Kontrollrummet

Forumfestival #5 - Recyclingsfestival - RÖSTNING!!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tjoho!
Har nu lyssnat på elva fantastiska alster hittills!

MYCKE FESK BLIR DE!   :lol:
Plinkar på en låt...


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Tjoho!
Har nu lyssnat på elva fantastiska alster hittills!

MYCKE FESK BLIR DE!   :lol:

jepp
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vi startar en tråd för beskrivning, där jag får be samtliga hugade att kopiera in sin text, och kanske länk till låten :)

(länkarna kan väl hämtas från wernborgs eminenta post?)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad asmo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
just. fan. glömde vi det? man borde ju ha ett datum då man skall varit med för att få rösta.

så, that settles it: Den som är registrerad medlem per den 20080519 äga rösträtt i denna festival.


Välkommen till forumet asmo.

Tack så mycket!


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Låt nr 10 av mahan    - 5 p
Låt nr 01 av cadello    - 3 p
Låt nr 11 av wernborg - 3 p
Låt nr 14 av egghuvud - 1 p
Låt nr 06 av jocke       - 1 p
Låt nr 15 av plinka     - 1 p

Makalöst bra låtar av alla !!
Bidrag 10 ger mig välbehagsrysningar och en känsla av okänd, off-broadway-föreställning från 1978...mys blir det...
och dans bland lila lakan som hänger från taket...thank you...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Låt nr 19 <Vallhagen> - 5 p
Låt nr 2  <Jonnerstone> - 3 p
Låt nr 12  <Freddy> - 3 p
Låt nr 11 av<Wernborg> - 1 p
Låt nr 13 av <David Rönnlund> - 1 p
Låt nr 15 av <Plinka> - 1 p


Oerhört svårt..men måste få detta ur kroppen/världen;-)Såå många häftiga bidrag här, men visst fastnade några, lite extra då.

Vallhagen:Catchy, spännande, fina stämmor, en riktigt skitbra rockar-låt :D

Jonnerstone:Vacker, skön stämsång samt underfundig text, men begravningsjojken avgjorde saken;-)

Freddy: Skön sång/falsetter samt läckra gitarrer och riff som fastnar hos mej,

Wernborg: Här händer det mycket, spännande.Tilltalar mej.

David: så vackert, spännande..magiskt..me like;-)

Plinka: Så sköööön körsång, en sann gregoriansk sorgevisa över den stackarns fisken.. ;)

Heja!!/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
5 p - Jonnerstone - A fish called Benny
 Skönt atmosfäriskt, härlig sångslinga - älskar harmonierna. Inte alls min stil egentligen men ... det är ju en underbar låt!

3 p - Egghuvud - Wade in the water
3 p - Vallhagen - So the story goes

 Båda sköna rockare. Vallhagen var 5p-kandidat och hade din produktion varit lite fetare så hade femman varit din. Båda är dock sköna låtar, båda har goa sångare med personlig stil och det är ju svårt att inte falla för sånt.

1 p - Cadello & DiveneCO - Im a man
 Sväng! Lite psykedelika! Bra sång, välproddat. Även denna pendlade upp mot femman ett tag - inte minst för att den är lite udda men samtidigt medryckande. Kul låt helt enkelt och det låter som om ni hade kul när ni lirade in den.

1 p - Wernborg - Im alive
 Bra lirat, klart värt poäng! God guror, lite tråkiga trummor men ... goa guror! :)

1 p - Martinm - Big Fat Fish
 Skulle inte blivit poäng alls till denna låt först men den växte lite efterhand. Avstrippat och bra gjort.

Skulle nästan vilja säga sorry till alla som jag inte givit poäng, men det vore väl fjantigt. Tycker det fanns flera bidrag som var värde poäng men man måste ju göra någon form av urval.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Röster från Wernborg som inte kan låta bli att jämföra med annat.....

Låt nr 2 av jonnerstone - 5 p
Låt nr 19 av vallhagen - 3 p
Låt nr 1 av Cadello + DivineCo - 3 p
Låt nr 9 av Humleklo - 1 p
Låt nr 12 av Freddy - 1 p
Låt nr 14 av Egghuvud - 1 p


jonnerstone - underbar låt och underbar produktion och en fortsättning på texten med glimten i ögat. Tretow skulle blivit avundsjuk på soundet.

Vallhagen - Bryan Adams möter Blue for two. Mer sånt här från Vallhagen, bästa jag hört från dig. Finfint spelat på alla instrument.

Cadello + DivineCo - Som en storbandstokig Björk på anabola. Tokmysigt klarinettsolo. Världsklass. Svårt att stå still till detta.

humleklo - sympathy for the devil i förklädnad.... Snacksticket hur coolt som helst.

freddy - Primus och RHCP i skön symbios. Skitkul låt. Humor och ös. Bra guraspel också.

egghuvud - Grymt intro. Lovar nästan för mycket. Men det håller. Riktigt bra sång. Som Bon Scott skulle kunna ha blivit med sånglektioner. Sitar är ju inte lätt att få in snyggt, men känns naturligt här. Rock'n rollllllllllll
« Senast ändrad: 20.05.2008, 23:25:04 by Wernborg »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOHEJ!
Har suttit och lyssnat mig hes nu med mitt nya ljudkort. Skrev ner några tankar medans jag lyssnade och tänkte slänga upp dem innan jag släpper min poänglista. Gjorde mig besväret, näej, det var riktigt kul förresten att kommentera alla låtarna. Försökt med uteslutningsmetoden men det finns ingen låt som man direkt kan slänga, alla olika o ändå behandlas samma tema. Verkligt intressant hur musiker ser på saker o ting och sen få ut tankarna som låtar. Och det stora deltagarantalet gör ju att man e stolt att vara KR:are.

Så här kommer Obbnäsgubbens kommentarer runt låtarna i RECYCLINGSFESTIVALEN !
Och för att hålla spänningen uppe, och för att poängen ska gå rätt ska jag lyssna igenom låtarna några gånger till innan jag slänger in min slutliga röstningslista. Snyggt jobbat allihoppa och lycka till i tävlingen! :)

h.  johan


Låt nr  1.          Carl Cadello och DivineCo          I am a man, Yes I am.
God låtidé, jazzet svänger riktigt gott. Känns dock aningen överdrivet roligt stundom. Klarinetten gillas. Det som kanske gör låten lite jobbig är det
alltför stora reverbet, alla bubblanden och vattennära sound blir liksom dränkta, har för mig att under vattnet  finns lixåm ingen reverb. Låter fånigt
kanske men genom att torka upp låten blir den mer vattnig, Klubbfeelingen med sjungande publik e riktigt bra.

Låt nr  2.          jonnerstone       A fish called Benny
Snygg stämning, o fint lirat, sångstämmorna låter lite för mycket maskintillverkade, men sångarret gillas inklusive med rysspojkarnas
uppträdande. Själva arret e lite jämntjockt, väntade faktiskt på en grande finale vid 2:40 när låten fadade ut... en enkel marshtrumma med
rysskören på slutet skulle ha krönt låten med en extra stjärna.


Låt nr  3.         martinm            Big fat fish
Snyggt arr, lite otjat lirat men det får till stånd nånting av en snygg livekänsla, skönt slappande med sången o stämmorna väl utfunderade. Stratona
snyggt lirade och basen sliter snyggt utrymme åt sig. Två sista sekunderna drar ner  på helhetsutrycket. Låten, och på samma gång stämningen
splittras absurt sönder med en sådan avslutning. Efter så mycket jobb med resten av låten kunde du ha satt ner lite mera energi på outron.


Låt nr  4.         Lindpop           Bigfish
Sakta gungande slowpop med lite trevande sång. Stämmorna låter bra, lite mycket utpanorerade kanske. Sologuran sticker ut med lite hård
volym o ful reverb, men bra spelat dock, martin santana! Arret blir lite jämntjockt, saknar en B-del som en kontrast till resten. Kan vara att det är de
monotona plastiska trummorna som kunda ha lite mera variationer. Annars gillar jag stämningen i låten, klockspelet sitter snyggt, lite ner på dess
volym dock.


Låt nr  5.         Carl Cadello och DivineCo          I am a man, Yes I am. (DANCE)
Finurligt att delta med flere versioner, vet inte dock om kvantiteten här ökar kvaliteten. I mina gamla öron har denna version inte tillräkligt med
spark, alltför klen baskagge o bas. Sång o stämmor sitter bra. Men sen får domarna avgöra om det kan bli godkännt med 150 BPM !!!


Låt nr.  6          Jocke                      Oh Yeah!
Snygg idé med gästsångarna från Microsoft,undrar om dom e Stimmade....
Å som du själv säger så blir det nog lite jämntjockt efter en stund. Basen sprider ljud o glädje, men virveltrumman är klen o för metallisk till reggae.
En riktig sång hade lyft dett alster några snepp uppåt.


Låt nr  7.         Max o Caroline         Growing Up
Proffsig hardrocklåt, snygga sound snyggt arrat och sjunget, men Max Max Max Maaaaaaax, varför släppte du igenom en ostämd acke i introt?
Till all tur så har resten av låten så gott stuk att lilla ostämdheten glöms fort. Låten är en snygg helhet och Absolutely Likeable!


Låt nr  8.         Ynot                 Fat  Fish
Jesses va kul att höra nåt av dig igen, och med både snygg sång och stämmor. Låten i o för sig inte kanske är typ sån som fastnar i minnet, Lite
slött komp och en gura som inte riktigt vet vilken låt den håller  på att spela. Men eftersom låtlängden nu e bara 1:29 så antar jag att detta är en
intro till nåt vi kommer att få njuta av senare. Bygg på mannen!


Låt nr  9.         Humleklo           Tranny Mom
Snygg sång o stämmor som dock tuggar i sig största delen av utrymmet i ljudbilden. Det snygga komp arret o liret blir lixåm bakom nu.
Får westerfilm vibbar genast i intron, snygg "amöricantålking". I intron kunde jag ha tänkt mig ett lir med din nylongitarr som du nämnde.
Sångvibbar från western, text från Paris och komp från Sweden, snyggt jobbat.


Låt nr  10.       Mahan            A Fishy Thing
Сервер "Музыкальный хостинг" при библиотеке Мошкова предназначен для создания авторских музыкальных разделов и
авторизованной публикации текстов песен и mp3-треков. создаете свой раздел, записываете в него произведения, после одобрения
модератором они станут доступны всем.... javisst ja , fick ju inte rösta eller skryta med sig själv här... :rolleyes:


Låt nr  11.        Wernborg            Am I Alive
Jajjamen, detta med club kan Wernis. sjungande publik här åxå och sjungande gitarrer, massivt snygg komp med nästan för mycket som händer.
Och wernis älskar kompressorer vet jag så det är väl onödigt att säga att det kunde lite minskas på den avdelningen. Outrot e snyggt, kunde ha
suttit snyggt åxå mitt  inne i låten som en mellandel. Och gitarrliret blir jag alltid lika avis på....snyggt. Yess, you are alive!


Låt nr  12.       Freddy               Big Bad Fish
Nice funkypop, raska taktbyten och gott gung. Mixen ite klen, kunde vara mer drive på basen o trummorna.
VAttenmellandelen bra och drivet efter den e snygg med stämmor o tajt komp. Snygga breaks. Snygg helhet, positiv fiskeresa.
Och sologuran gnäller avundsvärt, wow! Bad Ass fish!  Låten kunde du korta av, nu mister den aningen av sin intensitet med för många repriser av det goda! But don´t worry, detta blir nog poänglåt!


Låt nr  13.      David Rönnlund      Ropa Stilla Sjö
Lite låg volymnivå, lyssnade länge innan jag fattade att låten rullade på. Skruvat opp volymen och drar igång på nytt.
Snygg spookie stämning, snygga trummor ger en bra rullning åt kompet som arrats bra. Orgeln ger gott botten och dom snygga blåsinstrument lirningarna ger en djup stämning. Men efter 3:00 börjar temat bli lite långtråkigt, En kortare version kunde ha vart kraftigare. Få se om det blir poäng här....


Låt nr  14.      Egghuvud          Wade In The Water
Redan intron lovar att detta kan bli en poänglåt. Jädrans snygg sång (lite deesser behövs dock) och snyggt arrat. Mixen låter lite vassss. Men vilket gitarrlir och vilken drive! En ny mindre vass mix av detta och du är ganska nära en HIT här. Definitivt poänglåt detta! Snyggt!


Låt nr  15.       Plinka              Preacher´s Speach
Unplugged från kyrkokörens övning, lite bänknarr, hyshanden och fnissningar. Gillar ju stämsång och detta e ju snyggt. Bara du slänger distgurorna i slasken är detta en njutningsfull låt. Distet passar definitivt inte in här i detta lite "heliga" alster. Så håll det helt unplugged så håller det. Bra jobbat!


Låt nr  16.      Rattlesnake o Marruschkka        In A Dream
En snygg grundrockare detta. Både sång o stämmor sitter, kompgurorna e lite knarriga. Trummorna funkar bra. Och outrot hade funkat bra inne i låten åxå, några takter med bara sång o stämmor. Ligger nära poängplats, helheten e ju bra.


Låt nr  17.      Flabb           Weird Dream
Snygg låt på svengelska, I´m your dinnnnner! Hörs att mannen hållt i sologuran tidigare, snyggt lirat. Mixen blir orolig på grund av för många olika reverb på instrument sång o sologuran, alla spelar lixåm i olika rum. men helt OK låt annars!


Låt nr  18.      1up              Gone Fishing
Snyggt intro, gone fishing, sitter i båten och hör ju mistluren där. Sen ändrar stilen, vi åker in på strandbaren med pumpande live danceorkester.
Gillar övergången vid 1:47. blir lixåm extra djup i låten, skönt gungande.  Lite svårt dock att sätta denna i festivaltemat, men plötsligt har vi den sjungande fiskaren på plats med riktig snyggt uppträdande, riktigt snyggt faktiskt. Kunde ha levat med en kortare version här i festivalen, men ok, detta kan tänkas placera sigå min poängtavla.... få se!


Låt nr  19.       Vallhagen          So The Story Goes
En trogen rockare släpper en riktig fiskrockare, snyggt arrat men känns lite klen i mixen för att var tung rock.  Gurariffen gillas skarpt, jobbats mycket med denna låt, så släpp den genom mixkvarnen med lite mer fläsk på så blir det kalas! Poängare kanske tillome......


Poängen kommer som sagt lite senare! :)

...
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Kul med engagerat lyssnande mahan!

och för alla som inte upptäckt google translate kan jag bidraga med mahans ord om sin låt ;)

Server "värd för Musical" på biblioteket Moshkova är avsett att skapa copyright musik avsnitt och
Auktoriserad publicering av texter av låtar och mp3-spår. skapa din sekt, skriver en produkt, efter godkännande
moderator, de kommer att bli tillgänglig för alla

/google translator :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kul med engagerat lyssnande mahan!
och för alla som inte upptäckt google translate kan jag bidraga med mahans ord om sin låt ;)
Server "värd för Musical" på biblioteket Moshkova är avsett att skapa copyright musik avsnitt och
Auktoriserad publicering av texter av låtar och mp3-spår. skapa din sekt, skriver en produkt, efter godkännande
moderator, de kommer att bli tillgänglig för alla
/google translator :D


Tummen upp för Google o Emulator, nu fick jag åsså reda på nånting om min låt! :P :D :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
And here are the points of the Obbnäs jury!
Det var det värsta vad det var svårt välja bort goda låtar, men utdelbara poängantalet e så begränsat!
Skrev mina kommentarer om låtarna tidigare så kan bara säga GRATTIS åt min top-6 grupp! :)

points till låt nr  14.   Egghuvud ---- Wade In The Water

3  points till låt nr  18.   1up ---- Gone Fishing

3 points till låt nr  12.   Freddy ---- Big Bad Fish

1  point till  låt nr 11.   Wernborg ---- Am I Alive

1  point till  låt nr   1.   Carl Cadello och DivineCo ---- I am a man, Yes I am.

1 point till  låt nr   7.   Max o Caroline ---- Growing Up


h.   johan


...
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Det här var riktigt roligt!!! Första gången jag riktigt jag känner att jag tar del av detta. Nå-well, här är mitt resultat enligt reglerna:

18 1up - Gone Fishing - 5p
19 Vallhagen - So the story goes - 3p
08 Ynot - Fat Fish 3p
16 Rattlesnake / Marruschkka - In a dream - 1p
13 David Ronnlund - Ropa stilla sjo - 1p
12 Freddy - Big bad fish - 1p

Här följer hela listan, sorterat efter spelordning, med mina kommentarer, med mina egna betyg (från 1-10):

01 Cadello/Divene - I'm a man
Inte riktigt min stil, men välgjort!
5

02 Jonnerstone - A fish called Benny
Intressant produktion. "svårläst" men eget. Jag gillar hookiga melodier, men det faller denna tyvärr lite på.
6

03 Martinm - BigfatFish
Ostämt gitarr är alltid lovande! Tyder på lite analog inspelning! Hör både U2, REM och Dylan i detta. Spännande, men ingen hit. Lite laid back för min smak. Annars proggigt och 60-tals-aktigt, vilket e kul.
4

04 Lindpop - Bigfish
Egen röst! Gillar inte produktionen som känns lite obestämd. lite tråkig och intetsägande.
4

05 Cadello/Divene - I'm a man
Spännande produktion och arr. Låter dock lite leksaksinstrument...
5

06 Jocke - Oh Yeah!
Fett sound! Lite överarbetade effekter men en bra idé. Saknar riktigt bra sång på denna, då skulle den lyfta.
6

07 Max - Caroline Growing
Amerikansk MOR-rock. Lite trist sound, men ändå framfört med känsla.
6
-
08 Ynot - Fat Fish 3p
Påminner om gamla Blue For Two med Freddie Wadling i spetsen. Klart eget och ett spännande sound. Lite mycket rymd och konstig ljudbild, vilket drar ned betyget något. Annars bra insatser.
7

09 Humleklo - Tranny mom and the big fish
Lite skum mix, men energin finns här. Övertygar inte mig riktigt.
3

10 Mahan - A fishy thing
Svårplacerad genre.... jazzig progg à la gamla Wasa Express?! Nä, det här e för svårt för mig.
3

11 Wernborg - Am I Alive
Lite spänning! Udda produktion och intressant groove. Gillar. Fast balansen i mixen är lite ojämn.
6

12 Freddy - Big bad fish - 1p
Metal-techno? Ett kul arr som korsar Stevie Wonder med A System Of A Down!
6

13 David Ronnlund - Ropa stilla sjo - 1p
Lite stilla för min smak, men väldigt välgjort! Riktig B3? Allt live utom körerna? Pluspoänng i vilket fall. Skönt stycke.
7

14 Egghuvud - Wade in the water
Fett! Faller på dålig mix och balans. Skulle annars vara riktigt bra.
5

15 Plinka - Preacher's speach
Snyggt arrat! framförandeet är kanske inte det bästa men idén är mycket instressant och dramatisk. Filmmusik?
6

16 Rattlesnake / Marruschkka - In a dream - 1p
Bra rock! Dock lite obalanserad mix. Låter mycket REM, vilket e coolt. Finns en råhet jag gillar.
7

17 Flabb - Weird Dream
Låter nästan mono... konstig mix, men intressant arr! Eget! Den här "ska-popen" eller vad det är har vi inte hört på länge. Öva på engelskan bara.
6

18 1up - Gone Fishing - 5p
Bäst produktion hittills. Fylligt och välgjort. Skönt beat och allt låter välplacerat.
8

19 Vallhagen - So the story goes - 3p
Kick-ass rock! Härligt! Påminner om gamla rockband jag lyssnade på "för längesen ;)". Drama, intensitet och energi" Well done.
8


Må väl alla!
/ Fredrik

« Senast ändrad: 21.05.2008, 02:26:13 by RMX »
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Efter vissa påtryckningar från generalsekreteraren bistår även flintan sitt goda omdöme till omröstningen.  :)

Men det var svårt att bestämma sig och pga av tidsbrist har jag inte riktigt hunnit ge alla bidrag den uppmärksamhet dom förtjänar...

Tusan vad svårt det här var...

Låt nr 13 av david ronnlund - ropa stilla sjö - 5 p
Jäklar det här var bra. Vad det svänger. Låter som en dimslöjad äng invid strandkanten där man står och fryser om tårna i morgondaggen men bara måste stå kvar och lyssna...det gillas av dalajuryn. Men  hihaten är lite vass.

Låt nr 16 av Rattlesnake Marruschkka - In a dream - 3 p
Jag faller för Neil Young gunget i gitarrerna.

Låt nr 02 av Jonnerstone - A fish called Benny - 3 p
Fina harmonier och melodier. Lite för mycket autotune och robotröster men det håller ändå.

Låt nr 01 av Cadello DiveneCO - Im a man, yes I am - 1 p
Bra sång och välgjort. Men fy vilken refräng, klister på trumhinnan.

Låt nr 11 av Wernborg - Am I alive - 1 p
Inte så mycket att säga. Den får en poäng iallafall, hade kunnat få två men det alternativet fanns ju inte..

Låt nr 08 av ynot - fat fish - 1 p
Får en poäng för att han lyckas låta exakt som Freddie Wadling.
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Otroligt produktivt. Jag har via mail uppmanats att rösta. Tack för att det finns en zipfil-tillgänglig, med alla bidrag. Tagit hem 53% av 106 MB  :wacko:

Hoppas hinna lyssna och ge röster innan schlager-tävlingen stänger telefonväxeln.  :unsure:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad carl cadello

Är det nu man ska göra sig till ovän med alla på forumet? :o

01 Det var ju kul att höra hur den blev.

02 Klart trevlig bekantskap. Tydlig ide’ och bra genomfört. Snygg melodi och harmoniskiftningar. Denna låten förföljer mig. Grymt morbid text.

03 Modig skapelse. Jag beundrar alla som kan låta bli att fylla varenda kvadrat millimeter med ljud. Växer med lyssningarna. Lite otajt dock.

04 Lite som mina egna låtar: Ingen riktigt klar ide innan man börjar utan melodin följer ackorden efter hand. Skojigt mellanspel (det snabbare partiet) trevligt solo.

05  Vafan är det vi har gjort. Det är ju inte ens i rätt bpm. Dessutom dåligt mixad.

06 Gräslig virvel. Saknar linjen. Varje tema pågår lite för många gånger. Hade nog varit ännu bättre i 130 bpm.

07 Har jag hört förut på radion fast med manliga sångare.  Bra gjort men känns lite oinspirerat.

08 Stökig. Avsaknad av tydlig struktur och ide’. Du kan bättre.

09 Världens längsta inledning. Riktig 70-tals glam-psykidelia. Men mixningen drar ned det hela.

10 Riktigt bra ljud. Proffsig låt - speciellt sången. Jag väntar på att Jon Anderson ska komma in med sin flöjt. Den akustiska gitarren är lite väl markant, här och var. Låter verkligen som en 70-talsmusikal.

11  Skränig och stökig ljudbild (låter som om  jag själv hade varit inblandad). För mycket ljudenheter per sekund. Har lyssnat flera gånger och vet fortfarande inte hur låten går.

12 På sent 80-tal spelade jag med ett band som hette ”fem yra höns”. Fyra bra musiker och jag. Vi hade en låt som var 1 koncert lång. Den hette världen runt på 50 minuter och bestod av staplade teman på varandra och det lät ungefär såhär. Inte dåligt men jobbigt och alldeles för långt. Frank Zappa hep, hep.

13 Otroligt låg volym. Trodde först att det var 5 minuter tystnad. När jag väl höjde så hörde jag ju att det fanns en låt där. Musiken till en 5 minuter lång kortfilm om någon som åker tåg genom ett regnigt Sverige. Trevlig bekantskap. Är det den nya orgeln vi hör?

14 Oj, glömde sänka ljudet….. Jesus Christ Superstar möter Kiss. Jag gillade det stilla partiet bäst. Bra ljud. Jag tycker det är en bra låt.

15 Super coolt med kör med en massa ljud i bakgrunden. Modigt.

16 Niel Young. Den här låten har jag också skrivit ca 300 ggr.  Den är dock mkt bättre genomförd. Fräckt slut.

17 Se låt 12 dock utan Frank Zappa-solot.

18 Ambience i badkaret. Något ur en fransk film om något ”stort blått”. Snygg produktion. Lite lång…

19 Oh dessa gitarrunkare. Jag gillar låten. Bra prod och snyggt ljud. Kiss igen? Tror det är den bästa jag hört av dig.


Så här har jag slumpat ut min röst:

Låt nr 02 - Jonnerstone - A fish called Benny - 5 poäng

Låt nr 03 - Martinm - Big Fat Fish - 3 poäng

Låt nr 04 - Lindpop – Bigfish - 3 poäng

Låt nr 10 - Mahan - A fishy thing -1 poäng

Låt nr 14 - Egghuvud - Wade in the water - 1 poäng

Låt nr 19 - Vallhagen - So the story goes - 1 poäng



Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Det här kommer inte att bli riktigt rättvist känner jag. Jag skulle gärna ha delat ut ännu mer poäng. Här fanns ju en massa bra skit, men vafan livet är inte rättvist. Är imponerad över all kreativitet som växer o frodas på det här forumet.

Låt nr 2 av Jonnerstone - 5 p   Bra mix och härliga sångstämmor
Låt nr 10 av Mahan - 3 p   Skönt proggig även om jag inte kommer riktigt överens med alla ljudval
Låt nr 15 av Plinka - 3 p   Känns mest ärligt personlig. Sprudlar av kreativitet
Låt nr 19 av Vallhagen - 1 p  80-tals hårdrock, tänker Ozzy och Van Halen. Bra arrangerad
Låt nr 1 av Cadello DiveneCO  - 1 p   Sprittande jazzkänsla med sköna variationer
Låt nr 11 av Wernborg - 1 p  Go jazz o rockmix, gillar flåsljuden

 :P :P :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hejsan svejsan.

Munspels lirarn har varit upptagen med Havsöringsfiske..Men lyssnat på låtarna har jag gjort.
Däremot så har jag lite snävt med tid för att motivera mina röstval,hoppas det är ok ändå..
Ville inte svika er genom att utelämna min demokratiska rättighet.. :)

Vill samtidigt tacka Stefan Wernborg för en oklanderligt genomförd forumfestival.Röstnings tråden med låtarna var suveränt gjort! Tack Stefan.
Kul att så många av er var med.Önskar att betygs skalan haft fler poäng att dela ut då jag tvingades sortera bort så mycket bra.Stor eloge till er alla för mycket fina och finurliga lösningar på de givna prylarna...Nåväl,nu slingrar jag mig inte längre -

Här kommer Norrbottens juryns val:

10.Mahan -         5p
11.Wernborg -     3p
14.Egghuvudet -  3p
12.Freddy  -        1p
16.Rattlesnake/Marr -  1p
07.Max/caroline -  1p

Mvh
Micael


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
näe,jag varken kan eller vill rösta,musik är alldeles för personligt för eget tyckande.......sorry..... :(
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
näe,jag varken kan eller vill rösta,musik är alldeles för personligt för eget tyckande.......sorry..... :(

Va, förstår inte?  :unsure: Alla som lägger upp alster pallar nog att inte få poäng alls eller hyllas till skyarna ;) Eller menar du att du är för blyg?  Ge poäng bara, det är väl inget krav att skriva motivering, även om jag tycker det är skoj att höra hur olika tolkningar etc kan vara :rolleyes:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här är inte lätt! Roliga bidrag med krut i. En del  tilltalar mig mer än andra. Ofta är det lite udda saker som jag går igång på. And here's the final vote from MaxB:

5 p - 06-Jocke-Oh_Yeah!

- Kvack kvack reggae Zappa Joes Garage theme - Party, party party - ett cool party! Härliga ljud, kvack, kvack och trombonsamplingar - fräckt och vinnare i mina öron!

3 p - 01-Cadello-DiveneCO-Im_a_man,_yes_I_am

- Roligt och bra sväng musikaliskt

3 p - 10-mahan-A_Fishy_Thing

- Zappa på besök, i mitt tycke rolig lek med sång och musik.

1 p - 15-Plinka-Preacher´s_speach -

1 p - 16-Rattlesnake_Marruschkka-In_a_dream - Neil Y på kompgitarr - gott samarbete med skön refräng.

1 p - 19-Vallhagen-so_the_story_goes -
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Direkt från Farsta Beach kommer här ChromaWoods' röster:


Låt nr. 13 - David Rönnlund - 5p
Ja, vad ska man säga... så jävla bra helt enkelt. Det var inget snack om saken faktiskt. (fast upp lite med volymen ;))

Låt nr. 18 - 1up - 3p
Sjukt skönt chillout-beat. Hade velat ha lite mer vocals nånstans i mitten av låten, men annars toppen!

Låt nr. 7 - Max + Caroline - 3p
Det är nånting med intervallerna i sången som jag fastnar för. Riktigt bra låt!

Låt nr. 12 - Freddy - 1p
Jäkligt skön kombo! Nån nämnde Stevie W och System of a down, jag instämmer. Funkar!

Låt nr. 2 - Jonnerstone - 1p
Trevlig att lyssna på. Sångstämmorna är mycket mysiga.

Låt nr. 14 - egghuvud - 1p
Bra drag! Och jag gillar kontrasten mellan öset och breaket strax efter första minuten.
« Senast ändrad: 21.05.2008, 22:02:58 by ChromaWoods »


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Usch vad svårt det här var! Alla är värda poäng, och jag är inte helt säker än, men nu får det bli så här:

1. Cadello- DivineCo: 5 p
För att den är skojig och helsvängig. Man blir glad!

7. Max o Caroline: 3 p
Den lät mycket bättre nu än häromdan. Fått ordning på delay o dubbelslag? Jättebra låt, sång o snygga stämmor!

12. Freddy: 3 p
Ösigt o snyggt lirat!

13. David Rönnlund: 1 p
Lite låg volym, men en underbar låt! Vackert arr och vackra körer!

16. Rattlesnake o Marruschkka: 1 p
Bra låt och snygg sång av er båda!

18. 1up: 1 p
Helskön att lyssna på i fiskarnas mystiska värld!
Plinkar på en låt...


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Nu har jag lyssnat på samtliga bidrag och har ett utlåtande, märk väl att detta är min helt personliga uppfattning av musiken, jag hoppas ingen blir stött pga
min egen verbala beskrivning av det jag lyssnat på. Jag har dock inte greppat konceptet, jag sökte på forumet för att få ett svar men hittade inte.
men jag kom på att det har något med "big fat fish" att göra. Jag hoppas inte mitt betyg är mindre värt för det, jag har lyssnat och försökt beskriva vad jag tycker


så nedan är min motivering och poängen sist.



1. 50-tal, glad gammalt...oj nu låter det riktigt. proffsigt utförande, jazzigt..riktigt proffsigt.
cool men inte min kopp te.

++++ 2. go bas....mmm elektorinskt det gillar jag, skön som faen! , nu är jag 50%in på låten och älskar harmonierna
fan va nice...lite ronja kom nu också =) ...helt ok men tycker själva bigfatfish refrängen var bäst

3.slowrock...bra röst, lite morrisonstuk...lite för slött för min smak, men bra utförande.

4.ojoj, plingplong...väldigt in i öronen, nja nej den fungerar inte musikmässigt, men helt
ok röst.

5.lite tunnt, jag gillar konceptet pga att jag själv kör mycket elektronisk musik, men det är lite
för hårda kanter på detta paket, lite för statiskt rytmiskt för mig.

6. jazzigt och lite reaggekänslor, hade fungerat kanon på beachen i thailand tror jag, men
inte riktigt nu i lurarna hemma hos mig.

++++ 7. nice gitarr, fin röst, lite hård kanske, skulle ha lite mer reverb och/eller chorus. fint
rockigt utförande. men bra!

8. hmmm...soft slacker stuk, mjukt...det gillar jag, härlig röst! låter extremt ärligt, känslor.
men den slutade lite konstigt?

9. jazzigt igen...med lite countryfeel, låter lite tunnt?......lite stämma kom där men tror mixen
gör att det inte räcker för mig.

10. hmmm..svårt att greppa gengre från början, låter som en blandning av reaggae/jazz/electro.
riktigt bra sjunget, men har inte riktigt hooken.

11. o, härlig harmoni från början, men är det live gitarr som är elektroniskt distad eller kan det
låta så live? lite klurigt för mig...nu kom jazz in...hmm har ja missat något? bra utfört.

12. låter som hårdrock, men nu kom det någon banjo...oh vilken röst, bra trummor gillar även blippbasen.
men rösten är grym!

++++13. låter lungt...cool röst låter som ett utrop. hoppas det kommer något, ja det gjorde det.
trummor och orgel, skulle vilja ha lte röst på detta, det svänger ju. nu kom lite kör...
fan detta hade rockat med en röst ju. skitskönt. flöjt, kör ....damn hade hoppats på en vocal.
Detta var bra bra, men hör vocals i huvudet som hade satt pricken över a.

14.mmm, lite arp, gitarr... tungt på ett bra sätt. rockigt fan va alla kan sjunga. riktigt bra.
oj 50% in och nu spelas det på riktigt, låter på gränsen till för mycket på något sätt.

15. hörde något i början, sen kom kören. mjukt skönt.....gitarr. lite block..
lite radio röst på tjejen. ploppar fint. oh härlig andra stämma "deamon, proud"
jodå detta var helt ok. lite munkkör imitten och glitter.


16. rakt på rock...igen varför kan alla sjunga så bra, detta låter bra. men lite av klicherock
jag antar att något med big fi....jo nu kom det...kanske att andrastämman i ref kunde bli lite bättre
OK men inte mer från mig.

17. wow, igen morrisonstuk, hoppas på en ref med harmoni....nä skulle hooka mer.
bra gura spel. go takt.

++++18. känns skönt i min lurar, filmatiskt...lite vinylknaster också....fan precis detta som jag hörde när jag
var på ishotellet i köpenhamn, chillout. proffisgt, kommersielt. detta är så soft bra!
väntar bara på bigfish. se där kom den, haha klockrent. så klockrent! grymt bra utfört!

19. rock yeah, från start låter proffsigt. bra trumspel också. gillar basången.
låter lite som "pestens tid" ah, riktigt bra. detta var bra

låt nr 2 5
låt nr 7 3p
låt nr 18 3p
låt nr 13 1p
låt nr 15 1p
låt nr 19 1p
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Lindpop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
    • Lindpop
Här komer lite röster från Falun.

Låt nr: 2 Jonnerstone, 5p
Låt nr: 7 Max-Caroline, 3p
Låt nr: 19 Vallhagen, 3p
Låt nr: 18 1up, 1p
Låt nr: 15 Plinka, 1p
Låt nr: 16 Rattlesnake, 1p


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
så..lite synpuntker från uppsala här då. sitter med laptop på altanen och lyssnar och funderar lite.

01. cadello + DevineCo.

Vilket intro. påminner om moby..eller nån modern artist som samplat nåt femtital. detta blir behållningen tillsammans med solot. lit musikal..broadway. snyggt framfört, men själva melodi och låt väcker kanske inget hos mig.

02. Jonnerstone

Tvärtom här. introt är lite åt ratata eller liknande tils ången kommer och lyfter det hela. en låt som för tankarna till dive. mästerlig sång, bra arrat....skitbra verkligen. Krister LInder, hejhej. mycket bra. en klar tidig favvis.

03. martinm

Snygg början på låten. Tung allvarsam med underbart basljud. LÅten blir lite för depplångsam för mig (look who's talking?) för att verkligen få med mig. Bra gjort dock.

04. Lindpop

cardiganpop tänker jag först  :blink:  Lite laid back.  Våldsamt ljud på gitarrsolot. EN låt man först inte alls rycks med av, men som  på nåt zuccero-vis växer...

05 cadeelo noch ein mal.
Nä. många bra ideer, lite kraftwerkfeeling. men trummor som känns blaha :) orginalet så mycket mer :)


06 Jocke
Oh yeah :D lite halvdåligt mixad känner jag, men kul ode,  maskintrumman kanske skulle bli ännu mer statisk för at inte upplevas som "dåligt programmerad" snarare ? missöfrstå mig rätt. bra låt :)

07 Max + Caroline
Roligt att ni nog faktiskt når hit med den förmodligen bästa mixen du gjort max? :)  Gillar denna låten mycket! Lite mer körer på C så skulle det vara ännu bättre, och kanske lite ner i mixen.  mycket kul att höra detta :)

08 Ynot
Amient progg från vänersnäs på nåt sätt. Denna måste göras klart! Mer utmejslad melodi och ännu rökigare komp så skulle det vara underbart... kul att höra från dig mannen!

09 Humleklo
Iron maiden goes western? :D Too much talking för mig. Kul låt annars. Rått sound.

10 Mahan
lite Chris Rea kanske? Börjar snyggt tycker jag. Mindre mumin i denna sång än vanligt tycker jag? börjar vi försvenska din engelska kanske på forumet ;)  Sången tycker jag växer för varje låt. Kul monosyntande oxo. Snygg mix!

11 Wernborg
Human percussion är aldrig att leka med. Försynthad run-dmc-aerosmith-dänga detta. bra melodi. lite sådär till klingelklangmelodin sen. Gillal framförallt intro och gitarrer. msäterligt spelat som vanligt -och givetvis lite swingkomp på det. Denna har tyvärr fastnat i huvvet på mig och jag kan inte få ur den :S

12 Freddy.
Jag verkligen hatar clav. och trumljudet är småtrist. Sången? shit, låter ju skitbra !
Tycker denna speglar en stor bredd, stort kunnande, humor och skicklighet. en klar favvis bland låtarna. bra jobbat!

13 Dave
Förutom volymen. Detta surrealistiskt minimalistiska introt placerar låten högt upp.  GIllar detta mycket. verkligen udda, och ger en kusligt sjuk feeling på nåt sätt. bra gjort! trummorna är helt underbara, och låten går igång helt perfekt....felet är väl att det inte händer så himla mycket med dynamiken sen....sen det jag nämnde tidigare att hela arret spelar samma slinga typ.  men riktigt bra mannen!


14. egghuvud
Dra åt h*l*ete vilket j*vla bra intro! fortsättningen kan omöjligt leva upp till det tyvärr. inte för att de är dåligt..men introt.....INTROT!!!! hur impad som helst. en favvis även detta. Bra sound, bra attityd i sången.

15. RIktigt snyggt.
Fina melodier, sparsmakat arr. bra körer! mysig låt. gillar faktiskt den rått inmixade gitarren.

16. Här va det jingle bells igen (du vet;) )
RIktigt bra ljudbild. trovbärdigt sound rätt igenom. bra sång. bra körer! En favorit även detta.

17. Lite "dull" sång tycker jag först. Passar bättre in senare i låten. rätt gspelat överlag, dock inget som trollbinder mig :)

18 1up
Vilket överbra sound!  :o s nygga samplingar..ett intro som låter pro, en låt som är så sammahållen och snygg att man baxnar. allt verkligen klockrent utom sången på slutet i min smak. lite för otajmat på nåt sätt. Men du går verkligen från klarhet till klarhet ljudmåssigt. verkligen hur bra som helst!


19 halvgalen
Puhpinnar va bra. denna oxo! bra sång, lagom teaternivå, verkligen snyggt mixad! gillar hur du mästrar rösten på detat sätt mellan helt olika personligheter på något sätt, och hur musiken förändrar sig mellan olika teman. En riktig favvis detta med!












Så. så tycker emu. kort-kort kritik på alla. Sen får vi se hur rösterna läggs -det är INTE lätt denna gång, jag tycker faktiskt att samtliga låtar är riktigt bra, förmodligen den bästa festivalen hittills. KUl at tnågra fått med första postningen också här!







 











https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
en synpunkt: kan inte david (nr 13) ordna en version med normal volym? jag blev fan döv av låten efter...
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad carl cadello

så..lite synpuntker från uppsala här då. sitter med laptop på altanen och lyssnar och funderar lite.

Så. så tycker emu. kort-kort kritik på alla. Sen får vi se hur rösterna läggs -det är INTE lätt denna gång, jag tycker faktiskt att samtliga låtar är riktigt bra, förmodligen den bästa festivalen hittills. KUl at tnågra fått med första postningen också här!


Va? Lett å kåmma haär å tuycka en massa naär han ente årkar va me å delta (uttalas på normal malmöitiska)?  :o  ;)


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
så..lite synpuntker från uppsala här då. sitter med laptop på altanen och lyssnar och funderar lite.

Så. så tycker emu. kort-kort kritik på alla. Sen får vi se hur rösterna läggs -det är INTE lätt denna gång, jag tycker faktiskt att samtliga låtar är riktigt bra, förmodligen den bästa festivalen hittills. KUl at tnågra fått med första postningen också här!


Va? Lett å kåmma haär å tuycka en massa naär han ente årkar va me å delta (uttalas på normal malmöitiska)?  :o  ;)


äsch, ta de lungt .... klart man får tycka o tänka  :P
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
så..lite synpuntker från uppsala här då. sitter med laptop på altanen och lyssnar och funderar lite.

Så. så tycker emu. kort-kort kritik på alla. Sen får vi se hur rösterna läggs -det är INTE lätt denna gång, jag tycker faktiskt att samtliga låtar är riktigt bra, förmodligen den bästa festivalen hittills. KUl at tnågra fått med första postningen också här!


Va? Lett å kåmma haär å tuycka en massa naär han ente årkar va me å delta (uttalas på normal malmöitiska)?  :o  ;)

Ja, alltså, jag gör ju normalt sett så rutten musik att jag nu istället helt inriktat mig på att vara en dålig kritiker istället.

Uttalas på fejkgöteborska :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här var inte helt enkelt. Man kan ju bedöma flera olika saker och efter första genomlyssningen hade jag nog förväntat mig att min lista skulle se lite annorluna ut! Men flera av låtarna har växt för var lyssning och när man vaknar med dom i huvudet så är man ju bara helt såld!

Egghuvud har lyckats bra. Låten är väl avvägd och solot är inte för långt så det bli aldrig tråkigt. Den får mina 5 poäng!

Det verkar som att rockkillarna har bra känsla för att låten ska vara intressant att lyssna på för jag ger min 3:a till Vallhagens bidrag som hänger ihop från början till slut.

Rattlesnake får den andra 3:an för en låt med en bra helhet. Soundet funkar bra till låten.

Jonnerstone är kanske den som fått texten att funka bäst i sin melodi. Sången känns övertygande men det känns som två låtar utan egentligt sammanhang så det blir 1 poäng.

1up får också 1 poäng. Första delen är riktigt bra med slutet verkar vara lite "påhängt".

Hade det funnits en utmärkelse för inspiration och inlevelse hade det priset absolut gått till Cadello-DivenCO! Maken till hålligång! Tyvärr stannar öset upp mellan varje refräng så det blir lite ryckigt. De får hålla till godo med 1 poäng.


Låt nr 14 av egghuvud-Wade_in_the_water - 5 p
Låt nr 19 av Vallhagen-so_the_story_goes - 3 p
Låt nr 16 av Rattlesnake_Marruschkka-In_a_dream - 3 p
Låt nr 2 av Jonnerstone-A_fish_called_Benny - 1 p
Låt nr 18 av 1up_Gone_Fishin - 1 p
Låt nr 1 av Cadello-DiveneCO-Im_a_man,_yes_I_am - 1 p


/Jocke

PS. Jag begick ett otroligt misstag  :mellow: häromdagen. Kollade på semin i melodifestivalen. Ni vet det där programmet som ingen har sett men som alla har en åsikt om!  ;) Maken till smörja! Nästa år kan de gott sända direkt från "Kontrollrummet" för att höja kvalitéen!  :) Tycker att alla varit duktiga!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad carl cadello

så..lite synpuntker från uppsala här då. sitter med laptop på altanen och lyssnar och funderar lite.

Så. så tycker emu. kort-kort kritik på alla. Sen får vi se hur rösterna läggs -det är INTE lätt denna gång, jag tycker faktiskt att samtliga låtar är riktigt bra, förmodligen den bästa festivalen hittills. KUl at tnågra fått med första postningen också här!


Va? Lett å kåmma haär å tuycka en massa naär han ente årkar va me å delta (uttalas på normal malmöitiska)?  :o  ;)

Vad jag försökte med här var en travesti på en historia som säger väldigt mycket om malmöiternas mentalitet. Jag kommer själv från Malmö.

Historian:
Två kompisar (en helsingborgare och en malmöit) var på Malmö stadion för ett fotbollsderby mellan HIF och MFF . De munhöggs hela tiden om vilket lag som var bäst.
Efter halva matchen ledde HIF med 4-0.
HIF:aren knuffade sin komis i sidan  och sa: Haha, du inte så stursk längre nu din jävel.
MFF:aren tittade på sin kompis, nerifrån och upp, och sa: Å gå på match i en sån rockajävel!

Det var så jag menade?  :D Dvs. Surt sa räven om rönnbären, fast 90 grader fel. :lol:
« Senast ändrad: 22.05.2008, 16:34:16 by carl cadello »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jaja, jag tog det inte på nåt annat sätt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
en synpunkt: kan inte david (nr 13) ordna en version med normal volym? jag blev fan döv av låten efter...

Varning skall nog utfärdas eftersom mitt bidrag fatkiskt är smärtsamt högt. Ledsen för det och hoppas att ingen skadat sina öron på riktigt.

SÄNK VOLYMEN INNAN LÅT NR  14  :)