Forum > Färdiga produktioner
Unifaun - "End-or-Fin"
Nad:
--- Citera ---M a o, det är sant, fast å andra sidan vem vill inte som första reaktion försvara sitt eget verk? Så det är väl på något sätt ok iallafall, i sin oskyldighet
--- Slut citat ---
Very true. Tackar Dividend. :)
Nad:
--- Citat från: Stolle skrivet 24.05.2008, 02:32:56 ---Detta lät väldigt bra och proffsigt!
Pianointrot är mysigt som bara den. Möjligtvis skulle jag sänkt det en aning i volym så att det blir mer av en höjning när låten komemr igång.. Fast bara liiite då. Alla ljuden låter väldigt bra förutom kanske trummorna. Jag tycker dom saknar lite smuts på något sätt. Kanske för lite läckage mellan de olika mickarna eller nått. Något låter en aning för rent och polishat (om jag säger dansbandstrummor så låter det mycket mer negativt än vad jag egentligen vill, men en svag antydan till det soundet tycker jag man kan höra). Jag hade gärna hört att trummorna antingen blev lite mer skitiga eller alternativt proddades upp och blev ännu mer slicka. Nu hamnar de lite i mellan de två sounden. Det är inget jag stör mig jättemycket men var det jag reagerade över då jag lyssnade. Annars lät det andra väldigt färdigt.
--- Slut citat ---
Tackar så mycket för det. Testade ett annat trumsound förut, med mer läckage. Fick aldrig till ljudbilden lika
bra, blev inte samma punch liksom. Så jag använde samma sound som i första låten, som faktiskt går lite i
repris på detta spåret. Tack för att du lyssnade och kom med kritik! :)
Nad
karl:
--- Citat från: Nad skrivet 25.05.2008, 20:07:24 ---
--- Citera ---. Så tänkte vi.
Nad
--- Slut citat ---
Ni tänkte nog bra.... B) när är releasefesten :unsure: B)
--- Slut citat ---
Nad:
--- Citat från: karl skrivet 25.05.2008, 20:11:38 ---
--- Citera ---. Så tänkte vi.
Nad
--- Slut citat ---
Ni tänkte nog bra.... B) när är releasefesten :unsure: B)
--- Slut citat ---
Tack. :) Det vet jag inte. Kanske i sommar nån gång. Vill du komma?
--- Slut citat ---
Emulator:
--- Citera ---Först reagerade jag lite på "om man inte tål 1.5 min piano..." och tyckte det var lite nedvärderande om den som tyckt. man får ju, likaväl som ni vill ha det, tycka att pianointrot är för långt? Det känns som försvarsställning "det är inte alls för långt, de är du som inte fattar". Att det upplevs som för långt kan ju vara en indikation på att det är för dåligt spelat? tråkigt? en reflektion bara.
--- Slut citat ---
Det var ett försvar. Varför inte? Jag ville också poängtera att man måste se plattan
som en helhet. Låten innan avslutas med sång och piano nämligen, sedan fortsätter
det med detta intro (som kommer få ett eget spår på skivan har vi bestämt nu).
Innan slutlåten har man matats med ca 60 minuters prog, så då kan det vara skönt med
ett stilla pianointro på 1½ minut. Så tänkte vi.
Nad
--- Slut citat ---
såklart man får försvara :) MEN folk KAN ju ha rätt, eelr de har rätt, om de upplever det så. my point :)
jag vill oxo komma på releaspartyt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida