Forum > Demolåtar
SoundSlope - Nova
IKEN:
Håller med Emu här,skippa introt.
Som Mahan säger,detta är/kunde vara 2 helt olika låtar,det är svårt att göra sådant här,min ''To My Father''är lika splittrad den,men den lider nog mer av min inkompetens som mixare än vad detta gör,skall bli spännande att följa detta......... :)
jay thomas:
--- Citat från: mahan skrivet 26.05.2008, 20:53:38 ---Tjou JT!
Helt klart stoff till två olika låtar här.
Startar sågen och börjar med rockdelen:
Vet ju hur entusiastiskt du vill köra låtar med trummor o fläskig LP komp.
Intron visar klart att du e på rätt väg, basen tycker jag speciellt om.
Sologurans monoreverb låter inte så bra, lirar lixåm i ett helt annat rum än resten av "gruppen".
sen tar vi synthdelen:
Snygga sound som kunde aningen breddas i ljudbilden o temat gillas,
lite knaster här o där, kommer säkert bort vid slumixen.
Sammandraget:
Tycker att du kunde satsa på rockdelen här, finns inte lixåm nån naturlig övergång till synthavdelningen.
Ta dom som två skilda låtar så sitter det bättre. Bra potential dock i bägge delarna.
Öl e gott, o syltmunk e gott, men syltmunk med öl e inte så gott! :rolleyes:
trevlig musik- och semesterfortsättning!
h. johan
--- Slut citat ---
Tjo Mahan! Nu är det "rockiga" borttaget och kvar är någon slags japansk stämning med lite olika infallsvinklar istället.
Tack för lyssning och kommentar! :)
--- Citat från: IKEN skrivet 26.05.2008, 21:31:00 ---Håller med Emu här,skippa introt.
Som Mahan säger,detta är/kunde vara 2 helt olika låtar,det är svårt att göra sådant här,min ''To My Father''är lika splittrad den,men den lider nog mer av min inkompetens som mixare än vad detta gör,skall bli spännande att följa detta......... :)
--- Slut citat ---
Jodu Iken! Nu är basen och gitarrerna borttagna, som ovan sagt. Kvar är ett lite mer flummigt stycke.
Tack för lyssning och kommentar! :)
Kände att det var enklare att börja med det mer ambienta. Den rockiga delen får vi se vart den tar vägen... ;)
Noveau Nova
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida