Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Halleluja
Harmonica mike:
Flintan:
Japp E:et sitter där :) Jo det är piano ackorden som spökar lite..la dom först för att försöka få lite stor konsert känsla..Höll ned sustain pedalen mest hela tiden vilket bidrar till problemet med att det flyter ihop..Lätt jobb att fixa till inför giget.Jag skall kolla bruset,det har jag inte hört..
Yllet:
La väl ingen direkt själ i nånting på denna förutom sången där jag prövade hela mitt register.
Tanken med låten är att framföra den live,med grundkompet stråket och stämmorna,playback med gura och munspel på ett bröllop..Det var anledningen till att jag spelade in denna.Som du säger så är det svårt att göra nåt av det här då Jeff B. redan har gjort allt..Men då jag fått begäran om denna så gör man vad man kan..givetvis så kan jag göra den enbart med gura,men jag tror att detta arr lämnar lite avtryck hos bröllops paret..Åtminstone hoppas jag det - vi får se hur det går.
Equality:
Tjabba Mikey.Piano ackorden är boven,redan fixat i den verren som skall bli playback grunden.Testat i pa.t,det funkade hur bra som helst när jag drog upp volymen lite på pianot för lite styrning..Låten saknar ju trummor så cellon och pianot funkade bra att lira mot..Nu är det bara giget kvar :)
Stajo:
Tanken är att jag skall lira på festen efteråt..Men hade jag lirat i kyrkan så hade jag följt dina råd..Fixat lite på piano ackorden..Kortat av pedal liret och höjt pianot så att jag får ett taktfast komp att lira guran mot.Tillsammamns med cellon som hackar på lite så funkade det kanon.
Sången,ja jag körde hela mitt register på denna..Från bas via baryton till tenor stämma..Plus lite mesig pop feeling..Utelämnade min bluespipa då den inte gör sig i ett arr som denna..Rent och snyggt skall det vara :D
Svaret på hur det gick,får vi i slutet på Juli..
Wernis:
Jaså du har skrålat på ett bröllop..Kul,jag har lirat på rätt många..Munspel och sång då polarna har lirat backing..Ensam nu,inte första gången så det kommer nog att funka.Däremot första gången med playback..Jag har fixat till pianot pedalmässigt och höjt det lite där ackorden slår an för lite bättre styrning..Det funkade kanon tillsammans med den hackande cellon när jag testade i Pa:t..Medhörning finns,kör via en LEM rigg som vi köpte för några år sedan..10 cirkus..F-n vad tiden går :D
Nåväl,tack alla för bra respons på denna. Nu är det bara en sak kvar,att fixa giget!
Mvh
Micael
Dividend:
Lyssnar på ver 2. Kan erkänna att jag har lite svårt för den här låten, får den inte att funka för mig i ursprungsutförande eller annat. Du skulle gjort First we take manhattan, istället :)
Nämen, det kan säkert bli en lysande tolkning, du ger dig ju inte i första taget... Nu läste jag: "Kommer bara att göra denna en gång på festen,sen åker den in i glömskans hav..." ;)
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.05.2008, 18:18:53 ---Lyssnar på ver 2. Kan erkänna att jag har lite svårt för den här låten, får den inte att funka för mig i ursprungsutförande eller annat. Du skulle gjort First we take manhattan, istället :)
Nämen, det kan säkert bli en lysande tolkning, du ger dig ju inte i första taget... Nu läste jag: "Kommer bara att göra denna en gång på festen,sen åker den in i glömskans hav..." ;)
--- Slut citat ---
Hej Per.
Japp så är det,skall köra denna playback efter begäran på ett bröllop i sommar..Tänkte ackompanjera med ackegura lead sång och munspel..Spelade in alstret för att få lite feed av er om det skulle funka som jag tänkt..Testat nu i Pa:t efter diverse justeringar(Mega thanx till Tsm),och ja - det håller.
Mvh
Micael
Emulator:
jag minns en vän till mig, munspelslirare från boden....tror han finns på forumet. säger inte vem, men hans nickname börjar på h och slutar på armonica mike :rolleyes: som skrev i min o marres märk hur vår skugga:
"jaså en cover? gäääääääääääsp".
:D
Nå. först tänkte jag att en leonardcover måste va skittråkig. men så blev inte fallet tycker jag. tycker det är bra nerv i rösten här. Faktiskt så jag tycker du kunde höja rösten lite..nån db eller två. När sången sitter så här skitbra så vill man kunna kräma på tills det gör ont i öronen. om något annat än sången gör ont först är det slöseri!
Så. upp med sången. annars lovar jag att hämnas med pålkranskomp till detta på bröllopet.
Skitbra mike!
ante:
Här har ni en schysst cover av denna låten, heja Norge:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida