Forum > Demolåtar
Ny låt från IKEN
MaxB:
Härligt arr och gôtt lir på alla instrument. Mäktigt!
egghuvud:
Jag tycker nog att det är i behov av lite pillande avseende mixen. Det känns som att det är mycket kompressor på trummorna som gör att cymbalerna "viner" och klipps för tidigt. Jag tycker nog också att reverben är för stora. Trumorna är lite tråkigt arrangerade. Lite mer liv tack. Nu låter de väldigt programerade/kvantiserade. Fillsen är tex oehört tama.
Stråkarna är lite livlösa de också. Det blir lite tomma partier emellanåt. Jag fattar det som att du vill skapa nyanser, men det blir lite för sparsamt för mig.
Annars fanns det mycket kul i detta. Jag skulle vilja ha mer utvecklade harmonier i stråkpartierna. Basen är coolt spelad. :)
tsmalmbe:
Underskriver allt som egget säger. Förutom det är stereobilden mycket flummig. Jag hittar ingen eftertanke i uppbyggandet av den, låter som om instrumenten placeras lite på random här och där (och inte alltså underliga panroreringar på ett glatt 70-talsvis, utan bara random). Sen så har vi också en hel del slagsmål frekvensmässigt. Soloviolinisterna eller fagottiserna låter väldigt syntetiska båda i arrangemang och sound.
Låten gillar jag, eftersom jag gillar 70-talets försöksproggrock.
IKEN:
:) tack för lyssning och coments,stråkarna jaa........''syntetiska''? De kommer ju från Roland-ljud,det borde ju innebära ''syntetiska''?eller? :lol: :P jag har ju inte direkt stockholm sinfonietta i mitt
lilla 15kvm's rum....... jo,jag vet,dynamik och så,men man kan bara göra sitt bästa,och detta
är mitt bästa,tyvärr. Dock,noterar era kommentarer för framtida bruk,ni vet vad ni pratar om,vore skoj att få ta del av erat eget material någon gång här på ''Demoforumet''. :),har inte hört så jäkla mycket från någon av er,så ett smakprov skulle vara nice!! :)
säger amatören IKEN. :P
perrra:
Tjena.
Detta är inte min musikstil, men jäkligt snyggt lirat alltså!
Edirol Orchestra Channel 10 har fått jobba en del? ;)
Men jag gillade detta faktiskt .. bra spelat som sagt, och jag antar att detta är något du gjort från hjärtat och det märks att du slitit med mkt olika ljud.
braa!
/Perrra
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida