Forum > Färdiga produktioner
Tokai - I´ll be there - one more time
Tokai:
ARTIST/GRUPP: Tokai
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: ca 3 min
KOMPOSITÖR: Staffan Widmark
PRODUCENT: Staffan Widmark
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
Jag lägger upp den här låten eftersom jag vill ge ifrån mig nån slags livstecken. Denna låt har tidigare varit uppe på det numera kassa studioforumet. Och en del av er har nog hört den förut medan några inte har det. Är personligen rätt så förtjust i låten.
Men jag har nya låtar på gång: Coosey eyes med Harmonica Mike på munspel, sen en texmex inspiread låt (typ Los Lobos), texten inte klar än, samt en mysko låt betitlad: Back to the source of origin. Vi hörs!
karl:
Känner igen den här från...Ja förra du vet....kalaslåt med stora Beatles och Dire Straits vibbs...I'll be there refrängen är så bra... minimalistisk smårörelser i harmoniken...kalas, gillar också den banjoliknande strängsväng som hörs av och till...är det en variax eller the real thing?en del svengelska men inget allvarligt...som sagt kalaslåt / karl
equality:
Snyggt och kul! Lite laidback Ry Cooder-stil. Fint arrad med mandolinsvängarna mellan verserna, banjotonerna och de snabba congasprylarna sitter bra också. Sången är bra i refrängen med falsetten. Sticket med sitt Balkan-brass är himla ballt. P4-hitvarning skulle jag vilja säga. Kan tänka mig att du kan få kritik på lite svengelska men mig stör det inte.
91:an:
Det här känns som en kalaslåt som vi fått smyglyssna på och som nästan är färdig! Det enda som skiljer den från färdig är att det känns lite programmerat i arret. Dvs om låten presenteras för ett gäng musiker tror jag dom skulle samordnat spelat mer vad gäller fills, break och dylikt. Här pratar vi nu om finlir och får man ha synpunkter så ska man passa på! :)
flabb:
Mysig låt, kommer tänka på en varm sommarkväll, utomhuscafe, liten scen, en bärs.... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida