Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Halleluja

<< < (4/7) > >>

flintan:
Nämen tusan nu har du spelat in den, och E7't var med också.  ;) Med tanke på syftet tror jag det kommer bli succe!

Men som tidigare talare, vem det nu var, så stör jag mig på att ackorden flyter ihop nåt fruktansvärt där det är snabba byten. Det låter nästan som att du spelar fel och famlar mellan olika för att hitta rätt.  :(

Covers på såna klassiker är ju överlag inget enkelt och jag behöver inte nämna JB igen..men jag tycker du fixar det här bra.

Oj nu började det brusa en massa precis innan sista versen,typ 15-20kHz...är det min dator som är paj, har jag fladdermushörsel.. hm B)

Yllet:
Det är modigt att göra en cover på en av världens bästa?!/mest spelade låtar, speciellt när Jeff Buckley redan fulländat den.

Även om denna versionen inte berör mig speciellt mycket så tycker jag ändå att du klarar det med hedern i behåll. Jag saknar mer häng i det instrumentala, men även sången. Det känns som att du sjunger för mycket på beatet, vilket resulterar i en lite "stiff" feeling. Sen uttalar du Halleluja ganska kul i slutet också. HALLELUJJA :)

Nje inget halelujamoment för mig denna gången, tyvärr.

Gillar dock munspelsbiten bäst, den känns personlig.

/Jon

equality:
Sången är bra som alltid och körerna på slutet, med basen, låter fint gospelaktig. Tyvärr kan jag inte med kompet. Det grötar sig alldeles för mycket i basen. För mycket pedal som påpekats kan vara problemet. Stråkgrejorna och munspelet funkar bra. Krockarna i basen måste du göra nåt åt! Jeff Buckleys version har jag inte hört, enbart Rufus Wainwrights som ungarna spelade dag och natt efter att ha sett Shrek. Gillat låten väldiga sedan dess. Lite mer fix Micke och den sitter som ett smäck!

stajo:
Säker på att det här blir uppskattat på bröllopet. Det går ju liksom inte att misslyckas med en sådan röst.

Om du spelar i kyrkan så tror jag du skall undvika ett för komplext arr. Piano och plockande gitarr räcker gott och väl. Det normala ekot i kyrkan kommer nog att röra ihop ljudbilden ännu mer. Med tanke på det skall du nog minska reverbet på pianot också...

Anyway, riktigt skönt att lyssna på din röst igen.
/Staffan

Wernborg:
Kommer funka fint är jag helt övertygad om T.o.m. jag har sjungit på bröllop och fått beröm för att sjöng såååå fint.  :lol:

Tänk bara på att har riktigt bra medhörning om du ska köra playback till ett komp utan trummor. Kan bli lurigt att hålla sig i takten om du har minsta problem med medhörningen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion