Kontrollrummet
Kategorier => Demolåtar => Ämnet startat av: Dividend skrivet 16.12.2011, 22:44:22
-
Fifflade lite till med mix och arr!
Ny verre 130522
---
HAr ändrat de sista sakerna som störde mig.
Känns färidig nu, och övergångarna optimala!
--- Tidigare skriverier.
Ny verre, om ni inte lyssnat tidigare så kan ni ju göra det nu. Det är tre tidigare stycken som blivit ett, därför behöver nog övergångarna putsas här och var. (Ryskt tema, autumnal nåt, Nietzsche var de föregående verrarna om nu nån skulle ha lagt det på minnet :D )
Tankar om allt välkomnas, som vanligt :)
-
Mycket mycket mycket bra!!!!! Tycker det låter svenskt vemod och fäbod. Kanon! Släng in lite Jan johanssonska blå toner här och där och fixa en trumpetare att göra ett solo. Toppklass!
-
Javisst är det JJ melodispråk men riktigt häftigt när cellon kommer in vid 130. Jag saknar en fagott som kör en melodi - bara en tanke.
-
Mycket mycket mycket bra!!!!! Tycker det låter svenskt vemod och fäbod. Kanon! Släng in lite Jan johanssonska blå toner här och där och fixa en trumpetare att göra ett solo. Toppklass!
Kul att du gillar. Lyssnat mycket på Jan Johansson senaste veckan och det återspeglar sig väl i musiken. Det kommer säkert blå toner om jag hittar dem :unsure: :)
Javisst är det JJ melodispråk men riktigt häftigt när cellon kommer in vid 130. Jag saknar en fagott som kör en melodi - bara en tanke.
Ja, trumpet eller fagott? Tänkte mig bara stråk (är en cello nu ) + piano. Så fiol eller viola eller nåt kanske också går bra? :)
Jag gillar också när cellon kommer in. Detta är ju bara ett utkast men det partiet för definitivt "förädlas" ;)
Tack till er båda!
-
Här kan vi snacka om "holy smoke",religös uppenbarelse helt klart.Att få lyssna till sånt här gör ju att det är värt att inte kunna sova.
Klockrent JanJ tänk här,strålande.Don´t kill your darlings bara,var noga med vad du adderar.
Trött och sliten men glad i sinnet :)
Mike
-
Tack för lyssning, kul att du gillar. Ja, ska ta det väldigt försiktigt med pålägg, blir nog mest tillägg till den grund som föreligger och inte så mycket ändring (kanske nån blå ton då) :)
Hoppas du fick sova gott sen!
-
Vilken skön syntes mellan Babuschka och dalkulle-genren :wub:
Väldigt spännande med den lätt studsande cellon de första 2 minuterna, som övergår till svensk folklore, verkligt snyggt.
Please don´t overdo this, är mitt enda tips :D
/Marre
-
Det här tilltalar mig mycket! Väldigt finstämt, lågmält och känsligt!
Gillar precis som Eddi när cellon "släpps fri" och får blomma ut vid ca 128 sek.
Snyggt med staccatot(?) på cellon i början.
Fortsätt och bygg upp låten dynamiskt för att sedan mot slutet på nytt ta ner den
lika försynt och finstämt som i början är mitt tips!
Härligt!
/Asti t.f. tipsare
-
Bra, kanske inte så ryskt i mina öron men icke desto mindre mycket tilltalande! :)
Härligt "klickmeister"! :)
-
Vilken skön syntes mellan Babuschka och dalkulle-genren :wub:
Väldigt spännande med den lätt studsande cellon de första 2 minuterna, som övergår till svensk folklore, verkligt snyggt.
Please don´t overdo this, är mitt enda tips :D
Won't overdo :) Thanks!
Bra, kanske inte så ryskt i mina öron men icke desto mindre mycket tilltalande! :)
Härligt "klickmeister"! :)
Kanske var ryskare innan inledningen växte över 2 minuter :) Kul att du gillar!
Det här tilltalar mig mycket! Väldigt finstämt, lågmält och känsligt!
Gillar precis som Eddi när cellon "släpps fri" och får blomma ut vid ca 128 sek.
Snyggt med staccatot(?) på cellon i början.
Fortsätt och bygg upp låten dynamiskt för att sedan mot slutet på nytt ta ner den
lika försynt och finstämt som i början är mitt tips!
Härligt!
/Asti t.f. tipsare
Tack för tips. Funderar på att efter det som föreligger addera en viola/fiol, den kan ju spela lite staccaton förstrött innnan det, utan att jag på nåt sätt ändrar det tidiga. Alltså, för dynamikens skull intensifieras allt innan man - som du säger- återgår till det lugna igen. Kanske.
Kul att ni gillade! Tack alla tre.
-
Gillar också det återhållna och finstämda. Kan bli hur bra som helst. Skön känsla rakt igenom.
-
Tack för det eq. Får se hur jag gör med fortsättningen/slutet.
-
Oj, vad lågt inspelat?!
Lite annorlunda mtrl från dig, på ett bra sätt. Cellon är riktigt snygg! Pianot låter fint och det är bra frasering. Det känns som om det måste komma en fortsättning, du bygger upp förväntningarna och jag tror att du har en hel del på gång?
Skulle vilja säga att det är det jazzigaste du gjort, vad jag kommer ihåg i alla fall.
Tänk en bra kvinnlig "jazz-röst" på detta!
För jäkla skön stämning måste jag erkänna, man dras in i något, något lite djupare...
(Lite braindump på de känslor som blossade upp när jag lyssnade)
"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr
Tiden var hård, men vi hade varann"
-
Hej, kul med dikt-inspiration! Jag filar lite på slutet nu, så det kommer en update inom kort!
Fan, man borde nästan läsa upp den där dikten i ett parti :D Det t o m rimmar. Blir väl ungefär som att hyra in farbror Melker, men man kan ju testa! :D
-
Mycket finstämt litet stycke med en tilltalande melodi. Dock får jag inga ryska vibbar direkt. Är betydligt mer svenskt i tonen. Svenskare kan det knappast bli, särskilt som många jämför det med Jan Johansson. J J spelade ju svenska folkmelodier med jazzinfluens.
Det här stycket går att bygga mer på och kring. Utveckla sången med några fler variationer. Det skulle jag vilja höra. Sen kan man visst bygga ut arret, men många gånger är en man med en flygel (eller annat instrument) riktigt intressant att ryckas med av. Särskilt i vemodiga melodier är ensamheten en byggsten av själva uttrycket.
-
Tack för tankar. Ang. ryskt/svenskt så beror det väl på vad man väljer att fokusera på. Melodin som avslutar tycker jag är definitivt rysk.
JJ är en stor inspirationskälla, han gjorde även en "Jazz på ryska" innan han gick bort.
Kommer en update på min låt i dagarna, Tack för att du tog dig tid.
-
Riktigt skön låt att lyssna till och att njuta av! B)
-
Tack P-O. Alltid kul med uppmuntran från dig!
-
Slänger upp ny verre av denna, pianostycke 4 som jag gjorde iordning under förra julen tror jag?
Börjar närma mig nu. Enligt min form ska jag också variera avslutande temat ett par gånger. Inte med här. Däremot tror jag att jag med min "rekursiva" metod fick till en hyfsad övergång mellan de två tema (eg. 3) som ingår:
Blev dock inte så mycket mer Jan johansson, mer dividend. Men lite av hans ande finns väl kvar, tycker jag :unsure:
Alla tankar och kritik av komposition och mix mottages tacksamt :)
Namnförslag?
edit: tog bort filen pga fortsatt komponerande här på morgonen ;)
-
Såja! Fixade variationerna också. Kanske blev hafsigt :)
Tyck till! :)
Ny verre i första inlägget!
-
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.
-
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.
Tack för tyck och idén!
Det är en oboe. Fagott är det basigaste av de fyra träblåsen (ej inräknat kontrafagott eller kontraklarinett som ju når lägre)
BAra flöjt och piccoloflöjt som är högra än oboe ;)
Noterat om violin. Kanske lite låg!
Och tack för "idén" ovan som du påminner mig (igen efter Asti). Det partiet på 8 takter är ju jävligt bra och ska dit på slutet :)
Jag vill inte låta JJ, finns ju Visa från Älvsjö som är mer JJ. (Wernborg är ju med på ett solo där, men det låter lite latino. Men i övrigt).
-
Oj,det här fina stycket..
Mot slutet så slår det ganska hårt på pianotonerna,lite mer känsla och dynamik där..Testa att fejda ut låten till pianoliret,oväntat - men just därför kan det vara fräckt..Bara en tanke,låten är tillräckligt lång så det är slutet som måste dit.Jag gillade det jag hörde rakt av,fantastiskt vackert :wub:
Mike
-
Så bra! Så dramatiskt slut, skulle vilja som påtalats att det fortsätter lite mer och tonas ut...
"Basen", hur blir det om du har lite tydligare frasering där? Lite hårdare på 3'an?
Tänkt något mer på sång? Jazz,, kvinna.. och en bra text?
Kanske ->
"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr
Tiden var hård, men vi hade varann"
;)
Detta är mycket bra Per!!
-
Btw Eddi. Det är ingen ståbas här, det är en cello som spelar pizzicato och vanlig legato och glidningar :)
Oj,det här fina stycket..
Mot slutet så slår det ganska hårt på pianotonerna,lite mer känsla och dynamik där..Testa att fejda ut låten till pianoliret,oväntat - men just därför kan det vara fräckt..Bara en tanke,låten är tillräckligt lång så det är slutet som måste dit.Jag gillade det jag hörde rakt av,fantastiskt vackert :wub:
Kul att du gillar det Mike! Och tack för tankar! :wub:
Så bra! Så dramatiskt slut, skulle vilja som påtalats att det fortsätter lite mer och tonas ut...
"Basen", hur blir det om du har lite tydligare frasering där? Lite hårdare på 3'an?
Tänkt något mer på sång? Jazz,, kvinna.. och en bra text?
Kanske ->
"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr
Tiden var hård, men vi hade varann"
;)
Detta är mycket bra Per!!
Tack för lyssning och verkligen kul att du gillar. Cello-pizzicaton med hårdare anslag på trean kan nog funka! Tack för idén.
Sång är uteslutet. Dessa pianostycken är för pianokvartett. Borde skriva det i första inlägget på alla dessa. Men tack dikten! :D
Ha det och tack för tankar, båda två!
Per
-
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.
Tack för tyck och idén!
Det är en oboe. Fagott är det basigaste av de fyra träblåsen (ej inräknat kontrafagott eller kontraklarinett som ju når lägre)
BAra flöjt och piccoloflöjt som är högra än oboe ;)
Noterat om violin. Kanske lite låg!
Och tack för "idén" ovan som du påminner mig (igen efter Asti). Det partiet på 8 takter är ju jävligt bra och ska dit på slutet :)
Jag vill inte låta JJ, finns ju Visa från Älvsjö som är mer JJ. (Wernborg är ju med på ett solo där, men det låter lite latino. Men i övrigt).
Det låter som en fagott
-
Den informationen har ingen nytta av som läser här Eddi ;) Allra minst jag, ska skriva instrumentering i första inlägget på alla pianokvartetter i fortsättningen :) Nöjd då? :D
-
Den informationen har ingen nytta av som läser här Eddi ;) Allra minst jag, ska skriva instrumentering i första inlägget på alla pianokvartetter i fortsättningen :) Nöjd då? :D
...engelskt horn då? :rolleyes: Rätt lågt register i alla fall :)
Låter tjatig möjligen, men riktigt bra!! :) Har inte hört första versionen men jag gillar verkligen hur du arrar denna. Det är lätt att höra att det är du, även oaktat instrumenteringen. Får två tankar i hövve: Dels, när styckena är lite längre så skulle jag gärna höra någon diskret modulation - det blir rätt mycket "variationer på ett tema" snarare än ett genomkomponerat stycke. Det är i sig inget fel utan snarare en medveten modal stil. Men när man får chansen å tjöte med kompositören så... :P Tanke två är tolkningen av stycket - det skulle vinna på att "släppa" metronomen. Det låter inte alls stelt - du fraserar riktig bra - men en "van" kvartett skulle lägga in accelerandon och ritardandon, liksom en och annan fermat. Ett annat "knep" är att slänga in en/två udda takter i "breaken", 1/2 eller 3/4 :)
-
Puttrar på fint hela låten igenom. Pianot är väldigt vilsamt att lyssna på, och det är lekfulla harmonier som stämmer till 100%. Det är faktiskt väldigt svårt att skilja från ett av en duktig pianist spelat.
De andra instrumenten spelar ibland i låga register där de inte klingar ut ordentligt. Tycker violinen låter lite platt där den spelar lågt och svagt, men bra annars. Eastwest-oboen låter inte bra i den här heller. Hoppas du gör om alla kvartettmixar när du hittar ditt träblåsbibliotek.
Gillar melodin och de känslor den ger, men arret känns lite planlöst. Och det där slutet som bara slutar, har jag hört förut. Funkar som omväxling ibland, men jag skulle önska ett mera "uppbyggt" slut.
-
Den informationen har ingen nytta av som läser här Eddi ;) Allra minst jag, ska skriva instrumentering i första inlägget på alla pianokvartetter i fortsättningen :) Nöjd då? :D
...engelskt horn då? :rolleyes: Rätt lågt register i alla fall :)
Låter tjatig möjligen, men riktigt bra!! :) Har inte hört första versionen men jag gillar verkligen hur du arrar denna. Det är lätt att höra att det är du, även oaktat instrumenteringen. Får två tankar i hövve: Dels, när styckena är lite längre så skulle jag gärna höra någon diskret modulation - det blir rätt mycket "variationer på ett tema" snarare än ett genomkomponerat stycke. Det är i sig inget fel utan snarare en medveten modal stil. Men när man får chansen å tjöte med kompositören så... :P Tanke två är tolkningen av stycket - det skulle vinna på att "släppa" metronomen. Det låter inte alls stelt - du fraserar riktig bra - men en "van" kvartett skulle lägga in accelerandon och ritardandon, liksom en och annan fermat. Ett annat "knep" är att slänga in en/två udda takter i "breaken", 1/2 eller 3/4 :)
Engelskt horn är ju typ en nedstämd oboe :D (Låter väldigt lika, och överlappande intervall ju, men sant, lite lägre.)
Spelar väl "tillsammans" med två vanliga oboer i vanlig orkester dessutom?
Tack för dina tankar och du har helt rätt om modulationen, tyckte väl att stycket var så kort att det inte behövdes :unsure: :) Och de andra tipsen är verkligen saker jag ska tänka på!
Svarar rattle senare, hinner inte nu :)
-
Puttrar på fint hela låten igenom. Pianot är väldigt vilsamt att lyssna på, och det är lekfulla harmonier som stämmer till 100%. Det är faktiskt väldigt svårt att skilja från ett av en duktig pianist spelat.
De andra instrumenten spelar ibland i låga register där de inte klingar ut ordentligt. Tycker violinen låter lite platt där den spelar lågt och svagt, men bra annars. Eastwest-oboen låter inte bra i den här heller. Hoppas du gör om alla kvartettmixar när du hittar ditt träblåsbibliotek.
Gillar melodin och de känslor den ger, men arret känns lite planlöst. Och det där slutet som bara slutar, har jag hört förut. Funkar som omväxling ibland, men jag skulle önska ett mera "uppbyggt" slut.
Hej! Tack för lyssning! Den är ju knappast "färdig" och jag håller nog med om din kommentar om "planlöshet" på vissa ställen. Det känns (så här en vecka efterår) lite trevande i övergångar och uppbyggnad (av arret).
Oboen låter förjävligt :D Sant! Får bli ett inköp här under vintern. Helst skulle man ju vilja vänta 2 år när priset gått ner ordentligt. Men men :)
Kul att du gillade överlag i alla fall! :)
-
Hej
Har inte läst vad andra skrivit.
Tycker mer att det rör sig om svenskt vemod är ryskt tema. Stråkarna är lite anonyma. Du har fått till pianot riktigt bra - det är den stora behållningen - skönt lir/klick! Vill gärna höra mer av Oboen (eller vad det var)...oj den dök nu upp mer på andra halvan - bra :) (lyssnar medan jag skriver). Önskar dock ett litet annorlunda slut (kändes lite rumphugget)
/Gurano
-
Ny version!
Har gjort en massa saker i denna, som främst HasseFX och Rattle rekommenderade Även slutet är fixat (Eddi, Asti). Den blev dubbelt så lång som förrra här i natten :)
Alla tankar och kritik av komposition och mix mottages tacksamt :)
HAsse, dina råd var verkligen utvecklande! Försökt att implementera det mesta du sa i denna.
Tror den fan är jävligt nära färdig nu. Modulerade t o m till dominanten och tycker det låter bra :unsure:
Och Gurano: Tack för tankar :) Det är som du skriver!
-
Starkt intro fram till 1:25, sen tycker jag att pianots anslag ska dämpas och göras känsligare fram till crescendot. Från 1:50-2:20 skulle du kunna sänka tempot lite och även anslaget där. Vid 2:30 där mellanpartiet börjar är det oerhört vackert, fram till 3:40 där höjdpunkten i det här stycket kommer enligt mig.
Fint med samma outro som intro som håller ihop det hela.
Kolla tonerna vid 4:09 och 4:22, i mina öron krockar dur och moll här.
Det var mina synpunkter på ett som vanligt tjusigt stycke och med en rytmik som är ditt signum: det svänger :rolleyes:
/Marre
-
Maffigt och känsligt. Övergår min förmåga att kommentera.
-
Tack för de tankarna. Dynamik och känsligt spel är lätt att missa. Det partiet gick rätt snabbt att skriva
Tror att "Krockarna beror på lite flummig blandning av ackord i följden som jag införde (?) vid byte till dominanten. Samma tonart så egentligen lättare än nar man byter till parallelen. Få tänka till lite där.
1up: Trist att du inte kom på nåt som störde :) Brukar invänta kritik från KR och andra ställen innan jag fortsätter :) MEn kul att du tyckte det kändes "mäkigt" och känsligt.
Vissa delar ä känsliga, de håller jagmed om men maffiga :D
-
Åh den är underbar! Förstår inte hur du bär dig åt! ;) Fiolen som börjar vid 170 tyckte jag dock ska höjas aningen. Pianot är riktigt snyggt, verkligen! :wub:
-
Verkar som jag missat denna. Alla bra kommentarer är sagda. Kan bara säga att det var en mycket trevlig lyssning. Tack.
-
Tack för tankar och lyssningar Tokai och Elinca. Får väl lyssna och göra färdigt den här snart.
Elinca: Ok, ska höja fiolen där :)
-
Ny verre, om ni inte lyssnat tidigare så kan ni ju göra det nu. Det är tre tidigare stycken som blivit ett, därför behöver nog övergångarna putsas här och var. (Ryskt tema, autumnal nåt, Nietzsche var de föregående verrarna om nu nån skulle ha lagt det på minnet :D )
Tankar om allt välkomnas, som vanligt :)
-
Gillade bäst stycket från 224 - när klarinetten kommer in och framåt
Tycker du skulle låta klarinetten återkomma med det temat efter att pianot lånat det för ett tag
Slutet var också fint
-
Hej Cykeln! Tack för lyssning och poäng!
-
fan...tastiskt bra
Flyter fint hela stycket inget o invända mot
tony
med gåshud stirrande meditativt igenom köksfönstret
eller som nietzsche sa
Amor fati: älska vad du måste göra (du måste ändå göra det).
-
Gillar detta mycket.....
Mycket fint..
mvh
-
Fantastiskt vackert, och vissa partier vill man bara sjunga med i, så melodiskt :wub:
Ett stycke jag aldrig kommer glömma.
/Marre
-
Lyssnat igen då.
Vid 112 ligger en sanlöst vacker bend/glissando på nåt instrument. Fint!
Annars är det behagligt hela vägen.
-
Det finns 2-3 skaer som jag stör på i den här.. De kommer att fixas, men ni kommer nog inte höra nån skillnad! :D
Jättekuk att ni gillar stycket så mycket! Värmer hjärtaT! :D
fan...tastiskt bra
Flyter fint hela stycket inget o invända mot
tony
med gåshud stirrande meditativt igenom köksfönstret
eller som nietzsche sa
Amor fati: älska vad du måste göra (du måste ändå göra det).
TACK! Jätteroligt att fick gåshud! :D Det är ett beröm som heter duga!
Det är ännu ett bra citat av N.!
Gillar detta mycket.....
Mycket fint..
Tack Pxm! :) :)
Lyssnat igen då.
Vid 112 ligger en sanlöst vacker bend/glissando på nåt instrument. Fint!
Annars är det behagligt hela vägen.
Kul det! :)
Tack till er allihop för lyssningar och kommentarer! Snart klar! Förmodligen imorgon kväll!
-
Vad vackert musikstycke Per du har fått till, du är duktig på att komponera musik. :)
-
HAr ändrat de sista sakerna som störde mig.
Känns färidig nu, och övergångarna optimala!
-
Tjena Per!
Detta är så jäkla vackert! Låter väldigt genomtänkt och detaljrikt. Jag kan bara höra att den nu är fulländad.
Har lyssnat ett antal gånger på den och det finns fortfarande nya detaljer att upptäcka.
Mycket bra, Per!
-
Övergångarna funkar så fint :P
Komplett detta stycke som sparats ^_^
/Marre
-
Vad vackert musikstycke Per du har fått till, du är duktig på att komponera musik. :)
Tack Peo! :) Roligt att du tycker det var vackert!
Övergångarna funkar så fint :P
Komplett detta stycke som sparats ^_^
/Marre
Det är nåt med flerstämmigheten som är skruvat på ett ställe, men laissez faire :D Det får vara som det är nu för ett tag framåt!
Kul att du gillade!
Tjena Per!
Detta är så jäkla vackert! Låter väldigt genomtänkt och detaljrikt. Jag kan bara höra att den nu är fulländad.
Har lyssnat ett antal gånger på den och det finns fortfarande nya detaljer att upptäcka.
Mycket bra, Per!
TACK! Jäkligt vackert, är ett omdöme jag ska minnas :D (själv tycker jag det låter mediokert efter tusentals lyssningar. ;)
Tack till alla tre för lyssning och tyck!
-
Ohh.. vilken skön musik att starta morgonen med, tillsammans med en nybryggd kopp kaffe..
Tycker att du verkligen fått till 'flowet' här, bra och trovärdigt sound och som föregående talare sa, mycket detaljer att
njuta av och upptäcka..
-
Vad underbart att det finns sådan här musik att skölja bort gårdagskvällens statiska och
klichéartade schlagermusik med! Jag glömmer nästan bort min onda rygg för en stund! :)
Tycker absolut det känns som en helhet. Vacker, böljande, rofylld musik. Superbra!
/Asti
-
I vanlig ordning har jag lite svårt att få grepp om sådan här musik... Det låter fint och varierat och jag kan bara hålla med föregående talare och konstatera att den i min värld inte är ett dugg förutsägbar! :)
-
Vad tänker du på för musik när du säger "sådan här musik"? Tack för lyssningen!
Svarar er andra sen.
-
Vad tänker du på för musik när du säger "sådan här musik"? Tack för lyssningen!
Svarar er andra sen.
Sådan här musik där jag har svårt att hitta den röda tråden... men det ligger ju hos mig...^^ Är antagligen bara ovan... ;)
-
Väldigt snyggt! Återigen måste jag säga att det känns som att du ständigt förbättras. Det här var väldigt behagligt att lyssna på. Det låter mycket autentiskt och om jag tidigare har sagt att vissa av dina stycken låter "improviserade" så tycker jag att det här känns mycket mer strukturerat och kanske mer genomtänkt.
Extremt mjukt och behagligt pianoljud (man blir avundsjuk) som går väl ihop med den väldigt klara klangen från alla instrument, mycket EQande och meckande?
Du har verkligen lyckats med alla dessa expressionkurvor den här gången också :)
-
JAg vet inte om jag nånsin gjorrt ett hafsigt stycke, men kanske när jag har haft bråttom. Det mesta jag gjort har varit strukturerat. alltid. Du har väl haft oturen att lyssna på några av mina dåliga demos :D
Tack för dina tankar!
-
Säkert bara jag som inte kan musik nog för att förstå vissa strukturer. Hur som helst, enligt mig går du i alla fall åt rätt håll!
-
Tack :) Vill inte verkar arrogant, utan bara få fram just det du säger :)
-
Det är helt uppenbart hur mycket du jobbar med din musik och hur noggrann du är. :) Det låter mycket bra men når inte mig...^^
-
Så kan det vara! Så är det ofta för mig med :D
-
Så kan det vara! Så är det ofta för mig med :D
Försökte iaf... ;)
-
Här var den ja... :wub: har laddat ner den nu, den berörde mig så...fick nästan en hel danskoreografi i huvet när jag lyssnade på den. Tack ska du ha, det enda tråkiga med den är ju att man får lust att slänga alla sina egna alster i papperkorgen... ;)
-
Stundtals mästerligt komponerat. Mogna sammanvävningar, en dynamik och utveckling under styckets gång.
Ett av dina bästa alster.
-
Här var den ja... :wub: har laddat ner den nu, den berörde mig så...fick nästan en hel danskoreografi i huvet när jag lyssnade på den. Tack ska du ha, det enda tråkiga med den är ju att man får lust att slänga alla sina egna alster i papperkorgen... ;)
Gör inte det :) Kul att beröra!
Stundtals mästerligt komponerat. Mogna sammanvävningar, en dynamik och utveckling under styckets gång.
Ett av dina bästa alster.
Tack för lyssning och återkoppling! Kul att det funkar!
-
Ooops, här blev det fel.
Uppdaterade låten smått i trådhuvudet, men fanns ingen anledning att bumpa :)