Forum > Färdiga produktioner
Unifaun - "End-or-Fin"
Nad:
--- Citat från: jay thomas skrivet 08.05.2008, 11:45:37 ---Låten gick på repeat under gårdagen senare hälft och det är bara att krypa till korset och erkänna jag tokgillar den. :D Men jag vidhåller nog min första åsikt att pianointrot, hur snyggt det än låter, är lite för långt. Annars är det race hela vägen! :)
--- Slut citat ---
Jag förstår vad du säger. Tanken är dock att bilda en helhet över ett album, där det händer väldigt mycket på ca 70 minuter.
Då kan 1 ½ min solopiano kanske göra sig som ett andningshål innan helvetet bryter ut. :) 1000 tack för kanonrespons! :)
Nad
Ps. Hur långt är pianointrot till "Firth of Fifth"? ;) :unsure: :P
Hellpig:
Snyggt pianointro - kanske lite långt men det hör väl till liksom. Jag tycker det svänger skönt när låten väl kommer igång, tycker mig höra en hel del referenser men ändå lite eget. Stör mig en aning på den skramliga hihaten ... cymbalerna går lite i samma skola. Gillar arrangemangen på det stora hela, sköna synthsolo/partier. Överhuvudtaget funkar det väldigt bra faktiskt - det blir aldrig så där överekvibrilistiskt tradigt som stycken av den här pariteten tenderar att bli. Kanske för att du håller dig mer till melodier snarare än 64 toner i sekunden.
Nu tänkte jag skriva att trummorna är lite trista, snyggt programmerade (är det en riktig trummis så gör jag väl bort mig nu!) men det skall jag inte göra. Jag brukar själv inte lägga så mycket tid på mina trummor i min små heminspelningar så jag är verkligen inte rätt person att kritisera dem! :)
Bra låt, snygga arr, fina melodier, förvånansvärt hållbart för att vara instrumentalt. Det blir tummen upp - mer sånt här!
Nad:
--- Citera ---Bra låt, snygga arr, fina melodier, förvånansvärt hållbart för att vara instrumentalt. Det blir tummen upp - mer sånt här!
--- Slut citat ---
Tack Hellpig! (love that nic!!)
Satt och pillade lite med ett försök att arra runt pianointrot lite inatt, för att se om nåt hände.
Visst blev det bra tyckte jag, men så tänkte jag för mig själv; Bon och jag var nöjda
som det var innan folk lyssnade här (på introt alltså). Och är det så att man inte orkar med 1 ½
minuters solopiano på en 70 minuterslängdare, då får man nog ställa det i realtion till hur ofta
man zappar på remoten när tv:n är på. Tror det är mer en sådan pryl det handlar om.
This ain´t fast food music you know. ;) :)
Tack och ha en skön helg.
Nad
Clemens:
Hej Nad!
Härliga tongångar..pianointrot är perfekt, man måste ta sig tid att bara lyssna, och det behöver absolut inte hända mer i introt tycker jag..skall lyssna igenom några ggr..förstår arbetet bakom detta..ser fram emot plattan!
Mv Clemens
equality:
Lyssnat några gånger och det låter väldigt fint. Återkommer med fler kommentarer. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida