
FORMAT: mp3

Tänkte det kunde vara intressant att testa ett par tracks mot KR's forum.
Den här "Mojo" är nr 1. Den är från en batch på 11 låtar inspelade digitalt hemma hos mig mellan -99 och 00 under projektnamnet Cash&Company. Då var det lite mer primitiva grejer som gällde. Cakewalk 9 på en PII maskin, freeware syntar och soundfonts. SoundBlaster Live (16bit DirectX) med  med 1 sec lagg :D  Men vi hade åtminstone en ok mik och den kördes via en Mackie mixer till Sblive kortet.
Det hela blev rätt bra tyckte vi då. CD's brändes och delades ut till vänner och bekanta.
Låtmaterialet håller fortfarande tack vare The Very Talented Mr. Tidelius låtskriveri men ljudmässigt kan jag idag inte spela upp orginal CD'n från 2000 utan att rådna.

2008 började jag rådda bland källfilerna för dessa låtar igen och tyckte att det bästa spåren borde gå att snygga till med bättre midi instr. och vst pluggar & mix/master. De akustiska tagningarna var iallafall rätt ok. Tack AKG och Mackie för det. Sång och gitarrer är alltså orginal 1999, allt annat Waves och N.I grejer från 2008. Håller på att byta DAW och nu ska säcken knytas ihop om de gamla surdegarna. Nåt som ska fixas?

/B

(låten tillbaka på KR efter godkännande av medkompositören)


1107
Demolåtar / SV: Johan & Jens, Liza Jane
« skrivet: 15.04.2011, 21:58:33 »
Det är så här det ska vara. Allt hörs tydligt.
Tycker du har fel. Jag brukar förklara det för mina ev klienter som så att, du har en låt, ett mixprojekt, Summan av allt som hörs är 100%. Hur stor del av 100% ska det eller det instrumentet/soundet få ta? Kan vara ett skitsnyggt sound, bra spelat och någons "darling" men utifrån låtens perspektiv, hur brett och fett behöver det vara? Stjäl det fokus från det som är mer bärande i låten? Man hör såna där udda fokuseringar rätt ofta på soloplattor från medlemmar i annars välbalanserade band. Basisten har gjort en soloplatta. Gissa vilket instrument som hörs bäst och har fokus...  :P
Det jag hör här är ett typexempel sned balans i intrumenteringen (i mixen). Det enda jag minns efter första lyssningen är...trummorna. De skulle mycket väl kunna ligga i nästan mono och backas i ljudbilden, det är så välspelat att de håller för det. Samtidigt skulle resten av bandet kliva fram och den musikaliska balansen bli bättre. Kompositionen skulle också vinna på detta.
Men som sagt, välljudande overall. Låter dyrt.

1108
Demolåtar / SV: Johan & Jens, Liza Jane
« skrivet: 15.04.2011, 03:48:39 »
Trummorna tar för stor plats i mixen. För brett och för lång fram. Lirar inte i samma lokal som resten av gänget.
För övrigt, kristallklart sound. Ingen ear fatigue här inte. Najs.
Men trummorna... låter skitbra men käkar upp resten av bandet.

1109
 :lol: oshit Emerson Lake Palmer - Tarkus finns som midi!
Vad är det för stackare som gett sig på att göra midi av Tarkus? En av proggerans mest utflippade keybord lir.

1110
Studio, produktion och övrigt / SV: 2.1 eller 5.1 eller 7.1
« skrivet: 11.04.2011, 03:32:20 »
Hur ska man göra för att en 2.1 mix inte ska låta general knas i en 5.1 anlägning?
är man tvungen att börja mixa i 5.1 ?

Jag har gjort mixar som låter helt ok från 2.1 till 5.1 men vet inte vad man gjort för att man fått det att funka
och i bland blir det en hel del märkliga mixar från 2.1 till 5.1.
 
allt fler börjar ju använda 5.1 som standard på stereon

finns det någon plugg som kan rätta till detta bekymmer? eller har någon något bra tipps?

"allt fler börjar ju använda 5.1" I så fall är det 5.1 användarna som inte kan hantera sin anläggning och det tycker inte jag är något du ska behöva "justera" ditt sätt att mixa/koda din musik. En rätt konfigurerad bio anläggning, 5 eller 7 + 1 eller vad som är modernt denna månad, ska automatiskt känna av 2ch formatet och välja bort alla kanaler utom L+R och (om så är konfigurerat) Sub kanalen, uppspelning i 2.1 alltså.

Sen finns det ju de som tycker det är ballt att ställa in receivern i nåt fx läge som "Arena", "Club" "idontknowshitaboutsound" mode och då är det vanligtvis kört pga att alla inkällor oavsett format manglas ut i 5.1 genom denna korkade funktion. Det är ungefär som när man var på fest när man var 14 och någon alltid drog upp tv's färgintensitet till max. För att det var ju ballt.
Kommer att tänka på ett sound mode min Sony reciver har, Night Theater! i 5.1 låter det precis som man smugit in på en stor och tom biograf och satt sig längs bak och hukar för att det är en porrfilm långt där framme. Så låter Night Theater, kul i 30 sekunder och totalt oanvändbart. Det är ju ingen ljudmiljö man vill sin hårt framsvettade musik ska spelas i.

Förövrigt kan väl de flesta receivrar ställas in så att det spelar upp olika in källor med manuellt satta inställningar för de flesta parametrar, bas, diskant högtalar konfig etc.
Min Sony kan det iallafall. Jag har lite olika inställningar om det är radion eller DVD eller datorn som är källa. Men det innebär ju förstås att man måste bläddra lite i manualen vilket nog sitter långt inne för många.

Alltså, skit i X.1 formaten om det är vanlig musik det gäller. att få det låta bra är receiver ägarens ansvar, inte ditt. Konsertfilm på DVD är en annan femma. Jag har några riktigt bra med 5.1 mix. Men helt naturligt är det mest publikljud i satelliterna.


1111
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 11.04.2011, 00:16:22 »
Lucky bastard  ;)
Terrade min lokala musikaffär i helgen med att spela igenom alla akke guror i butiken. Hade planer på en Tanglewood men så fick jag en Martin i näven. Som i princip spelade sig själv. Sån feeling  :wub: Egentligen inte någon stor skillnad i soundet från andra gitarrer i samma prisklass men spelkänslan... Ska ha. Får helt enkelt kosta lite mer.

1112
Oj vilken massa låtar i midi.
Det där kan faktiskt bli användbart. Tackar.

1113
Färdiga produktioner / SV: djonas - Nitti Pomfritti
« skrivet: 09.04.2011, 23:25:31 »
Eddi: 3380 demoinlägg
Bribedant: 16
 :lol: i'm not worthy

Kvota? Den där stapeln's status betyder alltså i princip ingenting(?)  Och vad är idén med "ratio"?

1114
Färdiga produktioner / SV: djonas - Nitti Pomfritti
« skrivet: 09.04.2011, 21:11:24 »
Sedan fattar jag inte diskusionen ovan??

Ryggdunkarklubben har inte blivit tillräckligt ryggdunkad av delinkventen i fråga så jantelagen träder ikraft. Synd, Tidigare alster från djonas har jag gillat skarpt. Hade varit mycket intressant att höra djonas upplägg på det sätt det var tänkt i KR.
Funderat själv på att testa ett par låtar på KR kåren men det får jag nog ta i övervägande med mina typ 5 demokommentarer.

1115
Blev bättre med Hagisdrums. Lite mer laid back.
De tidigare trummorna var hel ok men tog för stor plats i soundet. Jag upplever det där då och då. Man har nåt instrumenty/sound som låter skitbra och så får det bre ut sig i låten på bekostnad av resten av arret.
Lätt hänt med samplade grejer. Bättre nu.

1116

Första fråga; vad är det i för temperatur, ljud färdas olika i olika tempraturer, men här är några hastigheter i olika tempraturer.
35,Grader = 352 m/s
30,g = 349 m/s
25,g = 346 m=s
20,g = 343 m/s
15,g = 340 m/s
10,g = 337 m/s
5,g = 334 m/s
0,g = 331 m/s
-30,g = 312 m/s

I snitt tar det ca tre millisekunder för ljudet att färdas i en meter
på en millesekund hinner ljudet ca 34 cm.


Några angivelser så nu har du lite matte framför dig.

Jag hade gissa tvärt om. Att kallare (tätare och tyngre) luft leder ljud snabbare än varm luft. I vatten t.ex är hastigheten 1,484 m/s. Jaha, man lär sig något nytt varje dag  B)

1117
Studio, produktion och övrigt / SV: Tankar kring noisereducering
« skrivet: 11.03.2011, 19:29:49 »
För att fixa skitiga ljudfiler är iZotope RX 2 lite vassare än Audition. Använder själv Audition för ljudedit's men jag har lekt en del med iZotope RX och den är riktigt bra.
Men korrigera dålig akustik kan den inte. Det är väl inspelning med täcke över rubbet eller Clemens bås som behövs.

1118
Studio, produktion och övrigt / SV: Cubase 5 plötsligt 6/4
« skrivet: 09.03.2011, 17:50:35 »
Ta inte det här på fel sätt nu Eddi men, du har inte funderat på att kika i Cubase eminenta "Operation Manual"?

1119
Demolåtar / SV: Snabb rock
« skrivet: 07.03.2011, 01:58:18 »
Gav mig fan på att hitta fuckup's men se där gick jag på en nit. Riktigt bra balans på hela braket. Det enda jag kan anmärka på är nån virvel dragningar som är lite onaturligt statisk. Stöka till den detaljen lite med oregelbunden velocity och tajming så låter det 100% trummis.

1120
Bah, inget att oroa sig för. Lite lim. Ett snöre. Back on the beach

Sidor: 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37