Forum > Färdiga produktioner
1up-Hans Zimmer (Filmmusik)
Nad:
--- Citat från: 1up skrivet 15.05.2008, 11:49:46 ---
--- Citat från: Nad skrivet 15.05.2008, 04:00:55 ---Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.
--- Slut citat ---
Potatissound? haha hur menar du då, är du seriös? :)
Nej jag bara sjukade mig som vanligt. Gillade ditt stycke mycket, blev lite avis. ;)
Men visst var videon kul? Jag skrattade så jag grät!
Nad
Bra med videoförslag! Kanske inte min bit av kaka tyvärr.
--- Slut citat ---
1up:
--- Citat från: Nad skrivet 15.05.2008, 16:55:33 ---
--- Citat från: 1up skrivet 15.05.2008, 11:49:46 ---
--- Citat från: Nad skrivet 15.05.2008, 04:00:55 ---Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.
--- Slut citat ---
Potatissound? haha hur menar du då, är du seriös? :)
Nej jag bara sjukade mig som vanligt. Gillade ditt stycke mycket, blev lite avis. ;)
Men visst var videon kul? Jag skrattade så jag grät!
Nad
Bra med videoförslag! Kanske inte min bit av kaka tyvärr.
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
haha ok, jo man får sjuka till de. :) Avis på mitt verk? Trevligt, jag blev avis på er låt också, så då kanske det är jämt. :)
Videon var väl inte riktigt min typ av humor tyvärr.
1up:
--- Citat från: jay thomas skrivet 15.05.2008, 16:13:08 ---
--- Citat från: 1up skrivet 15.05.2008, 15:53:28 ---
--- Citat från: jay thomas skrivet 15.05.2008, 15:37:58 ---Mäktigt och .... lugnt! :) Lite plankning på "Also sprach Zaratustra" på ett ställe. ;)
Men jag håller med att om det är lite Braveheart eller varför inte siste samurajen över det hela. :)
--- Slut citat ---
Also Sprach Zaratustra fanns i tankarna faktsikt, men plankning? Högst omedveten i så fall, inspirerad skulle jag säga. :) Ange gärna tid typ 01:15 i stycket så kan jag lyssna och begrunda var liknelsen finns!
Mäktigt? Tackar! :D Tacksam att du ville lyssna. :)
--- Slut citat ---
2.08-2.10. Omedveten definitivt men jag satt och tänkte på 2001 ändå. ;)
--- Slut citat ---
:) Aah tack, jo det är ju liknande tongångar helt klart, John Williams verk till olympiaden 1984 har jag för mig använder något liknande. Se det som en hyllning till Wagner. :D
ynot:
gillar detta helklart skall lyssna in mig lite till
tonjy
Memphis:
1up! Tjena, bara kastade mig på denna tråden. :D
Väldigt intressant det här, älskar sånt här. ^_^ Tycker det låter kanon! Har inte hört något liknande från dig innan. Låter ganska mycket Zimmer, speciellt från Gladiator som även någon annan nämde.
Med en del arbete till o fix så skulle detta bli helt lysande! Som tidigare sagt så var det ganska statiskt ibland, speciellt i introt. (Skulle vilja se horn-killen me jättelungorna, bild? :unsure: ... :P) Efter den pampiga delen kommer det lugna med stråkarna, låter väldigt bra. Sedan växer det igen me brasset och det känns som att låten skall ta slut,.. men så fortsätter detta äventyr. :) med ett väldigt bra tema också! Timpanin är igång, blir lite otajt när det blir ensam, och där skulle du behöva jobba på de unisona stråkarna som kommer in efter. Lite mer velocity på tonerna för att få det mindre statiskt. Efter hand blir de bättre och bättre. Sedan vid 230 kommer det en konstig övergång, kanske kan kika på det? :unsure: Strax efter kommer ett lugnt avslutande stråkparti som var helt underbart! :) Riktigt skönt och realistiskt.
Blev långt det här. Härligt jobb iaf! Vill gärna höra mer sånt. :)
Mvh
Memphis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida