Forum > Färdiga produktioner
Unifaun - "End-or-Fin"
Nad:
--- Citat från: martinm skrivet 07.05.2008, 19:36:48 ---Tur att man inte är progghatare!
Skön låt som växer och utvecklas hela tiden
o fågelkvitter i slutet, visst är det mysigt.
Kanske blir en Unifaunplatta i samlingen framöver.
:P
hade
--- Slut citat ---
Tack Martin!
Vi har även fågelkvitter i vårt 14 minuter långa epic "Quest for the last virtue"!
Det var ett litet återbesök. ;)
Tror förresten jag var näktergal i mitt tidigare liv. Eller kråka (vissa
dagar!).
Dividend:
Hatar inte heller progg, men har lite svårt att ta till mig låten så här på en snabblyssning. Men lyssnar man så lika bra att kommentera tror jag. Ingen kritik egentligen, verkar genomtänkt och är välspelat!
Lite dream theater vibbar på sina håll, eller andra innovativa grupper av äldre typ, känns spretigare och mer infallsrikt än dem dock, lite som om bandet är ovänner :D Men det är nog tänkt att det skall vara så...
Gillar ändå den här 9-minuterslyssningen. Den får gå på repeat, tills jag fattar vilka genier ni är :)
snyggt arrat och intressant låt från början till slut!
Fidden:
Trodde det skulle bjudas på 70-talsprogg a'la nationalteatern :P
Detta lät hur som helst mkt välpolerat och snyggt. Händer saker för att hålla uppe intresset mest hela tiden. Måste nog lyssnas på ganska aktivt och gärna flera gånger för att uppskattas till fullo.
Det lilla avsnittet som börjar vid 305 sekunder. SJUKT snyggt! ståpäls.
Bra jobbat. Måste tagit en evighet :)
Nad:
Tack Dividend! Som sagt det är nog olika hur man reagerar på det här. Har man Genesis-referenserna blir det EN sak, har man det inte...ja då kan det bli vad somhelst.
Tack för att du lyssnade och tyckte till.
Nad
Nad:
--- Citera ---Det lilla avsnittet som börjar vid 305 sekunder. SJUKT snyggt! ståpäls.
--- Slut citat ---
Tack Fidden!! Detta är en repris på det som börjar vid 154, fast annat arr. Och även sluttonerna.
Jag håller med, det är nog mitt favvoparti. ;) So thank youu!!! Ståpäls o allt...jusste reaktion.
Nad
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida