Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - jonnerstone

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 ... 73
71
Demolåtar / SV: Wernborg - Spring in the legs (2015-02-14)
« skrivet: 02.04.2015, 17:50:15 »
Basen mycket bättre nu. Snyggt med extragitarrerna. Slutet blev bra nu, genreriktigt  :)
Gillar fortfarande inte svajtonerna på introt, men de e väl bara att bita ihop där antar jag  :D

Dividend har en poäng med att ta ner låten på nåt väl utvalt ställe. Där vid 114 och en bit framåt så larmar pianot på rätt rejält och man blir lite mätt, så där nånstans kanske  man kunde ta ner arret en smula, kanske låta pianot spela med brutna ackord för att sen dra igång fullt när huvudtemat kommer in igen.

Som sagt tidigare, sjukt musikaliskt!

Micke

72
....och svaret gav dig inte lösningen  ;)

73
Fanns det inte något liknande i tidigare Cubase som hette Freeze och det blev en snöflinga på filen? Det handlade då inte om midispår till audio utan bara audio med effekter vill jag minnas.

Freeze finns fortfarande kvar men är inte samma sak. Med freeze fryser man hela kanalen och vidare redigering är inte möjlig. Endast lyssning av kanalen är möjlig.

74
nu kör ju jag Logic, men jag skulle inte överleva utan bounce in place :)

Förstår inte varför Steinberg så hårdnackat vägrat slänga in den funktionen trots att den stått högst upp på användarnas feature list dom senaste tio åren. Det har varit ett evinnerligt exporterande kan jag säga. Men nu är det iaf ett minne blott  :P
Vad är bounce in place?


I Cubase heter det Render In Place och det är en smart funktion för att t.ex snabbt omvandla en mjukvarusynth och dess midispår till en wavefil. Men funkar även till att "bränna" in pluggar och effekter i redan befintliga audiospår. Om du t.ex har en gura med Amplitube på och du är nöjd med ljudet då kan du ju lika bounca ut audiospåret med Amplitube inbränt, snabbt och elegant. Originalspåret finns kvar, så du kan nu välja att helt slänga borta det eller ha det inaktiverat (så det inte stjäl processorkraft) och arkivera det i t.ex ett folder track.

Här är en utmärkt tutorial som bl.a beskriver Render In Place-processen. Ett oumbärligt verktyg!!


75
nu kör ju jag Logic, men jag skulle inte överleva utan bounce in place :)

Förstår inte varför Steinberg så hårdnackat vägrat slänga in den funktionen trots att den stått högst upp på användarnas feature list dom senaste tio åren. Det har varit ett evinnerligt exporterande kan jag säga. Men nu är det iaf ett minne blott  :P

76
Färdiga produktioner / SV: Asti - All or nothing (ny version)
« skrivet: 19.03.2015, 18:45:04 »
Jag syftar på gitarrsolot. Tyckte det var perfekt innan. De e bra att lyssna på kritik men ibland måste man gå på sin magkänsla och det som händer "in the moment"  och helt enkelt skita i vad andra tycker  ;)
OK, tack för förtydligande!
Jag är inte själv heller särskilt nöjd med det nya solot, så det lutar åt att jag plockar tillbaka det ursprungliga.
Synpunkterna jag fick gällde nog mer ton och styrka än själva spelet...
/Asti

Jag tyckte att ton, styrka och spel satt som en keps på förra versionen.  :D

77
Färdiga produktioner / SV: Asti - All or nothing (ny version)
« skrivet: 19.03.2015, 18:29:50 »
Jag syftar på gitarrsolot. Tyckte det var perfekt innan. De e bra att lyssna på kritik men ibland måste man gå på sin magkänsla och det som händer "in the moment"  och helt enkelt skita i vad andra tycker  ;)

78
Tack för din video Jonnerstone, det löste problemet. Det är alltså inte via SEND man skickar spår till groupkanal, utan via utgång. Det blev dock ljudlöst tills jag upptäckte att Groupkanalens utgång stod på No buss.

Vet inte varför men det har aldrig blivit av att jag använt mig av mixerfönstret utan använt inspektorn bara. Väldigt informativt med sådana här videos att se hur det ser ut och när det är på svenska dessutom. På min översta rad har inte jag en genväg till mixerfönstret, hur får man det? Dessutom, om jag bara har ett fåtal kanaler och går in i mixerfönstret dras dom ut och blir breda för att fylla ut bilden. Så var det inte i ditt mixerfönster

Har du lagt ut fler videos utlagda??

Just det, den genvägen till mixern kom i.o.m C8, annars får man gå via devices eller snabbkommando (F3 tror jag det är).
Du kan zooma kanalernas storlek med G och H på tangentbordet.

Jag kan varmt rekommendera en uppgradering till C8. Det är i mitt tycke den bästa och mest stabila uppdateringen sen SX3 och funktioner som Render in place och VCA faders har snabbat upp mitt arbetsflöde oerhört mycket, samt ett snyggt integrerat VST connect om man vill spela in någon över internet, sen att dom snabbat upp Asio hanteringen så att man kan slänga på fler pluggar innan processorn går i taket än tidigare är ju inte helt fel det heller. Plus en massa andra features som t.ex BassAmp, en dedikerad basplugg.

79
Färdiga produktioner / SV: Asti - All or nothing (ny version)
« skrivet: 19.03.2015, 15:55:35 »
Har bytt ut instrumentalsolot mot en lite softare variant, samt sänkt sången en aning. Bättre så här?

Enligt mig så blev det sämre. Det förra leadljudet stack ut på ett bra sätt och tillförde lite edge, nu blev det tråkigt och tillrättalagt i mitt tycke  :(

80
Men originalfrågeställningen var "Hur gör man för att ändra volymen på en hel grupp spår? ". Och då är nog svaret hur man i grunden gör en gruppering rätt.



....och då är svaret att i Cubase 7.5 finns det två sätt att gruppera "rätt" beroende på vad man vill åstadkomma, skicka till ett gruppspår och/eller köra en link channels, där har jag spelat in en liten video som jag postade i mitt inlägg ovan som beskriver detta på ett enkelt sätt.
https://youtu.be/ejgmga9gLQg?list=UUki1s3R-HB8r86Plc20LMNg

Sen länkade jag även till en video med VCA faders för dom som kör C8, som beskriver ett annat och smidigt sätt att gruppera kanaler, inga konstigheter där kan jag tycka eller?  :)


Sen finns det en annan viktig sak att tänka på när det gäller att skicka spår till en group channel. Det sker inte bara en gruppering av spåren utan det sker även en summering av spåren. Det vill säga att gruppspåret innehåller summan av alla kanaler du väljer att addera till ditt gruppspår. Alltså alla "ljud" som finns på dina respektive kanaler kommer att klumpas ihop till ett(1) "stereoljud" (man kan även skapa monogruppspår men personligen är det inget som jag skulle ha användning för). Detta innebär att man måste hålla ett öga på volymen på gruppspåret. Dina individuella spår kan se fina ut och ligga en bra bit under 0dB men när dom summerats på gruppregeln så kan det sammanlagda resultatet mycket väl gå över 0dB och man vill ju oftast ha en del headroom, eftersom alla kanaler inklusive fx-tracks gruppspår mm sen i sin tur kommer att summeras på masterregeln, och där vill man också ha en del headroom (cirka -6dB brukar vara brukligt), så det gäller att ha koll på alla volymer.


Slutsats:

Group channel = Gruppering och summering

Link channels (eller VCA-faders) = Endast gruppering

81
VCA blir ju lite överkurs och som jag ser det tar man till VCA då man har ett mycket specifikt problem


Det tycker jag verkligen inte om du frågar mig. VCA-faders har redan för min del blivit en viktig del av mitt workflow. Sjukt smidigt, framförallt när det gäller att automatisera en grupp av spår som innehåller sendar, då går det inte att automatisera på gruppkanalen (såvida du inte också skickar sendkanlen till din grupp, men jag använder ofta en sendeffekt till olika typer av spår, så det är inget alternativ). Jag lägger en VCA-fader på alla spår som hör ihop som t.ex trummor, synthar, vox, gitarrer osv, därefter skickar jag till en grupp för komprimering och annat småfix som rör hela gruppen. För min del så har det snabbat upp arbetet rejält och man slipper köra link/unlink hela tiden för justera den inbördes volymen i en grupp. Tycker inte det är nån begreppssoppa om man jobbat med analoga mixerbord tidigare.

82
Låter väldigt märkligt det du säger, att det bara är effekterna som ändras, är du säker på att routat rätt? Om du skickar ett gäng individuella kanaler till en gruppkanal och du sen drar ner volymen på gruppkanalen så kommer allt direktljud från dom individuella kanalerna också dras ner. Men....och detta är viktigt att veta, när du drar ner regeln på gruppkanalen så kommer reglarna på dom individuella kanalerna stanna kvar på sin plats, så det är endast det routade ljudet som förändras, om du nu har send-effekter aktiverade på dom individuella kanalerna så kommer fortfarande effekterna höras trots att du nollat direktljudet via gruppkanalen, dvs om du har lagt reverb och t.ex delay på en sångkanal som sen är routad till en gruppkanal och du sen drar ner ljudet till noll på din gruppkanal så kommer fortfarande reversvansen och delaystudsarna höras men inte själva sången. Detta är ju så ett vanligt analogt mixerbord med grupper också fungerar. Vill man att även delay och reverb ska följa med i volymsänkningen så måste man routa dess fx-kanaler till samma grupp. Men ofta använder man samma delay och reverb även till andra instrument i sin mix så det är inte optimalt.
Ett alternativ om dom individuella spåren ska ha samma behandling är att skicka dom helt utan sends till gruppspåret och sen lägga på sendar på gruppspåret istället.

Om man inte vill skicka till ett gruppspår kan man även länka ihop flera kanaler så att när man drar i en regel så följer alla andra reglar som ingår i länken med.

Jag har spelat in en liten Youtube-video så att det blir lättare att förstå. Hoppas att detta ger lite klarhet  :) (klicka på länken för att komma direkt till youtube för att kunna se den i fullscreen)


https://youtu.be/ejgmga9gLQg?list=UUki1s3R-HB8r86Plc20LMNg




I Cubase 8 har det tillkommit något som heter VCA-fader, detta är en väldigt finurlig liten vars funktion påminner om att länka ihop kanaler, men man kontrollerar alla dom länkade spåren med en regel, vilket öppnar upp för bättre överskådlighet samt att det blir lättare att automatisera.

Här är en video som förklarar VCA-Fader


83
Hur gör man för att ändra volymen på en hel grupp spår? Tex en kör bestående av flera spår där man redan satt volymen rätt inbördes. Efteråt vill man kanske sändra volymen för hela gruppen. Jag har gjort det förr men när man uppdaterar programmen är dom inte likadana längre. Skickar man alla körspår till group1 tex och ändrar volymregeln för group 1 är det bara effekterna för gruppen som ändras. Har sökt i manual utan framgång.

Vilken cubaseversion?

84
Färdiga produktioner / SV: Asti - All or nothing
« skrivet: 15.03.2015, 19:43:02 »
Snyggt, skitbra och andra superlativer. Full pott enligt mig, bra mix, bra låt, bra framfört. Lite charmigt att man hör cubase-klicket i utfadningen :-)

Ett bra tips är att inte använda det inbyggda klicket, det ligger i en frekvens som går rakt genom lurar oavsett hur täta dom e och läcker in i micken. Jag har också ett gäng låtar där klicket läcker genom. Har istället börjat använda midklick i cubase metronom och där kör jag Superior Drummer med antingen kantslag eller koklocka.

85
En bild säger mer än 1000 ord - jag var 110% säker på att pilen saknades som option i rutan - jaja så fel kan man ha - tack Micke :D

Varsågod  :)

86
Se, de va väl inte så jäkla svårt  :), nu tror jag att jag ser vad problemet är också. Sidan om Pitch & Warp finns en liten ruta med en pil upp. Klicka på den så ska du se att din pil nog kommer tillbaka.





87
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

Vad är svårt att förstå? Jag får ingen mus-pil vet inte hur jag ska beskriva det enklare - piljävulen är borta :P

Skit i det då. Ville bara hjälpa till, sorry!

Finns en hög med inställningar och personliga layouts man kan göra i Cubase, finns mer än ett sätt att trolla bort och fram funktioner och en bild säger mer än tusen ord samt kan ge en lite hum om var problemet ligger. Hoppas supporten lyckas hjälpa dig då.
Jag fattar inte varför du tar personlig anstöt Micke, självklart vill jag ha hjälp men en bild som saknar en pil är väl lätt att förstå utan bild om man säger så. För övrigt är jag så tekniskt inkompetent så jag vet inte hur man gör en skärmdump på en mac på PC  vet jag dock.

Men snälla, tycker du inte själv att "Vad är svårt att förstå?" är en ganska dryg kommentar att ge någon som är beredd att spendera lite tid på att hjälpa dig? Du vet att jag har väldigt bra koll på Cubase och alla dess funktioner, och om jag då säger att den informationen du gav inte räcker för mig, kan du inte bara tro mig då, måste jag göra en lång jäkla utläggning till varför? Jag fattar att din pil är borta, jag är inte dum i huvudet Eddi, men det finns många sätt att få bort pilen på och många sätt att få fram den också, och jag ville se hur din arbetsyta såg ut för att kanske kunna lokalisera problemet, eller kolla om det helt enkelt är en bug.

En googling på "hur gör man en skärmdump mac" gav mig bl.a följande resultat:

"Skärmdump gör du med Äpple-Shift-3 (hela skärmen), Äpple-Shift-4 (för att markera en del av skärmen) eller med programmet "Skärmavbildning" som ligger i mappen Verktygsprogram (en massa finesser)"

Tog inte ens tio sekunder!

Men som sagt hoppas supporten kan ge dig en lösning på problemet, det är inte kul när ens program inte funkar så som man vill.

88
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

Vad är svårt att förstå? Jag får ingen mus-pil vet inte hur jag ska beskriva det enklare - piljävulen är borta :P

Skit i det då. Ville bara hjälpa till, sorry!

Finns en hög med inställningar och personliga layouts man kan göra i Cubase, finns mer än ett sätt att trolla bort och fram funktioner och en bild säger mer än tusen ord samt kan ge en lite hum om var problemet ligger. Hoppas supporten lyckas hjälpa dig då.

89
Förstår inte riktigt vad du menar. Kan du inte lägga upp en skärmdump och ringa in problemet?

90
Studio, produktion och övrigt / SV: Senaste prylen/prylarna
« skrivet: 03.03.2015, 23:25:35 »
Såg att det var 50% rabatt på Soundsonline och tänkte köpa Stormdrums MEN den tar 83.1Gb så det lär inte bli nåt annars 197$

Köp en 1Tb hårddisk för några hundralappar när du ändå är i farten så har gu plats och mer där till.

91
Om kontrollrummet.com / SV: Kontrollrummet som sådant
« skrivet: 21.02.2015, 15:08:17 »
Rent krasst så har vi ju egentligen bara två val. Det ena är att uppgradera och ta dom smällar och förtjänster det innebär. Det andra är att köra på som det är nu tills det rasar, för rasa kommer det göra så småningom och supporten kommer att upphöra.

Så vill vi ha kvar vårt KR så är uppgradering nödvändigt.  "Change Isn't Always a Bad Thing"

92
Om kontrollrummet.com / SV: Kontrollrummet som sådant
« skrivet: 17.02.2015, 12:31:50 »
Jag är för en uppgradering, med bibehållen databas för den musik som är uppladdad till forumet samt att wikin förblir intakt. En uppgradering blir väl mer eller mindre ett tvång till sist, som med all mjukvara så upphör väl supporten när mjukvaran blivit för gammal.
En uppgradering så att man kommer åt forumet via Tapatalk vore ju toppen :-)

93
Studio, produktion och övrigt / SV: Progressive / Artrock-tråden
« skrivet: 06.02.2015, 14:17:18 »
Karnivool från Australien känner du säkert till. Deras "Deadman" från Sound Awake-albumet är en trevlig resa  :)

Stort tack! :) Har inte hört förut! Första vibbarna jag fick var DT (:unsure:) i arr och sång, men de visar sig vara mycket mer intressanta när låten utvecklade sig. Jag gillar de fantasifulla arrren för gitarrerna, de stökiga trummorna och tvära kasten. Lyssnade in som snabbast på ett par till spår och fick lite "tänkande Messhuggah"-vibbar :D

Porcupine Tree är ganska unika tycker jag, gillar deras mörkare sidor och Fear of A Blank Planet är deras absolut bästa platta

Ja de är unika! Jag snubblade över dem för rätt länge sedan och de verkar ha planterat ett eget träd, snarare än att vara en gren till på prog-trädet. De har många efterföljare (även jag har halkat ditåt  :ph34r:) - Steven Wilson är ett geni helt klart, men jag tror att samarbetet med Richard Barbieri (musikalisk motor i synt-/new-romantic-popparna Japan :blink:) gett det där "extra"...

Kul att en ickeproggare kan ge en überproggare ett tips, det händer inte var dag.  :)
Jag tycker dock inte det finns mycket som påminner om DT. DT är i mitt tycke astråkiga och slicka, som ett lite "tuffare" TOTO (som också är astråkiga) fast med en betydligt sämre sångare, TOTO har iaf bra röstkapaciteter.
Jag tycker nog att Karnivool har mer gemensamt med Tool.

För övrigt Porcupines i mitt tycke bästa låt. Älskar det elaka kromatiska syntharpeggiot som ligger genom hela låten.


94
Demolåtar / SV: Wernborg - Spring in the legs
« skrivet: 06.02.2015, 14:05:29 »
Jag är oerhört tacksam att du inte gjort som HasseFX föreslår och kör Rohdes istället för Piano, då hade det blivit äckligt slickt och gränsat till musikskolemusik, vilket är den absolut värsta formen av musik som finns, helt onjutbar  :D

 :P

I know what I'm talking about, har själv gått på musikskola med jazzinriktning. Fick ligga inlagd på avgiftning i flera år efteråt, men har varit ren nu dom senaste tio åren iaf  :lol:

95
Studio, produktion och övrigt / SV: Progressive / Artrock-tråden
« skrivet: 06.02.2015, 13:33:03 »
...letar runt efter modernare, mer metal-influerad "intelligent" progressiv rock  i stil med Porcupine Tree. Är absolut inte så förtjust i t ex Dream Theatre eller Opeth av olika anledningar. Dynamik är t ex ett viktigt inslag.



Karnivool från Australien känner du säkert till. Deras "Deadman" från Sound Awake-albumet är en trevlig resa  :)




Porcupine Tree är ganska unika tycker jag, gillar deras mörkare sidor och Fear of A Blank Planet är deras absolut bästa platta

96
Demolåtar / SV: Wernborg - Spring in the legs
« skrivet: 06.02.2015, 13:25:25 »
Generellt så gillar jag inte den här typen av instrumental gitarrmusik. Men med det sagt så finns det ju undantag och detta är ett sådant, det är ju oerhört skickligt framfört, man märker spelglädjen och det är tydligt att det är musik som rinner i dina blodådror. Temat ger mig härliga associationer. Skulle passa som ledmotiv till nån 80-tals Tv-show ala Nöjesmassakern, med en speakerröst ovanpå som presenterar programledarna och kvällens gäst  :)

Jag är oerhört tacksam att du inte gjort som HasseFX föreslår och kör Rohdes istället för Piano, då hade det blivit äckligt slickt och gränsat till musikskolemusik, vilket är den absolut värsta formen av musik som finns, helt onjutbar  :D

Svajarmstonerna vid 0:20, 0:26, 0:30 tycker jag låter lite "too much", det låter sökt och smälter inte in naturligt. Gillar inte basljudet, farmförallt inte på basräkorna, det låter vääääldigt mycket demo om den, mycket kompressor och en rundare ton vore önskvärt i mitt tycke. Sen hoppas jag vid alla musikgudar att du inte tänker sluta låten sådär på ett ensamt gitarrackord, det får du bara inte, allvarligt NEJ NEJ NEJ!!! Sluta istället på sista tonen på nergången 3:56 där gitarren ligger på en D-ton och basen spelar Bb och låt det bara klinga ut.
Please, for gods sake, what were you thinking man!!

I övrigt så gillar detta, sitter som ett klister i huvudet nu efter några lyssningar   :wub:

Trevlig helg på're

Micke

EDIT: Gillar titeln också, fritt översatt "Vårben" eller på svengelska Spring i benen, kul  :)


97
Exportera ut som en wave först och lyssna om  den lider av samma problem. Om den gör det så lyft in den i ett nytt projekt gå in i poolen, högerklicka på filen och välj "convert files" och välj rätt samplerate.

98
Har du några pluggar på insert? Prova isf stänga av dom en och en och kolla om det kan va det som spökar.

99
Det är inte så enkelt som att du råkat komma åt "Track Delay"-regeln?


100
Studio, produktion och övrigt / Cubase och Control Room-mixern
« skrivet: 25.01.2015, 18:36:55 »
Sitter du med ett ljudkort med många utgångar utan att använda dom? Har du även undrat vad Cubase nya Control Room-mixer egentligen handlar om?

Hittade en YouTube-serie med ett gäng korta videos som på ett väldigt pedagogiskt och lättbegripligt sätt beskriver funktionaliteten i Control Room-mixern.
Med hälp av Control Room är det en baggis att med hjälp av Cue-sends skicka olika mixar och kanaler till olika fysiska utgångar på ditt ljudkort.
Har du två eller fler par monitorer/hifi-högtalare är det lätt att sätta upp systemet så att du med ett klick kan ändra referenslyssning. Du kan göra alternativa mixar med olika volym och panorering och snabbt växla mellan dom. Har du polare hemma och lirar med dig så kan alla få sin egen skräddarsydda lyssning i en handvändning.
Och det säger väl nästan sig själv att Control Room-mixern är perfekt lämpad för backtrack.
Klart värt att kolla igenom alla avsnitten.


I serien tror jag han använder sig av Cubase 7.5.
I Cubase Pro 8 ser layouten lite annorlunda ut men principerna är dom samma.

Håll till godo!

Del 1:

101
Studio, produktion och övrigt / SV: Backtrack program?
« skrivet: 25.01.2015, 18:21:32 »
-

102
Studio, produktion och övrigt / SV: Backtrack program?
« skrivet: 22.01.2015, 19:25:14 »
Cubase funkar alldeles ypperligt till backtrack. Vi har använt det länge tillsammans med ett trådlöst in-ear system.
Vi kör:
Output 1&2 till trummis innehållandes klick+backtrack+medhörning. 
Output 3&4 till övriga musiker innehållandes  backtrack+medhörning
Output 4&6 till mainmixer innehållandes endast backtrack.

Sen gör man smidigt en playlist med hjälp av ett arranger track.


Med nya Control Room-mixern i Cubase är det en baggis att med hjälp av Cue-sends skicka olika mixar och kanaler till olika fysiska utgångar på ditt ljudkort.

Finns en skitbra youTube-serie med ett gäng korta videos som på ett väldigt pedagogiskt och lättbegripligt sätt beskriver funktionaliteten i Control Room-mixern.

Del 1:

103
Färdiga produktioner / SV: Asti - Min längtan
« skrivet: 17.01.2015, 13:07:06 »
Jag tycker inte texten är särskilt dyster. Tankar de flesta håller tillbaka hela livet.

Vilket ju gör det hela ännu mer dystert och tragiskt  :D







Måste också bara tillägga en sak.

"Mitt hjärta är en åldrings
Mitt sinne är ett barns
Dom kämpar om min tid
som ett oförsonligt par
Jag fruktar för den stund
när inte barnet stannar kvar"



Detta är nog en av dom vackraste strofer jag hört/läst. Poesi av allra högsta kvalité  :wub:

104
Färdiga produktioner / SV: Asti - Min längtan
« skrivet: 16.01.2015, 14:34:10 »
Ville göra en låt i marschtakt, men hade svårt att komma på en passande text.
Det blev till slut en rätt mörk sådan om funderingar över åldrandet.
Tänkte först kalla den "Förgänglighet", men det vore väl i dystraste laget.  :)
Undrar om kompositionen funkar. Är det för mycket marschtrummor? Är
dynamikförändringen mellan vers och refräng OK? Är mixen OK?
Annars är ni välkomna att tycka till om vad som helst, t.ex vädret.  :)

Titel: Min längtan
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:12
År: 2015



Finns inte mycket att säga, det låter skitbra och en ovanligt dyster text t.o.m för att vara en Asti-låt  :D
Enda skavanken för min del att det känns lite för lättköpt med: tema-vers-ref-tema-vers-ref-tema-out. Efter andra refrängen suktar jag efter nåt annat, ett svulsitgt stíck med stråkar och hela tjidevippen hade suttit som en smäck för att sen skalas ner tillbaka till temat.

Vet inte om du blev nå'klokare av det.

Bra låt iaf

Micke

105
Demolåtar / SV: MaxB - Skilda världar
« skrivet: 14.01.2015, 22:25:25 »
Då är det widenereffekten på leaden jag menar. Vill ha leadsången närmare lyssnaren. Tror även att den är en bidragande orsak till att allt låter så långt ut på sidorna.
Basen är nog bra spelad, har bara för mig att du brukar ha ett tightare sound som sitter bättre i mixen. Mer komprimerad och med mindre "strängljud".

Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 ... 73