Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - tsmalmbe

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 143
141
Studio, produktion och övrigt / SV: Stereo or mono
« skrivet: 09.12.2014, 00:10:22 »
Håller helt med där. Liknande med "analog" fotografering. Att förstå hur saker och ting på riktigt fungerar hjälper fortfarande en hel del på traven när man jobbar i det digitala domänet. Problemet är väl att man inte behöver lära sig, utan kan tuta på och köpa fler gigahertz när det tryter på insertfronten istället. Själv märker jag att jag oftast finner "dold kreativitet" då jag tar mig tid att lära mig en ny teknik eller lära mig en ny egenskap i mitt program.

142
Studio, produktion och övrigt / SV: Stereo or mono
« skrivet: 08.12.2014, 21:40:29 »
Asti: jag vet inte hur grundläggande råd du behöver, men när du säger "lägger på" har du aktiverat din send och sedan dragit i "regeln för send" så att du också SÄNDER något till FX-kanalen. Du skall se mätaren på FX-kanalen röra på sig och såvitt du inte har MUTE på FX-kanalen så hör du effekten.

marsall: Alla vägar leder till Rom, men det är mycket snabbare att ta flyget än att gå. Ditt arbetssätt är analogt med detta. Läs in dig på Cubasens FX-kanaler och spara 95% tid och besvär i framtiden (man kan också argumentera att det är totalt fel men säger jag på det sättet hittar nån det ena fallet av hundra där det inte kanske är så).

Man lär sig varje dag, och det gör det skojigare att pyssla vidare!

143
Studio, produktion och övrigt / SV: Stereo or mono
« skrivet: 07.12.2014, 16:54:23 »
I 9 fall av 10:
- Du spelar in i mono, på ett monospår. På den läger du monoinserttar vid behov (kompressor, eq,..)
- Du lägger din stereoeffekt på en aux vilket bör vara stereo (reverb, delay,..)
- Du skickar via send din monosignal till din aux och resultatet av det kommer ditt inspelningsprogram att skicka till mastern (vilket är stereo så slutresultatet där är stereo)
- Din monokanal skickas också till master, som mono och mixas där ihop med restan av materialet (i detta fall din stereoeffekt)
- På master lägger du en liten komrpessor, i stereo och din hit är klar.

I 1 fall av 10:
Sen blir det överkurs då vissa insertpluggar kräver att man har sin monoinspelning på en stereokanal för att fungera. Många (de flesta) pluggar fungerar på både stereo och monokanaler i dagens läge. Lite överkurs igen, då ett delay i mono inte alltid resulterar i samma som samma delay på en stereokanal. Och så vidare och så vidare. Håll koll på insert och send och föstå vad det innebär.

144
Annars kan du ju logga ut - och sedan klicka på att du har glömt ditt password, så mailas det ett nytt till dig - som du sedan kan ändra när du loggar in igen.

detta var också mitt svar.

jag vet inget av era lösenord, det vet ingen annan heller. bara ni själva. glömmer ni det, använd lösenordsfunktionen.

145
Medlemmar / SV: STOTPOTÄTEN
« skrivet: 02.04.2014, 19:15:00 »
Det blir ju bara sorgligare det här.

Ladda ner en gratis greja då?

146
Medlemmar / SV: STOTPOTÄTEN
« skrivet: 31.03.2014, 23:41:04 »
Det var som fan.

147
Medlemmar / SV: STOTPOTÄTEN
« skrivet: 31.03.2014, 08:38:11 »
Inom det finlandssvenska äter vi mest potäter och päron (uttalas pärun med kort ä och u). Potatis äter vi endast i hufvudstadsregionen. Men så talar vi ju ursvenska också.

148
Nej just idag så var det med Safari och här, i och för sig så har jag inte försökt redigera inlägg någon annan stans än här just idag. Jag fick meddelande att det inte gick för jag redan hade skickat det. Jag provade ett flertal gånger. Efter ca 10 minuter eller nåt när jag hade gjort annat så provade jag igen och då gick det.

Du har säkerligen använt back-knappen i browsern?

