Kontrollrummet

1up-Hans Zimmer (Filmmusik)

1up · 32 · 14409

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låtnamn:Hans Zimmer
Artist:1up
Kompositör:1up
Mix/Prod:Mix: 1up
Status:Färdigt verk
Format:mp3
Tillverkningsår:2008

Tjena alla glada filmmusikfantaster och alla andra! :) Här är 5 minuter känslosam filmmusik, har blandat olika tonstilar och uttryck för att ge känsla av att musiken följer en filmscen. Alla övergångar kanske inte är perfekta, och som de säger gör man 90% rätt och 10 % fel får man 10 ggr så mycket gjort som om allt ska vara perfekt. :)

Vore coolt med en mäktig video till den här låten. Någon som är sugen, bara att höra av sig. :)

Har använt mycket timpanis för att ge tyngd åt stycket. Lite halvmarcherande sådär, lätt sekelskiftsmilitäriskt på sina håll, känslosamt, ömt, ledsamt.

Inledningen är tämligen pompös så var gärna lite försiktig med volymkontroller om lyssning med lurar sent i natten eller så. :)

Jag söker feedback på känslor som verket väcker hos er, och bilder som musiken frammanar!
« Senast ändrad: 15.05.2008, 00:30:58 by 1up »


freddy

  • Gäst
Aha, trevligt med lite filmmusik. Pysslar med lite sådant jag med ibland. Som du säger så är nog inte alla övergångar riktigt perfekt men det är pampigt allt. Referensen till Zimmer hör man, men jag tycker inte att det låter exakt som Zimmer. Blåsljuden kanske inte är dom bästa, men det funkar.

Jag tänker mig en för- eller efter-krigsscen, du har ju lite vemodiga undertoner här och där. Så kanske något som reflekteras av detta, hemskheten med krig eller så.

Bra jobbat!

Sen tycker jag du kan lämna "grymt stycke" till lyssnaren att bedöma! Men jag håller dock med... ;)
« Senast ändrad: 15.05.2008, 00:38:59 by freddy »


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
jaa det här är ju ett blivande masterpiece :)

Tycker om alla delar av låten, påminner lite om zimmer, får också lite vibbar från band of brothers och sagan om ringen.
en efter krigs scen när kameran rullar över ett krigsfält där typ 5 överlevande går mot solnedgången?

Något liknande har vi sökt för vår ( Dead Souls  ) nya skiva :)

H.tommy


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
freddy
Tack för lyssning och bra jobbat? Thanx a bunch. :D
Brasset är tyvärr inte perfekt i EWQL, eller tänker du på instrumenteringen tro.

krigsscener? Jo det stämmer nog bra. :) Timpanis kom ju ursprungligen som signaltrumma vid de forntida arméerna så det gör säkert sitt till.

SteveHarris
Blivande masterpiece? Who hoo, vilket omdöme!  :wub:  :D

Sagan om ringen helt säkert, inspirerat mycket i mina dagar. Låter som en bra bild. :) Fem stycken lyckliga som får komma hem iaf, jo, med många stupade att passera, krigshärjad skog kanske. Japps!

jaså har ni sökt något liknande, ja låten står till buds om den är intressant i sin nuvarande form eller så kan man ju tänka sig en redigering utav den. :)


freddy

  • Gäst
freddy
Tack för lyssning och bra jobbat? Thanx a bunch. :D
Brasset är tyvärr inte perfekt i EWQL, eller tänker du på instrumenteringen tro.

krigsscener? Jo det stämmer nog bra. :) Timpanis kom ju ursprungligen som signaltrumma vid de forntida arméerna så det gör säkert sitt till.

Det var samplingen jag syftade på, inget annat. Ja, det är så att man ser Mel Gibson stryka förbi med ett tvåhands-svärd ;)


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Kanon!
Och man ser kanoner med. Stora slagfält..krigets efterdyningar..många döda.
Det är så det är. (Inte fan tänker man på en söt tjej som dricker ett glas Coca-cola
på ett café i stan iallafall!) Tänker bitvis också på gamla svenska landskapsfilmer ifrån
30-40-talet, gammalt liksom..för länge sen...svartvitt. Höcklen på kärringarna och höskrindor. Storm och svåra tider. Potatisodlingar som gått åt helvete.

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
You talkin' to me?



Samplingarna, right. Lyssnade faktiskt på en Braveheartlåt innan jag skapade det här stycket så ingen slump där heller. ;)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kanon!
Och man ser kanoner med. Stora slagfält..krigets efterdyningar..många döda.
Det är så det är. (Inte fan tänker man på en söt tjej som dricker ett glas Coca-cola
på ett café i stan iallafall!) Tänker bitvis också på gamla svenska landskapsfilmer ifrån
30-40-talet, gammalt liksom..för länge sen...svartvitt. Höcklen på kärringarna och höskrindor. Storm och svåra tider. Potatisodlingar som gått åt helvete.

Nad

Tackar hjärtligast. :)
Härliga bilder, no cute girl här inte!

Misär? Jopp, faktiskt, inte tänkt på det själv i de banorna, tackar för lyssning och ett fräscht (om än svartvitt) perspektiv. ;)


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.

« Senast ändrad: 15.05.2008, 04:04:03 by Nad »
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.



Potatissound? haha hur menar du då, är du seriös? :)

Bra med videoförslag! Kanske inte min bit av kaka tyvärr.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Låter bäst i de lugna partierna. Det känns som du använder brass o stråkar rätt mycket men glömmer stora delar av resten av orkestern. Speciellt i de starkare partierna. Sen måste du tänka lite mer "riktigt instrument". Ingen orkar sitta o blåsa samma ton på valthorn oavbrutet hur länge som helst. ;) Det blir rätt statiskt ibland.
Försök arbeta mer med crescendon o liknande. Svårt som tusan sånt här. Det är väl därför de stora fortfarande låter spela in soundtrack med riktig orkester. Men jag hörde nån demo till Gladiator som Zimmer gjort, o det lät väl ungefär i paritet med detta, just samplingsmässigt o så.


jay thomas

  • Gäst
Mäktigt och .... lugnt!  :) Lite plankning på "Also sprach Zaratustra" på ett ställe.  ;)

Men jag håller med att om det är lite Braveheart eller varför inte siste samurajen över det hela.  :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Mäktigt och .... lugnt!  :) Lite plankning på "Also sprach Zaratustra" på ett ställe.  ;)

Men jag håller med att om det är lite Braveheart eller varför inte siste samurajen över det hela.  :)

Also Sprach Zaratustra fanns i tankarna faktsikt, men plankning? Högst omedveten i så fall, inspirerad skulle jag säga. :) Ange gärna tid typ 01:15 i stycket så kan jag lyssna och begrunda var liknelsen finns!

Mäktigt? Tackar! :D Tacksam att du ville lyssna. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Låter bäst i de lugna partierna. Det känns som du använder brass o stråkar rätt mycket men glömmer stora delar av resten av orkestern. Speciellt i de starkare partierna. Sen måste du tänka lite mer "riktigt instrument". Ingen orkar sitta o blåsa samma ton på valthorn oavbrutet hur länge som helst. ;) Det blir rätt statiskt ibland.
Försök arbeta mer med crescendon o liknande. Svårt som tusan sånt här. Det är väl därför de stora fortfarande låter spela in soundtrack med riktig orkester. Men jag hörde nån demo till Gladiator som Zimmer gjort, o det lät väl ungefär i paritet med detta, just samplingsmässigt o så.

Bäst i lugna partier? Jag har mest erfarenhet där och så är det enklare att få till så det håller jag med om.

Vad mer finns i orkestern än brass och stråk? :D Jorå, finns flöjter, bassoon här och var, men visst, för det där fulländade feta ljudet så visst behövs de också. Mer dynamik? Jo helt klart. Det här är ett latmansarr, inget snack om det, tog bara några timmar, men otroligt kul och effektivt!

Demon till Gladiator? Den vill jag också höra! Samplingsmässigt i Zimmers klass? hehe  :wub:

Cresendon absolut, grejen är jag gör helst de mest centrala temana, alla uppbyggnader osv. är tråkiga. De är dock effektfulla.

Tackar för lyssning och bra feedback!


jay thomas

  • Gäst
Mäktigt och .... lugnt!  :) Lite plankning på "Also sprach Zaratustra" på ett ställe.  ;)

Men jag håller med att om det är lite Braveheart eller varför inte siste samurajen över det hela.  :)

Also Sprach Zaratustra fanns i tankarna faktsikt, men plankning? Högst omedveten i så fall, inspirerad skulle jag säga. :) Ange gärna tid typ 01:15 i stycket så kan jag lyssna och begrunda var liknelsen finns!

Mäktigt? Tackar! :D Tacksam att du ville lyssna. :)

2.08-2.10. Omedveten definitivt men jag satt och tänkte på 2001 ändå.  ;)


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.



Potatissound? haha hur menar du då, är du seriös? :)

Nej jag bara sjukade mig som vanligt. Gillade ditt stycke mycket, blev lite avis. ;)
Men visst var videon kul? Jag skrattade så jag grät!

Nad

Bra med videoförslag! Kanske inte min bit av kaka tyvärr.
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.



Potatissound? haha hur menar du då, är du seriös? :)

Nej jag bara sjukade mig som vanligt. Gillade ditt stycke mycket, blev lite avis. ;)
Men visst var videon kul? Jag skrattade så jag grät!

Nad

Bra med videoförslag! Kanske inte min bit av kaka tyvärr.

haha ok, jo man får sjuka till de. :) Avis på mitt verk? Trevligt, jag blev avis på er låt också, så då kanske det är jämt. :)

Videon var väl inte riktigt min typ av humor tyvärr.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Mäktigt och .... lugnt!  :) Lite plankning på "Also sprach Zaratustra" på ett ställe.  ;)

Men jag håller med att om det är lite Braveheart eller varför inte siste samurajen över det hela.  :)

Also Sprach Zaratustra fanns i tankarna faktsikt, men plankning? Högst omedveten i så fall, inspirerad skulle jag säga. :) Ange gärna tid typ 01:15 i stycket så kan jag lyssna och begrunda var liknelsen finns!

Mäktigt? Tackar! :D Tacksam att du ville lyssna. :)

2.08-2.10. Omedveten definitivt men jag satt och tänkte på 2001 ändå.  ;)

:) Aah tack, jo det är ju liknande tongångar helt klart, John Williams verk till olympiaden 1984 har jag för mig använder något liknande. Se det som en hyllning till Wagner. :D


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
gillar detta helklart skall lyssna in mig lite till

tonjy
att leva är att dö


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
1up! Tjena, bara kastade mig på denna tråden.  :D

Väldigt intressant det här, älskar sånt här.  ^_^ Tycker det låter kanon! Har inte hört något liknande från dig innan. Låter ganska mycket Zimmer, speciellt från Gladiator som även någon annan nämde.

Med en del arbete till o fix så skulle detta bli helt lysande! Som tidigare sagt så var det ganska statiskt ibland, speciellt i introt. (Skulle vilja se horn-killen me jättelungorna, bild? :unsure:  ... :P) Efter den pampiga delen kommer det lugna med stråkarna, låter väldigt bra. Sedan växer det igen me brasset och det känns som att låten skall ta slut,.. men så fortsätter detta äventyr. :) med ett väldigt bra tema också! Timpanin är igång, blir lite otajt när det blir ensam, och där skulle du behöva jobba på de unisona stråkarna som kommer in efter. Lite mer velocity på tonerna för att få det mindre statiskt. Efter hand blir de bättre och bättre. Sedan vid 230 kommer det en konstig övergång, kanske kan kika på det?  :unsure: Strax efter kommer ett lugnt avslutande stråkparti som var helt underbart!  :) Riktigt skönt och realistiskt.

Blev långt det här. Härligt jobb iaf! Vill gärna höra mer sånt. :)

Mvh

Memphis   


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
1up! Tjena, bara kastade mig på denna tråden.  :D

Väldigt intressant det här, älskar sånt här.  ^_^ Tycker det låter kanon! Har inte hört något liknande från dig innan. Låter ganska mycket Zimmer, speciellt från Gladiator som även någon annan nämde.

Med en del arbete till o fix så skulle detta bli helt lysande! Som tidigare sagt så var det ganska statiskt ibland, speciellt i introt. (Skulle vilja se horn-killen me jättelungorna, bild? :unsure:  ... :P) Efter den pampiga delen kommer det lugna med stråkarna, låter väldigt bra. Sedan växer det igen me brasset och det känns som att låten skall ta slut,.. men så fortsätter detta äventyr. :) med ett väldigt bra tema också! Timpanin är igång, blir lite otajt när det blir ensam, och där skulle du behöva jobba på de unisona stråkarna som kommer in efter. Lite mer velocity på tonerna för att få det mindre statiskt. Efter hand blir de bättre och bättre. Sedan vid 230 kommer det en konstig övergång, kanske kan kika på det?  :unsure: Strax efter kommer ett lugnt avslutande stråkparti som var helt underbart!  :) Riktigt skönt och realistiskt.

Blev långt det här. Härligt jobb iaf! Vill gärna höra mer sånt. :)

Mvh

Memphis   

Tja! Vilken lång kommentar, underbart.  :wub: Jopp, finns lite fläckar helt klart. Jättelungor? :) Tänkte samma skämt själv, har tyvärr inte hittat någon kul passande bild.

Det är ju trevligt att överraska med nya stilar och tongrepp, det är 1up's stuk det, ständigt nytt.

Det kuliga med din och era andras kommentarer är att alla referenser som tas fram också har varit inspiration till stycket! Ofta hör man band och kompositörer som ens verk liknar, fast man inte ens hört dem själv. Så det tycker jag är lite intressant. Att influenserna är så pass tydliga.

Goda synpunkter, lite otajt, yes, och lite skumma övergångar. Bugar för lyssning och för att det gillas. Förresten, en inspirationskälla till finns, Memphis piratintro! :)

(Väntar fortfarande på att någon ska säga att 03:14-03:15 låter precis som Danny Elfman. ;))


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Trevligt med lite filmmusik, jag diggar sådan här musik... Zimmer och Rabin är min favoriter och du har minst sagt fångat Zimmer på ett skönt sätt.
tycker ljuden är rena och fina och låten fångar olika känslor under resans gång, precis som det ska göra.
Mycket trevlig lyssning!

(Håller själv på med ett Travor Rabin influerat stycke som jag hoppas kunna lägga upp inom kort)
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Trevligt med lite filmmusik, jag diggar sådan här musik... Zimmer och Rabin är min favoriter och du har minst sagt fångat Zimmer på ett skönt sätt.
tycker ljuden är rena och fina och låten fångar olika känslor under resans gång, precis som det ska göra.
Mycket trevlig lyssning!

(Håller själv på med ett Travor Rabin influerat stycke som jag hoppas kunna lägga upp inom kort)


Har jag lyckats fånga Zimmer på ett skönt sätt? Bugar och bockar för de varma orden. :)

Rabin? En rabbin vet jag vad det är :D haha, ser fram emot din låt så får man kanske en inblick i Rabins musikvärld.

Tackar för lyssning själv! :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba 1up:en

Jo det här funkar bra på mig. Lite efter krigs skådespel dyker upp på näthinnan.Ljuden stör inte mig,ewqlso låter rätt hyfsat..Det mariga med den pluggen är att hitta rätt ljud som skall spela snabbt eller sakta.Inställnings möjligheterna i den pluggen är ju i det närmaste oändliga.Kopierar man liret till fyra spår exempelvis,och använder olika sound(typ violin)på alla så går det att få det att låta fantastiskt om man tar bort vissa toner här och där och kombinerar anslags kraft med spelsätt.Men det är inget lätt jobb..
Jag gjorde ett kort test på en låt som ligger här,tyvärr så har namnet farit ur huvudet,,återkommer om det i fall du vill lyssna..Ligger på halvfärdiga..

Hittade en länk på youtube där en snubbe spelade piano,en spelade cello och så var det 2 violinister..Och jag måste säga - det lät inte speciellt imponerande.Liret var helt ok,men soundet betydligt sämre än vad ewqlso kan åstadkomma om man tänker till lite.Tar man "bara" grund ljuden så låter det för det mesta ok,skruvar man och tänker till lite- ja då finns det inga begränsningar på hur bra det kan låta.

Ditt stycke då,ja jag gillar det som sagt.Boysen har ju nämnt jättelungorna,så lite rattande i filerna så har du den.Exempelvis de korta stötarna med blåset borde ligga på ett separat spår där blåset(pluggen/patchen) spelar korta toner,de långa tonerna på ett eget spår med längre blås toner..
Om man kollar på exempelvis trombon(eller vilket av instrumenten),så finns det runt 15 olika blås sätt och ljud som en trombon alstrar i olika tryck och sammanhang.Börjar man snöa in på det så finns det stora möjligheter till att få till nåt riktigt bra med pluggen.Den enkla vägen är att ta ett och samma spelsätt till hela låten,men resultatet blir sämre.Så vill man göra film musik på "riktigt",så är jag övertygad om att det går - men det kräver sin man/kvinna..Och dit når inte jag :)

Jag skall ge mitt test ett ordentligt försök när tillfälle ges med de möjligheterna jag skissade på ovan så får vi se hur det kan bli..Nu kom jag på vad låten heter: "Late spring"..Ingalunda färdigt,men lite mer genomtänkt.Fiol liret ligger på flera spår..

Nåväl,ratta på.

Mvh
Micael


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Demon till Gladiator? Den vill jag också höra!
Den finns på nån extraskiva med överblivet material från soundtracket
http://www.amazon.com/Gladiator-More-Music-Motion-Picture/dp/B000058TJG/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1210922623&sr=1-2
Spår 12, "The Gladiator Waltz".
Och då menade jag mer soundmässigt lika, inte så mycket tonspråket faktiskt. Speciellt inte Gladiator som har mycket andra element i sig som avviker från det rent klassiska, bl a Djivan Gasparians duduk och Lisa Gerrards fantastiska sång. Dessutom går nästan alla de stora pampiga verken i Gladiator i tretakt.
Rabin som nämndes innan är alltså Trevor Rabin som en gång lirade gitarr i Yes på 80-90-talet. Gjort bl a Armageddon och Gone in 60 seconds.
« Senast ändrad: 16.05.2008, 10:30:44 by MrPhil »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
HM

KR's genom tiderna längsta kommentar? :)

Visst är det så att använder man många fler patchar får stycket en större realism. Nu är ju datorns resurser begränsade, och i mig känner jag en puls att snarare göra mer musik än att småpilla i evigheter på ett stycke, vilket jag gjort de senaste tio åren. :) Så för mig är det en befrielse att köra snabbt, inspirationsrikt och fritt. Och ett något mindre uttrycksfullt slutresultat får jag leva med, och gör det faktiskt med glädje, musik ska ju vara roligt att göra. :)

Marknadsföring av egna låtar i låtkommentarerna, smart, ska kolla in ditt stycke nu. :)

Så du får också lite efterkrigskänsla, sweet.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Demon till Gladiator? Den vill jag också höra!
Den finns på nån extraskiva med överblivet material från soundtracket
http://www.amazon.com/Gladiator-More-Music-Motion-Picture/dp/B000058TJG/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1210922623&sr=1-2
Spår 12, "The Gladiator Waltz".
Och då menade jag mer soundmässigt lika, inte så mycket tonspråket faktiskt. Speciellt inte Gladiator som har mycket andra element i sig som avviker från det rent klassiska, bl a Djivan Gasparians duduk och Lisa Gerrards fantastiska sång. Dessutom går nästan alla de stora pampiga verken i Gladiator i tretakt.
Rabin som nämndes innan är alltså Trevor Rabin som en gång lirade gitarr i Yes på 80-90-talet. Gjort bl a Armageddon och Gone in 60 seconds.

Här levereras det fakta på löpande band - strålande! Spår 12 The Gladiator Waltz alltså, right. Tack. Jo lyssnade igenom hela soundtracket till Gladiator igår, lite new age på sina håll, temat är ruskigt bra, det andra fångade mig tyvärr inte. Bra ljud dock.

Armageddon hade juste musik, skickar en stilla hyllning till Rabin då. :)


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
flygplan flyger över ett sönderbombat slagfält.....

en ensam soldat kliver upp ur högen med lik .... finner sin bäste vän där... ... tittar upp mot fiendeplanen och svär att han ska hämnas!!

Han tänker på hur han saknar sin vän och hur mycket han hatar fienden, planerar ett attentat!

Han ger sig ut på vandring mot fiendebasen

han möter fiender på vägen, han gömmer sig, traskar vidare... han har hela tiden målet i sikte....


Hela låten i ett nötskal, eller  :unsure:


de första gångerna jag lyssnade, tyckte jag blåsljuden var sådär.... men denna gång glömde jag att tänka på det :D
så det kan jag ju inte klaga på då... ;)

Om du bara fårtill skarvarna så blir detta tipp.topp !

//

« Senast ändrad: 16.05.2008, 13:01:48 by david.roennlund »
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
David

Mysigt att läsa din beskrivning. :) Gillar bilderna, och hämnden som planeras!

Glad att du ville lyssna!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Pampigt! Och vilket kanonljud på orkestern! Särskilt bläckblåset. Tycker du för stycket framåt med skickliga nästan omärkliga övergångar. Detta var njutbart! På tal om filmmusik: Har du lyssnat på Thomas Newman (muisken till Six Feet Under)?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Pampigt! Och vilket kanonljud på orkestern! Särskilt bläckblåset. Tycker du för stycket framåt med skickliga nästan omärkliga övergångar. Detta var njutbart! På tal om filmmusik: Har du lyssnat på Thomas Newman (muisken till Six Feet Under)?

Blir jätteglad över att du gillar det så pass mycket! :)

Thomas Newman? Nopes, kollar in vad det är.

Tackar för lyssningen!