Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Mr Artrock

Sidor: 1 ... 30 31 32 33 34 35
1156
Jag har hört sådant resonemang på olika håll. Inte i denna tråden och kanske inte ens i detta forumet - men det finns faktiskt de som på fullt allvar hävdar att det är bättre ljud på vinyl... :rolleyes:

Haha, ja det har vi nog alla stött på skulle jag tro. Frågar man hur det kommer sig så "är det bara så".  :lol:

Ja. Och det finns de som - anmärkningsvärt nog - tror att CD låter bättre än LP. Och dessutom gör sig lite besserwissigt putslustiga över vinyldiggarna.

Ett ganska typiskt jagharrättförjagstårpåminsida omdikettjafs.

Väl talat Vallis, börjar själv tröttna rejält på Skåningens attityder faktiskt...ständigt insmickrande då han vill kränga/göra reklam i 4 utav 5 inlägg typ, så har det varit sedan studio forum och så lär det väl fortsätta foreverantar jag...arslicking krämare tillika besserwisserfjantar undanbedes!
 :lol:

1157
Hej Claes, jag vet faktiskt inte vem som påstått att vinyl alltid låter bättre-inte jag i alla fall, men om det som du säger går att göra mp3:or som inte fördärvar ljudet så tala gärna om för mig vilken konverterare och bitrate etc du använder så skall jag givetvis testa detta, hittills har jag dock aldrig blivit nöjd i alla fall...
Alt. hur lägger du upp wav-spår, streaming?


Vad är det som inte framgår här?
Jag ber dig i flera inlägg förklara hur du gör, för att jag skall kunna göra likadant, kanske...alltså en gång till:

VILKEN KONVERTERARE ETC OSV OSV ANVÄNDER DU? JAG HAR INTE WAVELAB; JAG VILL LÄGGA UPP WAV-FILER PÅ MIN HEMSIDA; HUR???
(jag har b-one och där får man som du kanske känner till inte lägga upp vad som helst tyvärr)

Jag har ju redan sagt allt. :wacko:
Jag kör med Lame encoder med 320kbps i Wavelab, men jag kan ju inte veta vilka program du har tillgång till. Lame är den encoder som brukar anses vara bäst och den följer med i Wavelab - men jag tror att den finns separat också...
Lägga upp wav-filer på hemsidan gör man på exakt samma sätt som man lägger upp en html-sida; med ett FTP-program eller om ditt webhotell har en filemanager som du använder i webhotellets kontrollpanel och laddar upp filer med. Jag vet inte hur ditt webhotell fungerar, eftersom jag inte har samma - så bättre beskrivning än så kan jag inte ge dig.
Att One har idiotiska bestämmelser, är ett problem som du dessvärre får dras med så länge du har hemsidan hos dem. Byt till ett vettigt webhotell i stället, så kan du lägga upp alla mediafiler du har plats till.

suck...

1158
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 16.12.2008, 13:19:49 »
Hmmm, tror du inte jag vet vad det är jag säger kontra det du säger här?  :D

OK, man sätter upp 2 st 8:or så som man skall (du vet nog hur eller hur), man panorerar ena till vä och andra till hö och spelar in.
I DAW (eller i bordet om man gör en matrix) så kopierar man sedan ena kanalen av sidmicken och fasvänder den och lägger till hö medans originalt ligger till vä TEX, midside lägger man i mitten och detta kallas alltså för matrisering etc!

"men för att få en rättvis jämförelse mellan R84 och Fathead så skulle du ha bara en Fathead, eftersom det är en åttakopplad mick, precis som R84."

tror du inte jag testade med en fat mot en aea r84??? du verkar tro att jag är helt kocko ju...

1159
Hej Claes, jag vet faktiskt inte vem som påstått att vinyl alltid låter bättre-inte jag i alla fall, men om det som du säger går att göra mp3:or som inte fördärvar ljudet så tala gärna om för mig vilken konverterare och bitrate etc du använder så skall jag givetvis testa detta, hittills har jag dock aldrig blivit nöjd i alla fall...
Alt. hur lägger du upp wav-spår, streaming?


Vad är det som inte framgår här?
Jag ber dig i flera inlägg förklara hur du gör, för att jag skall kunna göra likadant, kanske...alltså en gång till:

VILKEN KONVERTERARE ETC OSV OSV ANVÄNDER DU? JAG HAR INTE WAVELAB; JAG VILL LÄGGA UPP WAV-FILER PÅ MIN HEMSIDA; HUR???
(jag har b-one och där får man som du kanske känner till inte lägga upp vad som helst tyvärr)

1160
De ligger som vanliga wav direkt på siten, så det är bara att välja; vänsterklick så börjar de spela (om hastigheten tillåter det utan att det hackar...) - eller högerklick, så kan du ladda ner.

Jag menar förstås hur JAG skall göra om jag vill lägga ut wv filer på MIN hemsida...

1161
320 är det helt ok då menar du?
Hur lägger du ut wav-filerna för lyssning?

1162
Hej Claes, jag vet faktiskt inte vem som påstått att vinyl alltid låter bättre-inte jag i alla fall, men om det som du säger går att göra mp3:or som inte fördärvar ljudet så tala gärna om för mig vilken konverterare och bitrate etc du använder så skall jag givetvis testa detta, hittills har jag dock aldrig blivit nöjd i alla fall...
Alt. hur lägger du upp wav-spår, streaming?


1163
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 16.12.2008, 07:56:11 »
Kul, fast den svarta ser onekligen Nazi-rundfunk ut med typsnittet och retrofeelingen...måste vara baserad på Gyraf?

Buzz audio SOC 1.1som jag nyss köpte direkt från Nya Zeeland kan varmt rekommenderas, LA2-soundet men med modernare kontroller och ultrasnabb attack/release vilket ingen opto i hela världen fixar, varför den passar utmärkt även till programmaterial!

Hade en Art Pro VLA tidiagre som jag sålde rätt snabbt då den saknade karaktären och (kändes billig) möjligheterna man får med Buzz...

1164
"första kloka kommentarerna" tycker du ja, men tråden handlar egentligen inte om vem som tycker vad för där kommer vi alltid vara oense, speciellt när sådana som du herr roennlund försöker ta över med just sådana nedvärderande ordalag som du nyss gjorde här, tar du mp3 kritiken personligt eller?

Nej skärpning nu, ni som inte kan hålla detta på en sansad nivå ber jag ödmjukast tjafsa på annat håll, man kan tycka att vinyl låter skit likaväl som att man kan tycka att mp3 bevisligen ÄR skit men spara på lallandet med sådana fåniga uttryck som "elitistiskt dravel" osv för det enda du gör i detta läget är att segregera "vi och dom" och ytterligare få oss rävar (och en del yngre som tur är) som fattar att inse att mp3 försvararna måste var helt puckade i huvet när dom kommer med sånt skitsnack...

Läs första inlägget!

1165
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 15.12.2008, 23:19:59 »


fortfarande ingen som diggar optokompressorer?

den här är det absolut bästa som hänt mig på mycket mycket länge, vilken skön kompression...

 B)

1166
Studio, produktion och övrigt / Bandmikrofontråden
« skrivet: 15.12.2008, 23:10:38 »
Hej, vet inte om det redan finns en dedikerad ribbon-tråd men här kommer mitt första inlägg i vad som är tänkt att ta upp för och nackdelar (om det nu finns sådana) och sköna tips etc samt samla erfarenheterna kring dessa retromikrofoner som fått ett sådant uppsving de senaste åren!

Jag har en Goldenage R1, den första som kom, helt ok men inga rysningar etc.
Köpte mig en AEA r84 i höstas som jag givetvis A/B testade mot R1 på en gitarr-rigg m. mycket kräm och där givetvis AEA r84 överglänste den billiga kompisen från GA, men inte totalt och inte på ett direkt jämförbart sätt, då dessa låter väldigt annorlunda sinsemellan.Man kan väl säga att R1 saknar en jädrans massa frekvenser men ändå låter bra på sitt sätt, ett komplement och användbart om man vill ha ett lite dovare men ändå cool ljud på just elgitarrstack etc.

AEA r84 är verkligen bra och har som det också beskrivs en rejäl dos proximity effekt om man mickar nära källan eller på sång, men det är bara att skära i fina filtret (ext. EQ) så var det klart!

Och så kom till slut mina Cascade Fat II som jag beställt för ett tag sedan, satte direkt upp dom i medföljande Blumlein skena vid Blüthnerflygeln jag har i vardagsrummet + AEA r84 precis jämte för att spela ut dessa mot varandra i mitt nya test och i en egen komponerad ballad à la 70-tals film från Amerika...på hösten i Central Park etc!



Efter att ha matrisat Blumlein-kanalerna i Cubase så började jag lyssna...vilken upplevelse det var kan jag lova, Blumlein är något jag motvilligt erkänner mig ha försakat och "missat lite" trots mina 20 år i branschen hmmm, det kändes som om man satt mitt i flygeln, fast i rummet på ett härligt kombinerat sätt och nu förstår jag varför dels puristerna och dels hela (den kunniga delen av) filmbranschen väljer att spela in ljud på detta viset och det är helt klart tack vare den gode
Gene Weed som tog upp denna teknik på 70-talet (fr. 30-talet) och den fick en ny revival s.a.s.



Hur lät dom lustigt men tjusigt utformade space-äggen från Cascade mot AEA r84 då?

AEA r84 har lite mer shine, och lite lite mer i botten återigen möjligen beroende på sitt bättre frekvensomfång än proximity denna gång eftersom alla mikrofoner står ca en meter utanför flygeln riktade mot det öppna locket.
Dessa saker upptäcker man dock endast vid mycket noggranna jämförelser och vid väldigt hög monitorvolym (som jag inte gillar vanligtvis) egentligen låter de rätt lika vid monolyssning, vid full Blumlein så är det total njutning och jag sitter som ett barn och lyssna på spåret om och om igen!

Cascade Fat är helt klart något som kommer att slå igenom, "over there" har det ju redan gjort det men det dröjer nog inte alltför länge innan lilla Sverige med sina många studios av olika dignitet kommer att få upp ögonen för denna välgjorda mikrofon.

Den säljs i ett paket som Blumlein par med skena, upphängning och dessutom en kabeltestare som en bonus vilken inte är helt fel, alla typer av xlr, din osv...skulle säkert kosta en tusing eller mer på Elfa!

Priset då, runt 4000:- beroende på kursen + importavgifter och moms förstås, det drar iväg upp över 5000:- men det är ändå tokbilligt för 2 så förbaskat bra bandmikrofoner som dessa är.
Jag har god kontakt med ägaren och vid intresse så kan jag nog ordna ett bra pris vid gruppköp, jag rekommenderar dessa varmt varmt varmt!
 B)


1167
Hej, köp henne en bandmikrofon typ Goldenage R1 mk II eller en beggad VIT MD 421 för ca 2500:- så har ni en bra rigg som inte behöver fantommatning, skulle hon komma på att hon vill utveckal arsenalen och skaffa mer till sin "studio" så är det ju bara att uppgradera kitet!

 B)

1168
Väl talat uppe i Falun  ;) samma sak gäller mig, mp3 går bort, tokbort, vill inte ens länka de produtkioner som gjorts i Camelot studios till detta format även om det inte är så mycket annat som bjuds, varför "dema" ljud eller mixar i detta format när de blir helt degraderade???

1169
Studio, produktion och övrigt / SV: Vem vet nått om denna låt???
« skrivet: 15.12.2008, 14:52:19 »
Alla som hajar nåt vet ju att Slayer är mycket bättre än Pink Floyd. Här är en svinbra jullåt:http://www.youtube.com/watch?v=4cSxf005JOA


fy fan rent ut sagt, besynnerlig smak du har, nyss nämnde du King Krimson och nu.. :wacko:

1170
Tjena Dr.Müller, vad är det för spännande med King krimson du nämner?
Om du slår till idag så har Reference audio i Stockhom lucköppning på en Rega P2 för 3400:-

 B)

1171
Studio, produktion och övrigt / SV: Vem vet nått om denna låt???
« skrivet: 14.12.2008, 21:06:08 »
Iken, ta inte illa upp, du har ju redan fått svaren innan jag la in min ståfräääs...

 :lol:

PS-lyssna lite mer på Pink Floyd istället för sånt här skit--OBS: 1967-1975 -DS
Har allt med Floyd,såg dem i globen och på Ullevi,så jag kan mitt Floyd.
Och jag lyssnar inte på detta,men min Sambo(på vars hemsida denna sak finns) undrade vad det var...
Solot har ju ,faktiskt, Gilmore tuche...Och sursång finns inte heller här,sådana här svar är jävligt irriterande...... :angry:
Har du inget vettigt att säga,låt bli...........
Ni övriga,tack för svar,skall kolla in Youtube-länken senare... :)
 

vaa-hör du inte sursången grabben??? å säger till mig att hålla klaffen,,,pssst, simma lugnt va!
Du kan ditt floyd,hmmm

1172
Söndag kväll, hittills bara ett tiotal vinylvänner på kontrollrummet av alla medlemmar hur många det nu är :mellow:

Lägger in en intervju med Greg Calbi för er som missat den:

http://www.artistshousemusic.org/videos/mastering+engineer+greg+calbi+on+compression+and+the+loudness+war+in+mastering

1173
Studio, produktion och övrigt / SV: Vem vet nått om denna låt???
« skrivet: 14.12.2008, 20:42:19 »
Iken, ta inte illa upp, du har ju redan fått svaren innan jag la in min ståfräääs...

 :lol:

PS-lyssna lite mer på Pink Floyd istället för sånt här skit--OBS: 1967-1975 -DS

1174
Studio, produktion och övrigt / SV: Vem vet nått om denna låt???
« skrivet: 14.12.2008, 19:28:57 »
Men snälla du, Pink Floyd är det DEFINTIVT INTE snarare nåt jävligt beige skit från Sverige med tanke på de platta och trista pianospelet som givetvis är midi-hörs direkt, vidare har vi ett fattigt/taskigt arr som är typiskt Svenneförsök att låta Amerika etc, falsksång/wail, puuhh, gitarren är äckligt Europe-aktig-låter pudelrock från 80-talet kryddad med någon wannabe karaokebrutta från kvarterskroigen i Farsta en blaskig lördageftermiddag...

just my point--- :lol:

1175
Hmm, det finns säkerligen 100 talet (kul)iga mickar, men är det nån speciell mick som eventuellt
skulle passa en baryton ?  Jag är inte så hemma på inspelning av sång.

Kraven som denne ännu ej namngivna sångare har, så är det bäst jag skakar fram nå riktigt
bra mickar för ändamålet. Jag är inte ute efter några billiga, mest för pengar eller liknade
utan en mikrofon som är riktigt bra för en klassisk sångare (baryton).

Är det Schoeps som gäller eller Neumann ? 

De klassiska Neumannmickarna "färgar" ju ganska rejält.
Finns en svensk mikrofonbyggare vid namn Thuresson, som jag alltid glömmer förnamnet på.
Jag känner till flera som använder Thuressonmikrofoner för klassisk inspelning och har själv lånat dem och använt till jazzinspelning och solosång.
De har mycket naturlig och djup återgivning, låter helt enkelt väldigt bra.
Så här ser dem ut:

De är inte det billigaste man kan hitta, men heller inte hutlöst dyra.
Om du är intresserad så skicka mig ett PM så kan jag hjälpa dig komma i kontakt med honom.
Det finns väldigt lite info på nätet verkar det som. De är iaf inte helt ovanliga inom klassisk inspelning och har även spridits till USA och gillas av diverse höjdare.
mvh /Elof



Kul att du känner till denna Elof, jag har just varit i kontakt med J.E. från Opus3 som tipsade mig för flera år sedan om cm402 men det har ännu inte blivit av förrän nu faktiskt och det skall bli riktigt intressant att testa den snart!
Det är helt riktigt som du säger, knappt någon info på nätet alls förutom de lyriska omdömen från de få användare som haft turen att få Thuresson i sin hand...;-) och detta beror på att han inte marknadsför sig själv det minsta, i korthet...
Denna mikrofon tror jag att även du skulle gilla JanneL för dina speciella ändamål, då den enligt uppgift inte hörs alls, det är enbart ljudkällan i sin rena form som paserrar och micken färgar icke det minsta så för purist inspelningar osv där man bara vill ha det som instrumentet frambringar är nog denna perfekt, kanske inte på vocals etc då man vill färga lite men det är ju rätt självklart!

 B)

1176
Karl, du är ju en Genesis och progressive-fan, har du möjligen något dvd material m dom från 73 och framåt?  :)

1177
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 13.12.2008, 17:09:15 »
Huvva dom där skall ju vara grymma sägs det, och dyyra-har aldrig testat själv...
du förresten var det inte du som sålde ett a50 stativ, jag skickade ett meddelande till dig om det, är det kvar-meddela eller maila mig!
 B)

1178
Brandenburg harakiri, fan vad bra sagt, det hoppas vi få slippa, ett av tidernas mest tidslösa verk, direktraket till rymden speciellt No.1-3...

De lugna genres du nämner equality är givetvis en klar och överlägsen tillgång att lyssna till på just CD, inget snack om den saken där inte, tror både Lee och jag avser i huvudsak "krämigt" programmaterial som po/rock etc!

 B)

1179
Bravo, det här inlägget säger mycket eller det mesta om sakernas tillstånd, jag diskuterar även gärna "loudness wars" etc och jag tycker att dessa ämnen helt klart har en anknytning till tråden på ett eller annan angränsande vis-kanon Lee!

 ;)

1180
Men herregud equality, det trodde jag inte om dig.. :o

Bekvämlighet, ja ja men känslan gosse, känslan och festen/resan varje gång man köpte nya vax, snacka om att allt annat var totalt ointressant dessa stunder och kanske är fortfarande...man tog sig tid och gick in i musiken, inte som nu-zapp zapp hit och dit, själva feelingen är som bortblåst efter cd-skivans intåg i livet, utbytt=är helt i snabbhetens och stressens kalla kommando...synd, jag är där själv sedan länge då man lyssnar på nytt och skall upptäcka.

Man måste liksom göra det till den ritual det en gång var tror jag, inte bara då man vill känna sig nostalgisk en Fredagkväll då och då utan jämt, musiken förtjänar det-ibland!

Fast det är klart bara för att man lyssnar på vinyl så är inte all musik bra för det, alla skitplattor man felköpt, då blir det ju samma sak, hop hopp med nålen till nästa låt, skippa-sälj eller kasta skiten fram med godingarna igen...
 :rolleyes:


(förresten det där med kasetter får du ta tebaks...på ett schysst däck och bra inspelat, lyssnar jag alltjämt då och då, har faktiskt kasetter fr. början på 90-talet som låter finfint och så vill jag inte höra dom fårskallar som säger att diskanten slutar vid 12 khz etc som brukligt är bland de okunniga... :D )

1181
Hej, jag tror inte en sådan sajt existerar ärligt talat, mycket kan man hitta på nätet men inte allt!

Ligger det inte lite tjusning med att själv skapa ett sådant sound som man vill ha, antingen ett eget eller som nu i ditt fall Black crowes men att du själv lyckas krana till det?

(annars blir det ju för lätt om allt skall vara serverat och klart enligt mallar/facit osv...)

my belief anyway...

1182
But of course my friend, hur lira Klein&Hummel nuförtiden?  :rolleyes:

1183
Studio, produktion och övrigt / SV: "Bussmixning", angreppssätt?
« skrivet: 12.12.2008, 21:25:07 »
the only righteous way etc  :D jojo, men man kan faktiskt göra på andra sätt också...

Ok, ibland tycker jag det räcker med att ha mixat och komprimerat etc vissa spår möjligtvis in och ut genom sin DAW och bara få allt att låta bra inbördes, utan att bussa hit och dit, vart går bussen till slussen förresten???

Light kompression på hela paketet eller möjligen ett par paket då, i form av bussar, detta säger jag inte som en kategorisk regel för det finns inga sådana och kommer aldrig att finnas däremot finns miljarder undantag, ingen väg är rätt utom din egen!!!

Vill man ha en nice retrofeel så kör man givetvis  hela trumpaketet genom en skön färgkompressor à la Neve/Vintage design etc eller Summit rör osv så att cymbaler och hi-hats studsar i takt med pumpet, för i helsike detta var ju hela grejen förr, inte så farligt som många tror...

 B)


1184
Jag och 8:a andra polare har faktiskt börjat med Vinylaftnar varannan månad...det går till så att den som har Pinnen(stafett) och anordnar vinylkvällen bjuder på käk och har sett till att varken fruar eller barn är närvarande...och vid sex halvsjublecket kommer då 8 st. med bira och två vinylplattor man noggrant valt ut ur sin skivsamling...man ska kunna tala om varför man just valt denna och den ska dessutom ha betytt något för en själv...ex. Queens första som var något helt nytt man aldrig hört eller Lou Reed Berlin whatever själv har jag valt den bästa konseptplattan från 70-talet dvs. "The Lamb"  B)...och så där efter ett antal bira och typ nio plattor senare kan klockan vara time att bege sig hemåt och då är klockan runt 04.00...Ja, så där kan det gå till och måste säga att det blev ett väldigt stort lyft när vinylspelaren kom fram igen och har börjat köpa vinyl igen...nice..helt annat än cd och kanske inbillat varmare sound...nice iaf...

Allt gott / karl


Halloj, trevligt-det påminner starkt om en företeelse som alltjämt pågår hos mina vinyl och musikfreakade vänner i storstaden en gång i månaden och numera alltid på en Söndag???
Musiktävling kort och gott olika "par" (no girls etc allowed) får varje gång hålla i trådarna och det följs åt i bokstavsordning så är dom tex på bokstaven K så har dom att ta fram ett 15-tal svåra (helst) låtar från artister eller grupper vars namn börjar på K och det ÄR verkligen skitkul och ingen lek om man inte är högst bevandrad i både 60 men kanske framförallt 70 talets enorma skatt av härliga låtar, givetvis med avsteg bakåt och framåt också men betoningen...speciellt kul är det när de självutnämnda allvetarna och experterna blir knäckta på petitesser eller sådant dom borde ha fixat, just däri ligger ju charmen att hitta en udda låt med den och den som tom freaksen missat-haha!

1185
Hej forumister, jag vill av olika skäl kartlägga antalet LP-lyssnare härinne för att i debatter/uträkningar på annat håll påvisa intresset för att Vinylen inte är död, tvärtom!!!

Ni som känner att ni vill bidra med era "underskrifter" behöver alltså bara svara på i tråden så lägger jag till/listar varje person i detta första inlägg, det finns fler än jag som har planer på att pressa vinyl nästa år, om än inte i så värst stora serier men ändå, dels för bevarandet (vinyl kommer sannolikt att hålla 100-200 år längre än cd etc) och dels för de som har behållit fattningen och inser värdet av att lyssna på en god LP på en god spelare!

KOM IGEN:
 B)

1.Lee
2.Karl
3.Dividend
4.Idf
5.concealed
6.harju
7.hägge@clonework
8.Vallhagen
9.martinm
10.neriks
11.david.roennlund (på dispens)  ;)
12.flintan
13.Iken
14.Dr.Müller
15.Violiner
16-android
17.Leif
18.Chromawoods
19.AddeE
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.

1186
Studio, produktion och övrigt / SV: Vilken preamp blir det?
« skrivet: 12.12.2008, 18:33:27 »
Ja jo, så har vi kommit fram till att Forssell tar hem spelet om våra pengar denna gång, lär helt enkelt vara den mest puristiskt transparenta (ähum) preamp som går att uppbringa i denna värld just nu... ;)

1187
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 12.12.2008, 18:31:30 »
Den slutgiltiga lösningen:

=världens bästa optokompressor...

och en uppgradering av vardagsrums lyssningen:

nu blir det leka av och njuta i helgen!

1188
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 11.12.2008, 21:58:45 »


en läcker liten sak dom reade ut på Fitzpatrick, finns även på e-music för 1995:-

http://www.violetusa.com/finger.php

1189
Studio, produktion och övrigt / SV: Hamptone
« skrivet: 04.12.2008, 11:08:27 »
Thanx Max, enjoy!!!  ;)

1190
Studio, produktion och övrigt / SV: Vilken preamp blir det?
« skrivet: 04.12.2008, 10:12:52 »
Tack Omni för denna input, uppskattas som alltid när vettiga och sunt belagda teser/erfarenheter läggs fram på detta vis!!!

Jag är väldigt nyfiken på Forssell JMP-2 och har redan kontaktat även IVO som tydligen är ute på något äventyr enl. Fred i USA, får väl satsa på den vad det lider helt enkelt, trodde verkligen att Buzz kunde vara något men har sista dygnet fått lite annorlunda feedback och råd gällande Earthworks instead från andra håll med...


Sidor: 1 ... 30 31 32 33 34 35