Forum > Demolåtar

Hellpig - Led Zombies

<< < (4/4)

IKEN:
Låter Kiss om detta,inte gitarrljuden,men själva låten faktiskt,någonstans frå ''Dressed To Kill'' ungefär,inte så mycket Zep dock. Vill som en del andra ha sång på detta.......
Kan bli hur jävla bra som helst!!!! basen är i min smak på tok för anonym,men jag är ett barn av
70-talet när alla lät lika mycket på skivorna och giggen,även bassister. i dag är vi förpassade till 60-talet igen,mullra och brumma i bakgrunden..... :blink: pisstråkigt....... :P
Fortsätt med denna lilla visa,har ju enorma potentialer!!!!!!! :)

Hellpig:

--- Citat från: IKEN skrivet 20.05.2008, 21:54:32 ---Låter Kiss om detta,inte gitarrljuden,men själva låten faktiskt,någonstans frå ''Dressed To Kill'' ungefär,inte så mycket Zep dock. Vill som en del andra ha sång på detta.......
Kan bli hur jävla bra som helst!!!! basen är i min smak på tok för anonym,men jag är ett barn av
70-talet när alla lät lika mycket på skivorna och giggen,även bassister. i dag är vi förpassade till 60-talet igen,mullra och brumma i bakgrunden..... :blink: pisstråkigt....... :P

--- Slut citat ---

Oh, tackar! Om det finns KISS-influenser så är det inte konstigt; från det jag var 9 - 13/14 så var det bara KISS som gällde, det först med Iron Maidens "Killers" och AC-DC:s "Back in black" som jag började lyssna på annat! Och det var samma grupp som fick mig att börja lira till att börja med, så influenserna finns där i bakvattnet på något sätt. Jag håller med om basen, skall försöka få fram den mer... kanske genom att EQ.a bortlite basfrekvens från det där fetfeta gitarrljudet. Förmodligen kommer jag att lägga om alla instrument ändå innan jag är nöjd. Detta är mycket klipp o klistra för att få till en struktur.

Freddy:

--- Citera ---Tungt och sådär lagom 70-tals skitigt, gillar detta! Snyggt gitarrlir, lite wahwah-solon känns som ett måste dock biggrin Ska bli kul att höra hur detta slutar, keep us updated
--- Slut citat ---

Tack som ...! Wahwahsolo hade inte varit fel men jag är hänvisad till Podens autowha som inte är så spännande... nåja, vi skall se hur det blir till slut.

IKEN:

--- Citat från: Hellpig skrivet 20.05.2008, 23:00:49 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 20.05.2008, 21:54:32 ---Låter Kiss om detta,inte gitarrljuden,men själva låten faktiskt,någonstans frå ''Dressed To Kill'' ungefär,inte så mycket Zep dock. Vill som en del andra ha sång på detta.......

--- Slut citat ---

Oh, tackar! Om det finns KISS-influenser så är det inte konstigt; från det jag var 9 - 13/14 så var det bara KISS som gällde, det först med Iron Maidens "Killers" och AC-DC:s "Back in black" som jag började lyssna på annat! Och det var samma grupp som fick mig att börja lira till att börja med, så influenserna finns där i bakvattnet på något sätt. Jag håller med om basen, skall försöka få fram den mer... kanske genom att EQ.a bortlite basfrekvens från det där fetfeta gitarrljudet. Förmodligen kommer jag att lägga om alla instrument ändå innan jag är nöjd. Detta är mycket klipp o klistra för att få till en struktur.

Freddy:

--- Citera ---Tungt och sådär lagom 70-tals skitigt, gillar detta! Snyggt gitarrlir, lite wahwah-solon känns som ett måste dock biggrin Ska bli kul att höra hur detta slutar, keep us updated
--- Slut citat ---

Tack som ...! Wahwahsolo hade inte varit fel men jag är hänvisad till Podens autowha som inte är så spännande... nåja, vi skall se hur det blir till slut.

--- Slut citat ---
1976 på grönan,iken var där 17 år gammal,på stora scenen.........KISS!!!!
Visste inte ett skit om dem då............men ballt var det med smink och eldsprut och blod (Firehouse) :)
''You Wanted The Best..........''  :P and we got it.... en liten fet mörkhyad snubbe i bruna kläder med brun skinnhatt och ett baseballträ i handen........ ja jävlar!!!!!!! :D

Eddi:
Jag tycker att allt ska gå lite snabbare den blir lite väl sävlig här och där. Sång och sologitarr lyfter förstås men jag tror ända att låten vinner på ett något snabbare tempo. Ljuden är skitbra trummorna kan jag inte uttala mig om men i övrigt ok.
Eko

Hellpig:

--- Citat från: Eko skrivet 22.05.2008, 01:34:54 ---Jag tycker att allt ska gå lite snabbare den blir lite väl sävlig här och där. Sång och sologitarr lyfter förstås men jag tror ända att låten vinner på ett något snabbare tempo. Ljuden är skitbra trummorna kan jag inte uttala mig om men i övrigt ok.
Eko

--- Slut citat ---

Tack för lyssning o kommentar. Jag kommer förmodligen inte att ändra tempot, den skall vara sävligt och tung, som en zombie som hasar mot dig... :) Men i samma projekt kommer några låtar till som är lite samma stil men inte lika långsamma. De kommer upp här förr eller senare, om inte annat som ett "digitalt skivsläpp". Otroligt fånigt uttryck men ni vet ju vad jag menar.

...eller?  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion