Forum > Färdiga produktioner
Crystal Light-Back Again
MacTS:
--- Citat från: Wernborg skrivet 14.05.2008, 22:24:49 ---Pudel var ordet. Jättebra. Jag gillar pudlar. Fast detta känns liiite modernare, kanske när sista permanenten har växt ut liksom.
Enda jag tänkte på var att sången var något återhållen kändes det som. Falsettsång och mera attityd eftersökes. Kanske nåt för kommande låtar?
Bra bra.
--- Slut citat ---
Tackar! Det är jag som sjunger och jag är lixom ingen hårdrocksfalsettsångare.....m ot slutet av vår förra sejour med bandet hade vi en annan sångare som var betydligt mer hårdrockig i rösten än mig. Vi håller på att spela in låtar från den eran nu och där har vi värvat in en riktig metal-sångare som även ska sjunga på några nykomponerade låtar. Blir skoj.
MacTS:
--- Citat från: Hellpig skrivet 14.05.2008, 22:32:08 ---Rent och snyggt, kanske lite väl så för min smak. Basen kommer fram lite dåligt i min lyssning. Håller med om det som andra skrev att gitarrerna kanske är lite dominerande. Sång upp. Hade inte så ont av eventuella otightheter dock... kan ju bero på att jag är rätt "sloppy" som gitarrist själv. :) Väl framfört får jag nog säga att jag tycker om detta; kan inte säga något om låten eftersom detta inte är en genre som jag lyssnar på...
--- Slut citat ---
Tack för kommentarerna Hellpig! Tar med mig dom till nästa projekt.
SteveHarris:
Ja en helt ok låt är det ju, gillar riffen osv, sången påminner lite om en blandning av aerosmith och ex-stratovarius timo kotipelto fast lägre.
Skulle villa ha mera bas i den.
8/10
H. Tommy
Kenta K:
FAN VA GO LÅT!!! :) Love Glam rock! :)
Denna sparar vi..
:wub: :wub: :wub:
1up:
Wohooooo!! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida