Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Mr Artrock

Sidor: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35
1121
Studio, produktion och övrigt / SV: Bilder på din studio
« skrivet: 26.01.2009, 01:06:13 »
Har byggt om lite i studion och installerat ett par nya apparater. Här kommer lite bilder:


Soundcraft Series II med åtta kanaler utdragna för recaping.


Tascam ATR60-16 som jag hämtade från Camelot Studios.

Hägge

Ser ju bra ut det där!
Är bordet färdigrecappat förutom de sista modulerna?
Grattis till en lyckad kombination, jag hade ju (som du vet) ett series II med 12 in 8 ut en gång i tiden, förbaskat schysst m. crunch + headroom i transistoruppbyggnaden må jag säga!!!
Hoppas du blir nöjd med bandaren till detta!
 B)

1122
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 20.01.2009, 17:54:19 »
Grattis till sålt bord, ingen av mina till-salugrejor som lockar?

 B)

1123
Studio, produktion och övrigt / SV: Taurus!!!
« skrivet: 18.01.2009, 17:09:17 »
G-media säger du, där finns väl en massa gamla stråkmaskiner o syntar av ARP, Solina osv, är den bra som vst?
Moog Taurus får mig direkt att tänka på Michael Rutherford och Genesis andra halvan av 70-talet, tycker han fixade det bra samtidigt som han lirade på 12-strängad gura och inga simpla barnvisor heller, John Paul Jones likaså i Zeppelin då han spelade på elpianot o mellotronen live-mumma!!!

1124
Ni får "ursäkta" men fanimej seriously så måste den låten vara det sämsta skit som någonsin producerats, har tom för mig att den röstats fram som tidernas största kalkonlåt i någon poll i USA-ha ha, jag ryser inte av olust, jag spyyyyr och håller för öronen!!!

 :lol:

1125
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 14.01.2009, 23:43:05 »
@ Claes i första hand men givetvis även andra med kunskaper om Crowley & Tripp:

Vilken av modellerna lämpar sig bäst för sång, eller vilken brusar minst/färgar bäst och hur skiljer  den sig i så fall mot tex AEA r84???


1126
Mirage m. Jean-Luc Ponty, hörde den första gången på Santorini sommaren 1980 under första Ö-luffen, rysningar mest hela tiden då dom spelade den på rockklubbarna kvälls/nattetid, så skönt att det varken hette eller var Disco som gällde där och då...bara skön o god musik av denna kaliber liksom Genesis In the Air Tonight och Clapton live osv...stämning man saknar!

Den här versionen är live och ok men studioversionen ännu bättre som kännarna vet*


1127
Det var ju inte fint att gilla dom här i Sverige eftersom de ansågs icke passa i det kulturella finrummet etc och skälldes i pressen för komerssialism och ytliga beräknande schlagermagnater...mina föräldrar delade även dessa åsikter minns jag!

Typiskt 70-tals vänstersverige på nåt vis och tidens anda, vet inte vem som underblåste denna våg av kritik men säkert har några ansvariga kultursnobbar suttit som redaktörer på våra stora tidningar och modulerat antitrenden!
Det är inte lätt att lyckas i detta land, eller kanske har inte varit, idag tycker jag dom skriver upp vad skit som helst till skyarna bara för att???

1128
Jag säger precis som i 1:a inlägget m.fl:

Man fick/kunde inte gilla ABBA som kille på 70-talet, det var tjejmusik helt enkelt, lillsyrran lyssnade på detta + Boney M etc medans man själv gick igenom puberteten med rockmusik som Deep Purple-Black Sabbath-Thin Lizzy-Supertramp-Manfred Mann-Sex Pistols-Clash-Ramones-Frank Zappa-Steely Dan-Santana-Led Zeppelin-Genesis-Yes och förstås den store Frank Zappa!!!

Det är väl något universiellt/stereotypt/könsrollsmässigt och normstyrt så som det har varit och alltid kommer att vara med vissa modifikationer och musikstilar/artister.

ABBA fattade jag inte hur bra dom var förrän 1988 då jag satt som praktikant/b-tekniker på Polarstudion och fick ett uppdrag som bestod i att kopiera hela ABBA-katalogen från mastertaperna eftersom Herr Bert Karlsson hade köpt kopieringsrätten för att sälja ut kassetter på mackar o varuhus etc...säkert ingen dålig affär.
Det blev en dubbel resa för mig, dels pga de svinbra låtarna och arren osv osv och dels pga ljudet i den fina lyssningen i A-studion (stora där Zeppelin var 1979) och materialet direkt från master, det ni, favoritlåt nr. 1 är EAGLE som kan få mig att rysa i rätt läge faktiskt!!!

Hep Stars var också kanon, såg dom i Kisa folkets park för 4-5 år sedan, inte samma sak som på 60-talet förstås och ingen Benny m.fl. men ändå-Cadillac oh yeahh!!!
Ritchie Blackmore lär redan då ha sagt att tjejerna i ABBA´s röster är det vackraste han hört i hela sitt liv, han är ju lite "schlagerbög" på sidan...

 B)









1129
Studio, produktion och övrigt / SV: Didrikmikrofonen
« skrivet: 11.01.2009, 11:00:12 »
Kul att se dessa otroligt duktiga killar spela både tillsammans i ett spontangig och Anders på Cherokee är ju helt outstanding!

Lite kuriosa:
Robert känner jag sedan gammalt från Solna då vi åkte bussen till plugget (AF) dagligen på 70-talet, han var jämte Roland Pöntinen skolans verkliga ess på flygel, när han sedan dök upp i televisionen några år efteråt, långhårig och en ny kille typ, blev man ju lite förvånad först men konceptet (Rhapsody in rock) har som alla vet blivit en enorm succé och framgångssaga vilket är beundransvärt på så vis och oavsett vad man tycker om det rent musikaliskt...

Att här göra någon form av utvärdering ljudmässigt av Didrikmikrofonen går ju inte av förklarliga skäl men visst ser det snyggt ut...ragtime, pop & rock´n roll osv skulle dock förmodligen göra sig bättre på en mindre/normal modell av flygel än denna konsertmodell som är ypperlig på just klassisk musik!

Tack för länken Karl!!!
 ;)

1130
Studio, produktion och övrigt / SV: Didrikmikrofonen
« skrivet: 11.01.2009, 00:29:17 »
Nu har jag lyssnat Micke, det känns ju jäkligt bra det här han säger om härliga gamla inspelningar på 50-talsVINYLER med oöverträffat djup och känsla, eller hur!!!

Har för mig att just Florian för länge sedan på detta eller det andra forumet fick mot-tjafs som bara fan utav vissa sammansvurna dumskallar vilka jag av etiska skäl ej namnger trots att de förtjänar att hängas ut de arma fårskallarna...
(inte du Equality)
-skönt att fler hajjat och kanske kan hjälpa till med tillrättaläggandet av dessa oemotstridiga fakta till slut, pöbeln behöver bevisligen övertygas!

Till mikrofonen då, har för mig att han tog 150.000:- för några år sedan, hursomhelst ställer jag mig lika undrande som er andra huruvida användbara/hörbara skillnaderna kan vara*

 B)

1131
Studio, produktion och övrigt / SV: Didrikmikrofonen
« skrivet: 09.01.2009, 20:56:17 »
Jag kan inte höra radioinslaget där jag sitter just nu, har själv nämt hans mikrofoner i andra trådar/sammanhang förr på forumen, lärde känna herrn ifråga 1988 på Polarstudion där han roddade med vinylgraveringen och kan lugnt säga att han är mycket speciell, tex vid en kontakt per telefon för ca 7-8 år sedan så nämnde jag AKG C414 varpå han svarade; sådant skräp tar jag inte ens i med fingrarna på tydlig Stockholmsk Östermalmsdialekt för er som hajar vad det innebär...

Känner en "gammal" känd operasångerska som fått sjunga in grejor på hans mickar, hon tyckte t.o.m. att man hörde vad som fanns i magen, så tydlig återgivning var det, who knows?!?
 B)

1132
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 06.01.2009, 01:03:02 »
Här ännu en liten guide jag hittade fast nu med kondensatormickar:

1133
Studio, produktion och övrigt / SV: Traditionell ljudabsorbent..
« skrivet: 05.01.2009, 22:59:14 »
Jag sa ju skicka PM...
men ok, är det bara äggkartong ni är ute efter tsmalmbe och perra???

1134
Studio, produktion och övrigt / SV: Traditionell ljudabsorbent..
« skrivet: 05.01.2009, 21:35:10 »
Hur mycket behöver du?

Jag kommer få hem lite nytt i denna kategori inom kort, även i andra former som typ hörnabsorbenter i slät triangel/diagonalform (i profil) om ca 300x300mm, beror på hur många som är på och beställer NU för jag måste i så fall själv beställa minst ett helt block som fabriken cnc-sågar ur profilerna etc ur och det blir dyrt med dessa mängder för mina behov som ligger på ca en tredjedel!

Skicka ett pm ni som är seriösa!!!
 B)

1135
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 04.01.2009, 15:10:15 »
Lite matnyttiga sammanställningar för en rad kända Chinamickar följer här:

http://recordinghacks.com/2008/11/01/chinese-ribbon-microphone-designs/

-alla brands är inte upptagna i listan av naturliga och regionala skäl men som de flesta känner igen i typen long ribbon-short path så finns där även JJ labs och GA project m.fl. de är ju samma mikrofoner fast med olika namn!

1136
Studio, produktion och övrigt / SV: Tips på lagomt pianostycke
« skrivet: 03.01.2009, 09:57:19 »
Mendehlson: Lieder Ohne Worte (välj själv finns flera fina och en del inte för svåra)
Chopin: Nocturnes -"-"-"-
Anna Magdalena Bach´s notenbuch etc...eller makens kleine preluden und fughetten...
Tchaikowsky: easy piano pieces etc minns inte namnet på boken, innehåller June/August/December/Barcarolle mm.


1137
Studio, produktion och övrigt / SV: Mikrofoner
« skrivet: 03.01.2009, 09:52:59 »
Håller med Elof eftersom jag själv har ett par gamla AKG C414 B-ULS som är användbara på allt utom sång egentligen, där vill man som så ofta sagts ha en färgad mick, denna är ju spikrak!

Det finns ett alternativ som rekommenderas med fast cardioidläge och den heter AKG C214 http://www.septon.se/catalog/product_info.php?manufacturers_id=27&products_id=2424&usage_id=&mode=1&osCsid=86e1e22c7ef6184ad34ef2cb94a5efcc och där kan jag ordna ett j...ligt bra pris om det blir gruppköp, har själv funderat på en eller 2...PM/mail please!

 B)

1138
Men all musik låter inte som en kompakt ljudmatta hela tiden. Ta ett stycke musik (klassisk, jazz) där det både är glesa och täta partier. Hur skall man göra då för att få instrumenten att både låta bra vid mer soloartade partier och i ett tätt ensembelspel?

Jag skulle vilja säga att i just jazz eller klassisk musik är ju både tillvägagångssättet vid mikrofonplacering som vid mix ett helt annat än i tät pop och rock etc, en annan värld kort och gott som kräver än mer kunskap om allt ovanstående och framförallt förståelsen av instrumentens klang samt rummet det spelas in i, oavsett konserthus eller kammare och just därför skulle jag aldrig köra med automatisering som någon nyss föreslog, det skulle förgöra ljudbilden totalt i mitt tycke eftersom här vill man ha den rena karaktären bibehållen så långt det är möjligt och inget annat!

I klassisk musik tex använder man ju stödmickar på soloinstrument/sångare för att dessa skall komma fram lite mer men det är inte fråga om samma tillvägagångssätt som vid popmixning utan endast med små medel så att inte tonal balans och akustik blir förskjuten i sammanhanget som oftast mickas upp med ORTF eller Blumlein etc...

Summa summarium, denna typ av musik (glöm inte folkmusik) är inte lika tät/överlappande över registren och skall inte heller vara det tack och lov, vi behöver luft ibland och inte bara kräm/smet!!!

 B)

1139
Ang. ditt inlägg här ovan tsmalmbe...varför skulle det plötsligt inte gå att eq´a varje spår för sig, det har man ju gjort i alla tider liksom!

Förutsatt att man känner varje instruments frekvensområde någorlunda hyfsat så jobbar man ju med detta i åtanke vid mix---i solo och inget annat för hur skulle det gå annars???

Att sedan påstå att alla oktaver från 20-20khz skall fyllas tycker jag låter riktigt vanskligt faktiskt, man får passa sig för sådana här förenklade/universiella EPA-lösningar helt enkelt!

En sak som man absolut inte bör glömma i soloskedet och under eq´andet är att ställa panoreringen på det som skall panoreras direkt, annars blir nivåerna klart förändrade i efterhand, trodde jag alla visste...man bör alltså ha en "bild" i huvet av sin produktion tex, på den här låten tänker jag låta OH-kanalerna på trummorna flaxa långt ute i periferin och göra en särdeles fläskig mix överhuvudtaget eller, på den här låten vill jag vara lite återhållsam och låta de akustiska gitarrerna framträda i L-R perspektivet och OH kanalerna får därför stanna inom kl. 10-14 gränsen etc etc...



För den som är ute efter bra lurar att mixa i så finns det bara en lösning och den heter Ultrasone 2500 öppen lur, fråga vem som helst som jobbat med dessa och svaret blir detsamma-trustworthy!!!

1140
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 30.12.2008, 20:14:22 »
I den ständiga och äventyrliga jakten på nya sanningar (likväl gamla som gatan) så hittade jag detta mikrofonmärke/koncept nyss, tänkte bara att det kanske kunde intressera likasinnade:

http://www.simpsonmicrophones.com/

ganska fina prislappar oxå...lite billigare än DeGeer trots allt!

1141
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 29.12.2008, 20:59:18 »
Emulator maila/PM:a mig!

@ Elof, hoppas du inte tog för allvarligt på mitt knasiga svar den gången för ett par veckor sedan, jag hade lite väl bråttom där antar jag och mycket riktigt var ju mitt lilla experiment med det stora ljudresultatet en kombination av Blumlein och MS, det var skrivet som en direkt rekommendation utav Gene Weed i medföljande papper till Cascade mickarna...

Har du eller någon annan ribbon-intresserad stött på TUNDRA POL-8???
På denna Danska site finns en hel del kul att läsa, undrar just hur hans bandvariant låter.
http://www.tundra-audio.com/

peace

1142
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 29.12.2008, 16:12:35 »
Hej Kjubeis!

Cascade FAT II (stock, dvs inte lundahlmodden som kostar extra) låter helt suveränt måste jag säga, gentemot Goldenage R1 så skåpar Cascade ut den totalt även om den i sig inte är helt fel på vissa gitarrkabinettljud som bi-mick, men både AEA r84 (framförallt) och Cascade FAT II är ju mycket öppnare/klarare med bättre återgivning i hela registret enligt mina öron!

Tydligen skall Goldenage R1 MkII vara mkt bättre enl. användare på utländska forum....

1143
Hej forumister, jag vill av olika skäl kartlägga antalet LP-lyssnare härinne för att i debatter/uträkningar på annat håll påvisa intresset för att Vinylen inte är död, tvärtom!!!

Ni som känner att ni vill bidra med era "underskrifter" behöver alltså bara svara på i tråden så lägger jag till/listar varje person i detta första inlägg, det finns fler än jag som har planer på att pressa vinyl nästa år, om än inte i så värst stora serier men ändå, dels för bevarandet (vinyl kommer sannolikt att hålla 100-200 år längre än cd etc) och dels för de som har behållit fattningen och inser värdet av att lyssna på en god LP på en god spelare!

KOM IGEN:
 B)

1.Lee
2.Karl
3.Dividend
4.Idf
5.concealed
6.harju
7.hägge@clonework
8.Vallhagen
9.martinm
10.neriks
11.david.roennlund (på dispens)  ;)
12.flintan
13.Iken
14.Dr.Müller
15.Violiner
16-android
17.Leif
18.Chromawoods
19.AddeE
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.


19 pers utav hur många medlemmar ? det säger mycket (om inte allt)...tror de flesta sett denna tråd nu och räknar inte med fler vinylvänner på detta forum, tack ni som varit med och deltagit!
God Jul

1144
KLAR!!! :)

Varför ge över 1000:- för ett sånt rack på Thomann som dessutom bara är i vanlig billig furu, när man gör det i massiv ek på eget sätt för nån hundring :)
Tur dock att farsan är Byggnadsingenjör och kan, för min hade blivit jättekonstig med garanti :)
Men jag är skitnöjd med detta!




Prydligt va?

Mvh

Perrra


Ser helt ok ut, MEN-du har missat det där med luftspalten, den skall vara upptill och inte under!
(värme stiger, dessutom skulle jag satt en vent-plåt emellan enheterna)

1145
Studio, produktion och övrigt / SV: Att göra ett album
« skrivet: 19.12.2008, 19:28:09 »
Hej Rattlesnake, lite förvånad faktiskt...du brukar ju veta vad du vill , kunna uttrycka det i både konkreta o känslomässiga ordalg på ett bra sätt!

För min egen del har jag, liksom flera andra här i tråden gjort några plattor med mer eller mindre spretande (oftast i andras öron) material musikmässigt, något man förmodligen velat och behövt få ur sig för att komma vidare.

Förhoppningsvis blir man bättre med tiden på att snickra låtar (komponera) och framförallt att arra dom på ett sätt så att dom funkar i albumkonceptet, för mig som 40+ snubbe är detta sådant man växt upp med sedan bröstmjölken (ja farsan å morsan diggade Abbey Road likaväl som Glenn Gould på Bach´s partitor etc) och att själv göra ett album känns alltid lika självklart som form!

Mitt nya album i "Florian le Sage" namn (Jan-Feb 2009) kommer dock att bryta trenden mot de tidigare på så vis att en och samma (i det här fallet) sångerska kör röda tråden på skivan, det är en mkt viktig sak för både lyssnaren och skaparen och givetvis på samma språk.
(finns ju rätt många blandspråkiga plattor utgivna och det tror i alla fall jag inte på)

Musikmässigt så håller den också verkligen ihop och här kan jag inte ge några som helst recept, detta måste man känna själv och det tror jag definitivt du har förmågan att göra!

Dessutom lär jag pressa en mindre vinylserie på den i vår utöver CD-produktionen som jag själv gör numera, eftersom detta för mig är ett statement av stora mått inom artrock/pop och plattan är på 39 min. tot. samt mixad/mastrad för vinyl enl. klassisk analog skola där jag ju är stöpt under glada 80-talet!
(innebär inte att det kommer låta bättre eller sämre på CD  ;) )


Varför klankar så många här på the white album, fånigt som f-n och nu håller jag för munnen!!!

Lycka till med din skapelse, se till att den håller ihop på något sätt...

 B)






1146
Studio, produktion och övrigt / SV: Jam beganat i Stockholm
« skrivet: 19.12.2008, 18:32:28 »
Trist att höra/läsa om sådana här saker, jag har varit med om liknande på flera olika musikaffärer, ungefär som om man vore en belastning etc istället för att bli bemött som kund-viktig eller oviktig om det nu finns ett sådant begrepp, klarar man inte av detta som butiksanställd skall man snarast byta jobb anser jag, dåligt för företaget och för de som möter dessa attityder!

Detta händer dock inte bara på musikaffären runt hörnet utan i telefonkontakt med vissa säljare/kundtjänst på vissa företag eller på konsum eller...
samma sak här, jävla mongo´s som är totalt socialt inkompetenta helt enkelt, tror visst att dom är mysiga balla och bättre än alla andra etc...

Till sist i denna lilla harang så anser jag det väldigt viktigt tvärtemot vad MaxB säger, att vädra sådana här erfarenheter på nätet, varna andra kunder/kompisar för vissa företag så att dom antingen måste skärpa sig, sanera bland usel personal etc eller så att man kommer fram till de bättre ställen som är vettiga på alla sätt för oss kunder!

Jag har precis haft en erfarenhet som jag tar upp inom kort bara jag får upplösningen på den affären, vill inte gå händelserna i förväg här men det är ett sådant exempel som är direkt konsumentupplysande, ungefär som PLUS, är det dåligt att informera eller???

1147
MaxB---synnerligen sansad??? har han väl alltid varit i mina ögon den gode FZ!

Jag måste dock fråga mig uti var relevansen ligger i ett sådant inlägg som detta av MaxB, FZ berättar om fördelarna med att spela live framför de fysiska begränsningar som vinylmediet innebär och speciellt mot slutet på var sida där landen krymper ihop som vi alla vet.
Att sedan prata om olycka i mastering från original...etc etc :wacko: är väl rätt fundamentalt och egentligen ingen som gör eller gjort...

Det som hände i utvecklingen under framförallt 80-talet och ett par år innan han tyvärr gick bort och som FZ med tekniker var ruskigt duktiga på är ett annat kapitel som jag gärna diskuterar, dom vinylskivorna är än idag oöverträffade vad gäller både dynamik och perfekt mastrade in house dvs själva, han skickade vanligtvis sin hustekniker med språng till the cutter och sedan tillbaks för att godkänna lacken vilket kunde ske ett par tre ggr innan han var nöjd, kontroll och inget jams!

Jag har för mig att denna trådens skapare efterlyste hur många på k-rummet som lyssnar på vinyl någorlunda aktivt, att det debatteras lite omkring detta har han nog inget emot, men att se ständigt nya inlägg från vinyl-belackare är en annan sak, see the point?!?

 B)

1148
Röda tråden ja, precis vad man söker men så sällan finner idag...oavsett format.

Gillar du sådant som jag tror så skall du defintivt hålla ögonen öppna i Januari-Februari då Camelot studios släpper 2 väldigt bra plattor, dels Basse Wickman och dels Florian le Sage vilken speciellt passar i artrock-konceptfacket!

 ;)

1149
Jovisst ja, glömde bort lite tilläggsinfo ang b-one (som ju heter one vilket jag vet men jag säger så)
och detta har diskuterats förr på studioforum, dom tillåter INTE att man lägger upp ljudfiler och kan stänga av hemsidan utan förvarning enl. deras policy då...jag vet inte om dom har ändrat på detta nu men jag satt och bråkade med deras support osv i rätt många och långa elektroniska brevväxlingar under 2005-2006 och fick endast ett och samma svar varje gång, ungefär som om det var autogenererat: vi tillåter inte någon form etcetc och man insåg att det var lönlöst att ens försöka diskutera och förklara att det var EGNA grejor...så var det med det!

Nu till ämnet, var det verkligen inga fler (än de jag listat i första inlägget) som lyssnar på vinyl, jag ger tråden en vecka till sedan anser jag statistiken klar på detta forum för denna tråd, hur många medlemmar är det månne härinne någon?


1150
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 16.12.2008, 18:59:49 »
Tack för konstruktiv återvändo Claes, vill du så kontaktar jag Michael på Cascade for special deal, annars går det att handla dom på ebay också förstås!

Nu har jag ju aldrig hört dina Crowley & Tripp som du fört sedan länge, kan ju vara något i framtiden, gillar designen på Roswell bl.a.
 B)

1151
Claes, jag är skyldig dig en ursäkt och den får du här i offentlighetens rum, jag smusslar aldrig med vare sig det ena eller det andra, enkelt uttryckt!

Jag får lov att erkänna att jag verkligen haft en riktigt dålig dag, detta gick ut över mitt omdöme vilket är beklagligt, jag var tvungen att dra ut en sväng och vädra min hjärna och mina sinnen lite för att komma "tillbaka" och hoppas du kan godta detta.

Det var inte meningen att gå till personligt angrepp men jag hakade väl upp mig på att du svarade enl. din testsite´s exempel ett par ggr och fick liksom inte klara besked om hur man gör i fallet med mp3 osv tyckte jag, det ena gav det andra men du har, som alltid, visat god ton genom att replikera positivt i bandmick tråden trots mina hårda ord i denna tråd, vilket jag uppskattar och tar som en egen och god lärdom denna dag-tack!
(att du aldrig blir arg då?-kanske stryper en av katterna då och då  ;) )

Nu tjafsar vi vidare i god ton-OK!

Mvh-Kristian

1152
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 16.12.2008, 17:26:43 »
OK, hej igen och kul att du Åsa deltar för första gången, välkommen, de som känner mig här och i verkliga livet vet att jag inte gör saker för att bråka etc eller för sakens skull men jag kände mig faktiskt lite mästrad av elofs inlägg, kanske var en feltolkning, men jag vill poängtera att mitt svar mer var pga att jag just kände mig mästrad/ifrågasatt än att sjäälv mästra någon, det ligger inte för mig liksom.

Att sedan (b)asshole kommer in och passar på och beter sig som en riktig jävla skit-idiot, ja då tänder man till om man heter Mr.Artrock, eller Florian eller vad man nu vill och så skiter sig allting vilket inte var min intention alls med denna tråd (förlåt stolle för att jag missbrukade ditt namn).
Varför ser ingen detta och ber honom skärpa sig, det är bara att läsa tråden från början så förstår man att det är skrivet i entusiasm och glädje etc, man delar med sig, men blir helt sonika beskylld för en massa skit som inte finns på kartan, klart man blir sne!

Låt oss fortsätta med det som tråden var till för, och du basshole, vänligen besvära inte mig mer med dina påhopp, du har här direkt visat vad du är ute efter vilket är både barnsligt och onödigt och totalt icke-konstruktivt, personangrepp som dessa känner jag igen sedan gammalt och du verkar enbart vilja hugga och nedvärdera med saker gripna ur tomma intet eller din nojjiga fantasi!

Peace ni andra, elof, hoppas du förstår min intention i alla fall, denna metod var den som Gene Weed hade bifogat och kallade för blumlein, vi får väl utvärdera mera i så fall!

 ;)

1153
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 16.12.2008, 16:54:43 »
ursäkta men vad fan är det med dig asshole...jag var inte otrevlig, jag tycker däremot du verkar ruskigt avundsjuk på något fjantigt sätt så som du uttrycker dig, jag är inte här för att få uppmärksanhet eller för att skryta, varihelvete får du allt ifrån stollejävel???

1154
Öhh du Claes, du gillar bevisligen inte vinyl, varför hänger du kvar här då ???(i denna tråden alltså) sen har du en äckligt smörig attityd till de du vill smickra (och i förlängningen kanske sälja något till) och vice versa vidare försöker du ge sken av att ha blivit förorättad etc och har dessutom mage att kalla min första fråga för dåligt formulerad när den i själva verket är glasklar men men, du är rätt genomskinlig och mig bekommer det icke det minsta, vatten på kvarn osv kag garvar åt dig men prata gärna om din digitala mät och siffernirvana i annan tråd please!
 B)

1155
Studio, produktion och övrigt / SV: Bandmikrofontråden
« skrivet: 16.12.2008, 15:57:34 »
Fan vad trist detta blev, jag försöker inte mästra någon, tvärtom, vad vill du egentligen säga med detta Basshole?
Jag skrev att jag gjort en blumleininspelning som jag tyckte lät kanon och vips får man mästrande näsknäppar från vissa inkl. dig dessutom m beskyllning att jag försöker mästra och glänsa etc, fan stick från tråden om ni inte kan vara vänligare än såhär...pärlor för svin som vanligt...

Sidor: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35