Forum > Färdiga produktioner

R.Rattlesnake - House of memories

<< < (3/3)

Rattlesnake:

--- Citat från: equality skrivet 05.07.2007, 20:55:14 ---Var tvungen att lyssna på nån mer du lagt upp! Skönt, halvskumt 60-talsstuk på denna också. Me gusta mucho!
Hör lite Doors och Light my Fire, Lennon skulle nog inte vara främmande för ditt ackordval heller. Snyggt! Bra!

--- Slut citat ---

Kul, jag trodde inte det skulle bli fler kommentarer på denna! Och kul att du gillar den oxå. :)

Fast denna tycker jag ju inte låter 60-tal...? :huh: Men du har säkert rätt, och Doors, Kinks och Beatles är ju mina husgudar.  :) Hade ju varit värre om man blev anklagad för att låta som M.A Numminen.

Rattlesnake:

--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2007, 21:29:36 ---orginellt!  gillar det vemodiga i sång och arr...påminner av nån anledning om "in the year 2025" rent intrycksmässigt.

--- Slut citat ---

Mmm, Zager & Evans... Ja, stämsången kan nog vara lite åt det hållet förstås

--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2007, 21:29:36 ---Kul att du vågar gå egen väg!

Och visst..varför stöpa allt i samma form!?

Som eq säger om influenser håller jag lite med oxo. Men eget.

gott!

--- Slut citat ---

Tack, hoppas jag kan göra fler låtar som känns annorlunda och inte som pastischer på något annat. :)

Rattlesnake:
oBBa och Carl Cardello:

Jag ser att jag har varit lat och inte tackat för kritiken. Jag gör det nu. Tack för den  :) Jag ser att ni båda verkar gilla när man bryter mot konventionerna lite. Jag tycker man kan och borde göra det lite oftare, fast det är ju aldrig lätt att hitta rätt nivå. Det är vinglig kurs nånstans mellan tradighet och Avant Garde...

Burnin Sven:
Kan inte lyssna så högt iom. att det är sent så jag kan inte höra alla detaljer kanske men jag kan nog ändå inte hålla med om kritiken här utom att den slutade för abrupt jag ville höra mer kort sagt. Sån här pop gillar jag skarpt, friskt vågat med effektsökeriet nosar verkligen på alternative sidan och jag måste säga att jag tycker att det går hem med full pott. Det är inte bara för att du sa nåt fint om min mix som jag säger det här utan det här det står jag för. Me like så enkelt är det mer sånt tack.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion