Forum > Färdiga produktioner

Kenneth F - Welcome To India

<< < (2/8) > >>

Harmonica mike:
Tjena.
Låter skitbra det här!!
Härligt indiskt "Bollywood" sväng..Hade jag haft en E-stämd övertonsflöjt så hade jag gärna lirat in lite läckra strofer åt dig..Under sommaren så skall jag bygga ett gäng,även en i E,så kanske lite lir på denna till hösten?

Anyway,skit snyggt jobbat!

Mvh
Micael

david.roennlund:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.05.2008, 17:22:16 ---Tjena.
Låter skitbra det här!!
Härligt indiskt "Bollywood" sväng..Hade jag haft en E-stämd övertonsflöjt så hade jag gärna lirat in lite läckra strofer åt dig..Under sommaren så skall jag bygga ett gäng,även en i E,så kanske lite lir på denna till hösten?

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Meh... spela in med D-flöjten o pitchshifta  B)

Harmonica mike:

--- Citat från: david.roennlund skrivet 06.05.2008, 17:41:01 ---
Låter skitbra det här!!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Meh... spela in med D-flöjten o pitchshifta  B)

--- Slut citat ---

En C flöjt har jag..Går det? Inte så hemma på sånt...Behöver nog en utförlig mall för det..

Däremot,så kan det dröja nån vecka..Kraftig översvämning här,stugan i riskzonen..Panik med andra ord..

Men jag kan ju testa när tillfälle ges om Kenta K tror att det passar?

Mvh
Micael

ChromaWoods:
Ascoolt! :D Kan nog hålla med Mahan om att virveltrumman skulle kunna låta annorlunda. Vet inte riktigt på vilket sätt dock. Anyhow, bra jobbat!

Kenta K:

--- Citat från: Dividend skrivet 05.05.2008, 19:59:48 ---Sköna orientaliska tongångar..

Låter lite som nått band från calcutta jag har :) Bra ihopsatt! Gillar!

--- Slut citat ---

Tack dividend! Min trogne kommentator :)

--- Citat från: freddy skrivet 05.05.2008, 21:39:41 ---mysigt sväng här, detta gillar jag med. Man har väl inga bra curry-öron direkt men det låter ju som the real deal :D snyggt jobbat!

--- Slut citat ---

Haha, tackar Freddy. Nja, jag har nog inga Indiska Curry öron jag heller, men djonas är min stora inspirationskälla till detta stycke. :)

--- Citat från: mahan skrivet 06.05.2008, 01:09:15 ---Tjou Kenneth!

Mannen varit på östernresa? Riktigt snyggt hopsytt stycke, lite åt Djonas hållet då.
Snygga teman o riff som sätter sig på hjärnbarken.
Saknar dock lite dynamik o luft i mixen, kanske lite mer djup i olka instrumenten.
Och virveltrumman bör definitivt ha mer fläsk, nu blir den en fis.
Rockar o gungar riktigt skönt, kör vidare, kanske konsultera med Djonas! :)
Stora musikaliska framsteg har du gjort Kenneth, tummenupp för det!

h.  johan

--- Slut citat ---

Nja, det längsta jag kommer östern är genom tankens kraft i tonerna till djonas underbara melodier! :) har inte lagt ner extremt mycket tid i mixen men jag tycker det är värdt o kolla det du säger. "Fisen" är charmig på sitt sätt tycker jag. Haha.. :) Tackar  för din sista comment där. Underbart o höra! :)

--- Citat från: djonas skrivet 06.05.2008, 16:34:33 ---:D Jag känner mig hedrad.  :wub:
Skön låt, testade lite gura till den precis...kunde ju inte låta bli.  :rolleyes:
Mvh / djonas

--- Slut citat ---

Haha! Tur du känner dig hedrad och inte.... Ja, kom inte på nått ord. hehe :) Skulle va roligt o höra din gura på! :)

Låter skitbra det här!!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Hej HM! :) ah, en comment från Blues kungen himself är inte dåligt. Och när blues kungen himself vill lägga på några melodiska strofer tackar jag INTE nej. Oavsett om det passar eller ej. :) Ojdå, där rimmade vi lite med .hehe :) Kör på bara. Med alla flöjter du har. :)

--- Citat från: ChromaWoods skrivet 06.05.2008, 19:24:09 ---Ascoolt! :D Kan nog hålla med Mahan om att virveltrumman skulle kunna låta annorlunda. Vet inte riktigt på vilket sätt dock. Anyhow, bra jobbat!

--- Slut citat ---

Tjena Chroma! :) roligt att du stoppar vid min låt och ger mig några minuter av ditt liv. :) Tack för comment och att du gillar. :) 2 styck respekterade musiker som inte gillar min virvel.. då är det på tiden o kolla på den. hehe :) Tack igen för comment!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion