Forum > Färdiga produktioner

equality - Tu

(1/5) > >>

equality:
LÅTNAMN: Tu
ARTIST/GRUPP: eq
GENRE: synthpop?
LÅTLÄNGD: 02:25
KOMPOSITÖR: eq
PRODUCENT: eq
EV. MEDVERKANDE: div synthar
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

"Sent skall  syntharen vakna." Hade något tänkbart groove till en låt som jag hade tänkt med sång och mer varierad i harmonierna. Orkade inte fullfölja detta men inventerade Sonars synthskafferi och en del andra jag hittade i burken, har blivit några stycken genom åren och det resulterade i denna nonsenslåt. Klar för slakt!

version 080523:

Emulator:
Kul o höra dig igen!

Om du bara skull skrota honkytonk-delen i mitten där ;)

Tycker faktiskt detta är riktigti bra, men förtjänar lite andra kläder. syntharna bär rätt bra, men vill ha sällskap av lite getonuppah-gitarr. WAH! Du eller kanske wernborg?

Får en massa sångmelodier i skallen när jag hrö det, så något finns helt klart där.

Udda och kul ide, och absolut värt att göras mer färdigt.

equality:
Tack EMU för pålitlig feedback (själv varit usel på det ett tag men det finns chans till rehabilitering  :rolleyes:)!
Tänkte väl det skulle tilltala en gammal synthare som Du! Gillar musik-mosaik om man nu kan kalla detta så och det var lite tanken med honky-to(n)keriet. Håller med om att det kan utvecklas betydligt och om du har tid och lust och Wernbor... :blink: ? Men behövs lite mer variation harmonimässigt då? Låten kom till mest för att jag ville testa några roliga ljud som sagt.

Emulator:
vi kan säkert skoja till nåt :D

Lite mer harmonier behövs kanske, men det är å andra sidan fantastiskt vad levande basgångar kam få enackordslåtar att vara omväxlande ;)

Aettan:
 :D Spännande helt klart kör på för guds skull, håller med om mittpartiet men å andra sidan så blir det lite roligt men en sån avstickare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion