Forum > Färdiga produktioner

karl-mixed emotions

<< < (3/4) > >>

Bengan_gbg:
Kalas k-arl!

karl:
tnx alla för era öron...en ny version dragen genom en multibandeq ...tror det blev softare på något sätt... / karl

var???högst upp i tråden

Tokai:
Underbar Beatles känsla! Nånstans mellan Penny Lane och Strawberry Fields. Fantastisk låt!
Det är mycket som händer på en gång, kanske lite för mycket. Skulle nog sortera upp lite. XTC, en annan liknelse, led lite grann av det problem också, tycker jag.
Det jag har problem med här är sångljudet. Vill, kräver, ett ett mjukt McCartney sound! Nu är det för mycket övre mellanregister, som känns jobbigt att lyssna på - och det vill man ju inte.
Basen känns också odistinkt. Varje ton ska höras, vandringar osv, återigen McCartney.
Sen är det nåt med versen som känns konstigt. Du börjar med en upptakt före ettan. Skulle vilja att du väntade med upptakten till mellan taktslagen 2 och 3, om du fattar vad jag menar. Bara vad jag kände.  :rolleyes:

equality:
McCartney-spåret som skulle varit med på den vita.  ^_^ Skön pondus i sången och den sköna, höga sången på slutet och efter det skitsnygga sticket är härligt triumfatorisk, skänker sköna rysningar i ryggen. Gillar de slamriga trummorna men uppfattar ljudbilden något grumligt fastän den beskärda(?) sången skänker ytterligare 60-70-talskrydda åt anrättningen. Låter nästan mono nu. Vore kul att "överpanna" som då för 40 år sedan, skulle vara intressant.  :huh: Nästan så att jag skulle våga fråga om ett försök?   :unsure: :rolleyes: Mer briljans i ljudbilden och mixjobb är den här underbara låten värd!

karl:
tack Tokai för dina öron och kul att du gillar...fattar inte vad du menar med vänta med upptakten till  mellan takt 2&3 ? Jag tänker inte så mycket när jag skriver och eftersom jag inte är nå'n trummis så blir det inte alltid rätt...får ganska mycket kritik på just det...önskar att jag hade det "tänket" ibland...however kul att gillade och ska väl fortsätta att peta lite i den.../  karl

--- Citat från: Tokai skrivet 10.05.2008, 17:19:01 ---Underbar Beatles känsla! Nånstans mellan Penny Lane och Strawberry Fields. Fantastisk låt!
Det är mycket som händer på en gång, kanske lite för mycket. Skulle nog sortera upp lite. XTC, en annan liknelse, led lite grann av det problem också, tycker jag.
Det jag har problem med här är sångljudet. Vill, kräver, ett ett mjukt McCartney sound! Nu är det för mycket övre mellanregister, som känns jobbigt att lyssna på - och det vill man ju inte.
Basen känns också odistinkt. Varje ton ska höras, vandringar osv, återigen McCartney.
Sen är det nåt med versen som känns konstigt. Du börjar med en upptakt före ettan. Skulle vilja att du väntade med upptakten till mellan taktslagen 2 och 3, om du fattar vad jag menar. Bara vad jag kände.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

equality....stora ord men jag suger i mig...kan försöka ge mig på en "stereomix" där musiken ligger i princip i ena och sången i den andra med lite överhörning men inte mycket...kommer ihåg att jag lyssnade på "Martha my dear" på det viset och den ter sig ganska lustig då men samtidigt får man en stor upplevelse från den tid då Autotuners inte fanns och det lät bra ändå.....  /  karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion