Kontrollrummet

Forumfestival #5: discography

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
SÅ!

manar alla som lämnat in bidrag att beskriva dem i denna tråd, helst inga kommentarer kring dem innan alla beskrivningar finns -så man slipper leta!

rock on!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/13-david-ronnlund-ropa-stilla-sjo.mp3

Låten heter "Ro på stilla sjö", men "Ropa Stilla Sjö" , var spännande  :lol:


Började med att lägga orgeln, sen kom resten av sig själv typ  :)
Råkade ta ett Gdur isf gm , upptäckte det rätt sent i processen och fick panik.... tills jag läste att slinga måste förekomma MINST en gång, så löste jag det genom att ha det i introt som en "felspelning", det var även i introt som jag pressat in texten. Det är macosx inbyggda uppläsningsfunktion som pratar genom lite filter, tycker att det blev rätt bra :)

Ja, vad ska man mer säga om denna... Jag är iaf överlag rätt nöjd med den!

Håll tillgodo  B)
//david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/15-Plinka-Preacher´s_speach.mp3

Och så lite grann om Plinkas "Preacher´s Speach" nr 15:

Den enda utrustning jag hade hemma var en mick, ett par gamla gitarrer och nån liten bongotrumma från en spansk marknad, så jag var lite begränsad, men samtidigt kändes det som en desto skojigare utmaning att få ihop nåt!
Jag hade ingen plan över huvud taget, började med att leka lite med ackorden på gitarr och nynna, och det blev en hel kör.
Det dystra körintrot gav mig begravningsvibbar, så jag spelade lite på det när jag skrev texten om prästens mystiska tal...   ...om en stor fet fisk...
Helmysko kanske, men jag har haft jävligt roligt! 
« Senast ändrad: 20.05.2008, 13:30:23 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Låt nr 07
Max och Caroline - Growing Up
http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/07-max-caroline-growing_up.mp3

Vi hade inte så mycket tid till att spela in egentligen men vi ville göra ett försök. Har inte varit med i någon festival innan och det är ju alltid kul att prova något nytt. :)
Vi började att jamma lite grand och tyckte det funkade rätt bra. Så Caroline skrev klart texten medan jag försökte spela in instrumenten tight och sen la hon sången när jag var klar.
Sången och den akustiska gitarren är inspelade med en AKG Perception 200, elgitarrerna med en Vox ToneLab och basen med Toneport UX1. Trummorna är EZ.
Inte så mycket mer att säga tror jag. Kul att vara med iaf :)

« Senast ändrad: 19.05.2008, 23:42:14 by max »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låt nr 11 Am I alive?

http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/11-Wernborg-Am_I_alive.mp3

Well....

En aning knasigt i och med att jag skrivit textraden som skulle ingå. Skrev den ursprungliga låten 1991 och den melodin satt liksom i ryggmärgen så det blev att tänka om, med det gick det med.

Ackordföljden fick bli refrängen, as is. Utan tolkningar av färgningar etc. Den givna texten sjöngs till detta. Och tempot är 90 bpm. Sen var det ju det där med vers och stick och sånt. Varför inte ett gladjazzstick och ett progrockstick. Vers är för mesar så det hoppar jag över. Just det, ett hårdsrocksoutro måste vi ha.

Så... nåt sånt.  :D
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:48:22 by Wernborg »


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
16- Rattlesnake Marruschkka - In a dream

http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/16-Rattlesnake_Marruschkka-In_a_dream.mp3

Började med att ta ut ackordföljden på gitarr. Gm i ackordföljden kändes väldigt krystat, så jag hoppade över det så länge. Tempot oroade mig, men när jag sedan testade mot Cubase' metronom så var 130 bpm lagom för takten, som kom naturligt.

Gjorde en grund till låten, och kom på att den givna ackordföljden går att använda som upptakt och första ackord till ett stick.

Den givna, surrealistiska texten lät som den kunde ha varit i någon av Bob Dylans dream-låtar, alltså handlar låten om drömmar. Jobbiga drömmar man inte tar sig ur, som man ständigt återkommer till, och som har någon slags förankring till händelser i barndomen. Den givna texten är i andra halvan av 2:a versen, eller fjärde versen om man så vill.

Första problemet som dök upp var att jag inte fixade att sjunga högsta överstämman utan att gå upp i falsett, och det lät skit. Bad Marruschka testa, och det var ju inga problem för henne! Hon sjunger två stämmor, jag lead och en överstämma. Refrängen är dubbad, eller rättare sagt slasksången ligger kvar där. För att få känsla i sången spelade jag in den med kompressor, så att jag live kunde styra vilka ord som skall "ducka".

Trummorna är EZ Vintage, ingenting spelat live, bara plockat ut grooves ur arkivet, och försökt plocka lite olika så det skall bli variation. Plockat dit cymbalslag manuellt, förstärkt vissa spök-virvelfigurer och bytt ut andra till pukor etc.

Gitarrerna är två, en line genom Amplitube, den andra med uppmickad stärkare. Basen line genom rör-preamp och Alesis microlimiter, för att låta skitig.

Upptäckte att jag inte hade följt originaltexten slaviskt, så Michael Palin fick bidra med ett pålägg.   ;)
DON'T PANIC


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Nr:19 VALLHAGEN - SO THE STORY GOES

19-Vallhagen-so_the_story_goes.mp3

***************

Kul festival med många bidrag, god uppslutning och allmän gamman:)

Mitt bidrag... blev "klart" rätt sent igår (deadlinesöndag) natt. Spelade in det sista strax efter midnatt, så sent att jag glömde lägga synthar på refräng 2, men det ökar väl dynamiken i låten .  Den sorterar under hårdrock med catchy refräng i fel tonart. Från början var det ett snabbinspelat utkast (grundriffet, vers) som tempomässigt råkade passa bra till festivaltemat. Den där ackordföljden gick att krysta in (mitt i verserna), och på den vägen är det.

Jag skulle kunna dra till med elftetimmenursäkter om att blabla saknas o hade inte blabla... men äh.

Kul (eller snarare enkelt) med några givna textfraser. Det blir nånsorts antiprestationsnojja att skriva resten. Och äntligen får jag rimma loss på engelska om snabba fiskar... muahahahhhh... Vill hemskt gärna ha den korrekturläst av nitisk språkpolis...

Och eftersom ni alla vill SJUNGA MED till LÅT 19 så presenterar jag här texten i sin HELHET!

***

So the story goes
Bengt Vallhagen 2008-05-18
'''''
A big fat fish
Was talking to me
He said I’m your dinner
Do you agree

His mama stood behind him and backed up her son
I’m proud of you boy you gonna grow up to be a man

His mama said my son you will get what you wish
That piece of meat will grow you the bigger fish

So the story goes at sea
The big fish family
It could’ve been you it could’ve been me
The big fish family


Deep down dark
He’s looking at me
Hammerhead shark
The void of infinity

His mama stood behind she smiled at the view
Be loud be hard be cruel
Eat old eat new
Mama said my son make a wish wide and tall
That piece of meat is a start
Eat it now
Then eat all

So the story goes at sea
The big fish family
It could’ve been you it could’ve been me
The big fish family

You can dream and make your wishes
Running down the deep
No matter how bigger fishes
Their sky is the surface of the sea

It’s a supersticious fairy
A story of the numb
To dive too deep to reach the stars
Is silly bad and dumb

So the story goes at sea
The big fish family
It could’ve been you it could’ve been me
The big fish family

******************************

Teknikaliteter:

Jag har väl experimenterat en del under de fåtal år jag sysslat med hemstudiolattjo, men det brukar sluta med att jag lirar in på precis samma sätt som jag gjorde 2003... Sekventiellt ostrukturerat med en kanal i taget, och inte har jag rattat in nåt nytt gitarrljud heller :P ...

Alla gitarrer o elbas är lirade genom POD2
Sång i mik MXL V67G och först SPB1
Mjuka maskiner är Vapor, Adrenaline och EVE

Trummorna har jag lirat in med pekfingervals på mitt CASIO midikeyboard med TOUCH RESPONSE!

Sekvensern är Sonar6, och effekterna är medföljande pluggar eller gratisgrejjer.

tjing
Bengan
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det gäller alltså bidrag nr 06-Jocke-Oh_Yeah!.mp3

 
Satt och lekte lite med ackorden för att se vad som gick att göra av dem. Reducerade slingan i inledningen och F föll helt bort medans Asus2 hamnade i slutet. I versen hittade jag hem genom att börja på C9no7 och får tom ackorden i den föreskrivna ordningen förskjutet en takt bakåt.
C9no7 F Gm Asus2    C9no7 F Gm Asus2.
 
Efter lite laborerande med takten fastnade jag för 90bpm och det blev väl lite reggie-stuk på det hela. Det kan ju haft med vädret att göra för det har varit varmt och soligt hela tiden och reggie hör väl sommaren till!
 
Jag har använt såväl vanliga instrument som pluggar, vst-syntar och soundfonter. Så var det ju det där med versen - ingen som ville sjunga - Shit happens! Nåväl det fick ju lösa sig, har man anmält sig så har man! Så jag anlitade Mary, Mike och Sam för versen. De kommer från Redmond, Washington State, USA. Ljudkvailteten på deras framförande är väl inte den bästa tänkbara med under rådande omständigheter fanns inget val. Mary, Mike och Sam är namn från Microsofts röstsyntes och med tanke på att det lät "robot" från början så kanske resultatet ändå är acceptabelt. :-)

/Jocke


Edit 080520. Ser att ni andra berättar om tekniken så jag ska väl inte utmärka mig genom att låta bli!  :rolleyes: Att de blev reggie eller "slow-ska" beror nog mest på att ett basbygge blev klart, ja i alla fall provmonterat och spelbart lagom till Festivalen.



Jag jobbar i Cubase Studio 4 med en Toneport som ljudkort. Elgitarrena och Hammondorgeln är sedan reampade genom en Vintage 30 och tagna med en TSM 47. Akustiska gitarrer är tagna med samma mick men även piezo och körda genom en outboardstack med bla exciter och limiter, även blåset (soundfonts) har gått genom denna. Trummorna är midi och använder favoritljud från olika syntar och soundfonter (ibland flera för samma ljud).

Jag har alltid problem att avgöra hur mycket jag ska "limma" mixen. Ibland blir det jämntjockt och ibland "sticker det ut" för mycket!  :unsure: Men vi är väl här för att lära oss av varandra?  ;)

« Senast ändrad: 20.05.2008, 11:30:59 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
NR 10 Jonas Humleklo - tranny Mom and the Big Fish

http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/09-Humleklo-tranny_mom_and_the_big_fish.mp3

Jag och Wernis blev ju ihop ungefär vid tidpunkten för originallåtens (Under the Water) födelse, så den är liksom
hällristad in i ryggmärgen. Så melodin i refrängen är tämligen snarlik...
Detta är min första bit på engelska och jag letade fram några dikter som jag skrev på Pere Lachaise-kyrkogården
i Paris 1988. Sen lät jag Melker (7) hålla upp dem i "Sing-a-long-anda" och vi smäckte dit den på andra tagningen.
Därav "tranny mom" - "...his mama stood behind him and HE backed up HER son..."
M-Audio keystation spelar bas och trummor + lite loopar tillsammans med Kasuga Lespaul rakt in i Logicstacken.
Sång genom Behringer C1 + Samson C01U...och eftersom jag egentligen inte kan spela något instrument förutom nylongitarr och digeridou, så är jag rätt nöjd.


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Mellanlångt om bidrag 17 flabb (foolbaar) "Weid Dream",
ackordföljden finns i de sista två ackorden i "please wake me up" sticket samt i början på "a big fat fish".
Själva Dm + D#? (D# med G sänkt till F) + C-takten tyckte min grabb först lät väldigt nybörjarhackigt Wink Han hjälper till med att jucka på svajarmen under det svajiga gurasolot så han är förlåten  ;)
Efter att ha spelat in hackandet tyckte jag det påminde om Clash London Calling en aning och hade tänkt ha som referens men glömde sen bort det.
Tyckte det var svårt att få in de där ackorden, men är själv nöjd med resultatet.   B)

Lade inte så mkt tid på texten utan upprepade mig, förutom det nödvändiga så kraxas det in:

   "Last night I had this awful fever - the chills was shaking the bed
   This weird dream kept haunting me - it wouldn't leave me alone

   Soaked in sweat and a grinding evil - the aspirins didn't help
   This weird dream kept haunting me - it wouldn't leave me alone

   Please wake me up"

Låten blev en aning för lång, kunde nog kortat den en bit, hade inte tänkt ha så mkt gitarr men så kan det gå  ;)
Mixen blev sådär, måste försöka lära mig grunderna, men jag har börjat att bounca alla trumdelarna i AD så man får in dem på separata spår, som vore de "på riktigt", för annars blir det för rörigt för mig   :wacko:
Mycket tid gick åt att leta dubbelnoter som smugit sig in och förstörde nivåerna, misstänker bugg i Logic eller AD men det är troligen SBS Roll Eyes Sen fick jag en ide att göra lite coolt baklängesflås på sången men förvirrade mig i tekniken..

Hmm, inte så mycket mer att tilläga, kul tema. :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
LÅT NUMMER 10  av Mahan

A FISHY THING

Jäkla kul tema var detta, passligt med knepigheter i ackordgång och given text!
Mitt största problem är ju att min FIRESTUDIO pangade förra veckan vilket betydde att en del av tänkta solon och andra ingredienser blev borta. Får mitt nya ljudkort i morron, men det hjälper ju inte till festivalaren. Men jag hade ju anmält mig så, den som sig med i leken går....  hamnade slänga upp en gammal slask med usel snabbmix, nivåerna skrattredande åt fanders, men hoppeligen kanske ingen märker det..  :P
Mahan har följt reglerna, tycker jag, ackordgången finns där och "tvångstexten" sitter snyggt, eller vad! Cubasen visar 130 BPM, så det sitter åxå. Så jag räknar med att komma minst i 19-topp med detta alster!

Det var allt vad Obbnäsgubben har att förtälja om festivalaren sin...  :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad carl cadello

01 - I am a man, Yes I am. Carl Cadello och DivineCo
ww.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/01-Cadello-DiveneCO-Im_a_man,_yes_I_am.mp3
Jag mins faktiskt inte riktigt hur det hela startade. Men jag tror att jag kastade mig över ackorden direkt. La in dem i ett midispår och lekte runt med olika ljud.

Fastnade för pianot och slängde på måfå in lite trumsamplingar. Allt från hårdrock till mjukjazz. Behöll jazztrummorna (fast egentligen är det rockabillytrummor).
Detta ledde till att jag började experimentera med en jazzbasgång vilken blev rätt cool, så den behöll jag.
Under tiden började en melodi dyka upp för refrängen. Jag slumpade in lite ord som råkade passade in. Spelade in mitt ylande på refrängen och lite förvirrat sjungande i versen.

Nu skickade jag projektet till DC. Han fick en gudomlig vision om texten. En fisks enda sätt att bli människa var att bli uppäten av en man, och på sätt bli en del av mannen. Enkelt och genialiskt.

Under tiden la jag en midigitarr som ratades av DC som själv la en riktig som bara blev helt super (det är så vi brukar arbeta - jag gör något och sen gör han om det, men bättre  ;)). Han spelade in några klarinettslingor, xylofon och ett klarinettsolo. Dessutom sjöng han in versen, refrängen och bubblade i sugrör och spelade in det.

Nu var det min tur att försöka härma DC:s sång på refrängen. Jag har en makalös förmåga att ständigt komma in för sent så det lät för jävligt  :o. Men teknikens under räddade det hela. DC klippte och stretchade och annat, så nu låter det rätt ok (om man inte lyssna så noga).

Jag mixade och sen mastrade jag nog lite med. Detta gör jag tyvärr på samma sätt som jag spelar golf. Med kraft och ilska. Så ibland hamnar bollen där jag tänkt mig men oftast hamnar den i ruffen. Men just denna gången blev det rätt ok.  :)


05 - Sen har vi vår Dance Version på samma låt:
http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/05-Cadello-DivineCO-Im_a_man,_yes_I_am-Dance_Version.mp3
Jag hoppas ni förstår att det är ett skämt. Men det var inte lätt att räta ut jazzigheten till att bli neanderthaldisco ala E-type. Och ska jag vara ärlig så blev det inte heller så bra. Men men… Det bjuder jag på

CC/DC (Mikael och Anders)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
LÅT Nr 2 "A fish called Benny"

http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/festival5/02-Jonnerstone-A_fish_called_Benny.mp3



Låten kom till som för så många andra med att jag satt och plinkade på gitarren och så småningom hade jag hela grundstrukturen färdig.Väl framför datorn så började jag med att bygga ihop ett beat som sen fick användas som en stomme genom hela rasket och lägger bara till lite mer rytm element på sticken Jag hade nog velat ha den lite lite längre, men eftersom jag skulle åka iväg en vecka så blev jag tvungen att ta det jag hade och skicka iväg. Tanken var att efter den "ryska sorgekören"  :wacko: skulle komma in en ny textfras men nån skruvad sensmoral.....men men...
Jag har valt att inte maskera ackorden utan använda dom som ett element i versen.
Tempot är 130 bpm och ackorföljden inträffar mellan 0:25 och 0:42 och inga loopar har använts.


Bifogar texten här.


A fish called Benny

A big fat fish was talking to me
He said I'm your dinner - do you agree, oh yeah
His mama stood behind him and backed up her son
I'm proud of you boy, you gonna grow up to be a man.
That day will come.

But as he grew up he forgot he promise, he swam around
as a happy guppy and non the less, feeling blessed.
And then one day he got a surprise when suddenly he looked in my eyes,
hanging there from a thread 0.45 thick.

A big fat fish is lying on my plate,
a dead motherfucker not a minute too late, oh no.
His mother lies beside him so crispy & brown
She never so it coming, what was going down.
That day has come.

(Rysk sorgekör)

Hey i ja i ja ja Hey i ja i ja.....osv

EDIT: Vill bara tillägga en sak här eftersom en del som kommenterat låten tycker att sången låter för mycket autotune och/eller masikntillverkad. Detta är helt sant, då jag ville att verssången skulle matcha den lite maskinella rytmen. Men det är inte autotune!! Jag har tagit kopior på grundstämman och sen pitchat upp en oktav respektive pitchat ner en oktav med cubase egen pitch funktion, och sen panorerat ut den låga till vänster, den höga till vänster och originalet i mitten. Därav det lite maskinella och konstgjorda sångljudet :-)

« Senast ändrad: 21.05.2008, 17:14:46 by jonnerstone »


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Klipper o klistrar in i denna tråden också dårå.

Lite info kring min låt 'Big fat fish'.

Text:
Den givna texten fick bli första versen. Eftersom den går lite i surrealismens tecken så blev det ytterligare två fristående verser åt det hållet. Texten i sticket binder ihop och ger en eventuell förklaring till verserna.

Ackordföljd:
Introt/mellanspelet är två vändor Asus2 C9no7 och F följt direkt av versen som börjar i Gmoll. Ackordföljden återkommer tre gånger i låten.

Tempo:
Om jag hade fått välja fritt så hade jag nog skrämt upp låten i lite drygt 100. Nu fick det bli 90 eftersom det kändes mer rätt än 130.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Lindpop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
    • Lindpop
Låt nr: 4 Bigfish 90 bpm.
Melodin kom när jag suttit och lekt lite med ackordgången och texten tillsammans. Jag tyckte det gick ganska fort, men G-mollet låg där och spökade. Det är lite blandade stilar. På vägen mot refrängen ligger hela ackordgången. Basen vandrar via grundton, färgningarna, synthens toner går från höga till låga toner på färgningarna/ackorden och blir som en melodi. Texten använde jag som den var. Versen: Asus2 - bridge:  C9no7- F ref:  Gm - F. Jag är nöjd med låten och tycker det var riktigt kul men hörde att jag borde kollat mixen bättre.
MVH


freddy

  • Gäst
Låt nr 12: Big Bad Fish

Det rullade på rätt smärtfritt, kände att texten krävde galen musik och det var verkligen skoj detta tema. Hur ofta får man använda ord som lemon, eskimo och fish i en text :D
Annars låter jag text/låt tala för sig själva... rock on!

BIG BAD FISH - Freddy

LETS GO!

A big fat fish was talking to me
He said I'm your dinner - do you agree, oh yeah
His mama stood behind him and backed up her son
I'm proud of you boy, you gonna grow up to be a man.

A BIG BAD FISH
A BIG FAT FISH
A BIG BAD FISH
A BIG FAT FISH

A Great eskimo that I claim to know
He said that fishes go where fishes need to go
Dont eat him raw - he deserve way more
Listen very closely - you will hear the bubbles of his roar...
 
A BIG BAD FISH
A BIG FAT FISH
A BIG BAD FISH
A BIG FAT FISH

I like my fish with a little lemon
Now he taste like  a proper dish
He's my fish - my one and only
My tasty fish a proper dish

(BAD FISH)
He's badass he's bad as he can be
He's badass he's bad as he can be
He's BADASS...

A BIG BAD FISH
A BIG FAT FISH
A BIG BAD FISH
A BIG FAT FISH


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag och Wernis blev ju ihop ungefär vid tidpunkten för originallåtens (Under the Water) födelse...
:o

Får jag ta över Humleklo också när vi byter namn nästa gång..... ?

 :lol: