Forum > Demolåtar

Proggmusik/ Genesisrelaterat

<< < (3/7) > >>

Clemens:
Memphis: kul att du gillar, ja det här är verkligen på skissstadiet..brukar ibland lägga ett filter på masterregeln och köra "transistorljud" för att jämföra med den riktiga mixen.. för att försöka
få bort dova, murriga frekvenser som bara tar energi..glömde kvar filtret när jag körde ner till Mp3

Martinm: Ja, en liten del i i ett större sammanhang..

MaxB: Som du säger..repris..skall utvecklas..är väl ingen höjdare när det gäller cubase, men försöker nu äntligen sätta mig in i programmet..jo det finns fler delar,måste dock utvecklas..kul att du vill höra mer.."Seconds out" ja..såg den turnén..super.. gillar annars de tidiga skivorna men även " Wind & Wuthering" gillar soundet på den skivan..har du hört"England"?
också en favorit..helt galen  :)

MaxB:

--- Citat från: Clemens skrivet 10.05.2008, 10:42:42 ---MaxB: Som du säger..repris..skall utvecklas..är väl ingen höjdare när det gäller cubase, men försöker nu äntligen sätta mig in i programmet..jo det finns fler delar,måste dock utvecklas..kul att du vill höra mer.."Seconds out" ja..såg den turnén..super.. gillar annars de tidiga skivorna men även " Wind & Wuthering" gillar soundet på den skivan..har du hört"England"?

--- Slut citat ---
Det kan eventuellt vara Wind & Wuthering jag tänker på, näej Seconds var väl en live-platta efter Gabriel?
Lyssnar fortfarande på alla de äldre plattorna och rankar dem högt i min musik-skatt.
"The Lamb..." är en av favoriterna - sjunger gärna låten "The Lamia", då jag sitter själv i bilen.
Annars finns självklart Foxtrot, Trespass och "Selling England..." bland övriga Genesis-favoriter.
Yes platta Close To The Edge, är en annan av mina "top ten"...

karl:
Ja....en träffsäkerhet till tusen i soundet .....bra känsla,gillar din feeling i synthmelodin där som sagt "wind and wuthering" finns men också "trick of the tailfeel"skitbra helt enkelt..../ karl  B)

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.05.2008, 14:57:51 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 10.05.2008, 10:42:42 ---MaxB: Som du säger..repris..skall utvecklas..är väl ingen höjdare när det gäller cubase, men försöker nu äntligen sätta mig in i programmet..jo det finns fler delar,måste dock utvecklas..kul att du vill höra mer.."Seconds out" ja..såg den turnén..super.. gillar annars de tidiga skivorna men även " Wind & Wuthering" gillar soundet på den skivan..har du hört"England"?

--- Slut citat ---
Det kan eventuellt vara Wind & Wuthering jag tänker på, näej Seconds var väl en live-platta efter Gabriel?
Lyssnar fortfarande på alla de äldre plattorna och rankar dem högt i min musik-skatt.
"The Lamb..." är en av favoriterna - sjunger gärna låten "The Lamia", då jag sitter själv i bilen.
Annars finns självklart Foxtrot, Trespass och "Selling England..." bland övriga Genesis-favoriter.
Yes platta Close To The Edge, är en annan av mina "top ten"...

--- Slut citat ---

MaxB.. jag var lite oklar där menande gruppen "England" http://www.gardenshedmusic.com/2005_release.cfm helt underbara..men kräver förstås en del lyssnande..

MaxB:

--- Citat från: Clemens skrivet 10.05.2008, 18:36:16 ---MaxB.. jag var lite oklar där. Menande gruppen "England" http://www.gardenshedmusic.com/2005_release.cfm helt underbara..men kräver förstås en del lyssnande..

--- Slut citat ---
Deras virveltrumma utan sejarmatta har jag lite svårt för - men visst, jag gillar plattan Garden shed. Fick dock inga associationer till dem, då jag lyssnade på din låt.
Det finns mycket, underbar musik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion