Kontrollrummet

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Emulator

Sidor: 1 2 3 4 5 ... 222
1
Studio, produktion och övrigt / SV: Nybörjarfråga Cubase
« skrivet: 27.02.2017, 00:26:53 »
Claes: Får fundera på cubase och en Qcon Pro kanske. Grymt sugen!

Jag installerade en Qcon Pro X i en liten studio som kör ProTools, så jag har känt på den ordentligt - och hade jag bara haft platsen för det, så hade jag definitivt skaffat en sådan själv.
Eftersom jag har mer begränsat utrymme, så har jag fått nöja mig med Qcon Lite, som också är bra för sitt pris - men Pro X är helt klart en annan klass! :)

Jag har ju kört med M-audio Projectmix,och nu när den sällat sig dit där faders aldrig dör, så saknar jag möjligheterna att dra i reglar, men framförallt transport med jogwheel och knappar när man spelar in! Skall fundera en stund, men så fort det blir pengar över  :D

Citera

Ja, reaper är grymt, men har inte audiohanteringen cubase har om jag är rätt informerad?


Jodå, Reaper kan allt Cubase kan och lite till men har en inlärningströskel som tog emot lite för en som börja få sämmre minne (som jag). Tog nyligen och emigrerade till Reaper efter 10 år med Cubase. Saknar inget och bli fortfarand impad av hur bra Reaper fixar vissa av min edit behov. Det enda jag saknar är Cubase midi editor som har ett bättre intreface. Dessutom, 50 dollar och inga jäkla dongels n shit :)

Inte är reaTune lika vass som cubase elastic audio? Eller har jag fel?
Där satte du mig på pottan. Pitch korr pluggen ReaTune är i de situationer jag har använt den helt ljudmässigt artifakt fri. Finns inget i soundet som avslöjar en lätt pitch korrektion i en sur inspelning. Jag har ingen erfarenhet av Cubase "elastic audio". Elastic är väl tempo/speed korrigering, eller? Inte samma jobb som reaTune gör gissar jag. Reaper har en dedicerad funktion för matcha audio/audioloops till nytt tempo som jag inte jobbat mycket med. Men kolla Reapers tutorial vides. t.ex den om Stretch markers http://www.reaper.fm/videos.php#AqsIBFjcM_4. Bra och korta tutorials plus att man kan testa Reaper i fullversion i  sin pc/mac utan begränsningar så länge man har samvete gör det lätt att gilla Reaper och dess funktioner.

Ja jo elastic audio hör väl mer till tempoe etc, men jag blev imponerad av Jonnerstones demo hur fantastiskt bra allt med audio kändes, upp ´ner i tempo, och pitchcorrect som lät fantabulastiskt bra. Det är möjligt att det också går att åstadkomma med reaper, men jag vill veta innan eftersom inspirationen försvinner som lönen när man inte är nöjd och måste mecka och lära sig igen :)

har reaper på nån burk, kanske skulle ladda hem en nyare och testa lite!

2
Studio, produktion och övrigt / SV: Nybörjarfråga Cubase
« skrivet: 25.02.2017, 21:24:59 »
Citera

Ja, reaper är grymt, men har inte audiohanteringen cubase har om jag är rätt informerad?


Jodå, Reaper kan allt Cubase kan och lite till men har en inlärningströskel som tog emot lite för en som börja få sämmre minne (som jag). Tog nyligen och emigrerade till Reaper efter 10 år med Cubase. Saknar inget och bli fortfarand impad av hur bra Reaper fixar vissa av min edit behov. Det enda jag saknar är Cubase midi editor som har ett bättre intreface. Dessutom, 50 dollar och inga jäkla dongels n shit :)

Inte är reaTune lika vass som cubase elastic audio? Eller har jag fel?

3
Studio, produktion och övrigt / SV: Nybörjarfråga Cubase
« skrivet: 25.02.2017, 21:23:32 »
Claes: Får fundera på cubase och en Qcon Pro kanske. Grymt sugen!

4
Studio, produktion och övrigt / SV: Nybörjarfråga Cubase
« skrivet: 23.02.2017, 21:47:28 »
AHRRRMMMREAPERUGHM, HOST host  ;)

Ja, reaper är grymt, men har inte audiohanteringen cubase har om jag är rätt informerad?

Jäpp - det stämmer att licensen ligger i dongeln.
En fördel är som sagt att man kan ha programmet installerat på hur många datorer som helst - och så tar man bara med sig dongeln till den man använder för stunden.
En annan fördel är att man inte behöver vara uppkopplad mot internet och att man inte behöver köra med maskinspecifika challenge/response-koder, utan det är bara att tuta och köra om man behöver installer aom datorn eller uppgraderar den. :)
Detta är anledningar som gör att jag älskar donglar. :)

Donglar är ju bra, men reser man mycket är donglar något som tillsist går sönder, något som CAD-folket löst genom att man kan checka ut en licens och lägga på en dator tex en månad, så slipper man ta med sig dongeln. Det blir en licensfil och gör att man kan använda programvaran utan internet.

Skall klia mig i huvudet lite. Du har inte något pangerbjudande på cubase bundlat med omnisphere2 för 346 kronor eller så nu Claes?

:)

5
Studio, produktion och övrigt / Nybörjarfråga Cubase
« skrivet: 23.02.2017, 01:02:26 »
Hejhej.

Jag besökte Jonnerstones Studio soundtemple och blev totalt förälskad i hur cubase kan justera pitch, tempo och audio generellt.

Nu sitter jag ju och fiser med Logic i studion, men jag blev nyfiken på cubase.

Ett par frågor:

- måste licensen ligga på dongeln, eller kan man checka ut en licens en viss tid? CAD-program har denna feature, så att man kan ta med sig en laptop utan att behöva bryta av HW-låset.

- Finns demoversioner längre än 30 dagar? Kanske att hyra? 5600 svenska riksdaler är ju en hel del pengar, och eftersom jag börjar bli gammal och dessutom är rätt dum, så finns en stor risk att tröskeln blir för stor och jag helt enkelt inte lär mig något och har en dyr PC i studion också. Även om det nästan är värt att exportera spår för att hantera i cubase och sedan stoppa tebax...



Vad tycker ni? Ska jag testa? och ni som kört bägge, har Logic X liknande audiohantering, eller kanske i nästa logic?

/T

6
Demolåtar / SV: Ambivalens - The Thirteenth Tribe
« skrivet: 22.01.2017, 02:32:53 »
tjo! Det blir en massa gnäll från mig här, blandat med beröm.

Pianot gillar jag. Tonen som sedan kommer ini låter...gnällig. Sången och melodin är fantastisk. perfekt till din röst.

Första refrängen ger mig gåshud. (3/4 flaska vitt). OTROLIGT stark melodi.

Sen blir jag rejält besviken. pianot och Leif låter så tungt, kraftfullt och ödesmättad. Sedan blir det amerkansk T-serie av arret. Totalt....avskalande av magin. sorry.

Det blir för glättigt?

texten håller jag med om din tveksamhet. Jag inser budskapet, men det blir lite, uh, lättvindligt "gnäll" och enkla sanningar.

Första versen vet jag inte riktigt, jag tror en hel del religiösa, som då går in under faith-facket i andra strofen, även hör röster (började väl med abraham och moses och grabbarna som skulle leda folk in och ur öknar och ordna stentavlor etc. det lyssnade väl dessutom på en brinnande buske? ;) ) när de är ensamma utan att kallas insane.

Det känns lite ogrundat, eller på någon nivå som ligger för grunt, för lättförklarat och det missar poängen du vill ha fram.

det borde stå något i stil med "om rösten du ar bara är känd för dig och ingen annan är du galen, men om det tillhör en allmänt accepterad religin såsom bla bla så är det ok...uh. ja. fast så kan man ju inte skriva.

Sorry för en massa gnäll. Du sjunger fantastiskt och det är en fantastisk meodi, så jag tänkte jag gnäller på det jag kan så kanske det går från good to great.


Om det blir trummor så kanske ta ner tempot. det behövs allvar och tyngd, inte kompet från "cheers".


Eh ja. sorry igen.

/T

7
Lyssnar precis för andra gången. Det som slår mig är att jag förväntar mig att vissa saker skall komma, men det gör de inte. Det ger en märklig effekt på mig. Jag saknar dem, men istället för att tycka att det blir sämre så sitter jag bara och lyssnar och väntar.

Jag tror detta beror på att du (ni) lyckats få ihop en komposition/produktion som är ovanlig, men innehåller tillräckligt mycket av vanlighet att det skall kännas lättillgängligt. Märkligt, men bra och intressant.

Tycker kombinationen av rösterna är bra, och marres allvarliga ton passar perfekt in med instrumenteringen och är en skön kontrast mot de senare lättare körarena och det mer skira (?) instrumentella.

Till nästa låt kanske man kan fundera om marre bara skall ha lead, för din röst marre, blr otroligt stark själv, och i såhär återhållen tappning. Kanske lite mer kompressor, bara en aning, så det aldrig blir konflikt med en pianoton eller annat instrument som pockar på uppmärksamhet.

grymt jobbat hörrni!

PS.  Gång tre rullar igång här. Nu har min högra monitor blivit halvkaputt, -den bluddrar på hög volym, men låter oftast bra på lägre volym. ÄR det monitorn som jävlas med mig, eller ligger marre lite åt vänster i mixen?

8
gott nytt kamrater!

9
Studio, produktion och övrigt / SV: Progressive / Artrock-tråden
« skrivet: 28.12.2016, 21:09:23 »
TVå soundcloud-bekanta, varav en som jag samarbetat med har gruppen Napiers Bones ihop.

Helt galet bra gjort alltihop. Inte alls min genre, men jag kan lyssna för att det är så äckligt bra producerat.


Kul kuriosa är att sången ofta är inspelad i Nathans bil :D


Kika gärna in =)

https://soundcloud.com/napiers_bones

10
Festivaler / SV: Festival 47 - Eagles RÖSTNINGSTRÅD
« skrivet: 23.12.2016, 02:16:01 »
ja. vi som inte trakterar gitarr är ju helt väck i många ämnen.

Kanske kan vi ha en bowie-festival? "om bowie skulle arbetat i den här genren hade det låtit-såhär-tolkningar".

11
Studio, produktion och övrigt / SV: God Jul!
« skrivet: 23.12.2016, 00:36:05 »
God Jul på er allihop!

12
Demolåtar / SV: Emu: Breathing V4 161222
« skrivet: 23.12.2016, 00:28:33 »
Tjo!
JOnnerstone hörs nu!
http://www.perfectbounce.se/breathing4.mp3

God Jul =)

13
Demolåtar / SV: Gurano & Plinka - Vit yta
« skrivet: 18.12.2016, 01:00:11 »
Jag har använt mig av ett par olika varianter, men det kan vara så enkelt som att köra send till ett spår där det finns kompressor och EQ bara. Rätt hård kompression, och så skruvar man en spik/platå i frekvenskurvan med eq'n och sveper till man hittar området med massa kropp. Sedan höjer man volymen på send tills det låter bra.

Annan variant är att skicka send med eq först till reverbet, och gröpa ur det omrpdet där mesta kroppen finns :)

14
Demolåtar / SV: Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04
« skrivet: 17.12.2016, 00:33:25 »
Jorå det är mer briljans på Plinka i början men nu känns hon lite kroppslös en EQ-höjning 400-700 föreslås. Du har ju fem sex spår med Plinka och skillnaderna hörs rätt bra. Sedan saknar jag sista tredjedelen där du ju skulle ha kunnat klippa in Plinka igen efter 350 typ på några fraser efter det att trummorna kommit igång igen.
Men det är ju vad jag tycker.... :D

ja du har en poäng. Men det verkar finnas något gdsel med i tagninen som gör att det låter konstigt om spåret. I will fila vidare. Stort tack för konstruktiv input!

Och givetvis är u detta bara radiomixxen. Det riktigt roliga börjar ju efter den här versionen sluter. Kommer mer av den varan!

:)

Bra slipat på sångljudet ..nu riktigt passande o ligger fintfint i nivå.. Hade det varit fetguror på reffen hade jag trott det var evenged sevenfold om jag inte tagit fel på grupp Men vad gör det på en bra låt som eran :D

Försöker faktiskt med gitarren as we speak :) låter grymt bra i mitt huvud, men inte i logic än så länge :D

tack!!

15
Demolåtar / SV: Gurano & Plinka - Vit yta
« skrivet: 17.12.2016, 00:31:05 »
Har inget orginal att jämföra med, men befriande normfri produktion :)

Stör mig inte på drypande blöta röster, men kanske kan göra delar av frekvensomfånget mindre blött för att få lite kropp på sångklangen kan vara något.

more fx to the people!

16
Demolåtar / SV: Emu: Breathing ny version 10/12-16
« skrivet: 12.12.2016, 01:41:41 »
Tjo!
Experthjälp av jonnerstone som också lagt på en svag andrastämma.
Thoughts?
http://misc.perfectbounce.se/breathing3.mp3
Är osäker på om jag hör jonnerstones andrastämma, men jag lyssnar iofs på rätt låg volym...
Din egen sång låter hur som helst jättefint nu!
/Asti

tack tack :) Andrastämman finns bakom där trummorna såelar. Skall höjas :)


Jag har svårt att vara objektiv märker jag. Spontant tycker jag din röst låter lite grusig i denna version men det kanske inte är fel. Micke har gjort ett jättejobb med att få till rätta tonerna och nä jag hör inte heller hans andrastämma nånstans. Vad använder du Micke AT eller det där andra som jag inte kommer på namnet på nu - i alla fall klart bättre verktyg än vad Logic kan erbjuda som standard uppenbarligen. Jag skulle gärna vilja att Emu sätter den själv typ - ja så känner jag i alla fall.
Fast låten - ja den är lika underbar fortfarande :D

Ja vi är minst två som tycker att det är roligare att klara utan, men det gäller ju att göra det med. Förra varianten hade ingen tuner alls, inte ens logics halvkassa :)

Men det gäller ju att kunna också.

hursom, andrastämman finns på där trummorna spelar. skall höja den i nästa iteration :)

tack för tyck!

17
Festivaler / SV: Festival 47 - Eagles RÖSTNINGSTRÅD
« skrivet: 12.12.2016, 01:23:11 »
Grattis!

18
Demolåtar / SV: Emu: Breathing ny version 10/12-16
« skrivet: 10.12.2016, 17:49:39 »
Tjo!

Experthjälp av jonnerstone som också lagt på en svag andrastämma.

Thoughts?

http://misc.perfectbounce.se/breathing3.mp3

19
Festivaler / SV: Festival 47 - Eagles RÖSTNINGSTRÅD
« skrivet: 10.12.2016, 02:06:20 »
5p - the eagle flihgt.4:09-4.12 är fantamig ett magiskt ögonblick i historien. grymt!
4p- California haze. grym produktion tycker jag.

de tre övrigt får bli såhär

3p - fly like an eagle. gillar låten. Tror mig känna igen logitrummor?
2p Remember
1p nothing less than love.

De tre sista kunde nog få poäng helt tvärtom en annan dag...svårt när man gillar produktionen bäst men låten minst och vice versa. Men nu har jag iallafall röstat =)

20
Demolåtar / SV: Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04
« skrivet: 10.12.2016, 01:58:08 »
gött :)

21
Färdiga produktioner / SV: Asti - First site
« skrivet: 07.12.2016, 18:33:25 »
kul! Bevisligen kan man lära gamla hundar att sitta. Det är liksom en asti original men ändå inte.
Gitarrsolot kunde kanske må bra av att låta santana? eller så detta ljud, men lite mer biffig bakgrund till det, så kontrasten jobbar till din fördel.
Sången tycker jag inte passar riktigt. Körerna i refrängen är verkligen suveräna ljud- och mixmässigt, men själva verssången tycker jag låter lite sökt och skum.
jag skulle behållit vocodern, men tagit det övriga spåret och lagt på kompressor typ 15:1 så det låter processat och andning kommer med. Kanske tappa en del av signalen till aux där du lägger lågpass, och en svag overdrive, då kommer den mörka delen bli mer framträdande grumlig.
Grymt bra låt annars, och kul att du testar nya vägar!
Jo, jag försöker ju omsätta låtidéerna i en lite modernare kostym än vad jag brukar.... :)
Här ville jag ha ett mjukt gitarrsolo, men det skulle säkert funkat med ett halvdistat solo också!
Vad gäller sången tycker jag faktiskt tvärt emot!  :D Jag gillar verssången med det "lagom" processade soundet.
Refrängsången tycker jag kunde också låtit mer "processat", men fick inte till det riktigt. Låter lite för "städat" tycker jag.
Jag använder vocoder även på en del av refrängsången, men den drunknar i mixen...
Intressanta tips du kommer med vad gäller kompressor eller aux med lågpass och overdrive! Ska testa det!
Roligt att du gillar låten! Tack för din feedback Emu!
/Asti

Kort kommentar: jag upplever verssången som två ljud ihop. Ett lite mer retro, och ihop med vocodern känner jag två ljud. jag tror det skulle vara bra att få det som ETT komplext ljud?

just tänker out loud :D

22
Demolåtar / SV: Plinka & pxm "FIREHAWK mark II, pxm feat Plinka."
« skrivet: 07.12.2016, 02:03:32 »
plinka försvinner lite här och var, kanske mer kompressor på sången?

Sen är jag ju sådär hopplöst känsligt om någon gitarrton inte limmar på beat på fel sätt....och några gör det här. Vissa kan tycka det ger livefeeling, men jag hade kollat ljudfil och petat  :rolleyes:

Trummornas fills tycker jag upplevs som aningen statiska när det är samma samma. Kan du försöka lägga in svaga variationer på temat så tycker jag det skulle kännas mindre enformigt, och likaså kan man tänka sig något ytterligare komplement till instrumenteringen halvvägs in i låten.

Gött mos annars, tycker du utvecklats fantastiskt mycket från dina tidiga alster! Bra sång, lite ovanligt stuk på plinka här, men det låter skitbra :)

23
Demolåtar / SV: Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04
« skrivet: 07.12.2016, 01:43:22 »

EDIT 2016-12-04

Fixat och meckad, kortat ner, ändrat lite trummor ochordnat mer briljans på Plinka i början framförallt.

hur funka?


[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/memoryplink02.mp3[/mp3]

http://plinka.perfectbounce.se/memoryplink02.mp3

Snyggt! Lyfte rejält i mina öron och min lyssning! :) Tokbra samarbete mellan er två! :) :)


tack tack! Fortfarande osäker på diskanten på plinka, men får låta den vila ett tag. Kul att du gillart :D

Mäktigt och skön sång.
/Roffe H


tack, och ja eller hur? :)

Imponerande snyggt! Text som harmonierar till den dystopiska känslan i låten. Kokar riktigt fint.  :) Snyggt jobb! Mvh Toby


vi bugar och bockar! tack!

24
Demolåtar / SV: Elvshand (fd MaxB) - Hunden vid min sida
« skrivet: 07.12.2016, 01:41:47 »
Jepp nu har jag lyssnat men jag är inte förtjust i genren vad den nu kallas svensk-amerikansk-country-vis-pop eller nåt. Tycker att din röst är något burkig och att trummorna är tråkiga med sina ploppljud - vad kör du för något egentligen? Vi som växte upp på 1960-talet fick dessutom vår kvot av dragspel fylld redan 1965 - så nä jag är inte rätt gubbe att kommentera denna här - glömt allt jag sagt :wacko:

Kass kommentar - tycker jag!  B)

Och jag tycker den var något av det roligaste jag läst på evigheter här  :lol: "...redan 1965" va helt underbart :D

Nå, till låten. Lite småfix på gitarren kan du ju ordna med eller inte. Det låter som du får med lite för mycket smäckljud i nananana-biten? det är något missljud där som låter som spott i mungipan :D

jag har själv oerhört svårt för såhär positiva och genuint trevliga texter. Inte att någon annan gör dem alltså, utan att själv skriva och framföra. Jag har lyckats ett par ggr när jag skriver om döttrarna, men annars är det mest dystopiskt och cyniskt. Jag tycker du får igenom budskapet bra, utan att det låter glättigt, -du låter bara lycklig helt enkelt.bra!


Låtmässigt är det nog lite av en mellanlåt, men jag tycker du arrar och mixar den bra. Sången sitter fint.

gött!

25
Färdiga produktioner / SV: Asti - First site
« skrivet: 07.12.2016, 01:35:17 »
kul! Bevisligen kan man lära gamla hundar att sitta. Det är liksom en asti original men ändå inte.

Gitarrsolot kunde kanske må bra av att låta santana? eller så detta ljud, men lite mer biffig bakgrund till det, så kontrasten jobbar till din fördel.


Sången tycker jag inte passar riktigt. Körerna i refrängen är verkligen suveräna ljud- och mixmässigt, men själva verssången tycker jag låter lite sökt och skum.

jag skulle behållit vocodern, men tagit det övriga spåret och lagt på kompressor typ 15:1 så det låter processat och andning kommer med. Kanske tappa en del av signalen till aux där du lägger lågpass, och en svag overdrive, då kommer den mörka delen bli mer framträdande grumlig.


Grymt bra låt annars, och kul att du testar nya vägar!

26
Demolåtar / SV: jTa - Cistern far away
« skrivet: 07.12.2016, 01:28:43 »
det är inte alls lätt att lyssna för att kommentera och ge feedback. man sitter ju och stirrar på alla vackra bilder bara!

Men som ljudlandskap och komposition/genomförande så betyder väl det bara att det är bang on target? Snyggt tycker jag, väl valda ljud och måttfullt av allt.


bra rattat!

27
Demolåtar / SV: Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04
« skrivet: 04.12.2016, 01:48:48 »

EDIT 2016-12-04

Fixat och meckad, kortat ner, ändrat lite trummor ochordnat mer briljans på Plinka i början framförallt.

hur funka?


[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/memoryplink02.mp3[/mp3]

http://plinka.perfectbounce.se/memoryplink02.mp3

28
Demolåtar / SV: Emu: Breathing
« skrivet: 04.12.2016, 01:45:22 »
Tack pxm!

Skall fila vidare när halsen och orken är igång :D

29
Medlemmar / SV: Staffan Widmark alias Tokai har lämnat oss
« skrivet: 01.12.2016, 21:37:32 »
Tråkigt att höra :( Vila i frid!

30
Demolåtar / SV: Emu: Breathing
« skrivet: 26.11.2016, 02:15:53 »
Mmm underbar låt, melodin passar så fint till den ömma texten. Gillar enkelheten i arret med pianot och känslan förstärks med stråket. Försök få till sången lite bättre, och jag lägger gärna kör eller någon svävande stämma om du skulle vilja ;)

tackar :) Ja, sjunger vidare får vi se. hör av mig om det blir något som duger att utveckla :D

@Maxb: yes, will have a nytagning på pianot :)

31
Samtidigt så får man väl inte som STIM-ansluten ge bort/sälja sina rättigheter till sånna däringa moderna musikföretag som köper musik för engångskostnad?


32
Studio, produktion och övrigt / SV: Freddy Mercury avmusikifierad
« skrivet: 19.11.2016, 00:57:54 »
ja e me wernborg. Fick tag i 24 kanaler bohemian rhapsody för några år sedan, och det är fantastiskt vilken sångare han var. Inte så att varje enskild strof eller så egentlgen var något att hurra för, men när man sedan slog av mute på spår för spår och allt gifte sig....ja jäklar :)

33
Demolåtar / SV: Emu: Breathing
« skrivet: 18.11.2016, 23:28:23 »
Fin visa, du kunde kanske lägga in ett instrumentalt parti... stråkar eller nåt.
Fin text och melodi... jag kan liksom ana känslan du hade :)

//Space

Tack, kul att känslan går fram. det blir lite pill med arret och en massa omtagningar av sången i believe. instrumentalt parti trpr jag på, också ihop med nån ändring i harmonierna där.

thnx för lyssning å tyck!

Fin melodi i sången
Sången är nu för låg i mixen, som du redan förklarat orsaken till

Pianot, är det perfekt kvantiserat?
Pianot, hur är det med dynamiken i anslaget, lika hela vägen?

Bra grund!

Jag vill höra dynamik i pianots anslag, och kanske inte toktajt spelat heller. Ungefär som då man har en trumloop och får höra att det skulle vara bättre med en riktig trummis.

Vielen dank Maxb. VÄnsterhanden är tokkvantiserad loop som går, jag tror dock inte att högerhanden är kvantiserad, ock är även den en loop, och de e därför det låtar så träligt.

Kikar på det när sången börja närma sig något man kan stå för :D

Fin melodi du fått till..Behövs inget mer i denna lullaby  :o :D Jag hör inte sången så mycket..Men, sätter du den så blire gottpåse.. :D

Tack! Ja, sången...japp! check på den :D

Vackert! Lite sned sång som hela låten vunnit på att jobbas med. Vacker text som fångar känslan. jag har inga problem med pianot och gillar att det inte är kvantiserat. Håller det levande. Kort låt som du kan utvidga en hel del för det är en fin grund du har./Toby

Kul att texten funkar! Skall verkligen försöka ge den rättvisa med sång som förmedlar också, men det är svåååååårt när man precis klarar av att nästan hålla tonen på fullvarv :D Utvidgning kommer nog också när sången satts.

tack!

Jättefin låt och bra med inramningen så att man tänker rätt. Låter som en magisk natt.

Jag tror du kan få till sången och slopa alla effekter utom komprimering och reverb.

Jag tror att jag dessutom hörde i syne men under "the first light i should be sleeping" så "hörde" jag en överstämma som lät kanon med din röst långt bakom med mycket reverb. Försök gärna få till den. :)

Ja, jag ska fantamig få till sången, och den skall nog vara rätt hårdkomprimerad så  man kan sjunga lite skört å enda ha volym, men sedan inte så mycket mer effekter.

Överstämman skall jag också lyssna efter och se om jag kan fixa, tack för tips!

Skön låt! Kanske kunde pianospelet varieras mer, men det känns lite som att kasta sten i glashus att komma från mig.  :rolleyes:
Säger som övriga - sången bör nog höjas ett snäpp!
Tror att en subbas kunde dyka upp nånstans halvvägs in i låten och ge en extra "botten".  :)
Någon nämnde stråkar....en plockande elgitarr kunde fylla på en bit in i låten om man vill utöka arret....
Bra sång som helhet, men kunde nog slipas en aning på några ställen....
Jag gillar pianoklangen och ljudbilden du bygger upp! Stämningsfullt!
/Asti

Gillar alla dina ideer, subbasen kanske kan göra några riktigt snygga dykningar? PIanospelet tänke jag fokusera på genom att ta bort loopen, och kanske göra ett stick som föreslagits. Nu e de ju en loop som går runt runt runt.


tack asti, kul att det gillas =)

34
Grymt bra nu!

Sången upplever jag inte alls som vass, tycker du fått till ett bra sound.

när du ändå fått in en sån skitbra mix, så får man gnälla på petitesser:

- det låter lite sjösjukt med bara maxb på kör. blir så uppenbart att det är samma person. Å andra sidan är det bra körer, pch de e ju inte så att man har 7 pers som bara är tillgängliga för kör, så det är nog svårfixat.

- plinka kunde höjas typ 0,5db i volym, hon blir lite för anonym. visserligen snyggt när man anar henne, men liten liten knuff upp kunde vara bra.

- körerna kunde limmas LITE tightare. på några ställen så hör man ansats till ord en massa gånger.



men, jag skulle inte orkat ändra mer, det är iallafall skitbra.

din bästa nånsin tycker jag.

GRYMT bra jobbat gubben!

35
Demolåtar / SV: Emu: Breathing
« skrivet: 15.11.2016, 02:11:38 »
Ah, ja du kan nog ha rätt. Sången är ju ltie vinglig så jag ville nog dra ner lite sådär omedvetet. Skall kika på det när jag sjunger igen :)

tack för tyck å kul att du gillart :)

Sidor: 1 2 3 4 5 ... 222