Forum > Färdiga produktioner
Unifaun - "End-or-Fin"
MaxB:
Oavsett tidigare kommentarer...
Gillar syntar, tauruspedaler, orglar, gitarrer, variationer, kort och gott det ni presenterar här.
Skön "Finale"!
Jag uppskattar den musik Unifaun bjuder på!
Och jag gillar sångspåren på andra låtar jag hört från er.
Det här är bra musik i mina öron!
jay thomas:
Har nu lyssnat på senaste mixen, gillar. Kan ej säga om det är mer eller lika som första men jag diggar helt enkelt. :)
Melodin på pianot är jag däremot väldigt fundersam kring. Såg ett avsnitt av House M.D. igår där doktorn själv lirar med en patient och tonerna är väldigt lika, tycker jag... Kan inte se Youtube på jobbet så jag kan inte lyssna. Här är länken och det är mycket möjligt att jag är rejält ute och cyklar...
Nad:
--- Citat från: freddy skrivet 14.05.2008, 10:01:27 ---Jag gillar ju denna typ av musik jag också. Sköna 70-tals vibbar helt klart, även lite 80-tal i pukorna ;) Väldans synt-drivet, stora ljudlandskap och mycket mys. Sologitarren låter lite vass tycker jag. För att inte dra referenser så långt tillbaka så tycker jag att det låter lite Spock's Beard och även Neal Morse solo. Känns faktiskt som en perfekt avslutning till en platta av denna stil, mastigt och stort som det ska vara. Förresten, sjungs det något på plattan?
Snyggt jobbat i alla fall, vill höra hela plattan. B)
--- Slut citat ---
Tack Freddy!
Vad vi gör är en pastiche på Genesis 1972-1980. En hyllningsplatta till dem,
dock med helt eget material. Inte konstigt att du kommer med sådana (mkt bra!) referenser,
Spock´s Beards trummis spelade ju med Genesis, eller vad som var återstoden av bandet 1997
på "Calling all stations" - plattan de gjorde utan Phil Collins.
Och visst sjungs det på plattan, du kan lyssna lite här www.unifaun-music.com. ;)
Maxb! Thanks a mill. :D
Jay!!
Kollade youtubefilmen. Det var ett vackert litet stycke, men hm ja....är du säker på att du hänvisade
till rätt snutt? :huh: Ute och cyklar säger du? You can´t baby....you got flat tires!! :P
Skämtåsido...stort tack för din support och supernajsiga feedback. Man blir ju väldigt frestad att fortsätta!
Tack alla!
Nad
SteveHarris:
I like it , påminner om Dream theater / Långsam Circus Maximus på vissa ställen, skulle gärna ha lite högre bassare.
Introt var lite väl långt för mej, melodierna fungerar bra genom hela låten.
Coola ghost notes i trummande.
Kanske jag nåndag spelar liknande grejjer :)
h.Tommy
Nad:
--- Citat från: SteveHarris skrivet 15.05.2008, 01:47:39 ---I like it , påminner om Dream theater / Långsam Circus Maximus på vissa ställen, skulle gärna ha lite högre bassare.
Introt var lite väl långt för mej, melodierna fungerar bra genom hela låten.
Coola ghost notes i trummande.
Kanske jag nåndag spelar liknande grejjer :)
h.Tommy
--- Slut citat ---
Tack Tommy!
Det som är meningen är att det skall låta Genesis så mycket som möjligt,
men du har kanske inte lyssnat så mycket på dom?
Alla frekvenser såsom bas osv kommer att fixas i masteringen,
sånt kan dom bättre än oss. ;)
Jo....förklara "ghost notes" för mig..fattade inte. :huh:
Mvh,
Nad
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida