106
Festivaler / SV: Spåntråd till Jubileumsfestival 40
« skrivet: 21.02.2015, 14:33:51 »CiteraPerre och jag är inne på ballad
Tycker jag är okej tema!
kärleksballad till sin gräsklippare.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
CiteraPerre och jag är inne på ballad
Tycker jag är okej tema!
Sydpolsk Samba (hetare) eller Sydpoolsk Samba (svalare)?
- Stockhausen-stuk?
- Framtidsmusik?
- Elektronmusik?
Punk vore kul ja.
Dock måste jag få påpeka att ända sedan den här låten kom till 1977 så har ingen gjort någon koppling till Jesus Christ Superstar allra minst från mitt håll - så jag blev ju tvungen att kolla med SoundHound-appen och nä inte heller den ansåg att temat var lånat, skönt. Och tack för 8 PointsDet betyder inte att jag inte har rätt.
Lyssna vid 2.19 i din låt och jämför med starten i denna
Det är ju typ samma toner, men kan ändå gå som unikt tycker jag. Det är härligt med musik.
Vassego för poängen!
Men va tråkiga ni är som "outar" era låtar. Skulle det inte vara hemligt?
Låt 6. 2p World view master machine
En del väldigt märkliga otajtheter. Låter klippt, som att det saknas millisekunder i slutet på takterna ibland. Men lite kul grepp här och där.
Jag förutsätter att det är servertid som gäller så man kan lyssna på bidragen kl. 23
Garth Hudson i The Band verkar vara den enda på Woodstockfestivalen 1969 som hade en synth på scenen. Man kan se att det finns "något" på hans Hammond, men inget jag hört på någon inspelning...
Ergo - monosynt är OK, liksom Mellotron och orglar - fullt möjligt 1969
Citera3) Genre och instrumentering är fritt, med följande begränsning: Musiken ska ha kunnat framföras på Woodstockfestivalen 1970 och i festivalens anda - Flower Power-erans sista dagar...
Gott att regelbänderiet är i full gång som sig bör. Syntar var knappast något som användes frekvent på Woodstock. Om ens i någon av akterna. Nån som vet?
Fram med den ostämda spanska gitarren.
Jag hänger ganska mycket på KVR forum festival och där lägger man upp bidraget eftersom man är klar med låten, så man kan lyssna på dom bidrag som har kommit in.
Jag gillar det konceptet, det borde vi göra här också tycker jag.
Vad säger konceptet om editering av inskickade bidrag, är dom "låsta" eller kan man editera efteråt?
Om jag t.ex märker att mitt redan inskickade bidrag av misstag i mixningen saknar basguran helt eller kanske jag annars bara vill sätta upp en bättre version,
är alltså editering av inskickade bidrag möjligt?
Fast jag tycker nog att vårt KR-koncept funkar fint
Och dessutom kan ju den som står för festivalen i princip besluta om hur saker o ting ska göras.
h. johan
kan nog funka säkert. Men släng för guds skulle dit en rigtig OUMPH-kagge och en virvel med mer bacon. De där prutttrummorna passar bättre om du ska stå och trampa på tårna i toakön.
Vocal hooken låter lite tråkig också, lite "slå upp sidan 4 för att se hur bokhyllan ser ut som sprängskiss".
Lite krispigare ljud på den.
Sidechainen e snygg ändå, men parallellt behöver du mer sås och bacon enligt ovan.
kanske en liten highat som håller tempot nr trummorna försvinner.
my 0,02 USD
Ja, tack för input! Jag spikar något imorgon!
Öh... idag eller imorgon?
Vad är det tänkt till för workout? Som gammal räv i aerobicsintruktörsvärlden så kan jag i alla fall ge dig bästa tänkbara feedback på den typ av musik man använder inom olika typer av aerobicspass. Sen vet jag att det finns sk jympaledare som jobbar på annat sätt, men inom gymvärlden bygger man upp sina aerobics- och stepup-pass så här:
1. 120 bpm fungerar utmärkt till tex step-up där man behöver hålla ett något lägre tempo än aerobic på golvet. Passar även fint för olika former av styrke-aerobic, alltså där man kombinerar med hantlar, gummiband och redskap. Uppvärmningsdelen brukar ligga på 110-120 bpm, så där går också fint. När jag sätter ihop mina afro- och bollywood-klasser numera så brukar jag hålla mig till 110-125 bpm, men OBS då är det en annat typ av musik och en annan typ av dans-steg.
2. Inom aerobicens värld räknar vi inte takter, utan åttor och block. På ett block går det fyra åttor. Och man bygger upp hela sin koreografi och utlärning inom ramen för dessa block. Det innebär att det är en lite störande idé att lägga in stora ändringar eller saker som händer i mitten på tex tredje åttan. Det blir ett skönt flow om den första ettan i varje block är extra markerad, och att tex refer eller stick startar precis på ettan av ett block, och inte mitt i en åtta tex, då uppstår förvirring
När man använder populärmusik inom aerobicen så mixar man ofta om den(klipper och klistrar) så att man får jämna åttor och block.
*La du den pumpande trumslagen på tvåan? Det kan ev också bli lite svårt att jobba till, än om det legat på ettan, rakt igenom.
Annars funkar energin i din musik bra! Lycka till!
Tja vad säger man? Om man vill att det ska låta överkomprimerat med överdriven side changing och med en full tysk som sjunger så är det mitt i prick - riktigt bra t. o.m.
Omnisphere är väl mer syntig än komplett? Jag är ute efter att ha tillgång till vad som helst när andan faller på. Allt från ukulele till tunnlar bells via syntar.Jag skulle vilja säga att Omnisphere har det mesta man kan önska faktiskt, inklusive ukulele och tubular
Komplete kommer på dvd. Du tänker på komplete ultimate.
Med vänlig hälsning,
Lazarus