149
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 26.03.2014, 16:27:28 »
Tack Eddi för trevlig analys. Jag skall kolla upp hur baskedjan ser ut vid 320, men i princip är det eq och en phaser och lite dist tror jag. Helt simpla effekter.




150
När jag försöker redigera mitt inlägg får jag svar att jag redan gjort det och så är det kört. Därför har jag två lika poster i mitt senaste inlägg här om någon undrar.

Och detta upprepar sig oberoende browser i vartenda ett inlägg du gör?

151
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 19.03.2014, 20:22:00 »
Har precis lyssnat och blev rätt tagen. Så vackert, din vemodiga röst går rakt in här, ett så sorgligt episkt stycke med så många nyanser, och jag satt på helspänn för att uppfatta allting, så oerhört gediget genomarbetat :rolleyes:
För mej handlar  det här  klockrent om nåt hemskt pågående krig (typ i Syrien där civilbefolkningen jagas på flykt och skadas).
Riktigt riktigt ruggigt men också förtvivlat vackert.

D.S: funderade lite kring textraden :"Use your phone
Hear me moan
That's the interest
For your loan"

Vem åsyftas?


Tack för lyssning och vad kan jag säga - din analys och texttolkning är ju närmast perfekt. Vi talar jo om dramatiska konflikter genom historien, Syrien var högaktuellt när texten är skriven.

Vem som åsyftas då. Kanske lite enkelspårigt, men jag har väl tänkt och åsyftat ett "lån" av kanske familj eller vänner till "maskineriet", och räntan av detta lån är inte så värst högt i dagens läge (och sen slår kyrkklockorna på köpet).

Den slutliga versionen (mastrade versionen) kommer upp på soundcloud bara jag får en "omslagsbild". Får se vad det blir, har lite planer involverande svinblod och patroner ... usch då.

152
Studio, produktion och övrigt / SV: Tja igen
« skrivet: 12.03.2014, 23:40:09 »
xxx


153
Studio, produktion och övrigt / SV: MIkrofon med mjukt ljud
« skrivet: 11.03.2014, 11:52:35 »
Ja tyckte C414 var för vass och har varit väldigt nöjd med min TLM103 efter det. Med en bra preamp.

154
Studio, produktion och övrigt / SV: Tja igen
« skrivet: 09.03.2014, 02:22:31 »
Over and out nu ska jag inte ta er tid längre så forum ägaren eller nån moderator kanske kan vara vänlig att radera mitt konto. Jag kommer nog ändå inte att kunna bidra med något som är till nytta här då jag håller på med helt andra saker nu för tiden.

Hördu Göran,  jag tror du nu gravt underskattar både vårt intresse OCH din personliga insats. Du skall se dig välkommen här med nya idéer och varierande ansats på alla vis!

Thomas

155
Studio, produktion och övrigt / SV: Tja igen
« skrivet: 07.03.2014, 17:19:40 »
Jag har ingen passion varken för eller till för tillfället - inga fördomar eller förkärlekar heller :). Det är alltså något tekniskt som inte understöds här på forumet som du saknar?

youtube-videon fungerar ju som vanligt, men nu är det en speciell youtube-video som inte fungerar då?

Ditt första inlägg var ju "tja... det fungerar på studio men inte här" vilket lämnar en hel del öppet för mig att gissa mig fram till :)


156
Studio, produktion och övrigt / SV: Tja igen
« skrivet: 07.03.2014, 16:51:06 »
Jag har ingen aning vad som fungerar eller icke fungerar eller vad detta ens handlar/har handlat om, men en nyhet från världen är det inte i sitt nuvarane tillstånd oberoende så jag flyttar det någon anna stans.

157
Om kontrollrummet.com / SV: Färdiga skivor
« skrivet: 07.03.2014, 01:04:57 »
Ja det var så att jag glömde ta bort rättigheterna på ett visst ställe - fungerar det ännu så är nåt på tok i systemet och då skiter vi i det :)

158
Om kontrollrummet.com / SV: Färdiga skivor
« skrivet: 07.03.2014, 00:25:12 »
Begränsingarna inom området är att man inte kan svara. Det är alltså inget diskussionsforum utan ett publiceringsforum - för att hålla det rent och klart för endast publicering av färdiga skivor.

159
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 06.03.2014, 23:57:15 »
Körerna i introt låter bara konstigt. Helt onaturligt på nåt sätt. Som det vore en röst som pitchats till fler? Räcker säkert alldeles utmärkt att ha en ensam röst. Särskilt så tidigt i stycket.
Tanken var en total overkill intro. Som låter mekanisk. Som mekaniskt infanteri. Känslolöst med storhetsvansinne.

Får omedelbart Mike Oldfield känsla av detta stycke, även om det rent musikaliskt inte har några direkta beröringspunkter. Men just approachen till musik stämmer överens med hans tidiga skivor. En man med massa akustiska instrument som gör musik som är allt annat är kommersiellt gångbar. Oldifields musik brukar också skifta i stilarna i samma stycke, men han brukade ju uppta en sida på en LP-skiva och ibland båda två. Tror att ditt stycke skulle klara av att bli 20 minuter också faktiskt. Du överexponerar inte temana alls. Tvärtom, ibland skulle jag vilja höra mer av dom.

Det är verkligen krångligt at hitta en bra melodisnutt och tänka "detta kunde bli en låt, men om jag använder det bara 15 sekunder så är det säkert värt det" :) Tack för Oldfield-omdömet. Gillar skivorna, har hela Tubular-serien.

Körerna vid 270 känns lite plojartade mer än seriösa. Tillför överstämman verkligen något?

Ja du, det vet jag inte riktigt. Jag antar du menar själva sången och inte den 20-mannade kören? Utan "leadsång" i falsett lät det som ingenting och i berättelsen är det en viktig del av introspektionen.

Det där tokiga visselljudet kring 375. Är det mänskligt? Hehe, låter helknasigt och störtskönt. Låter lite som en sån där leksakstrombom/partyinstrument.

Det är två visselspår panorerat och lite olika behandlat. Det har blivit lite av trademark att vissla, dessutom gillar jag det och möjligheterna till manipulering av ljudet.

Banjolin är likt banjo ett gräsligt instrument.

Det är ett djävulskt helvete att  arbeta med. Instrumentet är först och främst stämt som en fiol, vilket gör att man måste söka ackord på den som ens är möjligt att spela. Sen är det trångt. Greppbrädan är skitsmal. Och det finns 8 strängar - som inte vill stämma sig (rör på skruven en liten bit och strängen tappar sig). Själva stallet är en löstagbar träbit som ligger på banjokroppen. Rör den på sig tappar du intonationen - som nu inte existerar från början så what the hell. Sen har vi ljudet. Det finns absolut ingen sustain. Torrt som snus, med en massa vassa transienter. Att processera det till något som låter som toner och levande... det kräver processande minsann.

Mixmässigt är det i mina öron helt perfekt. Bra balans och rent och snyggt ljud.
Blir nyfiken på hur du komponerar detta. Gör du allt först innan inspelning eller växer det fram efter hand som du producerar?
Mycket imponerad av detta verk. Bra jobbat Thomas!!

Tack. Jag har jobbat mycket på att skaffa en bra och mångsidig ljudkedja från början till slut. Det betyder att jag inte behöver fundera på om en tagning är bra eller inte sådär tekniskt sett. Det är den alltid. Och ett bra ljud inspelat betyder att det tål eq och framförallt det viktiga med 120+ spår - det finns inte störande element som mångdubblas spår efter spår. Sen har jag ju satt ut en del tid på akustiken och tystnaden i rummet också.

Angående komposter..komponeringen. Detta har jag jobbat på ett år. Jag kastade ut skräpet som hopplöst före sommaren. Spelade in mot en råmix som jag störde mig på konstant, vilket gjorde att jag blev trött. Under tiden och under gånga året gick jag igenom andra gamla grejer jag hade, korrigerade och  spelade in och gjorde "skivomslag" och publicerade på soundcloud. Dessutom spelade jag trummor cirka 2 månader några minuter per dag - för att ens lära mig att inte träffa mikrofonerna på varannat slag. Sen studerade jag mickupptagning på trummor, gick igenom olika tekniker och producentvideon på youtube. Nu har jag hittat en par bra metoder som jag kan använda mig av. Därefter var det tid att öppna "skräpet igen".

Först skulle det ju bli en studium kring massiva körer, cajon och akustisk gitarr. Dogman från början var - gör allt för hand. Kan du inte spela, låt bli. Tillåtet att klippa och klistra, men inga elektroniska instrument. Samplen tillåtna - men spela in dem själv on-site.

Så blir det tillägg - och tillägg - mera efter mera. Pålägg på pålägg. Det som först var en övergång med akustisk blir et nylonsolo. Sen kommer kanske lite mera körer, och ett munspel. Och en melodica som spelar en stämma. Och så behövs det en elgitarr och lite ljudeffekter, och så blir det lite lekvissel i pausen som fastnar på ett spår. Hoppsansa, det enkla "cajon med akustisk -testspel.prj" blir spår efter spår till en massiv helhet. Sen då texten kommer till och berättelsen behövs det ju olika delar, ibalnd kommer texten först, ibland en ny del. Blir delen sorgesam där huvudpersonen badar i motståndarens inälvor så blir musiken därefter... blir musiken glättig countrygrej så har ju huvudpersonen tydligen höjt sin moral och väntar på nästa stridslag. Då måste texten vara glad, varför inte skriva ett brev hem så länge humöret varar?
 

160
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 06.03.2014, 19:37:48 »
I princip har jag väl lyckats balansera det lite bättre, och då inget sticker ut på väldigt dåligt sätt blir inte örat stört (och snappar kanske inte upp åsnebryggorna lika lätt då på så sätt :) ). Fixat på övergångarna där det var lite klumpigt men i princip bara balanserat och fixat fadein/out -tider och sånt. Små saker som stör leder kanske till att man märker alla små fulheter - och vice versa, om helheten inte stör så mycket märker man inte av de små fulheterna.

Redan det att sången är bättre balanserad tror jag gör en hel del åt helhetskänslan. Kanske någon annan ännu orkar lyssna.

161
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 06.03.2014, 00:46:07 »
Sådär. Ännu en version. Gjort om ekvaliseringen på alla röstspår. Lade till 8 nya stämmor i intron och lade lite reverb på introgitarren. Överlag balanserat om en del, elgitarrer och vissling. Hoppas att sången nu hörs och att den inte är för hög (detta har jag hoppats redan tidigare!). Klippte bort lite grejer här och där för att ge lite utrymme åt annat.

Kanske någon hör skillnad, eller så inte.

Publicerad mix 3.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V3.mp3

Tillägg om varför virveln "går på tok" börjande vid 2:30: virveln slår på 1, bastrumman på 4 och taktarten i hela partiet är 5/4 (i början av partiet är det en cajon och en tom spelad med mallet, det fadear in trumset trumset först vid 3:20). Ni hittar takten så att ni tänker det som en haltande vals - 1-2-3 / 1-2 / 1-2-3 / 1-2 och så vidare.

162
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 04.03.2014, 09:28:01 »
Märkligt med pukorna i början - i den senare mixen balanserade jag upp dem i mitten (med lurar) - men ifall de upplevs som snedvridna får jag ta mig an de ännu en gång. Maskinkörerna blir vi inte av med, för tanken har just varit att få det att låta mekaniskt, opersonligt och kallt. Detta under intron alltså. Nivåerna skall tydligen finslipas fortfarande, och röstekvaliserandet är inte färdigt. Problemet är att man blir örontrött fort med detta, i början av kvällen verkar allt klart, i slutet vet man int ein eller ut huruvida nåt är tydligt eller ohörbart.

Övergångarna och åsnebryggorna - åsnebryggorna finns nog där, jag kanske får ta mig tid att öppna storyn en pytteliten bit inom kort.

163
Demolåtar / SV: mahan - FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED
« skrivet: 03.03.2014, 19:42:04 »
Om låten också: jag tycker trummorna sitter bättre i sammanhanget nu - tycker den dör akustiska är lite otight och soundmässigt dålig ännu - den sprätter på i samma område som sologitarren istället för att vara "backing guitar". Är det två spår - för den verkar flacka lite omkring i kanalerna också på ett myskovis.

Detaljer förstås, ifall detta var en demo för sologitarren skulle jag helt nekelt skära akustiska från 8kilo allting bort och dra ner i volymen. Helt enkelt skicka den bakåt på estraden och låta sologitarren vara huvudattraktion.

164
Demolåtar / SV: mahan - FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED
« skrivet: 03.03.2014, 18:04:13 »
Latensen är ju i princip där men totalt ohörbar. Eller såhär: latensen i grejens inbyggda dsp-kretsar är mindre än den du får om du står 5 meter från din förstärkare och spelar.

165
Demolåtar / SV: Josef: TakeTwo. Hur Tänka kring bas?
« skrivet: 03.03.2014, 17:55:02 »
Skolan är riktigt bra!

Kan tillägga att man bör lyssna på basen via något riktigt skit.  Dra alltså in din mix i din telefon eller pad eller vadsomhelst för skit. Basen ska höras. Kolla vilken kommersiell mix somhelst - basen hörs. Hur kan den höras? Det skall finnas övertoner. Det räcker oftast inte bara med "eq på 2k" utan det skall genereras dist. (jag använder Noveltech Character, Sonnox Inflator, Voxengo Varisaturator) men i princip vilken som helst rörsimulator kan ge bra resultat.

Det du gör medsoundet skall påverka ljudet i "stora högtalare" så lite som möjligt, men ta fram "basen" i skitgrunkor som paddar (eller auratone om man så vill).

Sade nån att de tre viktigaste sakerna är att 1) spela tight 2) spela tajt 3) spela pånytt för det är inte tillräckligt tajt ännu! ;)  Kom ihåg regeln att spela med din trummis, bastrumma-basgitarr. Ger mycket kraft.

166
Om kontrollrummet.com / SV: InloggningsPROBLEM!!!
« skrivet: 03.03.2014, 15:24:33 »
Jag gissar du skall rensa din browser och dina cookies, felet finns nog där.

167
Nu är det lite väl vått där gitarrsolot går an. Basen behöver mera strätt i mellanregistret, den ligger bara och dundrar i bottnet nu, grumlar sig liksom. Sången skulle jag kanske komprimera till lite mera, de-essa och köra lite uppåt med nivån - alternativt se till att ekvalisera bort gitarrerna och röstens kollision då elgitarren och rösten går på tillika. Och så körerna, körerna fattas ju totalt! Ack och ve! Själva låten låter riktigt klassisk skulle jag säga, kanske inte så mycket överraskningar, men nu vet jag inte om denna låt behöver det. Trumfillsen kanske skulle kunna vara lite mera... "mera". Akustiska gitarren spretar också lite fult där den kommer igenom, soundmässigt alltså.

Men väldigt många poäng i balladfestivalen skulle det nog bli.

168
Demolåtar / SV: mahan - FEEL THE PEAVEY AT TWOHUNDRED
« skrivet: 02.03.2014, 21:41:52 »
Den där skramlande (eller lite otighta kanske) akustiska gitarren är vass och spretig och väldigt piezosoundande, låter också konstgjort breddad vilket gör den ännu vassara och stickigare. Förutom det skulle jag uppskatta torrare trummor på detta, eller trummorna närmare gitarristen alltså. Men nu vet jag att Mr. Moore också hade våta trummor så det är en stilfråga kanske helt enkelt. Annars en väldigt bra och angenäm låt med bra basspel och ett skitsnyggt gitarrsound, solosoundet alltså.

169
Demolåtar / SV: tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 02.03.2014, 21:23:43 »
Tackar för kommentarerna. Vad jag nu huvudsakligen gjort är att jag gått igenom sångnivåerna och sångljudet/klarheten. Huruvida jag har gått i cirkel och kommit till samma slutresultat vete fan, men i alla fall lyckades jag hitta en bättre balans mellan mina AKG-lurar, Auratonena och Geneleccarna. Huruvida det överförs till er lyssning på ett positivt sätt vet jag inte, men hoppas det verkligen. Har också backat en hel del på basen genom att göra referenslyssning på de senaste 2 Bond-soundtrackarna tillika som jag mixade. Bara för att hitta nivån. Jag hoppas jag inta backat för mycket. Någon pumpande synth blir det inte, svordomar i kyrkan är exakt rätt denna gång. Ingen som vågar kommentera mitt trumsound (målsättning: sent 70-tal) och mitt trumlir (målsättning: träffa skinnen) :) ?

Publicerad mix 2.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V2.mp3

[mp3=500,60,0,left]https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V2.mp3[/mp3]


Lyriken lagd till i första inlägget också.

170
Demolåtar / tsmalmbe - Letter Home
« skrivet: 27.02.2014, 00:22:58 »
Sådär, jag tackar på förhand alla de som orkar igenom detta. Vad jag mest väntar mig är kritik kring mix och lyssning i olika omgivningar, så ange gärna med vad ni lyssnar. Det som besvärar mest är sångnivåer och basnivåer och hur det låter. Själv har jag inte ens gjort referenslyssning i vardagsrummet ännu - det tog två dagar att gå igenom inspelningsråmixen och göra "nollställning & gainstaging" för att kunna börja själva mixjobbet. Låten har jag spelat in under ett år säkertligen och nu har jag beslutat att enough is enough. 120 audiospår på varandra har varit ganska mastodont att mixa på och när man kommer til lslutet låter intron fel och blir intron rätt så låter mitten bara goja och sedan är öronen redan döda och trötta. Att sådant dilemma då. Något nytt kommer jag inte att spela in kring denna, men mixningen måste bli bra helt enkelt. Den är inte det ännu, närapå.

Lite bakgrund då. Audiospår 120+, grupper 15 eller så och 4 aux (UAD Plate 140, TC Powercore VSS3, The Great British Spring, UAD Dimension D). Allting spelat in här hemma  förutom samplen som är inspelade med en Zoom H2 onsite i Ronda och La Herradura i Spanien och i Köln i Tyskland.

Instrument, in order of appearance eller nåt ditåt
- Trumset / Pearl (orkesterpukor simulerade med golvtom och dubbelmickning samt mallet)
- Akustisk gitarr
- Sång
- Spansk nylon
- Elgitarr
- Elbas
- Munspel
- Melodica
- Shakers, ägg och allt möjligt som skramlar
- Vissel och andra kroppsljud :)
- Cajon
- Klockspel (golvmodel och bordsmodell)
- Xylofon (golvmodell med "trätungor")
- Tingeltangelinsturment som jag inte vet vad som heter med en massa metallstänger som säger tingeltangel :)
- Banjolin
- Cowbell (ja!)

Publicerad mix 1.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home.mp3

[mp3=200,20,0,left]https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home.mp3[/mp3]

Publicerad mix 2.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V2.mp3

[mp3=200,20,0,left]https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V2.mp3[/mp3]


Publicerad mix 3.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V3.mp3

[mp3=500,60,0,left]https://dl.dropboxusercontent.com/u/60423836/Letter%20Home%20V3.mp3
[/mp3]




Lyriken
Introductum
===========
The darkest of them all
The darkness standing tall
The lightning of the fall
The lightning shows it all

Fighting for your land
Fighting with your hand
Trying to make a stand
Trying to make it grand

The darkest of them all
The darkness takes a fall
The lightning in the hall
That is our final call

Versum 1
===========
And we dream of a dream that a dream
a complex scheme of a theme that we leave
left behind all those doors that are yours
there behind all those whores there's a horse
on which we ride away
thank you god we are on our way
to the land where there's blood and there's hay so they say


Versum 2
===========
Now I dream
Of where we've been
Of us and them
Of a friend

And if we meet
We're on our feet
Joined in tears
Joined in fears

All we know
Is this marching row
of dying feet
An anonymous fleet

Stand up friends
Lend your hands
We're comdemned
To these lands

Versum 3
===========
We need those dreams
To survive these schemes
Play your theme
Let me hear

Versum 4
===========
Here how we roar
Cry for the lord
Up to the sky
Taking what's mine

Versum 5
===========
Down this endless pathway to the land we once called home
Down in the hole, whether friend or a foe
Find a peaceful moment for the wind to blow away
Down in the hole, with his hand or his toe
Eyes on you around the world the politicians twirl
You're in the hole, intestinal bowl
Palmtrees sway as families   pray, day after day
You're still in the hole. This goddamn hole.

Letter
===========
Hello mom
I'm writing from here
A few are dead
But we're going back
I got a bullet
In my head
But it's allright
Cause I aint dead

I'm back in my  hole
They're fighting hard
But life is good
It's really good
I got a bullet
In my head
But it's allright
Cause I aint dead

Morale is low
But you gotta go
Blow up some shit
And not get hit
I got a bullet
In my head
But it's allright
Cause I aint dead

You gotta work hard
Have a few kids
Good to know
That if your dead
It takes awhile
Sure takes a while
To get it done
But I dont care

I got a bullet
In my head
But it's allright
Cause I aint dead


Standchoir
=============
Take the stand
Show your hand
Pay some tribute
To my band

Use your phone
Hear me moan
That's the interest
For your loan

Stay afoot
On what we put
Route your fear
Hear my cheer

Cathedralum
==========
Ergo, draco maledicte et omnis legio diabolica, adjuramus te per Deum, vivum, per Deum, verum, per Deum  sanctum, per Deum qui sic dilexit mundum, ut Filium suum unigenitum daret, ut omnes qui credit in eum non pereat, sed habeat vitam


Finale
===========
The darkest of them all
The darkness standing tall
The lightning of the fall
The lightning shows it all

Fighting for your land
Fighting with your hand
Trying to make a stand
Trying to make it grand

The darkest of them all
The darkness takes a fall
The lightning in the hall
That is our final call




171
Studio, produktion och övrigt / SV: zE5600 rör mick - Ackeguror
« skrivet: 26.02.2014, 23:43:39 »
Intressant. Ska vi vara övertygade om att det inte ligger en limiter på detta? Om inte så är det ju en sanslös nivå utan transienter som denna mic ger?

172
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 24.02.2014, 21:46:54 »
Tidigare har jag haft RTW's digitala plasmapeakmätare som hjälp vid mixning. Nu flyttade jag denna mätare permanent till ljudkortets master och skaffade en DK-Audio MSD100 istället för mix&master -mätera. Jag kör den som en studioutgång i Cubasemixern vilket betyder att jag kan köra en skild submix till den eller så ha mastermixen i den. Riktigt trevligt verktyg med fasmätare, goniometer och nivåmätare i samma. Och det bästa är att den alltid är där och tar inget utrymme på skärmen.


173
Färdiga produktioner / SV: Nytt album med Wernborg ute 12/6 -2013
« skrivet: 23.02.2014, 22:20:03 »
Ach ja, så var det ju. Surreal var på spotify, inte soundcloud. Nu hittar jag den igen.

174
Studio, produktion och övrigt / SV: Thoman.de
« skrivet: 23.02.2014, 20:14:00 »
om det är ett riktigt visa eller mc-kort fungerar det perfekt, alla de 10 år jag varit kund. electron. eller icke-online kort vad de nu alla kan heta fuNgerar dåligt på nätet. likaså kan det bara kräset med atta nvända debitsidan av kortet.

givetvis kan ju kortet vara spärrat, mend et märkwr man nog ivardagen ..;)

ja, så kan man ju ha utöandabetalningarna frivillift spärrade också.

175
Färdiga produktioner / SV: Nytt album med Wernborg ute 12/6 -2013
« skrivet: 23.02.2014, 01:41:21 »
visst, hittade den nu. varierande material, inte kanske så enhetligt som jag gillar i album men väldigt bra material så jag kommer nog att lyssna på denna åtminstone lika ofta somutopia. men nu har jag tappat allt chromematerial, var hittar jag det?

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 143