Forum > Färdiga produktioner

Nille - Doin't alright

<< < (2/4) > >>

Wernborg:
Detta är ju hur bra som helst. Får mig att tänka lite på Black Crows för att fortsätta på namedroppingtemat....

Duett med tjejen kanske? Ta varsin vers och köra varandra. Blir kanon det.

Bra låt, bra arr, bra producerat.... ja bra allting helt enkelt. Ser mig köra för fort på motorväg med denna strömmandes ur högtalarna från P3/P4s nattradio....

Wernborg:
Fanimej det bästa jag hört på forumet tror jag.

På gott humör ikväll......

Rattlesnake:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.05.2008, 23:35:11 ---Fanimej det bästa jag hört på forumet tror jag.

--- Slut citat ---
Kan bara hålla med Wernis. Förutom s-ljuden som du själv nämner, så är det här helt otroligt bra. Tycker tjejen kan sjunga överstämman på refrängen, den blir lite dimensionsfattig när du körar dig själv.

Tokai:
Vilket driv!
Hur är det inspelat? Ibland är det svårt att avgöra om det är med band ett eller via datorn (midi, typ)
Sången är kanon lite Little Richard och lite Bryan Adams
Själva låten är väl inte så originell, ska väl va så när det gäller countryrock. Men vill man ha en hit krävs nog nåt extra.
Annars, bra produktion, bra ljud - väldigt proffsigt!

1up:
Det är låtar som den här som sätter saker i sitt rätta perspektiv och sätter en på plats. Bryan Adams som sagt, dit går tankarna först. Tjockt och livfullt.

Jag vill också veta om det är frågan om ett band som är med i det här eller om det är mer utav en one man show med hjälp utav dator.

Jättefin sång och livfullt rask! Usch vad många duktiga musiker det finns.

Edit. Så. Nu är låten sparad till hårddisken också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion