Kontrollrummet

karl-mixed emotions

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN:Mixed emotions
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE:float
LÅTLÄNGD:4:07
KOMPOSITÖR: karl
PRODUCENT:karl
EV. MEDVERKANDE: karl
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
mixed emotions

En låt som legat en tid som jag tror får vara klar nu...men är öppen för ev. ändringar i ljudbild typ.
Vad tror ni om den ...tar tacksamt emot konstruktiv kritik.../   karl

*något skumt med KRspelaren....går för fort...bitrate:en???
« Senast ändrad: 10.05.2008, 13:15:15 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Hej!

Bra låt och bra sång. Arret sitter fint :)
Ang mixen tycker jag det är något som distar lite då och då, sången kanske? Annars kan jag nog inte komma med någon direkt konstruktiv kritik på mixen, är nybörjare på den biten :)

Ha det bra!



Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Wow. Nu har du gått in i ELO-Beatles land och huserat ordentligt.
KUL! Älskar det rumliga ljudet det finns ett rumsdjup i allting.
Har inget att gnälla om...skall lyssna mer och återkomma. :)

Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad Nad

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • Inte jag, men väl farfar!
    • Visa profil
    • Agents Of Mercy
Alltså jag är världens sämsta på att kritisera. Men kan ju nu också tillägga
att Gabriels ande ("shelter from the storm" t ex) finns med även här - fast jag tycker att din musik oftast är mer lätt-tillgänglig. Och det är ett bra betyg.
Undrar vad för trummor du använder. De låter så härligt burkiga, gillar verkligen
produktionen på denna låten. Slamrigt och skönt. Gillar alltid när versen är lika stark
som refrängen, att det inte finns några svaga punkter. Underbart outro. Thnks!!

"For what it´s worth"
Nad
Hej jag hetter Nad och är en pråggråkkare


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Max..har rättat till lite :unsure: tror jag iaf....kul att du gillar...

tnx Nad...Ja man kanske får ELOfeel:et när det går så långsamt och bestämt och nedgång som aldrig tar slut :unsure: funderade ett tag på att lägga stråkar lite varstans men det hade nog bara förstärkt känslan åt det hållet...kul att du gillar stuket och slamret...kommer från addictive drums...kul att du gillar outrot...tnx själv  /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Karl.
Jo det distar lite på sången,håller med Max där.Trummorna lirar i ett eget rum,som effekt - kul!Som helhet,nja..Snyggare om du får upp hela bandet på samma scen tycker jag.
Har för mig att du kör ez vilket jag också gör,köp "Vintage" kitet! Där har du allt du behöver..Eller gör som alla andra,dra ned AD demon..Fast ez:s Vintage kit låter bättre!!

Skön låt,som med lite puts blir ännu skönare.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, trummorna låter lite vajiga på några ställen, eller är det reverbet? Tidig morgon så comment blir därefter...

Låter karl, tycker den eftertänksamma texten funkar bra till melodi och komp. Känns igen.
Sämre kommentar än denna kan jag nog itne skriva, men gillar klart låtens potential! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Visst var det Beatles som införde detta härliga sväng som du fångat upp så läckert i denna låt! Jag lyfter ånyå på hatten för dina alster, har inga tips eller förslag till ändringar, tycker det låter väldigt bra som det är, trummor, instrumentering och sång!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Love your voice!

Har du några favvisar på pop-himlen? Jag tänker närmast på farbror P Gabriel då jag hör dig sjunga? Är han en husgud till dig månne?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej Karl!


Som vanligt mycket bra, när kommer plattan? :)

Mv Clemens


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Kalas k-arl!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx alla för era öron...en ny version dragen genom en multibandeq ...tror det blev softare på något sätt... / karl

var???högst upp i tråden
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Underbar Beatles känsla! Nånstans mellan Penny Lane och Strawberry Fields. Fantastisk låt!
Det är mycket som händer på en gång, kanske lite för mycket. Skulle nog sortera upp lite. XTC, en annan liknelse, led lite grann av det problem också, tycker jag.
Det jag har problem med här är sångljudet. Vill, kräver, ett ett mjukt McCartney sound! Nu är det för mycket övre mellanregister, som känns jobbigt att lyssna på - och det vill man ju inte.
Basen känns också odistinkt. Varje ton ska höras, vandringar osv, återigen McCartney.
Sen är det nåt med versen som känns konstigt. Du börjar med en upptakt före ettan. Skulle vilja att du väntade med upptakten till mellan taktslagen 2 och 3, om du fattar vad jag menar. Bara vad jag kände.  :rolleyes:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
McCartney-spåret som skulle varit med på den vita.  ^_^ Skön pondus i sången och den sköna, höga sången på slutet och efter det skitsnygga sticket är härligt triumfatorisk, skänker sköna rysningar i ryggen. Gillar de slamriga trummorna men uppfattar ljudbilden något grumligt fastän den beskärda(?) sången skänker ytterligare 60-70-talskrydda åt anrättningen. Låter nästan mono nu. Vore kul att "överpanna" som då för 40 år sedan, skulle vara intressant.  :huh: Nästan så att jag skulle våga fråga om ett försök?   :unsure: :rolleyes: Mer briljans i ljudbilden och mixjobb är den här underbara låten värd!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tack Tokai för dina öron och kul att du gillar...fattar inte vad du menar med vänta med upptakten till  mellan takt 2&3 ? Jag tänker inte så mycket när jag skriver och eftersom jag inte är nå'n trummis så blir det inte alltid rätt...får ganska mycket kritik på just det...önskar att jag hade det "tänket" ibland...however kul att gillade och ska väl fortsätta att peta lite i den.../  karl
Underbar Beatles känsla! Nånstans mellan Penny Lane och Strawberry Fields. Fantastisk låt!
Det är mycket som händer på en gång, kanske lite för mycket. Skulle nog sortera upp lite. XTC, en annan liknelse, led lite grann av det problem också, tycker jag.
Det jag har problem med här är sångljudet. Vill, kräver, ett ett mjukt McCartney sound! Nu är det för mycket övre mellanregister, som känns jobbigt att lyssna på - och det vill man ju inte.
Basen känns också odistinkt. Varje ton ska höras, vandringar osv, återigen McCartney.
Sen är det nåt med versen som känns konstigt. Du börjar med en upptakt före ettan. Skulle vilja att du väntade med upptakten till mellan taktslagen 2 och 3, om du fattar vad jag menar. Bara vad jag kände.  :rolleyes:


equality....stora ord men jag suger i mig...kan försöka ge mig på en "stereomix" där musiken ligger i princip i ena och sången i den andra med lite överhörning men inte mycket...kommer ihåg att jag lyssnade på "Martha my dear" på det viset och den ter sig ganska lustig då men samtidigt får man en stor upplevelse från den tid då Autotuners inte fanns och det lät bra ändå.....  /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Karl!

tusans snygg låt och har ju alltid gillat din sång! WOW!
Intron e sakramentalt snygg!

efter fyra genomlyssningar kommer jag till följande ändringskommentering.

- mixen saknar nånting på nedre bottnet
- trummorna lite för roomiga o klena
- basen lite vassare och upp

Mixen känns som om nån sagt till dig att se till att inte basen dundrar, och så har allt under 250 kHz  skurits bort.
Tycker att till denna genre hör en väldigt hörbar och tydlig bas, som saknas i9 denna mix.

Skitsnygg låt som kunde lyfta till oanade höjder!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Johan för konstruktiv kritik...ska greja till både bas och sång och lite till....så får vi se hur högt den flyger om den gör det....  tnx igen /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
har lyssnat på Genesis sedan det begav sig och även Gabriel efter Genesis och bäst var han väl fram till So-plattan men även ett och annat spår efter det...Andra favvisar hör väl hemma i samma genre typ ELP ,Yes,King Crimson men också Stones ,Steely Dan och många fler just nu lyssnar jag på mycket på Massive Attack....Du da'?
Love your voice!

Har du några favvisar på pop-himlen? Jag tänker närmast på farbror P Gabriel då jag hör dig sjunga? Är han en husgud till dig månne?

Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se