Kontrollrummet

Harmonica mike - Halleluja

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn: Halleluja
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Leonard Cohen
Ev,medverkande:Nope,just me
Inspelnings år:2008
Format:mp3
storlek:Cirkus 7 meg
Status:Kanske lite närmare då..


Hej.
Jag har spelat in en cover på Leonard Cohens "Halleluja". Jag skall spela på ett bröllop i sommar och tänkte köra denna playback i Pa:t,samt lira ackegura,munspel och sjunga till pianot och stämmorna..

Frågan är,håller detta? Det finns ju ett gäng odödliga tagningar av denna låt,det här är i alla fall min version som  ligger närmare Jeff Buckleys tolkning av låten än originalet..

Donat lite med mixen enligt Tsmalmbes tips..

Bättre sämre?

Gör som vanligt,såga på!


OBS; NY MIX!

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 17.06.2008, 13:52:05 by Harmonica mike »


Utloggad tsmalmbe

Låter ju bra. Inte originellt, jag tycker inte din version tillför något nytt, men en version som säkert uppskattas av en publik som inte är Idols-domare. Nu låter jag själv som Idols-domare tror jag.

Anyway, mixmässigt har du dränkt det i ett fult reverb vilket får det att låta mera grav än bröllop. Ska du köra det i PA tror jag att du ska välja ett reverb som inte är lika grumligt, och ta bort det från största delen av instrumenten. Reverb brukar göra saker otydliga, framför allt om utrymmet är typ sal eller hall. Då reverberas det i utrymmet, och du riskerar otydlighet. Mindre reverb på rösten definitivt, för att få fram den. Så borde du reda ut situationen i basregistret mellan akustiska gitarrens e-sträng, pianots nedre register och basen. Nu bumlar det verkligen, och jag tror inte PA-högtalare gör det bättre. Som playbackverision skulle jag hålla mycket mycket tillbaka med allt som heter masterlimiter och sånt, eftersom du själv kommer att spela och sjunga med dynamik och känsla. Om ditt bakgrundstape är L-O-U-D så kommer det att låta karaoka i värsta fall.

Tror jag.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag gillar det mesta jag hört dig göra men jag tycker det är svårt att skriva något snällt i samband med det här låtvalet.

Det är inte ditt fel - utan mitt, eftersom jag redan bestämt mig för att det bara är en version av den här låten, som gäller. Jöback släng dig i väggen! Alla (utom en) av killarna i en pojkgrupp som jag träffade efter en spelning i Oslo för något år sen, blev skitsura när jag sa det till dem. Halleluja var visst deras paradnummer i extranumret på alla deras konserter. My fault, sorry boys!

No one can make it justice - like Jeff Buckley!

Det är en underbar fantastiskt stark låt!
« Senast ändrad: 12.05.2008, 11:40:23 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Helt okej tycker jag. Som dom andra sagt så är det ingen kul cover att lyssna på såhär. Alltså jag menar att den inte gör något som inte gjorts förr... Vilket jag tycker är ett måste om man ska ta till sig detta och bli intresserad. Det är en fin låt och jag gillar din röst, rösten gör att det blir intressant i alla fall. Men jag skulle önska att du tog ut svängarna mera och jag anser som sagt att du måste göra det om detta är något som ska användas utanför bröllopet.
Snyggt jobbat i alla fall, det låter bra och jag är helt säker på att den kommer funka bra i sammanhanget. Men jag blir lite uttråkad eftersom det låter som alla andra versioner som jag hört av denna låt... Varför inte testa med lite trummor? ;)

svammel svammel... hoppas du förstår något ;)


jay thomas

  • Gäst
Majsigt!  :)
Har inget förhållande till LC förutom möjligen låten "Marianne" efter att ha läst en bok av Hans-Eric Hellberg för en sådär 30-31 år sedan. Men, cover eller ej, gillar framförandet, snyggt gjort! Mixen har jag ingen direkt åsikt om, tsmalmbe har redan beskrivit det bra.

Du frågade förresten om det håller, det tycker jag definitivt.  :)
« Senast ändrad: 12.05.2008, 14:57:39 by jay thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låter ju bra. Inte originellt, jag tycker inte din version tillför något nytt, men en version som säkert uppskattas av en publik som inte är Idols-domare. Nu låter jag själv som Idols-domare tror jag.

Anyway, mixmässigt har du dränkt det i ett fult reverb vilket får det att låta mera grav än bröllop. Ska du köra det i PA tror jag att du ska välja ett reverb som inte är lika grumligt, och ta bort det från största delen av instrumenten. Reverb brukar göra saker otydliga, framför allt om utrymmet är typ sal eller hall. Då reverberas det i utrymmet, och du riskerar otydlighet. Mindre reverb på rösten definitivt, för att få fram den. Så borde du reda ut situationen i basregistret mellan akustiska gitarrens e-sträng, pianots nedre register och basen. Nu bumlar det verkligen, och jag tror inte PA-högtalare gör det bättre. Som playbackverision skulle jag hålla mycket mycket tillbaka med allt som heter masterlimiter och sånt, eftersom du själv kommer att spela och sjunga med dynamik och känsla. Om ditt bakgrundstape är L-O-U-D så kommer det att låta karaoka i värsta fall.

Tror jag.

Tsm:

Donat lite med mixen efter din suveräna feedback..Drog bort reverbet från mastern,och sänkte limitering ordentligt.Minskade av på reverbet även på kören och ordentligt på leaden..Spelade om ackeguran då jag valt att lägga låten på färdiga..Jag vill ju inte skämma ut KR.. :)
Skar ordentligt i botten på ackeguran..Spelade två spår och pannade dom lite.La på en cello grej för att ha lite styrning när jag lirar live.Pianot kröp fram lite när jag fixade guran,och det kan nog vara vettigt så jag har nåt att lira mot..Drog även lite bas ur pianot och höjde lite i övre mellan registret..

Mycket tacksam för att du hjälpte mig med denna.Det här med playback är nya marker för mig då jag oftast har backning av polarna,men inte denna gång..Bästa sättet för att kolla om det funkar,är ju att rigga Pa:t och sjunga och spela in tagningen med några rumsmickar..annars så får jag väl mima och slå i luften på guran.. :D

Trevligt om du lyssnar och kommentar nya verren..

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Ja, det blev ju bättre.

Nu är din sång väldigt vass. Kanske den blev vass av det andra ändringarn du gjorde. Man liksom hoppas lite hela tiden att du inte skall sjunga ord med hårda konsonanter, framför allt esssSSSSSS. Sången låter lite nasal sku mna kanske säga.


Kanske hela låten sku må bra av lite frekvensanalysering på mastern, och så ett litet försiktigt eq där du skulle sänka de där vassa frekvenserna 2-3dB?

Anyway, nu tror jag låten överlever PA-bruk bättre. Men du har en poäng i att testa, så om du kan testa och ha nån att provlyssna är det ju suveränt.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja, det blev ju bättre.

Nu är din sång väldigt vass. Kanske den blev vass av det andra ändringarn du gjorde. Man liksom hoppas lite hela tiden att du inte skall sjunga ord med hårda konsonanter, framför allt esssSSSSSS. Sången låter lite nasal sku mna kanske säga.


Kanske hela låten sku må bra av lite frekvensanalysering på mastern, och så ett litet försiktigt eq där du skulle sänka de där vassa frekvenserna 2-3dB?

Anyway, nu tror jag låten överlever PA-bruk bättre. Men du har en poäng i att testa, så om du kan testa och ha nån att provlyssna är det ju suveränt.


Thanx Tsm..Kollar essen/vassheten på sången,tror inte det beror på reverbet - mera en inspelnings miss,brukar köra gura och munspel på samma kanal och glömmer ibland att kompensera..Lätt fixat i eq:n..

Mvh
Micael



Utloggad Lindpop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
    • Lindpop
Jag tycker också definitivt att det håller. Det enda som jag spontant reagerade på var att jag inte kände nåt riktigt lyft i låten med kören eller att den tillförde något extra förräns i slutet av låten då där var fler stämmor, men det är bara vad jag tycker.
MVH


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Hej!

Det blev ju bra det här! Tycker din röst passar bra till låten och förmedlar känslan bra.
Funkar kanon till ett bröllop tycker jag!
Ska du köra allt utom akke-gura och leadsång genom PAt sen på konserten? Kan nog bli bra att spela mot pianot som du skrev!

Lycka till på konserten!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt att flera tycker det är bra! Då betyder inte min kommentar något speciellt  :D

Men hur är det med texten i låten? Är det inte en text som den ena parten sjunger till den andra efter tio till tjugo års äktenskap, då all förälskelse har försvunnit och glädjen har kvävts av vardagens tristess?

Har jag missat något eller tolkat texten fel?

Det är en stark låt!
« Senast ändrad: 12.05.2008, 18:20:19 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
en av världens bästa plus en av världens mest uttjatade låtar men ändock bra*L*
ska den spelas i en kyrka eller på festen efter??
med din kraftfulla röst tror jag att jag rekomenderat bara dig o en gitarr eller möjligtvis ett piano.
stämmorna nja....gå hela vägen annars  trummor bas munspel eller din flöjt*L*


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
tjena Hm sitter och lyssnar och det första jag haka upp mig var cellon eller vad det är
i början av låten .
om jag får ge dig ett råd. börja avskalat med bara gitarr plock och fyll på allt efter som
låten är lång nog. och maxa näst sista och åter till det avskalade till slutet

men det blir nog bra hur du en gör tror jag

lycka till mvh Ola 
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Jag fick mig en känga av att det fattades sustainpedal på pianot på vår låt.  :)
Men här....den släpps aldrig och ackorden flyter in i varandra på sina ställen,
nåt så otroligt mycket. Det låter inte bra. Men det som låter bra är din röst, den gillar
jag - lite Roy Orbison fast något djupare.

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Max B:
Ja cover låtar är inte mitt signum egentligen..Men jag har fått request på att göra denna till ett bröllop..Jag håller med dig,Jeff Buckleys version är det som gäller.

Freddy:
Kommer bara att göra denna en gång på festen,sen åker den in i glömskans hav...Kanske skulle jag ha gjort den med trummor och bas som du föreslår för at göra nåt som sticker ut..Då det finns en uppsjö av "Jeff Buckley" tolkningar..Kul att du gillar min pipa,jag nyanserar ju en del i denna röst mässigt - för att försöka komma ifrån rena plankningen av Jeff Buckleys version..
Vi får se vad folket som skall lyssna på bröllopet säger om detta..Låten som sådan floppar nog inte,det hänger på mig :)

JT:
Thanx man.Då finns det hopp om livet i varje fall.. :D Mixade lite efter att Tsm gett mig kanon feedback - tror att jag har den nu :D

Lindpop:
Ja det är svårt och en riktig utmaning att ge sig på en låt av denna kaliber..Men då jag fått önskemål om att köra denna live på ett bröllop så försökte jag göra mitt bästa..
Förhoppningsvis så går det hem..Kören på slutet är rätt fräck,lite som grand final..försökte stegra intensiteten i arr och sång till slutet..Du hajade min tanke,blev glad för det.

Max:
Kul att du gillade det,vi får se om det går hem live..Japp tanken är acke gura och lite fills på munspelet emellanåt till kompet i denna..Då jag fått önskemål om denna så försöker man gå bröllopsparet tillmötes,antar att låten betyder nåt för dom..Om dom gillar min version återstår att se..Svaret har vi i slutet på Juli..Ingen knäcker Jeff Buckleys version av denna..Inte ens jag :lol:

Max B igen då:
Så är det nog med texten.Antar att du undrar om låt valet..Inte min buisness,kanske nån sorts rädsla för att hamna i den fällan..Vad vet jag..Kanske blev dom kära i varandra till låten..typ..
Låten är stark,japp!

Johan s:
Håller med om att det är en riktig höjdar låt,min tolkning blir rätt medioker i sammanhanget om man jämför med Jeff Buckleys tolkning..Försökte kompensera med att bjuda på hela mitt röst register..Bra eller dåligt,ja kan jag återge det som jag gör här så kommer det att funka hoppas jag..Jag är enda musikern på den festen vad jag vet förutom 2 hårdrockande gitarrist och basist, så jag har goda förutsättningar.. :D
Hade trummor och bas i bakhuvudet då jag arrade,men valde denna linje då min röst skall stå i centrum..Vi får se om det håller i slutet på Juli..

Guran:
Bra tips där om att börja med guran..Men eftersom jag inte har nån inräkning och skall köra detta playback live med hjälp av guran(min alltså  :P,fast du hade gärna fått vara med)så måste jag ha lite styrning för den - därav pianot..Cellon kan jag flytta till andra versen,ingen dum tanke..
Vi får se hur det går på giget..Jag kan ju vänta till tolvslaget då alla är på fyllan innan jag kör denna.. :D

Nad:
Jo jag såg att du fick lite stryk i "Endorfin" tråden  :P :D så är det med detta forum,många oerhört kompetenta musiker här..Fuskar man så får man på skallen,dock gör det att man lär sig något och det är fantastiskt.Om man bara fick "rygg dunkar" så vore det inte lika roligt att hänga här,man vill ju utvecklas..
Jag la ackorden först på denna med nästan full sustain mycket riktigt,lirade fillsen sen.
Ville ha lite flygel/stor konsert känsla i låten,och då jag har arrat rätt sparsamt i övrigt så får det duga..Kul att du gillade min pipa,bjöd på hela registret i denna.Tanken med låten är att köra den playback i Pa:t på ett bröllop samt lira ackegura och munspel och sång till..Vanligtvis så har jag ett band bakom ryggen,men inte nu..Vi får se om det håller..



Till er alla,stort tack för kommentar och ideer kring mix och lir..Mega thanx till Tsm som räddade skutan från undergång.. :)

Hoppas jag inte glömt nån nu..

Mvh
Micael




Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Nämen tusan nu har du spelat in den, och E7't var med också.  ;) Med tanke på syftet tror jag det kommer bli succe!

Men som tidigare talare, vem det nu var, så stör jag mig på att ackorden flyter ihop nåt fruktansvärt där det är snabba byten. Det låter nästan som att du spelar fel och famlar mellan olika för att hitta rätt.  :(

Covers på såna klassiker är ju överlag inget enkelt och jag behöver inte nämna JB igen..men jag tycker du fixar det här bra.

Oj nu började det brusa en massa precis innan sista versen,typ 15-20kHz...är det min dator som är paj, har jag fladdermushörsel.. hm B)
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Det är modigt att göra en cover på en av världens bästa?!/mest spelade låtar, speciellt när Jeff Buckley redan fulländat den.

Även om denna versionen inte berör mig speciellt mycket så tycker jag ändå att du klarar det med hedern i behåll. Jag saknar mer häng i det instrumentala, men även sången. Det känns som att du sjunger för mycket på beatet, vilket resulterar i en lite "stiff" feeling. Sen uttalar du Halleluja ganska kul i slutet också. HALLELUJJA :)

Nje inget halelujamoment för mig denna gången, tyvärr.

Gillar dock munspelsbiten bäst, den känns personlig.

/Jon
« Senast ändrad: 19.05.2008, 18:48:47 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Sången är bra som alltid och körerna på slutet, med basen, låter fint gospelaktig. Tyvärr kan jag inte med kompet. Det grötar sig alldeles för mycket i basen. För mycket pedal som påpekats kan vara problemet. Stråkgrejorna och munspelet funkar bra. Krockarna i basen måste du göra nåt åt! Jeff Buckleys version har jag inte hört, enbart Rufus Wainwrights som ungarna spelade dag och natt efter att ha sett Shrek. Gillat låten väldiga sedan dess. Lite mer fix Micke och den sitter som ett smäck!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Säker på att det här blir uppskattat på bröllopet. Det går ju liksom inte att misslyckas med en sådan röst.

Om du spelar i kyrkan så tror jag du skall undvika ett för komplext arr. Piano och plockande gitarr räcker gott och väl. Det normala ekot i kyrkan kommer nog att röra ihop ljudbilden ännu mer. Med tanke på det skall du nog minska reverbet på pianot också...

Anyway, riktigt skönt att lyssna på din röst igen.
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kommer funka fint är jag helt övertygad om T.o.m. jag har sjungit på bröllop och fått beröm för att sjöng såååå fint.  :lol:

Tänk bara på att har riktigt bra medhörning om du ska köra playback till ett komp utan trummor. Kan bli lurigt att hålla sig i takten om du har minsta problem med medhörningen.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Flintan:
Japp E:et sitter där :) Jo det är piano ackorden som spökar lite..la dom först för att försöka få lite stor konsert känsla..Höll ned sustain pedalen mest hela tiden vilket bidrar till problemet med att det flyter ihop..Lätt jobb att fixa till inför giget.Jag skall kolla bruset,det har jag inte hört..

Yllet:
La väl ingen direkt själ i nånting på denna förutom sången där jag prövade hela mitt register.
Tanken med låten är att framföra den live,med grundkompet stråket och stämmorna,playback med gura och munspel på ett bröllop..Det var anledningen till att jag spelade in denna.Som du säger så är det svårt att göra nåt av det här då Jeff B. redan har gjort allt..Men då jag fått begäran om denna så gör man vad man kan..givetvis så kan jag göra den enbart med gura,men jag tror att detta arr lämnar lite avtryck hos bröllops paret..Åtminstone hoppas jag det - vi får se hur det går.

Equality:
Tjabba Mikey.Piano ackorden är boven,redan fixat i den verren som skall bli playback grunden.Testat i pa.t,det funkade hur bra som helst när jag drog upp volymen lite på pianot för lite styrning..Låten saknar ju trummor så cellon och pianot funkade bra att lira mot..Nu är det bara giget kvar :)

Stajo:
Tanken är att jag skall lira på festen efteråt..Men hade jag lirat i kyrkan så hade jag följt dina råd..Fixat lite på piano ackorden..Kortat av pedal liret och höjt pianot så att jag får ett taktfast komp att lira guran mot.Tillsammamns med cellon som hackar på lite så funkade det kanon.
Sången,ja jag körde hela mitt register på denna..Från bas via baryton till tenor stämma..Plus lite mesig pop feeling..Utelämnade min bluespipa då den inte gör sig i ett arr som denna..Rent och snyggt skall det vara :D
Svaret på hur det gick,får vi i slutet på Juli..

Wernis:
Jaså du har skrålat på ett bröllop..Kul,jag har lirat på rätt många..Munspel och sång då polarna har lirat backing..Ensam nu,inte första gången så det kommer nog att funka.Däremot första gången med playback..Jag har fixat till pianot pedalmässigt och höjt det lite där ackorden slår an för lite bättre styrning..Det funkade kanon tillsammans med den hackande cellon när jag testade i Pa:t..Medhörning finns,kör via en LEM rigg som vi köpte för några år sedan..10 cirkus..F-n vad tiden går :D


Nåväl,tack alla för bra respons på denna. Nu är det bara en sak kvar,att fixa giget!

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar på ver 2. Kan erkänna att jag har lite svårt för den här låten, får den inte att funka för mig i ursprungsutförande eller annat. Du skulle gjort First we take manhattan, istället :)

Nämen, det kan säkert bli en lysande tolkning, du ger dig ju inte i första taget... Nu läste jag: "Kommer bara att göra denna en gång på festen,sen åker den in i glömskans hav..." ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnar på ver 2. Kan erkänna att jag har lite svårt för den här låten, får den inte att funka för mig i ursprungsutförande eller annat. Du skulle gjort First we take manhattan, istället :)

Nämen, det kan säkert bli en lysande tolkning, du ger dig ju inte i första taget... Nu läste jag: "Kommer bara att göra denna en gång på festen,sen åker den in i glömskans hav..." ;)

Hej Per.
Japp så är det,skall köra denna playback efter begäran på ett bröllop i sommar..Tänkte ackompanjera med ackegura lead sång och munspel..Spelade in alstret för att få lite feed av er om det skulle funka som jag tänkt..Testat nu i Pa:t efter diverse justeringar(Mega thanx till Tsm),och ja - det håller.

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag minns en vän till mig, munspelslirare från boden....tror han finns på forumet. säger inte vem, men hans nickname börjar på h och slutar på armonica mike  :rolleyes: som skrev i min o marres märk hur vår skugga:

"jaså en cover? gäääääääääääsp".

:D

Nå. först tänkte jag att en leonardcover måste va skittråkig. men så blev inte fallet tycker jag. tycker det är bra nerv i rösten här. Faktiskt så jag tycker du kunde höja rösten lite..nån db eller två. När sången sitter så här skitbra så vill man kunna kräma på tills det gör ont i öronen. om något annat än sången gör ont först är det slöseri!

Så. upp med sången. annars lovar jag att hämnas med pålkranskomp till detta på bröllopet.


Skitbra mike!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Här har ni en schysst cover av denna låten, heja Norge:



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
h.....*host*

BUMP
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Här har ni en schysst cover av denna låten, heja Norge:




haha, dessa muppar  :lol:

när jag bodde i norge var detta foiks hatobjekt no. 1
gick underbara parodier på NRK  :P
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Här har ni en schysst cover av denna låten, heja Norge:




haha, dessa muppar  :lol:

när jag bodde i norge var detta foiks hatobjekt no. 1
gick underbara parodier på NRK  :P

Okej.... :wacko:

Spelar ingen roll tycker jag för den versionen är jäkligt bra.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Är det nu mupparna eller HM som kommenteras här? :huh:
Så Micael, tycker nog att jag kommenterat detta, men eftersom jag inte hittar den kommentaren så tar vi det på nytt.
Nähhä, det gör vi nog inte, filen är deleterad från Speedy.... :(
"Nothing found. It is really deleted. Sorry."

Eftersom låten ligger på färdiga så  kan du ladda upp den på KR:s server,
får återkomma när låten finns att laddas ner.

Kör hårt! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou!
Är det nu mupparna eller HM som kommenteras här? :huh:
Så Micael, tycker nog att jag kommenterat detta, men eftersom jag inte hittar den kommentaren så tar vi det på nytt.
Nähhä, det gör vi nog inte, filen är deleterad från Speedy.... :(
"Nothing found. It is really deleted. Sorry."

Eftersom låten ligger på färdiga så  kan du ladda upp den på KR:s server,
får återkomma när låten finns att laddas ner.

Kör hårt! :)

h.  johan


Jaså är filen borta? Ja det kanske är lika bra då det är en cover som skall användas som playback i andra sammanhang..Vill inte lägga upp den på KR:s server för det är nog inte tillåtet..

Låt grabbarna diskutera på.. :D

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Men kan du skicka filen åt mig på e-posten...
lovar att inte berätta åt nån... :wub:


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Aettan

  • Gäst
Hmm finns inte där längre säger det när man vill lyssna, Ok så då får man improvisera fritt då  :D :D . Ja man har ju den här låten på skiva med herr Buckley och den suger INTE big time om man säger så :D har även en polare som är en guds nåde till Cohen och Dyland tolkare (way better than the real thing faktiskt) så stycket är bekant på nåt sätt  :D :D.

Kort sagt och med kännedom om din kapacitet dvs. riktigt jäkla bra så vill jag ändå föreslå: live med gura eller pianokomp (inte både och) men framför allt fokusera först och främst på sången och då på att leverera en riktigt riktigt fet glöd i framförandet. Men bara om det är på begäran annars kör på en passande svensk visa eller nån av dina egna istället. Det tror jag på i alla fall och framför allt lycka till.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skicka till mig på mejl Mike, så kan jag hosta den på perfectbounce.se:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol