Forum > Färdiga produktioner

Unifaun - "End-or-Fin"

<< < (4/13) > >>

Memphis:
Tjena! Intressant detta!

Progg-fan som jag är  :) Det är inte ofta sånt här kommer upp på KR så detta var kul att höra. Håller med Dividend att det låter lite tidigt Dream Theater på sina håll. Synthmelodierna gillar jag skarpt, påminner lite om Transatlantic men musiken som helhet var ändå egen. Är det riktiga trummor?
väldigt bra bra kvalité isåfall.  :D Bra komposition vill jag säga. Saknade dock bas genom hela låten samt sustain på piano-introt. Väldigt bra annars.

Mvh

Memphis

Wernborg:
I introt reagerade jag också på att det verkade vara spelat utan sustainpedal. Tycker också det var för långt för att enbart innehålla piano.

I trumkompet i början, tex. vid 110 ligger nåt skumt svirr på riden tror jag som inte låter naturligt i mina öron. Kan också va låga spökslag eller flams på virvel.  :unsure:

Men fy satan vilket arr och vilken låt. Hade väl aldrig Genesis som husgudar direkt, utan var mer inne på Rush, Yes, Marillion, Saga och dom där andra lightprogbanden.  :blink:

En lyssning räckte för min del för att tokdigga detta.

Nad:

--- Citat från: Memphis skrivet 07.05.2008, 22:54:08 ---Tjena! Intressant detta!

Progg-fan som jag är  :) Det är inte ofta sånt här kommer upp på KR så detta var kul att höra. Håller med Dividend att det låter lite tidigt Dream Theater på sina håll. Synthmelodierna gillar jag skarpt, påminner lite om Transatlantic men musiken som helhet var ändå egen. Är det riktiga trummor?
väldigt bra bra kvalité isåfall.  :D Bra komposition vill jag säga. Saknade dock bas genom hela låten samt sustain på piano-introt. Väldigt bra annars.

Mvh

Memphis

--- Slut citat ---

Hej Memphis! Tusen tack för det. :)

1. Om jag sa att det var riktiga trummor, skulle du tro det då?  ;)
2. Låten är inte mastrad ännu så vissa frekvenser kommer att rättas till av
andra som jobbar med sånt.
3. Saknade du sustain på pianot? Var?  :huh:  Pedalen är i botten för det mesta nämligen.
4. Dream Theater..är det gitarrsolot man syftar på då? Jag har bara lyssnat på
en enda platta med dom och det var nog 14 år sedan (Awake). Kul att du hör nåt annat
än de uppenbara influenserna.

Nad

Nad:

--- Citat från: Wernborg skrivet 07.05.2008, 23:30:42 ---I introt reagerade jag också på att det verkade vara spelat utan sustainpedal. Tycker också det var för långt för att enbart innehålla piano.

I trumkompet i början, tex. vid 110 ligger nåt skumt svirr på riden tror jag som inte låter naturligt i mina öron. Kan också va låga spökslag eller flams på virvel.  :unsure:

Men fy satan vilket arr och vilken låt. Hade väl aldrig Genesis som husgudar direkt, utan var mer inne på Rush, Yes, Marillion, Saga och dom där andra lightprogbanden.  :blink:

En lyssning räckte för min del för att tokdigga detta.

--- Slut citat ---

Tack snälla du för det!

Är väldigt förvånad över att ni inte hör sustainet på flygeln. Det måste vara lyssningen,
kan ej ta åt mig av den kritiken, allvarligt. Detta pianointro hade låtit för taskigt utan sustain,
det bygger ju på det.  :mellow: Trummorna kunde ju ha låtit bättre här o var, är medveten om
det. Men vad det gäller just frekvenser som inte är 100, så kommer det att rättas till i mastringen.
Skall se över introt igen, men ärligt...var skulle man klippa det? Det går inte. Strukturen faller.
Kanske lägga lite mellotronstråkar och nån liten fågel någonstans kanske? Skulle det gillas? :)

Tack!!
Nad

jay thomas:
Låten gick på repeat under gårdagen senare hälft och det är bara att krypa till korset och erkänna jag tokgillar den.  :D Men jag vidhåller nog min första åsikt att pianointrot, hur snyggt det än låter, är lite för långt. Annars är det race hela vägen!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion