Forum > Färdiga produktioner
Unifaun - "End-or-Fin"
Harmonica mike:
Tjena boys.
Här distar det nada :)
Låter bra,vanligtvis inte min genre..Men jag hör att ni har tänkt till här..Många snygga och finurliga grejer i arret.Sånt här tar tid att sätta ihop så jag förstår att eran produktion av låtar inte är så hög,eller kanske tiden inte vill räcka till..Nåväl,ett passande instrumental outro på plattan - visst!
På ren svenska så låter det skitbra! På Norrbottnisk bond dialekt: "In´t järe nåo o kläejga poi hajn".
Vilket översättes till: Ingenting att klaga på i den här.
Kör hårt boys.
Mvh
Micael
Nad:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.05.2008, 16:50:26 ---Tjena boys.
Här distar det nada :)
Låter bra,vanligtvis inte min genre..Men jag hör att ni har tänkt till här..Många snygga och finurliga grejer i arret.Sånt här tar tid att sätta ihop så jag förstår att eran produktion av låtar inte är så hög,eller kanske tiden inte vill räcka till..Nåväl,ett passande instrumental outro på plattan - visst!
På ren svenska så låter det skitbra! På Norrbottnisk bond dialekt: "In´t järe nåo o kläejga poi hajn".
Vilket översättes till: Ingenting att klaga på i den här.
Kör hårt boys.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Hej och tack för det!
Jo vi har gjort fler låtar, men som sagt det tar en sån otrolig tid bara att leva.
Man har kneg, ett hus, en tomt (speciellt nu!) att sköta. För att inte tala om Bon och hela hans familj!
Det är mycket nu. :)
Kul att en som inte diggar detta diggar ändå. Sånt gläds man åt.
Nad
karl:
Detta är en komplex sammansatt låt där ni som vanligt lyckas hålla er i periferin och stundtal mitt i det soundscape ni är ute efter....hör många perioder i Genesis utveckling typ.5:45 mellanoutrot till Los Endos sen en hel del Banks som kunde varit hämtat från hans soloprojekt....som sagt denna känns mer fristående från tidigare låtar kanske en helt genuin Unifaun-låt....och visst kan man spåra härliga stämningar som Broadway Melody -74 kring 7:56...underbart...introt kommer väl närmast att påminna om Mad Man Moon men flygelsoundet är aningen för bra men riktigt bra harmisar och bra spelat...det gäller för övrigt alla insatser....som vanligt riktigt bra och skitkul att ni kommer med plattan och som med alla progressive:a alster så måste man umgås ett tag för att få full koll så....trevligt att umgås med era låtar...jag kan reflektera över första gången jag hörde er då jag nästan fientligt inställd reagerade över att ni gett er på "mina" husgudar och vändningen då jag faktiskt kunde förstå prylen med eran grej...kan också säga att jag har haft svårt med typ Marillion och en del andra "plagiat" men det på övergående :unsure: B) :wub:
Allt gott Nad & Bon och tnx for sharing
martinm:
Tur att man inte är progghatare!
Skön låt som växer och utvecklas hela tiden
o fågelkvitter i slutet, visst är det mysigt.
Kanske blir en Unifaunplatta i samlingen framöver.
:P
hade
Nad:
--- Citera ---Allt gott Nad & Bon och tnx for sharing
--- Slut citat ---
Wow Karl, tack själv för ett sånt uttömmande svar. :)
Vet inte om du tänkte på det, men efter första riktiga crescendot
så blir det tillbakablickar på "Birth of a Biggie". Lite som G-männen
brukade göra. Jag ville från början plockat med refrängtemat från Biggie
i finallåten, men det föll sig aldrig så. Gör inget, det funkade för oss det
här iallafall. Blir smickrad över dina referenser till olika G-låtar, har inte
tänkt på just dem, förutom Mad Man Moon, det finns vissa likheter där, håller med -
och det är ju bara bra det. Ja jag förstår att man kan känna tvivel till vårt
projekt till en början, men när man fattat galoppen brukar det bli rätt ok reaktion
på det. Men visst kan det vara ängsligt för vissa personer, och visst har vi blivit
utskällda, herregud! :) Men även tvärtom.
Tack!
Nad
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida