Forum > Demolåtar
Ny låt från IKEN
mahan:
VAd kan man säga IKEN......WOW! :wub:
Imponerande, alldeles skitsnyggt storverk!
Enormt snyggt arrat med med klassiskt intro och den klassiska delen efter första stöket gör att nackhåren reser sig, vilka känslor du lyckats gräva fram och ....orden tar slut.....bara lyssnar och njuter. :)
Detta är en så stor och snygg musikupplevelsa att det inte går att kommentera mixen närmare, detta skall låta just så här!
Och en så personligt och snyggt gjord låt att fast jag inte känner dig så hittar jag ju hela din själ inbakad här. Blir ju alldeles rörd här.
Oj bara farsgubben din kunde höra detta, snyggt jobbat.
Tack för att vi får ta del av detta IKEN! :)
h. johan
Dividend:
Du gör rätt intressant musik. Tycker det finns en hel del av lite av varje i den här låten, orkar inte nämna några musiker :)
Kul arrangerat och sammansatt, kyrkorgel i början, gitarrsolo på slutet. Tycker det är rätt coolt, fattar iofs noll här och var hur du tänkt, saker som är lite konstiga man gjort på annat vis, men så är det ju. Det är knarkigt och flummigt på ett kul sätt faktiskt, men inte jätteöverdrivet flummande så man inte orkar lyssna.
Den får gå i listan ett tag.
Bengan_gbg:
Riktigt ball IKEN - om det nu är rätt uttryck för en sån här grej. Har man lyssnat minsta lilla på Rainbow och Purple så känner man igen sig - både i det klassiska och i rocken tycker jag - även om du rör dig i drömskare nejder med det klassiska!
Kul att din farsa lyssnade på dina låtar. Har upptäckt att farsan helt plötsligt blivit mitt största fan med - han har på eget bevåg letat upp min myspace och sånt - och pushar på ett helt annat sätt än han gjorde förr om åren när jag bodde hemma!
Det är ngn cymbalrackare som slår igenom allt - det är nog det enda jag tycker du borde se över....
Harmonica mike:
Tjena Iken.
Jo men det här var väl inte så tokigt.Det låter lite kyrkorgel i introt,gillas!
Härligt när det drar igång.Guran lite för hårt reverberad/delayad - det drar ljudet lite mot otajt och det är ju inte ditt signum,du kan lira.Baskaggen slår igenom lite mot slutet,pytte sänkning där så har du låten som i en ask.
Skön komposition och lir i övrigt.Gillar alltet och lekfullheten i arret.
Basen låter bra som vanligt,antar att det är ricken som låter :)
Trevligt att du dedikerade den till din Far.Min Pappa var violinist.Skicklig sådan,tveksamt om dagens pluggar kan återge det han lirade..Trots att det är nästan 30 år sedan han gick bort så hör jag fortfarande hans fiolspel i huvudet.Antar att han finns där för att inspirera mig i mitt musikskapande..Kanske är det dags för en låt dedikerad till honom,för att han invigde mig i musikens värld..Lite som du gjort..
Vi får se,Rock on mate!
Mvh
Micael
IKEN:
:wub: Tack vänner....Denna låt var inte lätt att få till.......... :ph34r: en massa strul med typ,''allt''.....basen är inte Rickenbacker,det är Fender,tokdistad så in i helvete..........
Tack för lyssning och glada tillrop.........Farsgubben gillar nog detta........ :D
Jag gör inte om detta i första taget......... ;) :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida