Forum > Färdiga produktioner

Stensdotter & Larsson - Never Ever

<< < (3/13) > >>

Larsson:
hej allihopa..

kul att höra att låten funkar..nu blev jag på gott humör!! :D

nu måste jag utforska resten av detta forum som är ett strålande initiativ!

thanx stensdotter för ett roligt samarbete & att jag hittade hit!!
 ;)

djonas:
Jisses vilken skön låt!
Du sjunger riktigt nice Stensdotter. :) Snygga ackordföljder, arret är bra oxå. Fan va rätt med hammond...me like. :D
Trummorna är snustorra men passar ändå in bra. Föredrar nog lite blötare ljud, blir lite väl stramt nu.
Mixen är bra överlag. En påtaglig sak som jag kommer att tänka på är panoreringen på gitarrerna och trummorna. Det funkar skitbra i början av låten, ger plats till sången i mitten (även om man skulle kunna dra in gitarrerna en aning även här) men när trummorna kommer in känns det lite fel.
Som det är nu så är trummorna omslutna av gitarrerna. Tror rumskänslan hade blivit ännu bättre om det hade varit tvärtom dvs om man hade gjort trumljudet lite större och bredare.  :rolleyes:
Gött jobb
Mvh / djonas

stensdotter:

--- Citat från: djonas skrivet 26.02.2007, 03:24:21 ---Jisses vilken skön låt!
Du sjunger riktigt nice Stensdotter. :) Snygga ackordföljder, arret är bra oxå. Fan va rätt med hammond...me like. :D
Trummorna är snustorra men passar ändå in bra. Föredrar nog lite blötare ljud, blir lite väl stramt nu.
Mixen är bra överlag. En påtaglig sak som jag kommer att tänka på är panoreringen på gitarrerna och trummorna. Det funkar skitbra i början av låten, ger plats till sången i mitten (även om man skulle kunna dra in gitarrerna en aning även här) men när trummorna kommer in känns det lite fel.
Som det är nu så är trummorna omslutna av gitarrerna. Tror rumskänslan hade blivit ännu bättre om det hade varit tvärtom dvs om man hade gjort trumljudet lite större och bredare.  :rolleyes:
Gött jobb
Mvh / djonas

--- Slut citat ---

Vad roligt att du gillar låten Jonas!!! Tack för dina fina ord.

--- Citat från: Assar skrivet 25.02.2007, 19:16:27 ---Jupp. Kan bara hålla med.
Den är fantastiskt bra på alla sätt och vis.

Love it!

--- Slut citat ---

Tack Assar C-man  ;)

--- Citat från: Fidden skrivet 25.02.2007, 17:02:27 ---Detta var något av det bästa jag hört i demoväg någonsin.
Seriöst.

Låten är fantastisk, likaså arrangemang och produktion. Känns som något av det bästa man skulle kunna hittat på en tidig radiohead-skiva.
Sen kommer sången och tar det till en ännu högre höjd.

Nu kommer jag ha mindervärdeskomplex i ett år.

--- Slut citat ---

*fnissar*  :lol: Tanken på att jag kan ge någon mindevärdeskomplex har aldrig slagit mig *fnissar igen*. Tack för dina värmande ord, de satt gott!!!

tsmalmbe:
Låter ganska distant, soundmässigt i början då låten är avklädd. Skulle föredra mera närhet i  det partiet, och sången överlag lite närmare ytan. Gitarrsoundet är nästan lika bra som mitt, alltså mycket bra :). Stämningsfulla trummor, mycket passligt med närhet i dom.

Uppbyggnaden är exemplarisk, eftersom det hela tiden kommer nåt till till låten Den behöll lyssnarens intresse och uppmärksamhet från början till slut.

Jag tycker det var lite opassande och abrupt att 3-4 ord av sången kommer under fadeouten.

DåligtGehör:
Framför allt en mycket bra låt och mycket bra framförd. Känner igen den.

Måste nog ändå hålla med djonas om det där med panoreringen trummor/gitarrer. Lite skumt blir det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion